• Amdwarrior
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02:07
Naar aanleiding Pc wil ineens Windows 7 niet meer installeren alles geprobeerd hardeschijf en ssd goedgekeurd volgens hdtune dus ik neem aan dat het daar niet aan ligt.

Dus zo gezegd weer Windows 7 opnieuw te proberen installeren krijg ik weer de foutmelding plus de bekende foutcode van geheugen. Dus met 1 reepje geprobeerd dan doet ie het wel maar vreemde is ik had 4 gig daarna heb ik 4 gig extra besteld (zelfde type) maar die 4 geheugen die ik al had was niet goed dus heb ik die terug gestuurd en met die nieuwe 4 gig kreeg ik dat probleem dus.

Dus ik dacht misschien geheugen channel 1 misschien stuk?

Afbeeldingslocatie: http://i31.photobucket.com/albums/c389/supper_slappy/kapot.jpg

Die pinnetjes zitten volgens mij niet helemaal goed?

Verwijderd

Sorry maar ik snap werkelijk helemaal niets van jouw verhaal. Eerst link je naar een ander topic, waarbij je laatste post aangeeft dat het installeren op je HDD nu wel werkt. Nu kom je met dit topic, waarin het ineens niet meer werkt? Vervolgens geef je aan dat je iets met het geheugen geprobeerd hebt, waarbij (zo maak ik uit je verhaal op) zowel de eerste 4GB niet goed waren, je daarom een nieuwe 4GB hebt en ook die niet goed is.

Dan begin je over een defect geheugenbankje en plaats je een foto van de socket waarop je CPU geplaatst moet worden?

Zou je niet eens met je PC naar een computerwinkel gaan?

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 00:02
Eens met XeNeRgY, als ik dit zo lees dan , no offence, heb ik het idee dat je er niet veel van snapt. Het is daarom beter om een bekende die er iets vanaf weet of een pc-winkel te gaan opzoeken voordat je meer kapot maakt.

Zucht...

• Amdwarrior
Nou die harde schijf kunnen uitsluiten. Het ligt ergens aan het geheugen. Maar als ik alle 2 bankjes heb bezet krijg ik dus die foutmelding maar het geheugen is net nieuw (RMA).

Ik heb zwart lijntje gemaakt in die foto daar zit iets niet helemaal recht?

Verwijderd

Dat is de plaats waar je CPU geplaatst moet worden en niet je geheugenbank. 8)7

• Amdwarrior
Nee dat snap ik maar het is een Core I7 860 dus met de geheugencontrolleren in de cpu zelf. Misschien dat door pinnetjes niet helemaal recht zit niet goed contact maken?

Verwijderd

Persoonlijk vind ik dat je het probleem op een verkeerde plaats zoekt. Je PC wil geen Windows7 installeren door een onbekende error tijdens de installatie. Als je CPU niet goed aangesloten zit hoor je piepjes of krijg je helemaal geen installaties te zien. Start je PC eens op met Linux Live CD of (indien op die HDD nu wel Win7 staat) Win7 en draai Prime95 om je CPU te testen.

Eventueel kun je ook nog een USB install doen van Win7, voor het geval er iets mis is met je SATA-controllers/Optische stations. Had je dus al geprobeerd.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2011 12:09 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Amdwarrior schreef op maandag 25 juli 2011 @ 12:02:
Nou die harde schijf kunnen uitsluiten. Het ligt ergens aan het geheugen. Maar als ik alle 2 bankjes heb bezet krijg ik dus die foutmelding maar het geheugen is net nieuw (RMA).
Let even op, geheugenbankjes kun je niet bezetten zoals jij hier omschrijft, dat zijn geheugensloten. Geheugenbanken zijn immers een virtueel iets.

• master_viper
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:07

master_viper

Attack Of The Bunnies!!!

Wat is nu eigenlijk het probleem dan? :/

Vertel eens in duidelijke, begrijpbare, taal wat je al geprobeerd hebt en waar jij denkt dat het fout gaat?
Je hebt problemen met het geheugen, heb je alle latjes afzonderlijk van elkaar getest?

-= Very annoying forum person =-

• Amdwarrior
Ook het is geen geheugen memtest een paar keer gedraaid niks aan de hand.

Prime 95 paar uren lopen draaien (Toen windows 7 het nog deed!!!!)

