Vodafone verlaagt datalimieten bij nieuwe abo's

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

We moeten een class action suit starten tegen Apple, die heeft ons onbeperkt internet beloofd met de iPhone, it's all Steve's fault!

P.s. Voor de snelle beslissers:

https://directsales.vodafone.nl/anwb/orderform/650

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 22-07-2011 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sbmuc
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:58
MuddyMagical schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 09:49:
[...]

En dan? Ga je dan een old-skool Nokia kopen en alleen maar bellen?

Ik denk dat we er gewoon aan moeten geloven.
We kunnen iig onze huidige abonnementen toch gewoon stilzwijgend verlengen? iig de mensen die zo slim zijn geweest een sim-only abbo te nemen.

Ik betaal 10 euro per maand voor mijn 135 min sms/bel en 250MB data met een blox dat wanneer ik over de 250MB ga ik tot 1GB kan verbruiken voor 10 euro extra(wat 1 keer is gebeurt..).
Ik kom prima met dit abbo uit, aangezien de meeste berichten via mail / what's app gaat is bellen ook amper nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-08 15:37

Bezulba

Formerly known as Eendje

sbmuc schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 10:11:
[...]

We kunnen iig onze huidige abonnementen toch gewoon stilzwijgend verlengen? iig de mensen die zo slim zijn geweest een sim-only abbo te nemen.

Ik betaal 10 euro per maand voor mijn 135 min sms/bel en 250MB data met een blox dat wanneer ik over de 250MB ga ik tot 1GB kan verbruiken voor 10 euro extra(wat 1 keer is gebeurt..).
Ik kom prima met dit abbo uit, aangezien de meeste berichten via mail / what's app gaat is bellen ook amper nodig.
misschien heb ik dit verkeerd, maar gaat bij stilzwijgend verlengen niet de nieuwe voorwaarden in?

blup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Bezulba schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 09:38:
laten we even voorop stellen dat hopelijk niemand hier verbaasd over is.

Ik ben niet verbaasd en zeker niet teleurgesteld/boos/geirriteerd, het is de prijs die je betaald voor de voortgang van de techniek.
Blijft wel de vraag waarom het in landen om ons heen zo verschrikkelijk veel goedkoper is. Kijk zweden en denemarken met limiten van 10 giga. Die doen dat echt niet omdat er zo weinig gebruik van gemaakt wordt.

Dus is het de voortgang van techniek? Of heeft het met prijsbeleid te maken?
Was het verschikkelijke dure internet in belgie met hun limiten op ADSL voortgang van techniek?
Zijn in nederland alle providers failliet gegaan in verhouding tot belgie omdat zij veel goedkoper internet aanboden als in belgie?

Ik vind je redenatie wel erg gemakkelijk.

[ Voor 25% gewijzigd door Cyberpope op 22-07-2011 10:21 ]

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sbmuc
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:58
Bezulba schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 10:18:
[...]

misschien heb ik dit verkeerd, maar gaat bij stilzwijgend verlengen niet de nieuwe voorwaarden in?
http://help.vodafone.nl/c...cHJvZHM9JnBfY2F0cz0mcF9wd

Wat gebeurt er als ik mijn abonnement niet opzeg?

Als je je abonnement niet opzegt, loopt het stilzwijgend door tot je zelf actie onderneemt. Je kunt je abonnement dan alsnog opzeggen met een opzegtermijn van 1 maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:35

St@m

@ Your Service

Of je pakt het goedkoopste abbo en zet een VPN server op.

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBB
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 26-07-2024
Bezulba schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 10:18:
[...]

Volgens mij niet. Het grote nadeel is alleen dat je dan ook geen nieuw toestel krijgt, terwijl je daar (verborgen) wel voor blijft betalen. Ofwel je bent VEEL duurder uit ineens (en geen nieuw toestel en geen korting die je bij bijna alle nieuwe/verlengde (niet stilzwijgend) abonnementen krijgt). Ik zelf krijg bijvoorbeeld bij net nieuw afgesloten BSW 200 een gratis Galaxy 2. Die verkoop ik op Marktplaats voor 400 euro en dat is omgerekend toch een kleine 17 euro per maand korting en zelfs 20/mnd tov de winkelprijs.

Stilzwijgend verlengen is volgens mij NOOIT verstandig. Als je geen nieuw toestel wilt, of niet het gedoe van het verkopen ervan, kan je nog altijd beter overstappen naar een Sim-only contract.

