Nieuwe videokaart

Pagina: 1
Acties:
  • 232 views

• iNdie90
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 05-03-2024
Een tijdje terug is mijn videokaart kapot gegaan en ik wil dus een nieuwe kopen.
Zelf heb ik hier weinig tot geen verstand van dus ik vraag om jullie hulp.
Ik wil me computer gebruiken voor af en toe is een game te spelen en te kunnen werken met Photoshop zonder ik daar problemen mee heb
Mijn budget is tussen de 50 en 100 euro.

Wat specs van me pc:
CPU Type: DualCore Intel Pentium E2160, 1800 MHz (9 x 200)

Moederbordnaam Acer MCP73VE
Front Side Bus Eigenschappen:
Bus Type Intel AGTL+
Bus Breedte 64 bit
Werkelijke kloksnelheid 200 Mhz (QDR)
Effectieve kloksnelheid 800 Mhz
Bandbreedte 6400 MB/s

Voeding: Input: 220-240 V / 3.15 A 50 Hz
Output 250 W MAX.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen :)

• Bitage
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 20:08
Kijk eens in de pricewatch, daar kun je prima filters instellen en zoeken naar een leuke graka. Hier is ieder geval al een link om je opweg te helpen: http://tweakers.net/price...6a_i1oSFFu-W-sy3PWwqYSil_

Verder is het natuurlijk een kwestie van reviews lezen en overwegingen maken. Lees sowieso ook eens de link die E65 ook al gaf eens door, daar kun je ook een hoop van opsteken ;)

• iNdie90
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 05-03-2024
Ja ik was inderdaad al druk bezig met lezen. Bedankt voor de reacties :)

• megadoom
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 25-01 13:00
welkom op tweakers :). als je iets niet weet wat je moet kopen, ga dan naar een [bbg] (best buy guide) en stel daar je vraag.

je zou misschien voor de sapphire radion hd 6770 kunnen gaan.

[ Voor 20% gewijzigd door megadoom op 26-07-2011 17:39 ]

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Nu online
Zit daar wel een pci-e slot op? Ik heb een pc gehad uit dezelfde periode en die kunnen van toentertijd nog met AGP uitgerust zijn... daar zou je misschien wat meer info over kunnen posten? Welk type machine heb je precies van Acer?

[ Voor 5% gewijzigd door MicGlou op 26-07-2011 17:51 ]

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:42
MicGlou schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 17:47:
Zit daar wel een pci-e slot op? Ik heb een pc gehad uit dezelfde periode en die was toen nog met AGP uitgerust... daar zou je misschien wat meer info over kunnen posten? Welk type machine heb je precies van Acer?
Volgens het internetz is het een nVIDIA MCP73 chipset met Socket 775, waar volgens Nvidia een PCI-e poort opzit :).

Tussen de 50 en 100 euro zou ik persoonlijk gaan kijken naar een midrange kaart, zoals een 5750/5770 van AMD of een GTS 450 / GTX 460 van Nvidia.

Verwijderd

Ik zou wel het vermogen van de voeding even in de gaten houden. 250W is niet veel, daarbij is het nog maar de vraag of dat vermogen ook wordt gehaald. Kortom ga op zoek naar een zuinige kaart, zonder extra PCI-E stroomaansluiting. (stroom via moederbord)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 26-07-2011 18:36 ]

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Nu online
Idd, ik sluit mij bij E65 aan... de kwaliteit van de voeding zal niet makkelijk vast te stellen zijn en het is al niet zoveel. Daarnaast is een HD5770 naast die cpu eigenlijk al een beetje overkill.

Ik zou voor een HD5670 of HD5570 gaan, zuinig met de voeding en de portemonnee... liefst passief gekoeld dan blijft het ook allemaal lekker stil in de kast.

Ik vraag mij trouwens af welke videokaart er overleden is? Want misschien moet het iets gelijkwaardigs zijn? Of gaat het om de grafische chip op het moederbord, oftewel de IGP.

• Kid Jansen
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Als je **LET OP** Welke videokaart moet ik kopen? hebt doorgelezen en je komt er nog steeds niet zelf uit dan kan je je vraag stellen in [BBG aanschaf] Videokaarten.

Het is niet toegestaan om voor dit soort vragen losse topics aan te maken.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.