Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Microsoft blokkeert live id, wil niet meer deblokkeren

Pagina: 1
Acties:

• devloomax
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 15-04 19:57
Ik doe voor enkele personen het ICT beheer en heb bij 2 mensen een geblokkeerd live id. Microsoft geeft als reden dat er spam mee verstuurd zou zijn. Om te deblokkeren kun je eerst en vooral een sms laten versturen (wat natuurlijk niet werkt). De andere optie is dan een mooi formulier invullen (nog een wonder dat ze de kleur van je onderbroek niet vragen xD).
Bij de ene persoon is dit gelukt en na een week was het account terug bruikbaar. Het ander account helaas is nu al bijna 3 weken in behandeling. De veiligheidsvraag blijkt niet te kloppen maar het juiste antwoord weet de betroffen persoon niet meer. Na talrijke berichten te hebben gestuurd zegt microsoft dat we gewoon een nieuw account moeten maken... . Voor de rest is het formulier volledig en correct ingevuld (recente onderwerpen, recente contactpersonen, oud wachtwoord, gewijzigde mappen... behalve de credit card informatie, die hebben we niet) en een nieuw account aanmaken zou een ramp zijn. Weet er iemand hoe we het account toch kunnen deblokkeren zonder correcte veiligheidsvraag?

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 29-11 20:45
Misschien telefonisch contact opnemen met Microsoft? Zij kunnen jou vast ook verder helpen neem ik aan.

offtopic:
Daarnaast misschien de betreffende computer(s) op virussen controleren? Microsoft Security Essentials is een goede, gratis virusscanner. Echter officieel niet voor bedrijven.

• devloomax
Windows Live heeft op de een of andere manier geen telefoonnummer, ik heb al uren zitten zoeken...

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Hier hetzelfde, ook met 2 Hotmail/Live accounts van kennissen.

De een heeft het uiteindelijk opgegeven en een ander account aangemaakt, de ander heb ik nu al meerdere verzoeken voor ingediend maar worden telkens verwijdert zonder bericht. :(
Bij de eerste kreeg ik nog wel de reactie dat er te weinig info was gegeven, terwijl alles (op CC na, heeft ze niet) was ingevuld, ook het IP vanaf waar er ingelogd was, niet voldoende. Daarna verwijdert.

Nu wil ik voor de ander wel een gmail account aanmaken, maar na dit gelezen te hebben twijfel ik: nieuws: Gebruikers klagen over verwijderde Google Plus-accounts , 't is daar dus niet veel beter lijkt het.

[ Voor 28% gewijzigd door Raven op 26-07-2011 21:22 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
alex3305 schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 17:46:
offtopic:
Microsoft Security Essentials is een goede, gratis virusscanner. Echter officieel niet voor bedrijven.
MKB tot 10 werkplekken wel.

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

• devloomax
Raven schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 21:18:
Hier hetzelfde, ook met 2 Hotmail/Live accounts van kennissen.

De een heeft het uiteindelijk opgegeven en een ander account aangemaakt, de ander heb ik nu al meerdere verzoeken voor ingediend maar worden telkens verwijdert zonder bericht. :(
Bij de eerste kreeg ik nog wel de reactie dat er te weinig info was gegeven, terwijl alles (op CC na, heeft ze niet) was ingevuld, ook het IP vanaf waar er ingelogd was, niet voldoende. Daarna verwijdert.
Heb jij ze eens proberen te bellen?
Nu wil ik voor de ander wel een gmail account aanmaken, maar na dit gelezen te hebben twijfel ik: nieuws: Gebruikers klagen over verwijderde Google Plus-accounts , 't is daar dus niet veel beter lijkt het.
google+ is totaal niet Gmail. ik gebruik al jaren gmail en dat is tenminste betrouwbaar... Ook alle bedrijven die door mij hun website hebben laten maken zet ik op google emailssysteem (google apps voor domeinnamen). Nooit problemen en een goede spamfilter. Al mijn betroffen gebruikers gaan zowiezo naar gmail maar er staan een heleboel belangrijke mails en contactpersonen op die hotmail accounts...

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Nope, geen nummer van.
Maar er staat nu een verzoek nog open, eens kijken wat daar gebeurt.

Het is beide van Google. Daarom zit ik er een beetje mee.
Dat heeft die persoon waarvoor ik nu bezig ben ook... Althans, contactpersonen wel, belangrijke emails wist ze zo niet.

[ Voor 28% gewijzigd door Raven op 27-07-2011 10:31 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Verwijderd

Ik heb een keer mijn gmail wachtwoord gewijzigd en dit op auto login laten staan. Na een week of 5 heb ik mijn cache geleegd en wist ik mijn wachtwoord van gmail niet meer (stom). De ondersteuning van Google was bedroevend. Omdat ik het account al meer dan 5 jaar gebruikte wist ik mijn geheime vraag niet meer te beantwoorden (stom). Wel kon ik zo een lijst met contactpersonen overhandigen en zeker 80% van de laatste 10 e-mails beschrijven. Ik kon op meer dan voldoende manier bewijzen dat het mijn account was, maar nee, pech gehad zonder enige vorm van overleg. Gmail is dus niet veel beter.

