Stel, ik heb een div op een pagina die gewoon volledige width pakt, met daarin een div met een flinke grootte, bijvoorbeeld zoiets als dit:
Hierin verwacht ik dat de buitenste div nu ook 3200px breed wordt, immers hij zou moeten oprekken om z'n inhoud te laten zien.
Echter de buitenste div blijft slechts de breedte van het venster, en als je scrollt zie je dat de achtergrond van die buitenste div niet doorloopt.
Zou iemand me kunnen uitleggen waarom dit gebeurd, en hoe ik dit eventueel kan verhelpen ?
HTML:
1
2
3
4
5
6
7
| <html> <body> <div style="background-color: #00F;" id="divA"> <div style="width: 3200px;" id="divB">Test</div> </div> </body> </html> |
Hierin verwacht ik dat de buitenste div nu ook 3200px breed wordt, immers hij zou moeten oprekken om z'n inhoud te laten zien.
Echter de buitenste div blijft slechts de breedte van het venster, en als je scrollt zie je dat de achtergrond van die buitenste div niet doorloopt.
Zou iemand me kunnen uitleggen waarom dit gebeurd, en hoe ik dit eventueel kan verhelpen ?
[ Voor 1% gewijzigd door RobIII op 25-07-2011 19:31 . Reden: Code tags toegevoegd ]
[img=http://www.web2messenger.com/smallstatus/w2m/theblasp.png]