Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daam
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 20-04 20:08
Hallo mede-tweakers,

Ik heb een vervelend probleem met de mobiel (LG GU230) die ik
ongeveer een half jaar geleden gekocht heb. Ik heb namelijk het idee dat
deze mobiel uit zichzelf, of anders heel makkelijk 1-1-2 belt.
Vanochtend is dit mij voor de 3e keer overkomen.
Gek genoeg was het toestel ingeschoven, waardoor het mij sterk lijkt dat
het nummer per ongeluk is ingetoetst in mijn broekzak.
Op het scherm van de telefoon staat dan "noodoproep". Het lijkt haast
alsof 1-1-2 ergens als een voorkeursnummer staat opgeslagen.

>Wordt 1-1-2 via een toetscombinatie bij deze telefoon opgeroepen,
zelfs als de telefoon is ingeschoven?
>Bestaat er zoiets als dat mijn SIM-kaart is gehackt, waardoor een
lollig persoon via mijn SIM-kaart naar het alarmnummer belt, of kan zoiets
niet?
>Als "noodoproep" op mijn telefoon een soort van opgeslagen nummer is,
kan ik dit dan van 112 niet bijvoorbeeld wijzigen naar 12345, om problemen te voorkomen.
>Zit er een bug in de firmware van de telefoon, waardoor deze uit zichzelf gaat bellen?

Ik heb zelf al wat topics opgezocht, maar meestal ging het in deze gevallen om een
telefoon waarbij de cijfertoetsen altijd in te drukken zijn, iets wat bij mij niet het geval
is (omdat de telefoon ingeschoven kan worden).

Afbeeldingslocatie: http://www.gsminfo.nl/nieuwsmedia/images/phones/LG/lg-gu230.jpg
LG GU230

Alvast bedankt voor jullie hulp,

Daam

[ Voor 3% gewijzigd door Daam op 26-07-2011 21:29 ]

|  MacBook Pro | PC Acer Aspire M5810 | Foto Canon 60D, 50mm f/1.8, 18-135mm f/3.5, 28-200mm f/3.5, Rig |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

Herman

FP ProMod
Wel vreemd dat het gebeurt tijden dat deze is ingeschoven. Gaat je telefoon dan ook niet automatisch op toetsblokkering tijdens het dichtklappen? Wellicht kun je in je menu kijken of je 112 als speed dial hebt staan? Daarnaast staan dit soort nummers vaak in het telefoonboek voorgeprogrammeerd. Je zou die wellicht kunnen verwijderen om het risico te verkleinen. Helaas kan ik weinig vinden in de manual die ik op het internet zag staan...

offtopic:
Het leest wat vervelend als je zelf enters toevoegd aan je reactie ;) Het forum kan prima de regels voor je afkappen :)

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daam
Bedankt voor je snelle reactie. Mijn telefoon gaat inderdaad automatisch op toetsvergendeling. Gek genoeg, de keren dat ik ontdekte dat de telefoon naar het alarmnummer gebeld had, was de telefoon uit de toetsblokkering gekomen, ook al was deze ingeklapt. Ik heb net effe gecontroleerd: het alarmnummer staat niet in het telefoonboek. Wat wordt er verstaan onder "speed dial"? Dat je een bepaald telefoonnummer onder een toets programmeert?

|  MacBook Pro | PC Acer Aspire M5810 | Foto Canon 60D, 50mm f/1.8, 18-135mm f/3.5, 28-200mm f/3.5, Rig |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Bij niet schuifbare telefoons kun je 112 door de vergrendeling heen intoetsen (uitzondering in de software) maar met een ingeschoven dialpad vind ik het ook knap. Kun je niet de toetsen activeren door speling op het slidemechanisme? Anders zou ik ook denken aan een shortcut.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Ik zou denken aan een "panic button" functie ofzo

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetZyZteM
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01-11-2023
Met een oude clamshell (zo heet dat geloof ik, zo'n tel waar het scherm over het toetsenbord heen klapt) Samsung telefoon kon ik met hard genoeg drukken ook nummers in toetsen. Dit hoort natuurlijk niet, maar gebeurde een enkele keer in m'n broekzak. B.v. ergens relatief hard tegen aan stoten.

