Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een PC staan met een MSI GF615M-P33 moederbord. Ik gebruik hem met name om een beetje te gamen en dat gaat aardig, maar ik begin nu te merken dat nieuwe games wat rotter draaien. Nu vroeg ik me af of ik de hardware op een relatief eenvoudige manier een beetje kan upgraden om weer ff voor uit te kunnen. Hieronder de hardware die er nu inzit. Ik zat zelf te denken aan het upgraden van het DDR3 geheugen naar 8 Gb totaal, maar ik geloof niet dat ik dat echt ga merken met games toch?

Verder wil ik er wel een nieuwe videokaart in zetten, maar ik weet niet zo goed of ik zomaar alles er in kan prikken? En als laatste is er nog de mogelijkheid om de CPU te vervangen, is dat te doen en heeft het uberhaupt zin?

Huidig:
Moederbord: MSI GF615M-P33
Chipset: NVidia MCP61
CPU: AMD Athlon II X4 620
Socket AM3 (938)
Geheugen: Volgens mij 2x 2 Gb...Totaal in ieder geval 4
Videokaart: Radeon HD 4670 1 Gb

Alvast bedankt!

• Railgunner
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-02 13:10
Volgens mij denk je al aardig in de goede richting. Mijn eerste keuze zou zijn om de videokaart te vervangen, die is het oudst dus daar kun je de meeste winst behalen. Bij een zware kaart moet je wel ff checken of je voeding zwaar genoeg is; als deze ~400W is, zou dat wellicht niet voldoende zijn.

Of 8 GB RAM voor jou zinvol is, weet ik niet. Veel games hebben aan 4 GB genoeg, dus het hangt helemaal af van het type games dat je speelt. De CPU zou je nog naar een Phenom II X4 of X6 kunnen upgraden, maar ik denk dat een X4 een te geringe verbetering zou zijn dus dan zou ik direct voor de X6 gaan.

Je kunt e.e.a. ook trapsgewijs aanpakken. Dus eerst de videokaart en als je games nog steeds niet vlot genoeg draaien, de CPU & RAM. Hiermee kun je ook de kosten spreiden.

[ Voor 6% gewijzigd door Railgunner op 25-07-2011 23:14 ]

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro ESU
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

Verwijderd

Topicstarter
Dat leek mij ook de logische volgorde inderdaad. Maar waar ik een beetje mee zit is de vraag of ik zomaar alles er in kan prikken? Ik heb bijvoorbeeld al even zitten zoeken en een HD 6950 lijkt me top :-) Maar kan ik er zomaar (mits me voeding okay is natuurlijk) een MSI R6950 Twin Frozr III Power Edition/OC in zetten?

Laten we als type games even Battlefield 3 pakken, beetje hoog inzetten :-)

Verwijderd

Dan moet je kijken wat voor PCIe slot je mobo heeft en kijken of dat compatible is met de PCIe die de GPU nodig heeft. Kun je gemakkelijk zelf vinden. Eventueel kun je je ook je vraag stellen in dit topic.

Verwijderd

Topicstarter
Even een check of ik de juiste specs met elkaar vergelijk op compatibiliteit:
Moederbord: PCI-E Gen Gen1 (1x16)
Videokaart: Card Interface (Video) PCI-e 2.x 16x

In dit geval dus niet compatibel?

Ben dat topic ook al even doorgespit inderdaad. Twijfelde wat handiger was, doorgaan in mijn eigen topic specifiek op dit moederbord, of daar verdergaan over de videokaart. Anyway...als mijn conclusie hierboven juist is denk ik dat ik er wel uit ga komen, zo niet zal ik het in het topic over de videokaarten plaatsen. Zal wel effe zoeken worden want de meeste "nieuwere" kaarten zullen niet compatibel zijn verwacht ik, maar goed.

Verwijderd

Het punt is dat jouw topic niet toegestaan is, omdat topics over 'wat voor systeemupgrade moet ik doen' zijn ondergebracht in de daarvoor bedoelde topics, zoals degene die ik je net gaf. Ook kun je even het BBG Gamesysteem topic opzoeken. Als je daar je setup post dan krijg je direct antwoord op je vragen of je kunt de laatste pagina's terugkijken voor goede gamesetups voor jouw budget.

Voor zover ik zo zie heeft jouw mobo geen PCIe 2.0, waardoor de GPU (die dat wel heeft), niet maximaal zal draaien omdat deze slechts de PCIe 16x bandbreedte gebruikt. Wel compatible, maar niet optimaal :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 26-07-2011 09:57 ]

Verwijderd

Topicstarter
Okay thanks. Ga ik nu even verhuizen naar die topics!
Pagina: 1