De (nieuwe) sim-only's van Vf zijn alleen niet meer zo interessant als je veel data verbruikt, dus dan zou je beter naar T-mobile of zelfs naar HollandsNieuwe (Vf netwerk) kunnen overstappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• q-enf0rcer.1
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11-08 14:44
MuddyMagical schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 09:49:
[...]

En dan? Ga je dan een old-skool Nokia kopen en alleen maar bellen?

Ik denk dat we er gewoon aan moeten geloven.
Dan stap ik over op prepaid, ben ik meteen van die onverwachts hoge telefoonrekeningen af. Data abonnement hoef ik eigenlijk ook niet, ik heb namelijk overal WIFI. In de trein, op mijn werk, op school en thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBB
Volgens mij is die alleen voor je Notebook en niet om mee te bellen...of heb ik het verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 02:49

Bullet NL

Eigen Wijs

MrBB schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 10:40:
[...]

Volgens mij is die alleen voor je Notebook en niet om mee te bellen...of heb ik het verkeerd?
Nee, dit zijn inderdaad data-only abonementen voor in een tablet of netbook....

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik het zo bekijk gaat Vodafone aan mij geen cent extra verdienen. Nu een BSW 275 met 1GB (39.50). Gezien de nieuwe abonnementsvormen zou dat voor mij uitkomen op een BSW250 met 500 mb (38.50). Ik heb meer dan voldoende aan 500 mb.

Het is wel jammer te noemen dat diensten als Spotify, Google Music etc. zo in hun ontwikkeling geremd worden. Dat zijn juist data-intensieve diensten. In die zin is het inderdaad negatief voor de consument dat de netneutraliteitwet er zo gehaast doorheen gejast is. Want het maakt Vodafone -denk ik- niet zoveel uit dat je muziek streamt via internet. Het maakt Vodafone echter wel uit dat je belt via internet. En daar mag nu geen onderscheid meer in gemaakt worden. Dus wordt dataverbruik nu, net als bij KPN, gekoppeld aan het aantal belminuten dat je afneemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• venom1
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20-10-2024
Laat mijn abbo nou net 19 juli zijn afgelopen en was ik van plan om volgende week te verlengen huray!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Echt belachelijk prijzen , waarom zou je nu nog een smartphone nemen ? zonder internet heb je er weinig aan.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMoose
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-07 11:20

TMoose

Mooooooose !!

MrBB schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 10:35:
[...]

Volgens mij niet. Het grote nadeel is alleen dat je dan ook geen nieuw toestel krijgt, terwijl je daar (verborgen) wel voor blijft betalen. Ofwel je bent VEEL duurder uit ineens (en geen nieuw toestel en geen korting die je bij bijna alle nieuwe/verlengde (niet stilzwijgend) abonnementen krijgt). Ik zelf krijg bijvoorbeeld bij net nieuw afgesloten BSW 200 een gratis Galaxy 2. Die verkoop ik op Marktplaats voor 400 euro en dat is omgerekend toch een kleine 17 euro per maand korting en zelfs 20/mnd tov de winkelprijs.

Stilzwijgend verlengen is volgens mij NOOIT verstandig. Als je geen nieuw toestel wilt, of niet het gedoe van het verkopen ervan, kan je nog altijd beter overstappen naar een Sim-only contract.

De (nieuwe) sim-only's van Vf zijn alleen niet meer zo interessant als je veel data verbruikt, dus dan zou je beter naar T-mobile of zelfs naar HollandsNieuwe (Vf netwerk) kunnen overstappen.
Ik betaal nu iets minder dan E40 voor een BSW met FUP. De goedkoopste nieuwe BSW-smart zit daar al boven. Wellicht is het over een jaar, als ik zou kunnen verlengen alsnog goedkoper om het 'hoge' tarief te blijven betalen.

Prusa mini+ & Xtool M1 & Anycubic Photon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 11:38:
Als ik het zo bekijk gaat Vodafone aan mij geen cent extra verdienen. Nu een BSW 275 met 1GB (39.50). Gezien de nieuwe abonnementsvormen zou dat voor mij uitkomen op een BSW250 met 500 mb (38.50). Ik heb meer dan voldoende aan 500 mb.

