Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Banner onderaan in div element krijgen

Pagina: 1
Acties:
  • 256 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen,

Ik ben bezig met een site te maken. Nu wil ik een banner onderaan in een div element zetten. Namelijk in de id "content". Ik heb al veel dingen geprobeerd maar ofwel blijft hij bovenaan staan ofwel gaat hij helemaal onderaan het scherm staan. Heeft iemand een idee hoe ik dit kan oplossen? Ik dacht dit te doen door de positie relative te maken ten opzichte van mijn content maar dit werkt ook niet. Een tabel zou ook een oplossing kunnen zijn maar dat gebruik ik liever niet.

Dit is de link:
*knip*

En hier zie je de code van de homepage en van de css:
*300 regels code...*

[ Voor 127% gewijzigd door MueR op 24-07-2011 16:57 ]

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 26-11 20:59

Matis

Rubber Rocket

Een banner onderaand de pagina heet normaliter een footer.
Als je zoekt op [google=sticky footer] dan kun je hier een oplossing vinden voor jouw probleem.
http://ryanfait.com/resou...-stick-to-bottom-of-page/

Daarnaast is het (volgens mij) semantisch niet helemaal correct om de footer in de content-div te zetten. Het is netter om hem onder de container-div te hangen, maar dat terzijde :)

@hieronder; Afkraken is natuurlijk makkelijk :z
Het is wel zo sympathiek om jouw statement nader toe te lichten en eventueel de TS in de juiste richting te duwen.
@edit hieronder; Ah, dat had ik dan weer niet gezien :P

[ Voor 21% gewijzigd door Matis op 24-07-2011 14:32 ]

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

• martin149
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 03-11 22:01
Lees eens even het devschuur beleid door, alllen de relevante code plaatsen

Lees eerst eens waarom je vorige post in de devschuur is geloten:
Banner op mijn website

GEEN postion:absolute gebruiken!
Je kunt naar Valgin kijken of kijken wat hierboven staat, je moet een footer in een aparte div zetten dus met de volgende opbouw:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
(...)
<div id=page>
   <div id=head>
      (...)
   </div>
   <div id=content>
      (...)
   </div>
   <div id=footer>
      (...)
   </div>
</div>
(...)

[ Voor 79% gewijzigd door martin149 op 24-07-2011 14:38 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ja, ik had inderdaad ook naar footer gezocht. Maar het probleem is dat al die footers helemaal onderaan de pagina kwamen en dat was niet de bedoeling.

@martin149: Je hebt gelijk heb het even aangepast.

Toch bedankt voor de tip

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 26-11 20:59

Matis

Rubber Rocket

Verwijderd schreef op zondag 24 juli 2011 @ 14:35:
Ja, ik had inderdaad ook naar footer gezocht. Maar het probleem is dat al die footers helemaal onderaan de pagina kwamen en dat was niet de bedoeling.
Wait, wut. Je bent gewoon opzoek naar een reguliere footer 8)7

Waarom levert [google=footer] niet de resultaten op die jij wilt; Omdat het standaard gebeurt als je je footer-div onderaan de pagina zet en de clear-argument goed hebt staan.

[ Voor 21% gewijzigd door Matis op 24-07-2011 14:41 ]

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:23

MueR

Admin Devschuur® & Discord

is niet lief

Op deze manier werken we niet, dat weet je best. We doen niet aan Kan iemand even ... ? Driehonderd(!) regels, inclusief een hoop compleet irrelevante javascript, code posten omdat je wat simpele CSS niet aan de gang krijgt, is iets wat we in de Devschuur niet willen. We zien hier graag wat meer eigen inzet, zoals hetgeen je gezocht hebt om je probleem op te lossen. Daar ben je al eens op gewezen. Het is hier geen afhaalbalie.

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.