Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Khaine
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:50

Khaine

Python liefhebber

Topicstarter
Vooraf:
Aan de modjes. Ik vermoed dat mijn topic hier op z'n plek staat. Zo niet, dan hoor ik dat graag.

Binnenkort wil ik een tablet aan gaan schaffen. Dit omdat ik een laptop op de bank iets teveel overkill vind. Gewoon wat opzoeken online of relax een pdf-je lezen is er niet bij als je een 15,4" notebook op je schoot hebt hangen.

Nu ben ik zelf op zoek gegaan naar de prijzen van tablets en meteen kwam ik daarbij tot de conclusie dat er niet alleen heel veel verschillende merken zijn, maar ook even zo goed ook gigantische prijsverschillen. Mijn budget is erg beperkt voor een tablet, dus ik wil graag iets waarmee ik in principe in 1 keer klaar ben. Mijn eisen zijn dan ook niet zo hoog. Dit zijn de dingen waarvoor ik hem wil gebruiken:
  • Lezen van PDF-files
  • Luisteren van mp3-tjes
  • Af en toe een simpele website op (via Wi-Fi)
Voor veel meer heb ik hem niet nodig. Dit resulteert dan ook in de volgende "eisen":
  • Minimaal 8, maximaal 10" scherm (wil pdf's wel normaal kunnen lezen)
  • WiFi die normaal werkt (dus geen 0,04 mb/s doorvoersnelheid)
  • Android 2.1 of hoger (en/of mogelijkheid tot upgraden)
  • App-market moet beschikbaar zijn
  • Normale accuduur (2 uur achter elkaar met WiFi aan is meer dan zat)
  • Stand-by mogelijkheid en/of een snelle opstarttijd
  • Normale behuizing (geen plastic waar je doorheen kunt prikken)
  • Uitbreidbaar met SD / CF / TF kaartje
Ik heb een budget van rond de 150-200 euro. Meer wil ik er niet aan uitgeven. De tablet zal niet intensief gebruikt gaan worden. Ik hoef dus geen geweldige speaker (alles gaat met headphone), geen duur scherm en geen extreem goede kijkhoek. Het hoeft ook niet de allersnelste tablet op de planeet te zijn, ik heb de tijd.

Zelf heb ik enkele "westerse" en "chinese" merken gevonden, waarbij vooral de prijs (en dus ook bouwkwaliteit denk ik ) het verschil maakt. Ik heb ook al een blik geworpen in het topic over exotische tablets om te zien wat daar allemaal te koop staat, maar die reactie's zijn enorm wisselend.

Dealextreme heeft (mede dankzij gunstige dollarprijs) ook wel een grote selectie aan tablets, alleen ben ik daar dus niet zeker van. De partij zelf levert altijd en vrij vlot, maar veel van de tablets bevatten geen reviews en ik weet dus ook niet wat ik ervan kan verwachten.

De volgende dingen heb ik op tweakers pricewatch al gespot:
- Yarvik TAB310
- Archos Arnova 8 / 10

Wat kunnen jullie mij aanraden, kijkend naar bovenstaande specs? Als je de tablet niet intensief gebruikt, is het dan toch handiger om een capacitief scherm te nemen ipv resistief?

Alvast bedankt!

[update]

Dit is een voorbeeld van een DX ding wat mij wel aansprak:
10,2" tablet

[ Voor 3% gewijzigd door Khaine op 23-07-2011 11:54 ]

Is this question retorical? No? Then what is the point of retorical questions?

Verwijderd

Als ik het zo lees... dan zou ik zeker voor de Archos Arnova 10 gaan

http://digimind.nl/2011/0...-10-goedkoop-alternatief/

Voorlopig de beste in die prijsklasse en 10 inch...

• Rye
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 25-04 15:57

Rye

Verwijderd schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 21:54:
Als ik het zo lees... dan zou ik zeker voor de Archos Arnova 10 gaan

http://digimind.nl/2011/0...-10-goedkoop-alternatief/

Voorlopig de beste in die prijsklasse en 10 inch...
Heb je die tablet zelf al eens in je handen gehad? Het scherm is ronduit waardeloos! Kijkhoeken zijn om te janken en een 10inch met die resolutie is ook niet al te geweldig. Daarnaast; de bouwkwaliteit is niet om over naar huis te schrijven.

De Yarvik TAB310 is grappig, leuk speelgoed, maar meer ook niet. Plastic-fantastic en het scherm is ook niet geweldig.

Wat ik zou aanraden is de Ainol Novo8. Heb hem zelf eerder deze week ook besteld. Ik zoek ongeveer dezelfde dingen in een tablet. Maar dan wel eentje met een goed scherm en een beetje snelle response. Resistive of Capacitive maakt voor mij niks uit. Het is maar net wat je gewend bent, maar multi-touch (capacitive) werkt wel erg fijn en scheelt redelijk wat tijd in het bedienen.

Kijk en oordeel zelf:
Ainol Novo8 Advanced

www.ping-win.nl

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07 12:00

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Novo8 heeft als 1 van de weinige tablets een hoge resolutie scherm. Dat heeft zeker voordeel dat je kunt lezen zonder veel in te zoomen. Andere tablets zul je moeten inzoomen of veel bladeren. Vooral mensen die comics lezen hebben veel plezier aan hoge resolutie, dan zie je alles en hoef je niet inzoomen.
Ook PDF lezen is een voordeel hier.