Het is wel jammer te noemen dat diensten als Spotify, Google Music etc. zo in hun ontwikkeling geremd worden. Dat zijn juist data-intensieve diensten. In die zin is het inderdaad negatief voor de consument dat de netneutraliteitwet er zo gehaast doorheen gejast is. Want het maakt Vodafone -denk ik- niet zoveel uit dat je muziek streamt via internet. Het maakt Vodafone echter wel uit dat je belt via internet. En daar mag nu geen onderscheid meer in gemaakt worden. Dus wordt dataverbruik nu, net als bij KPN, gekoppeld aan het aantal belminuten dat je afneemt.
Het is nu eenmaal zo dat mobiel internet steeds belangrijker wordt. Het kan toch niet zo zijn dat, omdat de telco's nu minder dreigen te verdienen dat ze dan opeens allerlei fratsen mogen uithalen.
Ik denk dat ze te lang zijn doorgegaan met hetzelfde en nu het te laat is allerlei rare sprongen moeten maken. Ik vind dat die wet er komt een goede zaak. Hierdoor blijven de apps waarvoor de maker ze bedoeld heeft en bepaald niemand indirect welke apps jij gebruikt. Het zou toch raar zijn als je internet provider je apart gaat belasten voor msn, youtube, skype etc. Waarom dan wel bij mobiel internet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBB
TMoose schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 12:04:
[...]

Ik betaal nu iets minder dan E40 voor een BSW met FUP. De goedkoopste nieuwe BSW-smart zit daar al boven. Wellicht is het over een jaar, als ik zou kunnen verlengen alsnog goedkoper om het 'hoge' tarief te blijven betalen.
Zou kunnen, maar bedenk wel dat de prijzen in het overzicht BRUTO prijzen zijn. Je krijgt daar, ook tegen die tijd vast wel weer, een actie-korting op (momenteel is dat eerste jaar halve prijs, wat dus neerkomt op 25% korting) en bovendien een mobiel die je kan verpatsen (scheelt me nu ook bijna 17 euro in de maand door "gratis" galaxy 2 voor 400 E te verkopen). Als ik de berichten een beetje volg, worden de kortingen wat minder ruimhartig, maar ik vermoed dat je toch wel netto ruim onder de 40 euro uit kan komen bij een BSM smart 200 die bruto 55 kost. Maar goed, je moet gewoon ff goed vergelijken tegen de tijd dat je voor verlenging in aanmerking komt.

Overigens geeft overstappen naar een andere provider vaak hogere toestel-kortingen, dus dat is ook nog eentje om in de vergelijking mee te nemen.

Ten slotte weet ik niet of er een sim-only variant van BSW smart komt. Zo ja, dan is dat wellicht ook nog optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrBB schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 10:35:
[...]

Als je dus sim-only hebt, maakt dat niet uit, want dan betaalde je al geen verborgen kosten meer voor je 1ste toestel. Mijn vermoeden is dat als de nieuwe prijzen gehanteerd blijven worden, de provider op den duur de mensen die stilzwijgend verlengd hebben en een voordelig abo hebben (zoals sbmuc bv) gaat wijzen op nieuwe voorwaarden. Dan heb je de keus om die te accepteren met nieuwe abo vorm of je abo te laten stopzetten.

Overigens heb ik nog ruim een jaar een vodafone abo met nog onbeperkt i-net. Ik ga binnenkort ipv 17.25, 34.50 betalen. Op het eind van dat contract kijk ik wel hoe de zaken ervoor staan. Mochten de abo's tegenvallen dan kijken of er ergens een data prijsvechter is die minimale hoeveelheden bel en sms aanbied met veel data (1 gig ofzo) voor een leuke prijs. Koop ik mijn nieuwe smartphone wel los. Wellicht dat ik mijn SGS na 2 jaar helemaal wel nog niet beu ben, dan is het nog goedkoper.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 22-07-2011 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat een zeikerds en een geklaag hier. En de oplossing is zoooooo simpel. Iedereen met een wifi routertje zet 10% van zijn account open en we omzeilen kpn vodafone en hun andere maffia vrendjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Sagaris schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 08:57:
Wat ik me wel afvraag, waarom worden iPhone abonnementen niet aangepast? Die zijn qua internetgebruik toch één van de grote "boosdoeners"? Of zijn die abonnementen al zodanig duur dat de rest van de abonnementen daar naartoe geschaald worden?
Maar als ik lees op de site van Vodafone:
Je mag de mobiele telefoon niet gebruiken voor VoIP, SMoIP of als modem voor een pc, laptop of tablet. Wil je toch gebruikmaken van VoIP en SMSoIP? Activeer dan de 'Internet Bellen BloX' (beschikbaar voor abonnementen van € 39,50 en meer).
Whatsapp is toch SMSoIP?

