Mediaportal probleem icm. MDAPI*

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Piwi_
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:27
Hallo mede-tweakers,

Ik heb gisteren en vandaag liggen stoeien om TV van Ziggo via Mediaportal via het netwerk naar wat pc's te streamen. Uiteindelijk is dit gelukt met de SPLUG.DLL echter wordt het scherm soms even blokkerig (een aantal frames, nog geen seconde).
Het geluid heeft nergens last van. Het is enkel het beeld wat soms blokkerig wordt.

Het draait op een HTPC, Dual Core ATOM met 2 GB geheugen. Het is inderdaad neit veel maar de CPU wordt maar voor 25 % gebruikt en het geheugen is voor 40 % gevuld.

Windows Media Center laat alles perfect zien maar gebruikt de CNO van Anysee.

Als er meer informatie nodig is hoor ik dat graag. Alvast bedankt!

Afbeeldingslocatie: http://img823.imageshack.us/img823/7078/20110723163717.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door _Piwi_ op 23-07-2011 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:16

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Je zult toch echt wat meer informatie moeten geven:
  • welke codecs gebruiken je clients?
  • op wat voor hardware draaien je clients?
  • stream je over een bedraad netwerk of over wireless?
  • werkt het lokaal op je TV-server wel?
  • welke versie tv-server en clients gebruik je?
  • wat staat er in je Mediaportal logs? (zowel tv-server logs als client logs)
superbig91 schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 16:19:
Uiteindelijk is dit gelukt met de SPLUG.DLL
Probeer het eens zonder 3-rd party dll's en plugins en test dan eens een FTA zender, gaat het dan wel goed?

Kortom, we hebben echt veel meer informatie nodig.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danfoss
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online

Danfoss

Deze ruimte is te koop..

Euhm.. Ik zie aan je screenshot de tour. Heb je dit ook bij niet tour uitzendingen gezien?

* Danfoss denkt aan zijn buurman die dacht dat zijn splinternieuwe lcd tv kapot was omdat hij ook blokkerig beeld had bij de tour soms.

Dat is dus zoals het beeld uit de tour komt. Ligt niet aan je eigen setup.

Sys Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engelbertus
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15:20
lijkt mij ook. de logos in het scherm zijn immers netkes over de blokkerige beelden heen gelegd...

kun ej kijken of het probleem zich ook voordoet als je gewoon via de tv / decoder kijkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Piwi_
- Op de client heb ik geen extra codecs geinstalleerd
- i7 macbook met 8 GB geheugen
- Bedraad
- Nee daar zie je precies hetzelfde
- Mediaportal 1.2 Beta
- Daar is niks te zien helaas :(

Wanneer ik MDAPI eruit haal (dus dan zie je enkel Nederland 1) dan heb ik nergens last van echter weet ik niet welk alternatief er is.

@Danfoss & Engelbertus: Andere zenders doen precies hetzelfde. Ik dacht ook eerst dat het wel aan de tour zou liggen maar dat was helaas niet zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-09 09:10
Ik zie daar iets van Virtual Machine staan, hoe en wat is dat precies dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:16

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

superbig91 schreef op maandag 25 juli 2011 @ 00:50:
Wanneer ik MDAPI eruit haal (dus dan zie je enkel Nederland 1) dan heb ik nergens last van echter weet ik niet welk alternatief er is.
Dan zit het probleem dus in MDAPI. De Mediaportal logs gaan je dan niet helpen aangezien (de ontwikkelaars van) Mediaportal hier geen enkele support op leveren.

Titelfix: Mediaportal werkt maar is soms blokkerig -> Mediaportal probleem icm. MDAPI*

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Piwi_
Mac OSX Vmware Fusion. Had daarin mijn bootcamp even opgestart zodat ik nog verder op MAC kon werken (was nog met andere dingen bezig). Als ik hem 'gewoon' opstart heb je precies hetzelfde probleem (en het ligt dus niet aan het virtualiseren).

Ja dat het aan MDAPI lag kwam ik later achter omdat ik wat verder ging troubleshooten.

Ik weet dat er hier op tweakers een aantal lui rondlopen die mediaportal i.c.m. Ziggo DVB-C wel goed draaiende hebben. Hoop dat deze mij een schop in de goede richting kunnen geven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:31
superbig91 schreef op maandag 25 juli 2011 @ 10:50:
Ik weet dat er hier op tweakers een aantal lui rondlopen die mediaportal i.c.m. Ziggo DVB-C wel goed draaiende hebben. Hoop dat deze mij een schop in de goede richting kunnen geven!
Dan is het handiger als je die vraag stelt in het betreffende topic: \[DVB-C] Digitale kabel TV op de PC [DEEL 5]

splug.dll hoef je iig niet meer te gebruiken aangezien de laatste versie van acamd de cardreader van de anysee rechtstreeks kan benaderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Piwi_
Ik heb het opgelost! Oplossing staat hier voor de tweakers die hetzelfde ooit gaan meemaken: superbig91 in "\[DVB-C] Digitale kabel TV op de PC [DEEL 5]"
Pagina: 1