• devloomax
Met al die ellende denk ik er langzaam aan om zelf een mailserver op mijn server te draaien... Maar is dat dan erg betrouwbaar?
Vanaf nu word wel altijd de veiligheidsvraag goed opgeschreven en in de safe ermee...

• kKaltUu
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 16-11 20:57

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

Raven schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 10:30:
Nope, geen nummer van.
Maar er staat nu een verzoek nog open, eens kijken wat daar gebeurt.

Het is beide van Google. Daarom zit ik er een beetje mee.
Dat heeft die persoon waarvoor ik nu bezig ben ook... Althans, contactpersonen wel, belangrijke emails wist ze zo niet.
Leuke redenatie, Windows is van Microsoft, Hotmail ook. daarom ben ik in dubio om Windows te gebruiken. :N
devloomax schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 10:42:
Met al die ellende denk ik er langzaam aan om zelf een mailserver op mijn server te draaien... Maar is dat dan erg betrouwbaar?
Vanaf nu word wel altijd de veiligheidsvraag goed opgeschreven en in de safe ermee...
Lees je dan wel eerst in op hoe je dit veilig kan opzetten. Je wil namelijk geen open relay worden, grey/blacklisted worden of pisveel spam krijgen.

Bovenstaande is mijn post. Lees deze aandachtig, dank u wel voor uw medewerking.

• Maikel64
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15:27
Worden de accounts misschien ook nog gesynced met een smartphone o.i.d.?

Mijn eerste verzoek om m'n account te deblokkeren werd afgewezen i.v.m. te weinig info.
Daarna wat meer info gegeven, alsnog hadden ze twijfels. (ondanks inhoudelijke zaken uit e-mails, aangemaakte mappen en dat soort dingen)

Als laatste poging kon ik nog vermelden dat het account gesynchroniseerd wordt zodra er mail binnenkomt, en dat dit via een accesspoint van Vodafone verloopt. Toen was het op een of andere manier wel voldoende.

Mijn speelgoed: Xbox Series X, Aprilia Tuono, Hyundai Kona Hybrid

• devloomax
kKaltUu schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 10:49:
[...]

Lees je dan wel eerst in op hoe je dit veilig kan opzetten. Je wil namelijk geen open relay worden, grey/blacklisted worden of pisveel spam krijgen.
Dat is natuurlijk een goed punt.
Maar ook heel belangrijk is de server betrouwbaarheid, eenmaal down kun je die mails vergeten...

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:29
devloomax schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 10:42:
Misschien is dit topic interessant voor je: Privé email, wat is betrouwbaar?

• devloomax
En hoe zit het eigenlijk als iemand in je bedrijf (die een emailadres onder jouw domein heeft en ik mijn mailsysteem bij Google Apps heb) in zo'n zaak verwikkelt raakt? Heb ik dan de bevoegdheid om zijn account te deblokkeren, of kun je zo je een emailadres onder je eigen domeinnaam kwijtraken?
Anders is Google Apps een oplossing...

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Sorry hoor maar ik snap werkelijk niet hoe men kan beargumenteren dat het aan Google of Microsoft ligt. Waarschijnlijk hebben deze mensen en veel te moeilijke geheime vraag ingesteld lekker veilig ja maar nu is het niet de schuld van hun dat ze het niet meer weten.
Ik vindt het terecht dat als er niet voldoende info is het account dicht blijft.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

• devloomax
Frogmen schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 13:37:
Sorry hoor maar ik snap werkelijk niet hoe men kan beargumenteren dat het aan Google of Microsoft ligt. Waarschijnlijk hebben deze mensen en veel te moeilijke geheime vraag ingesteld lekker veilig ja maar nu is het niet de schuld van hun dat ze het niet meer weten.
Ik vindt het terecht dat als er niet voldoende info is het account dicht blijft.
Ik ben natuurlijk maar degene die het moet oplossen voor die personen...
Maar als je zelf in die situatie staat (iedereen vergeet wel eens iets) en je hebt een drukke mailbox met belangrijke mails en je hebt microsoft een hele hoop informatie gegeven die echt alleen de eigenaar kan weten, dan denk ik toch dat microsoft hier eens wat meegaander kan zijn.
Ik heb hen zelfs voorgesteld een kopie van de identiteitskaart te geven...

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

kKaltUu schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 10:49:
[...]

Leuke redenatie, Windows is van Microsoft, Hotmail ook. daarom ben ik in dubio om Windows te gebruiken. :N
Tsja, zo zie ik het...

Maar heb net toch maar een gmail account aangemaakt voor de persoon in kwestie. Zij blij dat ze weer kan e-mailen en heb samen met haar een geheime vraag bedacht die ik ook zo zou kunnen beantwoorden. Mocht het dus daar (ook) een keer nodig zijn, dan weet ik het antwoord iig ook. Dat van die vraag bij het Hotmail adres wist ze allang niet meer. Ze kon wel een paar antwoorden bedenken maar waren allemaal fout.