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cid Highwind
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 00:47
In een ander bericht hier heb ik gelezen dat WhatsApp geen SMSoIP is, omdat je geen berichten zou kunnen sturen naar mensen die die applicatie niet hebben. Je zou in die zin anders ook MSN, Gmail chat en Facebook chat als SMSoIP kunnen.

@Davidgilmour

Zet jij fijn je WiFi router open voor een ieder die langs komt, daar zullen velen ook dankbaar misbruik van maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net of overal wifi routers zijn.
In de auto maak ik regelmatig gebruik van Google Navigatie (bij gebrek aan TomTom voor Android).
Dat eet aardig wat dataverkeer per maand. Los je niet echt op met een Wifi Router in je auto. :P
En ik ga geen geld uitgeven aan een duur navigatie systeem, wat al prima op mijn mobiel werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Laatst online: 08-08 18:03

MeNTaL_TO

The future is not set

Bullet NL schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 09:43:
[...]

Als de Politiek/OPTA/NMa niets onderneemt dat wordt mobiel internet in Nederland gewoon veel duurder. Dit is vooral aan het feit te danken dat de Politiek er voor gezorgd heeft dat Netneutraliteit in de wet verankerd staat. De melkkoe die providers in gedachten hadden is daardoor (het apart in rekening brengen van internetdiensten) om zeep gebracht. Ik sluit zelfs niet uit dat de huidige verandering netto gezien nadeliger voor de consument is dan wanneer de Netneutraliteit-wet er niet was geweest. Voor de providers is een dergelijk wet natuurlijk mooi extra een reden om de prijzen met een x aantal procent te verhogen.
Denk dat het netto niet veel uitgemaakt zou hebben, de melkoetjes moeten blijven, want er moet LTE uitgerold worden. Welke vervolgens niet gebruikt wordt zodat de providers maar mega kortingen gaan geven tot ze opeens doorhebben dat het netwerk wel erg vol zit en dan opeens noodmaatregelen moeten treffen zoals limieten naar beneden en extra betalen voor services.
Goh hadden we dat ook al niet met UMTS, de prijzen waren sowieso al gestegen door een probleem die providers zelf gecreeerd hebben, waarom moet dat weer over de rug van de consument opgelost worden? Het heeft imo niets te maken met verlies van inkomsten door WA en skype, maar gewoon omdat er een extra netwerk uit de grond gestampt moet worden.
Verwijderd schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 13:32:
Net of overal wifi routers zijn.
In de auto maak ik regelmatig gebruik van Google Navigatie (bij gebrek aan TomTom voor Android).
Dat eet aardig wat dataverkeer per maand. Los je niet echt op met een Wifi Router in je auto. :P
En ik ga geen geld uitgeven aan een duur navigatie systeem, wat al prima op mijn mobiel werkt.
Een route van Utrecht naar Gourdon Frankrijk kost mij 30 KB aan informatie? Een een PNA heb je al voor 100 euro (los van Tomtom live, wat volgens mij het eerste jaar gratis is).

[ Voor 17% gewijzigd door MeNTaL_TO op 22-07-2011 13:43 ]

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Topicstarter
Cid Highwind schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 13:17:
In een ander bericht hier heb ik gelezen dat WhatsApp geen SMSoIP is, omdat je geen berichten zou kunnen sturen naar mensen die die applicatie niet hebben. Je zou in die zin anders ook MSN, Gmail chat en Facebook chat als SMSoIP kunnen.
Je mag echter bij de nieuwe abo's geen Whatsapp gebruiken als je niet extra betaald. Whatsapp werd door Vodafone specifiek genoemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

RoD schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 13:53:
[...]

Je mag echter bij de nieuwe abo's geen Whatsapp gebruiken als je niet extra betaald. Whatsapp werd door Vodafone specifiek genoemd.
Maar VF heeft toch gezegd:
Vodafone heeft bovenstaande berichtgeving in een persbericht grotendeels bevestigd. De provider benadrukt dat WhatsApp 'zoals voorheen' toegestaan blijft bij alle abonnementen met een databundel. Daarnaast zijn de uploadsnelheden toegevoegd aan het artikel.
Daar lees ik dan niets over extra betalen, en ook niet in hun officiele persbericht.
Voor mensen die minder internetten of nieuw zijn in het gebruik van mobiel internet, houdt Vodafone dit jaar nog het abonnement Bel + SMS + Web in de markt. Dit abonnement blijft nagenoeg ongewijzigd. De belangrijkste wijziging is een aanpassing van de datalimieten. Het gebruik van WhatsApp blijft net als voorheen toegestaan.

