Pc wil ineens Windows 7 niet meer installeren

Pagina: 1
Acties:

• Amdwarrior
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18:08
Hallo tweakers.

Gisteren was ik even op mijn pc aan het gamen plotseling viel die ineens uit(geen stroom uitval dacht ik eerst aan) Toen ik opnieuw wou starten kon ie niet meer in Windows 7 komen met de mededeling Windows 7 is onverwacht gesloten etc.

Maar systeem herstel wou ook al niet :X Dus Windows 7 opnieuw installeren halverwege krijg ik echt dit tevoorschijn Afbeeldingslocatie: http://i31.photobucket.com/albums/c389/supper_slappy/DSC00589.jpg
Dus ik dacht misschien dvd niet goed gebrand dus via USB geprobeerd krijg ik echter weer de zelfde mededeling.

Toen maar via ftd oem Windows 7 gedownload weer het zelfde probleem ;(

Zit net 4 gig nieuw geheugen in dus daar kan het moeilijk aan liggen ?

• s1ck
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08:22
Probeer is CHKDSK is uitvoeren, staat ook op de error message.

Verwijderd

Je schijf heeft een probleem. Waar haal je trouwens FTD vandaan :P

• Amdwarrior
Verwijderd schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 12:32:
Je schijf heeft een probleem. Waar haal je trouwens FTD vandaan :P
ftdnet ;)

Schijf probleem ?
E: Dvd schijf/USB met Windows 7 op

• MaZeLe
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09:05
Amdwarrior schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 12:44:
[...]

ftdnet ;)

Schijf probleem ?
E: Dvd schijf/USB met Windows 7 op
Ik denk dat er bedoelt wordt dat je harde schijf een probleem heeft, vandaar dat je CHKDSK moet uitvoeren via het opdrachtprompt in het installatiemenu om te kijken of alles met je HDD nog goed is.

Verwijderd

^^ ja :)

• Amdwarrior
Ik heb hem dus op ssd geïnstalleerd ga nu op gewone harde schijf proberen dan.
Als het zo is het al 2de keer dat die ssd kapot is :(

Verwijderd

En wat zei CHKDSK toen je dat draaide?

• Amdwarrior
Zit nu op me laptop. Oh wacht eens daarom kreeg ik de laatste tijd de hele tijd de mededeling als ik windows 7 op wou starten of ie me harde schijf wou controleren zeker?

Verwijderd

Ja, misschien moet je de volgende keer eens naar je pc luisteren als die meldingen geeft...

• Amdwarrior
Maar een SSD maakt geen geluid ;) Ik hoorde laatste wel gerommel ik dacht ook eerst aan een harde schijf maar toen wat met fan lopen spelen en toen was het even stil later hoorde ik het weer.

Maar ik wil Windows 7 op die SSD dan moet dat toch wel lukken ook al is die andere schijf niet goed?

Verwijderd

You're kidding right? Met luisteren bedoel ik dat als je een melding krijgt, dat je daar ook iets mee doet. Niet met je oor tegen je SSD gaan hangen om te horen of hij tegen je praat _/-\o_

Draai nu eerst die CHKDSK maar eens en kijk dan of je probleem opgelost is.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Amdwarrior schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 12:57:
Oh wacht eens daarom kreeg ik de laatste tijd de hele tijd de mededeling als ik windows 7 op wou starten of ie me harde schijf wou controleren zeker?
Dat gaat wat worden als je je eerste auto eenmaal hebt.
'dat rooie lampje wat eruit ziet als een oliekan brandt al twee weken, kan dat kwaad?"

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Amdwarrior
alt-92 schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 13:06:
[...]

'dat rooie lampje wat eruit ziet als een oliekan brandt al twee weken, kan dat kwaad?"
Heb geen rijbewijs ;)

Jullie horen straks wel van mij 8) Bedankt voor de info.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Gelukkig maar. Ik bedoel: met een beetje gezond verstand kun je bij zo'n melding ook wel bedenken dat er dan iets mis is wat je PC en dat je dat eerst moet fixen? :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Amdwarrior
Ook ik heb de hardeschijf in een extern behuizing gedaan en via me laptop chkdsk gedaan met als volgt:
Afbeeldingslocatie: http://i31.photobucket.com/albums/c389/supper_slappy/harddisk.jpg

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17:08
alt-92 schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 13:06:
[...]

Sheldon Cooper?

omniscale.nl

• MaZeLe
Amdwarrior schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 13:43:
Ook ik heb de hardeschijf in een extern behuizing gedaan en via me laptop chkdsk gedaan met als volgt:
[afbeelding]
Installeer even HDTune en/of CrystalDiskInfo en kijk wat die voor gegevens hebben onder het kopje Health.

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:52
Amdwarrior schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 13:43:
[afbeelding]
Zou even een analyse doen met een tool van de fabrikant, dit lijkt mij eerder een slechte harddisk dan wat fouten sectors.

Verwijderd

Laat ik deze maar even richting Opslagmedia & I/O Controllers verplaatsen.

• Amdwarrior
MaZeLe schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 13:46:
[...]

Installeer even HDTune en/of CrystalDiskInfo en kijk wat die voor gegevens hebben onder het kopje Health.
goed? Maar toch maakt als ik hem aansluit rattel geluid :X

• MaZeLe
Bij Health onder HDTune staat geen warning in het geel of rood? En je SSD, test deze ook eens...

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01-02 17:45
Maar het lampje kan ook defect zijn, dus je moet eigenlijk ook een lampje hebben om dat lampje te kunnen controleren.

Overigens als je op de SSD gaat installeren en je krijgt die melding dan heb je waarschijnlijk bij de installatie de verkeerde harde schijf gekozen of je SSD is ook beschadigd.

Haal die andere harde schijf voor de zekerheid helemaal los als je windows 7 gaat installeren en laat alleen de SSD aangesloten (of je moet het in de bios gaan instellen dat de SSD als startup schijf wordt gebruikt)

[ Voor 43% gewijzigd door DutchKel op 16-07-2011 14:08 ]

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

• Amdwarrior
Ben nu met hdtune pro aan het testen tot nu toe groene blokjes.

• Amdwarrior
Ligt aan de SSD dus ik heb nu de Samsung spinpoint alleen aangesloten en nu wil die wel installeren heb hem ook aan hdtune aangesloten ook geen klachten of foutmeldingen.

SSD heb ik ook via hdtune gestest krijg geen fouten bij error scan. Maar bij Ultra DMA CRC Error count wel een warning
met communicatie problemen met kabels dat eventueel kan opgelopen zijn bij een beschadiging
Pagina: 1