Nu krijg ik de volgende mededeling tijdens het installeren van windows 7 foutcode: 0x80070570

Via USB gedaan via cd rom elke keer zelfde gekloot :r

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:39
Je kunt nog even hier kijken.

Maar... Als je het niet weet en het werkt niet is het misschien verstandig om of iemand met meer ervaring te vragen of eventueel de PC naar een computerzaak te brengen.

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Warrig verhaal,
maar er zijn inderdaad wat pinnetjes krom lijkt het.

Secuur werkje, maar je kan beginnen om ze recht te krijgen, met een speld voorzichtig terugbuigen zodat ze weer in 1 lijn met de rest lopen.

• Amdwarrior
Reepje schreef op maandag 25 juli 2011 @ 21:49:
Warrig verhaal,
maar er zijn inderdaad wat pinnetjes krom lijkt het.

Secuur werkje, maar je kan beginnen om ze recht te krijgen, met een speld voorzichtig terugbuigen zodat ze weer in 1 lijn met de rest lopen.
Ik denk dat het ook aan die pinnetjes ligt heb van alles al geprobeerd:

Windows via USB/Dvd verschillende iso's gebruikt van Windows 7
Op een Ssd alleen geinstalleerd of fysieke schijf steeds weer zelfde andere geheugen geprobeerd :'(

Wat kan ik het best doen opsturen of proberen die pinnetjes goed te buigen?

• THE_FIREFOX
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-02 23:40
Amdwarrior schreef op maandag 25 juli 2011 @ 23:37:
[...]

Op een Ssd alleen geinstalleerd of fysieke schijf steeds weer zelfde andere geheugen geprobeerd :'(

Draai eens memtest86 om het geheugen te testen. Mocht het probleem inderdaad aan het geheugen liggen, zal dit waarschijnlijk ook met memtest86 te zien zijn.

Wat ook kan is dat je een moederbord hebt met brakke sata poorten waardoor de installatie mis gaat.

Een andere tip die ik je kan geven is, plaats je specificaties aangezien geen van ons over een glazen bol beschikt om de samenstelling van je computer te zien.

• Reepje
  • Niet online
Amdwarrior schreef op maandag 25 juli 2011 @ 23:37:
[...]

Dat zeg ik toch: pinnetjes rechtbuigen.
Opsturen lijkt me niet echt nuttig. Op zoiets heb je geen garantie.

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07-2025
Ik zie daar op je socket 3 plekken met schade. Herstellen is niet te doen, sinds 775 al zo veel projecten langs zien komen met mensen die dingen gingen proberen, het kan gewoon niet met de hand. Te klein, te diep en te fragiel. Moederbord de bak in en nieuwe kopen. Beter nog: PC naar computerwinkel brengen en zeggen: fix maar.

• SupremeRick
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 05-02 15:54

SupremeRick

Muse Fan

hey,

ik kan je zeggen als er zo'n pinnetje krom is kan het zijn dat je geheugen niet goed gedetecteerd wordt of zelfs helemaal niet hier had ik ook last van.. pak een dunne naald en buig m voorzichtig terug hoe die hoort te zitten. niet 2 keer buigen dat gaat fout.

PC: CPU: i9-10900KF @ 4.8GHZ | GFX: MSI Gaming X GTX1080Ti | RAM: GSKILL TridentZ 4x16GB @ 3600MHz | SSD: 2TB | HDD: 1TB | Mobo: Asus Strix Z470-e | Case: Corsair 500D SE | Cooler: Corsair H150i

• Amdwarrior
johnkeates schreef op maandag 25 juli 2011 @ 23:58:
Ik zie daar op je socket 3 plekken met schade. Herstellen is niet te doen, sinds 775 al zo veel projecten langs zien komen met mensen die dingen gingen proberen, het kan gewoon niet met de hand. Te klein, te diep en te fragiel. Moederbord de bak in en nieuwe kopen. Beter nog: PC naar computerwinkel brengen en zeggen: fix maar.
Ben bang dat ook niet gaat lukken :X Ik verkoop gewoon cpu aangezien die nog aardig wat oplevert denk ik ?

Was toch van plan te upgraden.

Gelukkig heeft AMD pinnetjes op cpu zitten 8)

• Reepje
  • Niet online
Pff. Vorige week nog een hele rij pinnekes rechtgebogen op een 1155 socket (daar zat de usb controller op en de pci-e controller weet ik nu).
Het is inderdaad effe pielen, maar mijn bord werkt weer.
Pagina: 1