Port forwarden

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psvpas
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12-09 17:47
Hallo allemaal,

Ik heb waarschijnlijk een vrij bekend probleem.
Ik heb de zoekfunctie gebruikt, maar ik kwam aan de topics er niet aan uit.

Ik zit met het volgende:
Ik heb een router: Linksys WRT320N.
Die moet poorten forwarden naar mijn Pc.(windows 7 x64). Het gaat specifiek om poort 28960(wil met vrienden een COD4 server opzetten).

Ik doe het volgende: Log in op mijn router, Applications&gaming, en vul het volgende in:
COD4 28960-28960 BOTH 192.168.1.12(is een static ip) enabled aanvinken.
(dit heb ik gevolgt via de site http://portforward.com/)

Dan ga ik checken of de poort openstaat met verschillende site die dat aanbieden:
http://www.yougetsignal.com/tools/open-ports/
http://canyouseeme.org/

Telkens krijg ik te zien, dat hij niet open is.
Heeft iemand tips om mij op de goede weg te helpen?
Bijvoorbeeld instellingen in mijn router bijvoorbeeld?
Willen jullie eventueel bepaalde instellingen weten, vraag het en ik post het.

Alvast bedankt weer!

[ Voor 3% gewijzigd door psvpas op 23-07-2011 00:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

Sando

Sandoichi

[list]
• Dubbelcheck of de betreffende poort er nog steeds in staat (sommige routers hebben een verwarrend systeem van enable, save, en save all, welke je allemaal moet toepassen).
• Indien nog niet gedaan, router rebooten.
• Indien nog niet gedaan, poort ook enablen in je firewall of je firewall uitzetten want er zit er ook een in je router.
• Heb je geen firewall; vergeet niet dat Windows zelf ook een firewall ingebouwd heeft.

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psvpas
Ten eerste: bedankt voor je reactie!

1 Ik heb het gedubbel checked, hij staat er nog steeds in
2 Router is in de tussen tijd meerdere malen gereboot. Omdat hij het niet deed, leek dat een optie. Helaas
3 Ik gebruik zelf NOD32. Daarvan heb ik eerst de poorten open gezet. Deed het niet, en daarna volledig de firewall uit gezet.
4 Windows firewall staat nooit aan.Maar heb het toch dubbel gecheckt...

Iemand nog tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Op het moment dat je http://canyouseeme.org/ bezoekt en onderzoekt of de bewuste poort open staat, draait de server dan wel?

[ Voor 3% gewijzigd door CodeCaster op 23-07-2011 01:59 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allure
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 21:36

allure

Titaan fase 2/3

Als er niks luistert op die poort (het spel) is die poort inderdaad dicht.
Het is dus de bedoeling dat je het spel/server open hebt staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psvpas
Dat heb ik nog niet geprobeerd.
Wat ik net heb gedaan:
In gelogd op mijn router. Toen de poorten gecheckt. Staan er nog. IP gecheckt, klopt ook.
Toen de server aangezet.(Inclusief commando's, waarmee ik een locaal spel vind) En poort check gedaan. Gesloten...
''Error: I could not see your service on *mijn IP* on port (28960)
Reason: Connection timed out''

Daarna nog zonder firewall, dus netwerk filteren, helemaal uit, doet het nog steeds niet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

En zonder router ertussen, dus zodat je met je pc direct aan het internet hangt? Dit moet wel met een firewall aan, omdat anders alle poorten openstaan. Ik zou de Windows Firewall gebruiken (of NOD32 dan), en zorgen dat de server toestemming heeft om benaderd te worden via de Firewall.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psvpas
CodeCaster schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 14:01:
En zonder router ertussen, dus zodat je met je pc direct aan het internet hangt? Dit moet wel met een firewall aan, omdat anders alle poorten openstaan. Ik zou de Windows Firewall gebruiken (of NOD32 dan), en zorgen dat de server toestemming heeft om benaderd te worden via de Firewall.
Ik zelf zit op mijn kamer. Mijn pa's PC staat pal naast de router...
Ik kan wel proberen om daar de kabel aan te hangen? Maar het gaat er eigenlijk om, dat de poort op mijn pc poort open gaat. Maar ik zal het proberen. Voor de zekerheid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRoot
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-09 12:17

DaRoot

Some say...

Wat voor modem heb je?

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psvpas
Ik heb denk ik de oplossing gevonden, we hebben sinds kort het volgende;
modem-->Router--> router. ik sta aangesloten op router 2. komt doordat we een zaak hebben. ik neem aan dat ik op router 1 ook de poorten open moet zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Staatslot
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 02-09 09:58
ja dat lijkt me wel inderdaad :)
Lijkt me niet zo verstandig om 2 routers achter elkaar te plaatsen, maar dat terzijde

[ Voor 57% gewijzigd door Staatslot op 23-07-2011 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psvpas
Oke,
kan ik dan router 1 in DMZ zetten? Al onze computers zijn goed beveiligd met anti virus en firewall. Of helpt DMZ dat niet?
Router 2 moet nog wel aan 2 kanalen internet geven.(1 kanaal naar een pin automaat, en kanaal 2 naar router2)

EDIT: Ik krijg nu een andere foutmelding bij de poort check: Connection refused... Bij andere poorten krijg ik connection timed out

EDIT2: COD4 doet het, er zijn al vrienden in mn server! hahah Leuk. Tnx allemaal

[ Voor 61% gewijzigd door psvpas op 23-07-2011 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Router aan router werkt wel?
Hoe heb je dat precies gemapt?

