• dekac
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 23-11-2022
Beste tweakers,

In de polisvoorwaarden van de verzekering voor mijn LCD TV staat:
De verzekering vergoedt, tot ten hoogste het maximumbedrag van artikel 7:

1. de schade die aan het verzekerde object ontstaat als gevolg van een constructie-, materiaal-, of gietfout, dan wel een bewerkings- of montagefout gemaakt door de fabrikant van het verzekerde product

2. de schade die aan het verzekerde object ontstaat als gevolg van enig van buitenkomend onheil.

Nu ben ik al een tijdje op zoek naar de betekenis van 'enige van buitenkomend onheil' maar overal staat een andere uitleg.
In de brief van de verzekering staat 'van buitenkomend onheil (bijv. val-, stoot-, waterschade, kortsluiting). - Hieruit maak ik op dat er bijvoorbeeld uitgekeerd wordt op het moment dat een verzekerde aan het stofzuigen is en de tv omstoot.

Op een aantal websites heb ik gelezen dat dit niet klopt want de schade komt door onvoorzichtigheid. Maar is val of stootschade niet altijd veroorzaakt onvoorzichtigheid?

Om een lang verhaal kort te maken: weet iemand de exacte betekenis van 'van buitenkomend onheil'?

Bedankt!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Je verzekeraar, Actua, kan dat beter vertellen dan elke Tweaker, dus neem contact op met Actua?

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• dekac
Als het zo simpel was zou ik geen moeite doen om het antwoord
te vinden op internet en er zelfs een topic over te openen. Actua verwijst me naar de polisvoorwaarden. In de polisvoorwaarden staat letterlijk wat ik hierboven heb getypt, dus vandaar dat ik hoopte dat iemand hier me meer informatie kon geven.

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

En hoe moet ik weten dat je al contact hebt gehad met Actua? Ik zie dat ook niet terug in je TS..

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• dekac
nee klopt, my bad!
hoop daarom dat iemand me iets meer informatie kan geven.. wellicht iemand die bij een verzekeringsmaatschappij werkt ofzo?:)

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:04

MazeWing

The plot thickens...

zolang er in de polisvoorwaarden niet expliciet vermeld staat wat "niet" onder de buitenkomend onheil valt, valt simpelweg alles er onder.

Maar ik kan je nu al vertellen dat er ongetwijfeld iets in zal staan over nucleaire oorlogen, etc. en dat ze dan niet gaan vergoeden.

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 9800X3D / RTX5090 / 64GB) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

• dekac
Haha klopt, burgeroorlogen, volksopstanden en dat soort gebeurtenissen vallen er inderdaad niet onder. Maar er staat niks over wat er valt onder van buitenkomend onheil. In het geval van een burgeroorlog oid zal ik geen contact opnemen met m'n verzekering:)

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:04

MazeWing

The plot thickens...

Dan denk ik dat alles wat van "buitenaf" de tv kan beschadigen onder de verzekering valt. Tenzij er dus een burgeroorlog uitbreekt en een kogel door je tv gaat...

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 9800X3D / RTX5090 / 64GB) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

• Schizo007nl
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14-12 00:29
Als jij met je stofzuigerslang tegen het LCD paneel aan komt en 't is stuk is dat een van buitenkomend onheil.. hetzelfde geld voor vliegende Nintendo Wii remotes en kinderen met autootjes, poppen etc.

It’s supposed to be automatic, but actually you have to push this button.

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik heb een jaar lang als verkoper dit soort verzekeringen meeverkocht bij tv's en daar was het voorbeeld altijd een glas water/cola/bier dat over de tv valt tijdens een feestje o.i.d. of inderdaad als je hem van het meubel stoot. Van buiten komend onheil is in mijn ogen gewoon iets dat de tv beschadigt waarbij de tv zelf niet de oorzaak is van de schade.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Je moet gewoon goed de polis bekijken en eventueel doorvragen (met concrete voorbeelden & op papier ook liefst). (Telefoon 'tegen alles' verzekerd - Verzekering weigert)

[ Voor 15% gewijzigd door begintmeta op 27-07-2011 12:28 ]

Verwijderd

Of gewoon geen verzekering nemen, mijn schoonvader had een plasma van Panasonic verzekerd 1.5 jaar geleden. Ik weet niet meer precies waar... maar in iedergeval in de glasplaat van de tv zit een streep dit bleek een barst te zijn. Verzekering opgebeld.....hij kreeg meteen het antwoord dat kan niet zomaar u heeft hem laten vallen of verkeerd gebruikt! Lekker he en daar verzeker je je dan voor! Maarja als je gewoon normaal met je tv omgaat zou er niets moeten gebeuren.

