Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goeiiiedag

Dus vandaag na veel zoeken en vergelijken was ik er eindelijk uit welke laptop ik wilde kopen; de ASUS N53SV-SZ404V.

In de winkel hadden ze alleen de i5 versie dus vroeg ik of ze ook de i7 hadden. Helaas hadden ze deze niet op voorraad, maarrrr ze verwachten daar ongeveer half augustus nieuwe asus laptops, dus leek het hem verstandiger daar even op te wachten.

Ik vraag me bij dit soort aankopen altijd af of ik na een maand al spijt ga krijgen omdat er een week later weer iets nieuws van te koop is, dus wil dit keer toch het geduld bewaren.
Nu ben ik zeer benieuwd naar deze nieuwe reeks maar ik kan er op internet niks over vinden! Hij zei dat er o.a. nieuwe N55 laptops (ipv N53) kwamen. Ik zie hier en daar wel iets over nieuwe U46 en U56 producten, wat best er best belovend uitziet, maar ik denk niet dat hij dat bedoelde.

Wie o wie weet hier iets vanaf? Excuses als dit algemeen bekend is maar ik heb gezocht en gezocht, en niks gevonden.

Bij voorbaat dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hostler
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 04-09 17:27

hostler

Yeahhh dude!

Je kan natuurlijk altijd blijven wachten, maar op begeven moment blijf je bezig. Er komt altijd wel wat nieuws uit.

Persoonlijk heb ik nog niets vernomen over nieuwe modellen dus ik denk niet dat er in deze maand nog een nieuw model gaat komen.

En als er iets nieuws uitkomt in een week, kun je de laptop terug brengen onder tevredenheid garantie.
Ik geloof dat je 8 dagen de tijd hebt (nederland) of 14 dagen (belgie)

edit: De N53SV is een laptop en SZ404V staat voor de config. De N53SV-SZ404V komt met een i7 2630QM, 6gb RAM, gts540, 750gb 7200rpm en een Full HD LED scherm. Dus de N53SV-SZ404V kan niet beschikken over een i5, dat was dus een ander model.

[ Voor 22% gewijzigd door hostler op 26-07-2011 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet nog niets over een nieuwe lijn... Maar ik kan geen reden bedenken om te wachten De nieuwe processorlijn komt pas maart 2012. Tot die tijd kun je hoogstens een designupdate verwachten (wat hoognodig is. De borders om het scherm zijn huge).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-09 13:35

JT

VETAK y0

Astu: nieuws: Asus brengt eind augustus opvolgers N53- en N73-notebooks uit

Uit ervaring weet ik dat er soms nog wel eens iets eerder lekt naar winkelverkopers dan dat het op inet staat :) Daarentegen willen verkopers ook nog wel eens onzin vertellen.

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Grappig. Ik zat gisteren nog te googlen op N55. Daar kwam bijna niets uitrollen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoe toevallig. Dag later een nieuws item hierover.

Zit ie er toch een beetje naast, verkoper vertelde me half augustus :) Anyhow, het uiterlijk is mooi. De specs lijken geen hele grote verbetering in vergelijking met de SZ404V. (N53) Ik heb er vrij weinig kennis van, wat vinden jullie?

Al met al denk ik dat het het wachten niet waard is. Dit samen met mijn ongeduld zal ik hoogstwaarschijnlijk toch later vandaag de SZ404V gaan bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hostler

hostler

Yeahhh dude!

persoonlijk vind ik ze echt niet mooi. Natuurlijk is een gts555 wel mooi, aangezien deze 144 cuda cores heeft.

Voor de rest, tja... Ik ga alsnog voor de N53SV-SZ404V omdat ik deze gewoon mooi vind. Een krachtigere videokaart heb ik niet nodig in een laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij heeft geen 144 cores. Maar 96.

Afbeeldingslocatie: http://www.notebookcheck.net/uploads/pics/Asus_N53SN_GPU_2_01.jpg

De dell-variant van de GT550m is sneller dan de asus variant van de GT555m. Sterker nog, je kan elke GT525m overclocken tot precies dezelfde specs als deze GT555m. Well done, nvidia :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 24-08 09:33
Verwijderd schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 15:25:
Hij heeft geen 144 cores. Maar 96.

[afbeelding]

De dell-variant van de GT550m is sneller dan de asus variant van de GT555m. Sterker nog, je kan elke GT525m overclocken tot precies dezelfde specs als deze GT555m. Well done, nvidia :|
Alleen bevatten de nieuwe Asus laptops dus een GT 555m, welke wel degelijk 144 cores heeft.
Tweakers: Asus brengt eind augustus opvolgers N53- en N73-notebooks uit
Asus brengt eind augustus de N55 en N75 uit in Nederland. De multimedialaptops volgen de N53 en N73 op, maar Asus blijft die modellen nog wel een tijd leveren na de release. De nieuwe modellen bevatten een GeForce GT555M en subwoofer.

[...]