Ik wacht nog op Novo8 en dan kan ik het reviewen en beoordelen. Ik beschik al over tablet pc en vergelijk dus mee in de praktijk. De tablet pc (HP TM2-2000ED) heeft vrijwel dezelfde resolutie als Novo8, best wel ironisch tussen 12 en 8 inch scherm.

• Khaine

Khaine

Python liefhebber

Topicstarter
Dank voor de reacties allen. Die novo8 ga ik even in de gaten houden. Misschien storm ik binnenkort even een dixons ofzo binnen om te kijken hoe die archos er nu van dichtbij uit ziet.Iedereen in mijn directe omgeving met een tablet heeft een iPad (of iPad 2), dus ik kan geen android testen.
Even zien waar je die novo's allemaal kunt bestellen (en wat de prijsklasse is, ook niet onbelangrijk).

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-11 21:35
Kijkhoek van de novo8 is ook niet fantastisch. Een IPS scherm met hoge resolutie zou ideaal zijn. Weet niet of dat bestaat....

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:16

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Een tweedehands iPad 1 geen optie? Die gaan rond de 200/250 euro weg en zijn zeer fijn :)

• Khaine

Khaine

Python liefhebber

Topicstarter
sebastius schreef op maandag 25 juli 2011 @ 08:34:
Een tweedehands iPad 1 geen optie? Die gaan rond de 200/250 euro weg en zijn zeer fijn :)
Ik heb er aan zitten denken, alhoewel er dus geen android op staat, maar ze zijn gewoon te duur in mijn ogen. 200 is echt het budgetair dak voor deze onderneming en daar vind je weinig goede varianten voor.

• Geen12
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13-11 20:16
Is de Haipad M8 een goede optie? Heeft ook dezelfde resolutie als de Nova8, maar dan zonder de knopjes op de voorkant. Prijs is ongeveer 140-160 euro. Specificaties:

- Vimicro A8 VC882 1.3Ghz
- 8 inch capacitive scherm
- 1280x768 resolutie
- Android 2.3
- HDMI
- Bluetooth
- 4000mHA batterij

http://www.wholesaleonepi...hz-cpu-wifi-3g_p2604.html

http://www.aliexpress.com...t-PC-Epad-Capacitive.html

Review: http://www.chinatenq.com/...-tablet-haipad-m8-review/

Review: http://micdigi.com/2011/07/the-tests-of-haipad-m8/

• Khaine

Khaine

Python liefhebber

Topicstarter
Geen12 schreef op maandag 25 juli 2011 @ 23:10:
Is de Haipad M8 een goede optie? Heeft ook dezelfde resolutie als de Nova8, maar dan zonder de knopjes op de voorkant. Prijs is ongeveer 140-160 euro. Specificaties:

- Vimicro A8 VC882 1.3Ghz
- 8 inch capacitive scherm
- 1280x768 resolutie
- Android 2.3
- HDMI
- Bluetooth
- 4000mHA batterij

http://www.wholesaleonepi...hz-cpu-wifi-3g_p2604.html

http://www.aliexpress.com...t-PC-Epad-Capacitive.html

Review: http://www.chinatenq.com/...-tablet-haipad-m8-review/

Review: http://micdigi.com/2011/07/the-tests-of-haipad-m8/
Hey, supervondst! Dit lijkt aan al mijn eisen te voldoen, mooi. Ook even de specs gekeken en dat lijkt hem goed te kunnen worden. Nu nog even kijken waar deze het beste te halen is.

Superbedankt voor deze post!

• Khaine

Khaine

Python liefhebber

Topicstarter
Kleine schop.

Ervaring gezocht: Is een resistief scherm echt zo belabberd om mee te werken? Op telefoongebied heb ik ervaring met een capacitief scherm en dat werkt prima. Heb alleen geen vergelijkingsmateriaal.

Ik wil absoluut voorkomen dat ik (zoals bij mijn HTC Artemis) weer met een stylus aan de gang moet.

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Mijn eigen subjectieve mening is dat resitief prima werkt zolang je niet aan capacitief gewend bent. Ik heb tijden met een resitief scherm gewerkt en ik snapte helemaal niks van al het commentaar er op. Tot ik een motorola defy en een asus transformer aanschafte.
Een poosje later moest ik een resitief scherm bedienen en ik werd er echt stapelgek van. En dat is volgens mij bij de meesten die er zo op afgeven het geval.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:56

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

In dit topic mis ik de eigen inzet, de topicstart lijkt op een wensenlijst met de opdracht "zoek eens wat voor mij op". Aangezien dit niet voldoet aan het Het algemeen beleid zou dit topic op slot mogen. Ik laat hem nog een dagje staan zodat je de TS kunt wijzigen. Zoek eerst eens uit welke tablets voor jouw interessant zijn en kun je daar dan echt zelf geen keuze uit maken, post ze dan hier. De tip van de Haipad M8 had je bijvoorbeeld zelf ook zeer eenvoudig kunnen vinden in Het topic voor onbekende en exotische Android-tablets . In goed overleg gaat dit topic op slot :) .

[ Voor 4% gewijzigd door janvanduschoten op 04-08-2011 09:50 ]

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.