Ik weet dat zijn scherm redelijk warm werdt en dat zijn vrouw de TV weleens afnam met een koude doek misschien is dat de oorzaak! Meteen maar even een telefoontje gewaagd destijds, meneer de verzekering vertelde mij dat ze pech hebben ze hadden LCD cleaner moeten gebruiken.

Ik heb zelf geen verzekering genomen het valt als het goed is onder de Inboedel verzekering (of is dat alleen bij diefstal?) maar let wel op als je een dure tv hebt en wat andere apparatuur zou ik even kijken naar de hoogte van het verzekerde bedrag. Onder verzekeren van de inboedel gebeurt nogal vaak.

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10:59

FeaR

In GoT we trust

Het mag dan over een LCD-verzekering gaan, maar denk dat dit beter in Shopping Forum past. Dus daar move ik het topic even heen :)

LCD, Plasma & Projectie --> Shopping Forum

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• dekac
Grrrrrene schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 12:23:
Ik heb een jaar lang als verkoper dit soort verzekeringen meeverkocht bij tv's en daar was het voorbeeld altijd een glas water/cola/bier dat over de tv valt tijdens een feestje o.i.d. of inderdaad als je hem van het meubel stoot. Van buiten komend onheil is in mijn ogen gewoon iets dat de tv beschadigt waarbij de tv zelf niet de oorzaak is van de schade.
Dit werd mij ook verteld toen ik de verzekering afsloot. Alleen ik ben bang dat, mocht dit gebeuren, ze het gaan afschuiven op onvoorzichtig gedrag. Aan de andere kant vraag ik me dan dus af wat er niet valt onder onvoorzichtig gedrag:).. Denk dat het gewoon een grijs gebied is..

• haribold
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Maakt het op dit moment wat uit? Zolang er niets gebeurt, is de vraag niet relevant. Ik neem niet aan dat je je gedrag gaat aanpassen afhankelijk van de uitleg van de verzekeringsvoorwaarden. Het is toch zo'n verzekering waarvoor je eenmalig betaalt? Er valt dan toch niets meer aan te veranderen. Mocht je nog binnen de bedenktijd van de polis zitten, dan adviseer ik je om de verzekering te ontbinden.

• aap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 27-12 12:26

aap

Ik zou me niet alleen verdiepen in wat wel gedekt is, maar (vooral) ook in wat uitgesloten is.

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 28-12 22:38
Andere vraag wat misschien stom van mijn kant is, waarom je LCD TV verzekeren ?, zodra die buiten ze normale garantie kapot gaat ( gebeurd volgens mij zelden teminste mijn lcd tv's doen het allemaal nog jaren na hun garantie )
Koop je toch een ander ?.

Of gaat het om een flagship pioneer van 6000 euro ?.
En Onheil kan altijd gebeuren daarvoor hoef je het toch niet te verzekeren dat valt toch gewoon onder de verzekering van de buren als buurjochie ze remote in de TV plempt.

[ Voor 21% gewijzigd door Mektheb op 28-07-2011 17:44 ]

• dekac
Het gaat niet om een tv van €6000 euro maar wel om eentje van €2000. Voor mij een hoog genoeg bedrag om iets te verzekeren. Alleen als ik iets verzeker wil ik ook zeker weten dat t goed verzekerd is en ik niet achteraf te horen krijg: 'Sorry meneer, u heeft uw tv omgestoten met een Miele stofzuiger zegt u?! Dit valt helaas niet onder de verzekering. Elk ander merk stofzuiger valt wel onder de dekking, helaas Miele niet.'
Pagina: 1