Lijkt me n.v.t. op jou probleem maar misschien kun je er eens iets mee proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman
  • Nu online

Herman

FP ProMod
Daam schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 22:38:
(...)
Wat wordt er verstaan onder "speed dial"? Dat je een bepaald telefoonnummer onder een toets programmeert?
Ik vermoed dat er onder een numerieke toets wellicht een noodoproep voorgeprogrammeerd zit. Dat kun je checken door de '1' / '2' / '3' etc. een poosje in te houden. Vaak zitten daar voorgeprogrammeerde nummers onder dus wellicht ook 112. (Een longshot maar wellicht biedt het een oplossing :) )

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:55

Zeror

Ik Henk 'm!

Staat er ook niet toevallig een speechdial ingesteld. Dat wanneer je een bepaald woord roept ofzo dat ie dan belt. Misschien per ongeluk ingesteld ofzo.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soczol
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 25-04 13:25

soczol

Doet iets met energie

Weet je zeker dat de telefoon ook daadwerkelijk 112 belt? Heb je bijvoorbeeld een SMS of Voicemailbericht gehad van 112 dat er waarschijnlijk sprake is van een "broekzakgesprek"?

Volgens mij laten de meeste telefoons namelijk ook "Noodoproep" zien als er geen verbinding is met het netwerk van je provider. Je kunt dan alleen 112 bellen, totdat het netwerk weer bereikbaar is.

[ Voor 33% gewijzigd door soczol op 26-07-2011 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman
  • Nu online

Herman

FP ProMod
offtopic:
Erg scherp opgemerkt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C0rnelis
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 25-04 12:50
Er staat enkel 'noodoproep' op je scherm, maar je kan geen gesprekken terugvinden in je geschiedenis naar 112? Dan heb je of beperkt bereik of je sim maakt even geen contact (probeer maar eens op te starten zonder sim, veel telefoons kunnen dan nog wel 112 bellen volgens mij)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daam
Oké, wat hier en daar gezegd werd heb ik even geprobeerd: ik heb niet te maken met een voorgeprogrammeerd nummer, alleen onder de 1 zit voicemail (zoals altijd).
@fish: er zit inderdaad een panic button op de telefoon, maar deze zie je alleen bij het aanzetten (waneer je SIM-code invoert, je kan dan ipv SIM invoeren voor "noodoproep" kiezen) Bij alle keren dat de mobiel 1-1-2 gebeld had, is deze niet uit/aan geweest, dus dat kan het niet zijn.
@Rakkerzero: Een speechdial zit er niet op deze telefoon.
@soczol: Ik heb gezien dat er daadwerkelijk naar 1-1-2 gebeld werd, gek genoeg heb ik nog nooit een dergelijke SMS ontvangen. "Noodoproep" zie ik staan in de geschiedenispagina van in- en uitgaande gesprekken

Ik heb effe overgetikt van wat er bij de gespreksgeschiedenis van het gesprek van vanochtend stond:

Noodoproep
112

Datum: 26/07/2011
Tijd: 09:28
Duur: 00:00:12

[ Voor 11% gewijzigd door Daam op 26-07-2011 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daam
Even een update:
Ik heb nu ook alle instellingen van de telefoon doorgelopen, maar ik kan niks vinden over "noodoproep".
Kan ik niet in de instellingen van de simkaart komen, waardoor ik "noodoproep" niet meer koppel aan 1-1-2. Dat je 1-1-2 alleen via het intoetsen van de nummers kunt bereiken?
In mijn startpost had ik het ook al aangegeven, kan het zijn dat mij simkaart gehackt is? Bestaat zoiets? Aangezien het niet iets is wat jullie mij hadden aangeraden (bedankt zover! :) )

Pagina: 1