Ik vind het werken met reguliere expressies niet makkelijk en hoop dat iemand mij verder wil helpen.
Ik wil graag een Name-Value pair die via een GET binnenkomt op de webserver doorsturen naar een php script, mits deze een bepaalde substring bevat. Het lukt me om de conditie te bepalen maar het lukt me niet om de gewenste substring door te geven.
Mijn .htaccess ziet er momenteel zo uit:
Als ik nu de volgende URL in de browser open:
Dan zie ik dat enkele de volgende variabele wordt verwerkt door get.php (begin van de string tot aan het vraagteken):
data => bubba/test.gif
Ik wil eigenlijk enkel de variabele “EID=waarde1|waarde2|waarde3|waarde4|waarde5” doorsturen maar als ik het volgende probeer krijg ik helemaal geen resultaat:
Waar ga ik de mist in?
Ik wil graag een Name-Value pair die via een GET binnenkomt op de webserver doorsturen naar een php script, mits deze een bepaalde substring bevat. Het lukt me om de conditie te bepalen maar het lukt me niet om de gewenste substring door te geven.
Mijn .htaccess ziet er momenteel zo uit:
code:
1
2
3
4
5
| <IfModule mod_rewrite.c>
RewriteEngine on
RewriteCond %{QUERY_STRING} pr0file$12
RewriteRule ^(.*) get.php?data=$1
</IfModule> |
Als ik nu de volgende URL in de browser open:
code:
1
| http://127.0.0.1/bubba/test.gif?AID=pr0file$12&EID=waarde1|waarde2|waarde3|waarde4|waarde5&SID=waarde6 |
Dan zie ik dat enkele de volgende variabele wordt verwerkt door get.php (begin van de string tot aan het vraagteken):
data => bubba/test.gif
Ik wil eigenlijk enkel de variabele “EID=waarde1|waarde2|waarde3|waarde4|waarde5” doorsturen maar als ik het volgende probeer krijg ik helemaal geen resultaat:
code:
1
2
3
4
5
| <IfModule mod_rewrite.c>
RewriteEngine on
RewriteCond %{QUERY_STRING} pr0file$12
RewriteRule EID=(.*) get.php?data=$1
</IfModule> |
Waar ga ik de mist in?