Alle varianten worden uitgerust met Core i7-2630QM-quadcores, 8GB ddr3, full hd-schermen en GeForce GT555M-kaarten met 2GB videogeheugen

[ Voor 33% gewijzigd door Cubic X op 27-07-2011 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Ik hoorde dat in de N53 dat Bang & Olufsen geluid tegenviel. Zou het in deze nieuwe serie beter zijn?
Wat ik jammer vind is dat de S/PDIF eraf is en geen line-in meer. Waarom eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cubic X schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 15:40:
[...]

Alleen bevatten de nieuwe Asus laptops dus een GT 555m, welke wel degelijk 144 cores heeft.

[...]
O wacht. Dat zag ik over het hoofd.

Maar er zijn ook 3 varianten van de GT555m:
Dell gebruikt 144 shaders en een 196-bit bus
Clevo gebruikt 144 shaders en een 128-bit bus. Deze word door dell verkocht als de GT550m
MSI en lenovo gebruiken een variant met 96 shaders en een 128-bit bus. Met GDDR5.
W00fer schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 15:45:
Ik hoorde dat in de N53 dat Bang & Olufsen geluid tegenviel. Zou het in deze nieuwe serie beter zijn?
Wat ik jammer vind is dat de S/PDIF eraf is en geen line-in meer. Waarom eigenlijk?
Geen idee. Als je goed geluid wil moet je eens kijken naar de xps 15 serie. Die ook nog eens goedkoper is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
Verwijderd schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 15:46:
[...]

O wacht. Dat zag ik over het hoofd.

Maar er zijn ook 3 varianten van de GT555m:
Dell gebruikt 144 shaders en een 196-bit bus
Clevo gebruikt 144 shaders en een 128-bit bus. Deze word door dell verkocht als de GT550m
MSI en lenovo gebruiken een variant met 96 shaders en een 128-bit bus. Met GDDR5.

[...]

Geen idee. Als je goed geluid wil moet je eens kijken naar de xps 15 serie. Die ook nog eens goedkoper is...
Kan gebeuren dat je iets over het hoofd ziet :) . Ik wist weer niet dat er drie versies van in de omloop waren. Asus kennende zullen ze wel de goedkoopste kiezen, dus de MSI variant. Helaas, want als de Dell variant erin zat was het wel zeer interessant :| .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat denk ik ook. De GT550m in de N53SN die asus gebruikt is de goedkoopste variant. Ik denk niet dat ze opeens een duurdere erin gaan steken.

Het is trouwens 2GB RAM, dus een 128-bit bus. De dell-variant is daarmee meteen onmogelijk.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2011 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

W00fer schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 15:45:
Ik vond het geluid van die Asus laptops eigenlijk wel goed :)

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De reviews vinden het geluid middelmatig. Althans. Deze: http://www.anandtech.com/...range-156-1080p-take-four.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hostler

hostler

Yeahhh dude!

maar even to the point. Persoonlijk ga ik nog steeds voor de n53sv-sz404v omdat ik die veel mooier vind dat de nu gepresenteerde modellen.

Als je genoegen neemt met een gts540, en dus de extra grafische kracht niet nodig hebt, zou ik (mits je de n53sv ook mooier vind) voor de oude n53sv gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
Ik mis dan wel het een en ander. Waarom kun je bij Asus niet gewoon zelf wat samenstellen. Dus zeggen ik wil een blu-ray brander erin, grotere accu gelijk erbij, Bluetooth Chip erin etc.

Met mijn stokoude A6Va heb ik geluk gehad dat het meeste er al op zat, maar ik wil een aantal dingen er terug op hebben die ik niet bij alle laptops zie tegenwoordig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoebe
  • Laatst online: 13-01 16:15
Doe het niet deze Asus. Ik heb het ding een maand, en bevalt echt niet. Wireless valt om de haverklap uit, ziet hij geen netwerk meer en pas na een reboot doet ie het weer. Toetsenbord valt niet foutloos op te typen (ik gebruik er een extern toetsenbord bij om die reden). En het HD scherm is veel minder mooi dan een dell, die ik een paar weken later kocht.
Echt hoor, beter een dell. Voelt ook niet zo gammel aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Tja, zelfde met mijn laptop. Maar ik hoor door de grotere "behuizing" die ze hebben een groter frequentiebereik dan menig ander laptop met erg schrale speakertjes waar alleen hoge tonen uit komen. En ook nog redelijk volume onvervormd :)

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylan93
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12-09 12:13
Phoebe schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 08:07:
Doe het niet deze Asus. Ik heb het ding een maand, en bevalt echt niet. Wireless valt om de haverklap uit, ziet hij geen netwerk meer en pas na een reboot doet ie het weer. Toetsenbord valt niet foutloos op te typen (ik gebruik er een extern toetsenbord bij om die reden). En het HD scherm is veel minder mooi dan een dell, die ik een paar weken later kocht.
Echt hoor, beter een dell. Voelt ook niet zo gammel aan.
Raar, mijn SV404V voelt niet gammel aan en het wireless is nog nooit uitgevallen, en dat terwijl de laptop elke dag 6+ uur aan staat om te downloaden, wireless :)

Toetsenbord vind ik ook geen minpunt, het is denk ik eerder wat je gewend bent want ik kan er wel foutloos op typen.