Oscar Wilde

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18:01

MsG

Forumzwerver

Dat Google+-accountprobleem heeft puur te maken met de eis dat je als gebruikersnaam op die profielensite net als bij Facebook gewoon je voor en achternaam gebruikt, en niet een of andere niet te herleiden nickname. Gmail is dus gewoon prima te gebruiken.

Overigens is dat hele geheime vraag-idee een belachelijk iets geweest. Als je die dingen naar waarheid invult kan zo bijna iedereen bij een bepaald account, omdat de vragen altijd heel generiek zijn: "meisjesnaam van moeder" etc.

[ Voor 31% gewijzigd door MsG op 28-07-2011 19:58 ]

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• markje163
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 14-11 18:32
Is mij ook overkomen een paar dagen geleden! Uit het niets geblokt. Ik weet de geheime vraag ook niet meer. Ook met klantenservice zo'n form ingevult, maar ik krijg m niet gedeblokkeerd. Ik heb nu een tweede request openstaan. Kijken wat er nu gebeurd.

• Fleximex
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11:32
Ik heb hetzelfde probleem Markje163,

Ik had wat mails van hotmail (subject: email delivery notification). Dit waren spam mails, die vanaf mijn account verzonden werden alleen dus niet door hotmail werden doorgelaten. Je kan bij hotmail zulke mails categoriseren, bijvoorbeeld als spam of phishing berichten. Nu is er laatst een nieuwe optie bijgekomen: "help mijn vriend is gehackt!". Nou ik dacht laat ik die mails dan daaronder categoriseren dan weet hotmail dat er met mijn account mails worden verzonden.

Enkele dagen later sloeg het noodlot toe... ... account geblokkeerd. Niet zo'n ramp dacht ik. Even "herstellen". Dan druk ik dus in het scherm, waar staat dat mijn account geblokkeerd is, op doorgaan. In het volgende scherm kan je dan hotmail een mail met 'herstelcode' laten sturen naar een ander adres dat je gelinkt hebt aan je windows live account. Bij mij, echter, was dit e-mailadres al weg. Ik gebruik het niet meer. Het rare is dat dat het enige mailadres is dat ik kon kiezen, terwijl ik ook een ander e-mailadres (gmail) aan hotmail heb gelinkt.
Van deze optie kon ik dus geen gebruik maken dus drukte ik op hulp van klantondersteuning. Dan komen er 2 forms. In de 1ste vul je je geblokkeerde windows live account in en bij de tweede vul je een mailadres in waar je de herstelcode naar verzonden wil hebben. Nou dan denk je dat is toch te doen. Ik druk op next en krijg een hele vragenlijst, met onder andere vragen over wat mijn laatst gekregen mails zijn (<---- is sowieso onduidelijk, want tellen verwijderde mails ook mee: ik houd mijn mailbox graag 'schoon'). Maarja is dus wel te doen.
Na het invullen op doorgaan geklikt: "Je krijgt binnen 24 uur mail". Nou... ... niet dus. Ja en wat moet je dan? Van de F.A.Q. (windows live solution center) wordt je niet veel wijzer. Dan kan je overigens ook nog een vraag stellen, ik denk met een form. Maar daar moet je voor ingelogd zijn, wat ik dus niet kan omdat mijn account geblokkeerd is. En ik ga niet nog een windows live account maken.
Dan heb je ook nog het forum. Daar barst het van vragen over dit probleem (geen toeval). Veel topics krijgen niet eens antwoord en als ze dan antwoord krijgen zijn het 'copy-paste-antwoorden'. Eigenlijk gewoon de F.A.Q., maar dan gepost (middels ctrl+v) door een medewerker van windows live...
Ik vond echter 1 antwoord dat wel hulpzaam was, maar mij niet echt vooruit hielp: "We krijgen nu veel mails binnen van mensen van wie hun account geblokkeerd is. Onze administrators hebben het heel druk. En het kan dus langer dan 24 uur duren."

*** Er is dus niks te doen***

Ik denk dat windows live (sindskort) gewoon een geautomatiseerd systeem heeft dat als jouw account spam verzend of jij berichten categoriseert als "help mijn vriend is gehackt!" je account automatisch blokkeert. Misschien is er een toename in het aantal spam dat van normale accounts verzonden wordt of/en komt het door die nieuwe optie om een e-mail te categoriseren, waardoor zoveel mensen hier last van hebben.

(A.u.b nu niemand zeggen dat ik moet overstappen op g-mail of iets anders. Ik heb dit mailadres gebruikt voor alle sites waarmee ik aangemeld ben. Veel te veel werk om dat allemaal af te gaan en te veranderen. Dat is hetzelfde als zeggen dat ik Mac of Linux moet gebruiken inplaats van windows :p. Microsoft heeft het weer goed voor elkaar.)
Pagina: 1