Ben nieuwschierig omdat ik ook wel een 2e router wil gebruiken om wat meer kabels te kunnen aansluiten!

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gemineye
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-11-2024

Gemineye

KEFalicious..

2 routers kan prima werken, bv door de DHCP zo in te stellen dat de ene router IP adressen uitgeeft van 192.168.1.100-150 en de ander van 151-199. zo delen ze nooit hetzelfde IP adres uit.

Overigens is het veel eenvoudiger om gewoon een switch te gebruiken achter je router, als het je puur om de aansluitingen gaat. Dan deelt je router gewoon de IP adressen uit, en je hebt dan ook geen gedonder met port forwarding enzo.

KEF; if it's not what you're made of, you're not what I'm looking for. You are willing but unable to give me any more..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sando schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 21:24:
Router aan router werkt wel?
Hoe heb je dat precies gemapt?
Poorten vanaf router 1 mappen naar ip router 2, vanaf router 2 mappen naar ip pc (die uiteraard aan router 2 hangt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obelink
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14-11-2020
Dat heb je mooi opgelost.

[advertentie] gooi uw afgedankte USB sticks en SD-kaartjes van geringe capaciteit niet weg maar geef ze aan mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Gemineye schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 21:33:
Overigens is het veel eenvoudiger om gewoon een switch te gebruiken achter je router, als het je puur om de aansluitingen gaat. Dan deelt je router gewoon de IP adressen uit, en je hebt dan ook geen gedonder met port forwarding enzo.
Het gaat mij er vooral om dat ik spullen gebruik die ik hier heb liggen - zoals een oude router. Het valt niet uit te leggen, maar het is gewoon een zwak van mij. Net zoals ik ook nog een Pentium 3 gebruik afentoe, die 100 keer zoveel energie gebruikt als mijn veel snellere smartphone. Misschien een geboorte-afwijking. :+
Verwijderd schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 21:53:
[...]

Poorten vanaf router 1 mappen naar ip router 2, vanaf router 2 mappen naar ip pc (die uiteraard aan router 2 hangt)
Ah, ik dacht dat je nooit achter het ip-adres van dat 2e ding kwam, maar ik haal natuurlijk voor het gemak even twee dingen door elkaar:

Mijn wifi-router zit ook aan mijn eerste router zonder eigen ip-adres maar dat ding is met DHCP uitgeschakeld gewoon een soort accesspoint. En toen dacht ik heyyyy... kan een wired router dat niet ook gewoon?

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psvpas
Ik heb het volgende gedaan:
Router 1: Netgear router.(weet niet het precieze type) Daar heb ik de firewall volledig uitgezet. Voor de zekerheid in DMZ gezet en port forward naar Router 2(alleen de poort die ik wilde). Zo is echt alles gedaan zodat het open staat.
Het mooie van de software in de netgear router, is dat je de gelinkt apparaten kan zien. Dus ik kon heel makkelijk mijn 2de router port forwarden.

Toen op router 2(Linksys WRT320N) De port forward naar mijn eigen PC. Ik moest nog wel in mijn NOD32 de port forwarden. Maar nu doet hij het in ieder geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:23

lier

MikroTik nerd

De beste/netste/meest logische oplossing is door de tweede router niet als router te configureren. Er is op GoT een tutorial te vinden, komt er eigenlijk op neer dat je op de tweede router DHCP uit zet en een LAN poort in plaats van de WAN poort gebruikt. Dan kan je toch gebruik maken van je bestaande hardware. ;)

Verder moet je (als je beide routers als router wil laten werken) twee verschillende netwerksegmenten gebruiken. Dus 192.168.1.x en 192.168.2.y.

[HOWTO]Draadloze Router gebruiken als Access Point

[ Voor 12% gewijzigd door lier op 25-07-2011 09:06 ]

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18:46

Pixeltje

Woo-woohoo!

Kan het zo snel even niet vinden in je topic, maar heb je in het modem ook de poort doorgezet? Ik moet met mijn KPN modem (Thomson weetikwat) poorten zelf forwarden naar mijn router, anders gebeurt er helemaal niks.

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:23

lier

MikroTik nerd

Pixeltje schreef op maandag 25 juli 2011 @ 09:04:
Kan het zo snel even niet vinden in je topic, maar heb je in het modem ook de poort doorgezet? Ik moet met mijn KPN modem (Thomson weetikwat) poorten zelf forwarden naar mijn router, anders gebeurt er helemaal niks.
Kijk eens of je je modem kan bridgen, nu heb je feitelijk twee routers achter elkaar.

Eerst het probleem, dan de oplossing

Pagina: 1