Het enige minpunt wat ikzelf ook ervaar is inderdaad het scherm, deze heeft slechte kijkhoeken maar voor de rest vind ik het een geweldige laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Ook de keyboards van die laptops vind ik vrij gammel maar idd (maar ook een kwestie van gewenning), over wireless problemen enzo heb ik nooit wat gehoord. HD scherm veel minder mooi, geld voor de meeste merken. Dell is met een goed scherm eerder een uitzondering dan de regel.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
Hoe komt het eigenlijk dat de nieuwere generatie laptops ook een numeriek keypad hebben. Op mijn 15.4 inch zit daar helemaal geen plek voor. Zijn de toetsen kleiner geworden of de laptops groter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dylan93 schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 08:19:
[...]

Raar, mijn SV404V voelt niet gammel aan en het wireless is nog nooit uitgevallen, en dat terwijl de laptop elke dag 6+ uur aan staat om te downloaden, wireless :)
Dat wireless is overduidelijk een softwarefout. Maar Phoebe is tot nu toe de enige persoon met zowel de xps 15 als de N53. Ik denk dat hij wel goed kan vergelijken ;)

Je kan trouwens moeilijk op basis van 1 laptop beslissen welke de beste is. Ik vind mijn studio 15 ook niet gammel. Maar een mede forumganger die upgrade naar de xps 15 vond nadien van wel. Wie heeft er dan gelijk? Beiden.
W00fer schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 10:03:
Hoe komt het eigenlijk dat de nieuwere generatie laptops ook een numeriek keypad hebben. Op mijn 15.4 inch zit daar helemaal geen plek voor. Zijn de toetsen kleiner geworden of de laptops groter?
Beide. Wat ook meteen de reden is dat ik geen fan ben van numpads. Vul het op met speakers, of plak er een rij met home/end/pgdn toetsen aan. Dat is imo de beste lay-out.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2011 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hostler

hostler

Yeahhh dude!

Is het probleem met die wifi switch eigenlijk al opgelost? Of krijg je er nog steeds 'corrupte' drivers van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Verwijderd schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 10:42:
[...]

Beide. Wat ook meteen de reden is dat ik geen fan ben van numpads. Vul het op met speakers, of plak er een rij met home/end/pgdn toetsen aan. Dat is imo de beste lay-out.
Vergis je niet in het aantal mensen die de keuze van een laptop mede grotendeels door de aanwezigheid van een keypad laten afhangen :)

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-09 08:13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De subwoofer is optioneel.. Waar slaat dat op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Hoezo optioneel? In de tabel zie ik dat de subwoofer alleen in het duurste 15" model zit.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt. Dat is vrij belachelijk. Alle modellen hebben ruimte voor een subwoofer neem ik aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Ja, is inderdaad wel jammer. Ook voor Asus want het is wel een USP in een laptop landschap vol met middenmoot die in feite allemaal hetzelfde is.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het gekke is je die asus geluidsreclames overal tegenkomt. Terwlijk het geluid niet eens zo bijzonder is... Dat geeft weer aan dat marketing gewoon onzin is. Geloof nooit WC-eend :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
Ik vind ze er wel goed uitzien, alleen wat te dik volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

3.9cm over de hele line.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/9Kjh4NxmOqXA1ByCMSj7AZTz/full.png
maten in centimeters.

Dikker dan de vorige, dus.
Uitgerekend dmv het plaatje aan de hand van de breedte van de hdmi poort.

De studio 15 heb ik zelf gemeten zonder voetjes. De maten van de N53 en xps 15 komen van anandtech.

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2011 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
Ik zie net op mijn minilaptop die ook maar 2 audiopoorten heeft, dat als je er een koptelefoon in prikt je ook de mogelijkheid hebt tot het selecteren van "lijningang". Dat is best een acceptable oplossing in verband met ruimte, maar is dat op de N53 ook zo (Realtek)?

Zal dan een bluetooth koptelefoon moeten gebruiken om te monitoren, maarja het is niet anders.
Wat zijn trouwens die rare aansluitingen?

Afbeeldingslocatie: http://content.hwigroup.net/images/news/asus_n75_03.jpg

Zie ik daar een TV ingang? Dat zijn van die nieuwe type stekkertjes.

[ Voor 20% gewijzigd door W00fer op 28-07-2011 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De xps 15 heeft 2 koptelefoon aansluitingen: http://www.anandtech.com/Gallery/Album/832#6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
Werkt dat eigenlijk, HDMI terugconverteren naar DVI?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met welk doen? Hdmi = single-link DVI + geluid.. Dus max. 1200p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 22:43:
Met welk doen? Hdmi = single-link DVI + geluid.. Dus max. 1200p.
Niet elke monitor ondersteund al HDMI. En een DVI zit er niet op. Met VGA werken is ook weer zo wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
Is er al meer bekend wanneer de nieuwere modellen leverbaar zijn?

• hostler

hostler

Yeahhh dude!

Verwijderd

Ja. Laten we dit topic maar sluiten Er lopen al genoeg topics over deze lijn ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.