Hulp bij installatie geforce 8600 gts

Pagina: 1
Acties:

• GuuZ1982
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-04-2021
Ik heb van een vriend een gf8600 gts gehad. Nu heb ik deze aangesloten op mn moederbord maar zonder succes. Ik krijg namelijk geen beeld. De pc piept 1x lang en 3x kort. Vervolgen s gaat het scherm in standy en thats it. Kaart er weer uit geschroefd, oude er weer in en geen problemen. Ver volgens bios aangepast naar onboard video en nieuwe kaart er weer in. pc boot met scherm maar ik kom de nieuwe video kaart niet tegen in de device manager.
Ik heb een targan 400w voeding met pcie aansluiting. Deze heb ik nooit eerder gebruikt maar dit zou moeten werken.ik weet niet hoeveel stroom de videokkaart vraagt maar zou mijn voeding ontoereikend kunnen zijn?
Hoe kom ik er achter waar het in zit?

Ik draai win7 64b
Moederbord : ASUS M2NBP-VM CSM

There is no difference between extreme oppositions.

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Zou zomaar kunnen dat je voeding het niet trekt. Overigens krijg je over het algemeen dan toch nog wel beeld maar later pas problemen als de kaart echt power nodig heeft. Anderszijds geven de speaker beeps aan dat er helemaal geen videokaart geinstalleerd is.

Werkt de videokaart wel in een ander systeem?

https://discord.com/invite/tweakers

• Vyo
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Vyo

Heb je je oude voeding nog? Als je tegen problemen aanloopt moet je proberen zaken te isoleren, in dit geval zou ik 1) het proberen met je vorige voeding 2) de videokaart in een andere pc testen.

Die piepjes verschillen per moederbord en zul je in de manual moeten opzoeken.

• Aardwolf
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15-02 20:59
- Drivers oude kaart verwijdert? -> driversweeper of iets dergelijk
- Wat zegt de handleiding van je moederbord wat die piepjes betekenen? (staat er waarschijnlijk wel in, zo niet, zie dan hieronder)
- De troubleshouter gevolgd? (VB FAQ, wel wat veroudert, maar er staan nog mss wat nuttige zaken in)

- Hier nog wat algemene beepcodes: http://www.comptechdoc.org/hardware/beepcodes/index.htm
- En zo ook hier: http://www.bioscentral.com/#

Te laat! :9

[ Voor 34% gewijzigd door Aardwolf op 27-07-2011 00:58 ]

• GuuZ1982
ik heb geen andere voeding de pcie aansluiting heb ik alleen nooit eerder gebruikt.
Ik ga die trouble shooter even doorlopen.
de oude video kaart is een ati radeon 2400pro, de catalist heb ik verwijderd

[ Voor 23% gewijzigd door GuuZ1982 op 27-07-2011 01:01 ]

• GuuZ1982
Is het logisch gedrag dat als ik in de bios de onboard videokaart instel maar de nieuwe kaart wel in het pcie slot laat zitten dat de computer de nieuwe hardware niet detecteerd?

Hoe kom ik erachter of mijn psu voldoende watt heeft?
Zou de kaart beeld moeten geven ook als de pcie powercable niet aangesloten is?

• JanW23
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-01 10:31

JanW23

Mine mine mine mine

GuuZ1982 schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 08:10:
Is het logisch gedrag dat als ik in de bios de onboard videokaart instel maar de nieuwe kaart wel in het pcie slot laat zitten dat de computer de nieuwe hardware niet detecteerd?

Hoe kom ik erachter of mijn psu voldoende watt heeft?
Zou de kaart beeld moeten geven ook als de pcie powercable niet aangesloten is?
Bij het opstarten zal je kaart wel voldoende power krijgen. Maar het zou kunnen zijn dat je pc gaat uitvallen tijdens het gamen. Ligt een beetje aan de kwaliteit van je voeding. Ik zou eerder neigen naar een 500watt of om op de toekomst voorbereid te zijn zelfs een 550 a 600 (niet zo'n goedkope maar van ±60 euro).

Per merk kaart een beetje verschillend.Kan zijn dat ze geen beeld kunnen geven, maar mijn oude ATI gaf wel beeld met de mededeling dat ik de powerconnector aan moest sluiten.

Het is natuurlijk zonde om een nieuwe voeding te kopen als test en het blijkt niet te werken. Probeer even iets te lenen of stop de kaart in een andere pc. Wat voor moederbord heb je eigenlijk?

• GuuZ1982
Ik heb een ASUS M2NBP-VM CSM, ik ga zsm de kaart in een andere pc proppen. Zie op het forum dat er nogal wat 8000 kaarten overlijden dus verwacht eigenlijk wel dat het aan de kaart zal liggen.

• GuuZ1982
Beepcode = 1 long + 3 short = No video card or bad video RAM

Pagina: 1