Intel QX9650 EXTREME!!!

Pagina: 1
Acties:
  • 341 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royalroyo
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-09-2023
hallo iedereen.. , ik vroeg me af wat een huidige prijs is ( of wat het waard is ) van een INTEL QX9650 EXTREME? ik kom namelijk op 1000 euro , maar dat is bijna 1 jaar geleden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woet
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 24-03 12:54
Zo rond de 200 USD (139 euro) als ik kijk naar de gemiddelde prijs op eBay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaalus
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
In ieder geval zeker geen 1000 meer, daarvoor haal je een mooie I7 990x ;)
Er was/is een topic waar je kon/kunt vragen hoeveel je hardware waard is, weet alleen even niet meer waar, staat me iets bij dat die gesloten is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

AktiveHate schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 23:51:
In ieder geval zeker geen 1000 meer, daarvoor haal je een mooie I7 990x ;)
Er was/is een topic waar je kon/kunt vragen hoeveel je hardware waard is, weet alleen even niet meer waar, staat me iets bij dat die gesloten is.
Dat topic zit inderdaad al een tijdje op slot, maar daarvoor hebben we een mooie howto: Howto: prijsbepaling (oude) hardware

€1000 kreeg je er een jaar geleden al niet meer voor, laat staan nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurianus
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 09-01-2018
Als zo'n processor rond de €1000,- zou kosten en je moet ook nog bijvoorbeeld een nieuwe voeding kopen en een grafische kaart dan kom je al uit op rond de €1250,-. Als je dan kijkt naar wat een zelfgebouwde computer zou gaan kosten dan is die eerste optie al te duur. Een i7-2600 kost nu rond de €250,- + moederbord €100,- + grafische kaart €150,- = €500,-. Als je iets verder zou moeten aanpassen zou een compleet systeem rond de €800,- gaan kosten. En dat is veel goedkoper dan die Intel QX9650 alleen al. Verder zou de i7-2600 veel meer snelheidswinst moeten geven. (Volgens benchmarks)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Zulk soort CPU's zijn alleen veel geld waard als de volgende generatie nog niet uit is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:32

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Howto: prijsbepaling (oude) hardware inderdaad.

Verder is dit soort ultra-high-end-in-z'n-tijd zoals PilatuS zegt alleen veel waard tot de reguliere CPUs het inhalen, en dat is al lang gebeurd in dit geval. Reken je niet rijk, het is wat de gek ervoor geeft.

Ik zou je ook willen wijzen op Het algemeen beleid #quickstart
- we verwachten op GoT een stuk meer inzet voordat je een vraag stelt, waar dus ook bij hoort dat je op zoek gaat naar eerdere topics of regels over wat je zoekt. Schreeuwerige topictitecs (EXTREME!!!) worden ook niet op prijs gesteld.

Dicht ivm niet de bedoeling, sowieso te weinig inzet en onnodig schreeuwerig.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.