Ik heb de prijzen van abonnementen (met internet) van Vodafone, KPN en HI bij elkaar verzameld..
Okee het is een lelijk en niet zo'n heel strak .png'tje, maar alles staat wel netjes geordend / aangegeven.
Welk abonnement het betreft, aantal belminuten, aantal smsjes, aantal MB's, downloadsnelheid, uploadsnelheid & prijs van abonnement.
Tezijnertijd zullen ook andere providers hierin worden meegenomen!
Misschien maak ik vanmiddag wel een table'tje voor in het topic zelf ipv een plaatje, even aankijken...
Momenteel heb ik een Vodafone Bel+SMS+Web 350 abonnement waarvoor ik 25,00* in de maand betaal.
Daarbij krijg ik 350 minuten OF 700 smsjes en heb ik onbeperkt data (fup) met een snelheid van 3,6Mbps.**
Ik kan denk toe met zo'n 1,5GB in de maand (als ik voortaan thuis gewoon WiFi ga gebruiken) als datalimiet.
* Normaal kost dit abonnement 46,00 in de maand, maar ik behoud mijn gehele looptijd deze prijs
** Weet ik niet zeker trouwens? Maar de huidige B+W+S (dus met 1GB datalimiet) hebben deze snelheid.
Als ik dan ga kijken naar de nieuw aangekondigde abonnementen, opties en prijzen:
Vodafone
• Bel+SMS+Web, is geen optie, dit omdat de datalimiet bij het duurste abonnement slechts 900MB betreft.
Daarbij krijg ik dan wel gruwelijk veel belminuten, die ik nooit op maak en voor smsjes geldt hetzelfde, onzin dus.
• Bel+SMS+Web SMART zou dan de oplossing moeten brengen en dat ziet er nog redelijk goed uit.
Voor 55,00 in de maand krijg je 200 minuten, onbeperkt sms en een datalimiet van 1400MB.
De snelheden bij dit abonnement zien er ook zeer goed uit, dat is namelijk 14,4MBps down en 2,0Mbps up. Nadeel: prijs.
Ik betaal nu dus 25,00 euro voor 350 minuten, 700 smsjes en onbeperkte data
Dat zou worden: 55,00 euro voor 200 minuten, onbeperkt smsjes en een datalimiet van 1400MB,
waarbij wel de snelheden worden verviervoudigd, altijd leuk natuurlijk, en daar klaag ik niet over
Het is dat ik momenteel geluk heb met mijn abonnement waarvoor ik 25,00 betaal
(en geen reguliere prijs van 46,00)
maar 55,00 in de maand pff, daar wil ik wel een heeeeeel exclusief mobieltje voor terugzien als ik eraan moet.
KPN
• KPN Personal Sim Bel-SMS-Web is geen optie, dit omdat de prijs bij een abonnement met 1500MB als datalimiet maar liefst 100,00 / maand bedraagt. Daarbij krijg ik dan wel gruwelijk veel belminuten, die ik nooit op maak en voor smsjes geldt hetzelfde, onzin dus. Tevens zijn de internetsnelheiden simpel gezegd: belabberd.
• KPN Personal Sim Bel-SMS-WeBXL zou dan de oplossing moeten brengen, maar de prijzen zijn daar ook weer aan de zeer hoge kant. Voor 80,00 in de maand krijg je 650 minuten, 650 smsjes en een datalimiet van 1500MB. De snelheden bij dit abonnement zien er ook zeer goed uit, dat is namelijk 7,2MBps down en 2,0Mbps up.
Bij het Vodafone Bel+SMS+Web Smart abonnement zijn deze snelheden nog twee x zo hoog als bij KPN.
Dat zou worden: 80,00 euro voor 650 minuten, 650 smsjes en een datalimiet van 1500MB,
waarbij wel de snelheden worden vertweevoudigd, altijd leuk natuurlijk, en daar klaag ik niet over
Het is dat ik momenteel geluk heb met mijn abonnement waarvoor ik 25,00 betaal
(en geen reguliere prijs van 46,00)
maar 80,00 in de maand pff, daar wil ik wel een hele mooie goldplated iPhone 5 voor terugzien als ik eraan moet.
HI
• HI Web, is geen optie, dit omdat de datalimiet bij het duurste abonnement slechts 800MB betreft.
Daarbij krijg ik dan wel gruwelijk veel belminuten, die ik nooit op maak en voor smsjes geldt hetzelfde, onzin dus. Tevens zijn de internetsnelheiden simpel gezegd: belabberd.
• Hi Messaging zou dan de oplossing moeten brengen, maar de prijzen zijn daar ook weer aan de zeer hoge kant. Voor 75,00 in de maand krijg je 550 minuten, onbeperkt smsjes en een datalimiet van 1400MB.
De snelheden bij dit abonnement zien er ook zeer goed uit, dat is namelijk 7,2MBps down en 2,0Mbps up.
Bij het Vodafone Bel+SMS+Web Smart abonnement zijn deze snelheden nog twee x zo hoog als bij KPN.
Dat zou worden: 75,00 euro voor 550 minuten, onbeperkte smsjes en een datalimiet van 1400MB,
waarbij wel de snelheden worden vertweevoudigd, altijd leuk natuurlijk, en daar klaag ik niet over.
Beste optie, voor mij en mijn gebruik lijkt me toch het Vodafone Bel+SMS+Web Smart abonnement.
Als het 55,00 of 65,00 kostende abonnement nog met een mooie telefoon te verkrijgen is, durf ik het wel aan.
Worden er Nokia 3310's aangeboden dan weet ik ook even niet. Tevens klaag ik niet, want mijn Bel+SMS+Web 350 abbo loopt nog tot en met december 2012 en dat voor slechts 25,00 in de maand, olee oleeee oleeeeee