Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Videobewerkingspc

Pagina: 1
Acties:
  • 128 views

• Garre
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 13-07-2021
Hallo Tweaky!

Ik ga volgend jaar ( 2012) beginnen met een HBO opleiding voor videobewerking, en mijn vraag was of het onderstaande systeem er aan kan voldoen, heb ik de juiste componenten samengesteld voor een redelijke pc?

Fractal Design Define R3 (Zwart)
Intel Core i7 2600K Boxed
Asus P8Z68-V PRO
G.Skill Ripjaws X F3-12800CL9D-8GBXL
XFX HD 6950 830M 1024 MB DDR5 Dual Mini-DisplayPort (HD-695X-ZNDC)
OCZ ModXStream Pro 600W
OCZ Vertex 2 SATA II 2.5" SSD 60GB
Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB
Sony Optiarc AD-7260S Zwart

totale kosten:€ 895,43

• WK100
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19-11 22:24
Nee, die SSD is bagger. Cold-boot-failures. Ik raad je een Crucial SSD aan ;) Die voeding kan vervangen worden door een XFX-voeding omdat die efficienter zijn. De videokaart is goed, maar een 2gb versie is ook niet verkeerd. Maar dat hangt natuurlijk van jouw budget af :)

[ Voor 0% gewijzigd door WK100 op 25-07-2011 22:22 . Reden: efficiënter ?_? ]

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Ik zou zeker voor HD videobewerking er lekker nog wat meer geheugen in doen, bijvoorbeeld 16GB. Geheugen kost namelijk geen drol en met HD videobewerking is het goed te gebruiken. Daarnaast zou ik inderdaad sowieso die SSD niet nemen omdat daar veel problemen mee zijn. En sowieso kun je misschien een wat grotere SSD nemen omdat het zeker bij videobewerking de moeite waard kan zijn om de videobestanden voor het bewerken tijdelijk op de SSD te zetten.

• Kid Jansen
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Het is niet de bedoeling dat je voor dit soort vragen een eigen topic aanmaakt. Daar hebben we de Best Buy Guide topics (of kortweg BBG's) voor, zie ook Best Buy Guide overzichtstopic.

De juiste plek voor jouw vraag is [BBG aanschaf] Workstation.

Trouwens inhoudelijke vraag, waarom gooi er een 6950 in? Weet je zeker dat die wel GPU versnelling gaat geven in de gebruikte software?

Zorg eerst dat je er achter komt welke software je gaat gebruiken. Welke functies van die software gebruiken GPU versnelling, gebruik je die functies ook in de opleiding? Hoe groot zijn de bestanden waar je mee werkt, wat voor gevolgen heeft dit op de benodigde opslagruimte en de hoeveelheid werkgeheugen, etc.

Dan kunnen de mensen in dat topic je namelijk ook echt helpen, hier kunnen ze echt helemaal niks mee.

Dit topic gaat in ieder geval op slot

Dit topic is gesloten.