[ Voor 26% gewijzigd door Slasher op 22-07-2011 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En dat werd later weer ontkracht. http://over.vodafone.nl/n...-smartphones?from_search: ' Het gebruik van WhatsApp blijft net als voorheen toegestaan.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Topicstarter
Het staat duidelijk in de presentatie die ik gezien heb (en de basis is voor het artikel op de FP), en daarnaast heeft Vodafone het ook aan Tweakers bevestigd:
Totdat netneutraliteit kracht van wet krijgt, zal Vodafone bepaalde diensten, zoals voip, niet toestaan bij de nieuwe en bestaande BSW-abonnementen. "Wij zijn liever duidelijk over wat wel en niet mag", verdedigt Vodafone-woordvoerder Jasper Koek tegenover Tweakers.net deze stap. "Bij BSW mogen sommige diensten niet, bij BSW Smart zijn alle diensten toegestaan."
Wel apart dat ze dan toch zelf een persbericht uitgeven waarin staat dat het wel mag.

[ Voor 7% gewijzigd door RoD op 22-07-2011 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik ben wel erg blij dat ik 2 maanden geleden al een abonnement voor 2 jaar heb aangevraagd met 1 GB data bij vodafone, gaat pas in half augustus. Maar de markt kan zich dan mooi gaan uitkristaliseren de komende 2 jaar voor ik er weer over hoef na te denken. :-)

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Uiteindelijk is het artikel ook op de FP aangepast met de update van 7.55 waarin staat dat Whatsapp zoals voorheen gewoon gebruikt mag worden.

Uiteindelijk zullen de grootverbruikers van deze maatregelen last gaan krijgen, ik moet mijn best doen om 150mb te verstoken, want thuis gebruik ik gewoon mijn wifi verbinding, voor updates, youtube etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanKillem
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 04-12-2022
Kan je ergens een totaal overzicht uitdraaien van je data verbruik? Ik zit veel op WiFi maar wil niet constant rekening houden met een datalimiet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22-05 09:24
JanKillem schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 14:16:
Kan je ergens een totaal overzicht uitdraaien van je data verbruik? Ik zit veel op WiFi maar wil niet constant rekening houden met een datalimiet..
Ik gebruik er een tooltje voor die tot 30 dagen terug gaat. My data Manager. Kan je ook meteen per applicatie zien hoeveel er wordt gebruikt (zowel mobiel als via wifi). Ik kom er tot mijn verbazing achter dat de NLRadio app minder MB lijkt te gebruiken dan LauncherPro (waarvan ik denk dat FB widget de grote boosdoener is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --Christiaan--
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10-08 13:13
Verwijderd schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 10:11:
We moeten een class action suit starten tegen Apple, die heeft ons onbeperkt internet beloofd met de iPhone, it's all Steve's fault!

P.s. Voor de snelle beslissers:

https://directsales.vodafone.nl/anwb/orderform/650
Da's alleen breedband. Ze verkopen daar geen Sim Only abo's meer :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Ik heb de prijzen van abonnementen (met internet) van Vodafone, KPN en HI bij elkaar verzameld..
Okee het is een lelijk en niet zo'n heel strak .png'tje, maar alles staat wel netjes geordend / aangegeven.
Welk abonnement het betreft, aantal belminuten, aantal smsjes, aantal MB's, downloadsnelheid, uploadsnelheid & prijs van abonnement.

Abbovergelijkingen

Tezijnertijd zullen ook andere providers hierin worden meegenomen!
Misschien maak ik vanmiddag wel een table'tje voor in het topic zelf ipv een plaatje, even aankijken...

Momenteel heb ik een Vodafone Bel+SMS+Web 350 abonnement waarvoor ik 25,00* in de maand betaal.
Daarbij krijg ik 350 minuten OF 700 smsjes en heb ik onbeperkt data (fup) met een snelheid van 3,6Mbps.**
Ik kan denk toe met zo'n 1,5GB in de maand (als ik voortaan thuis gewoon WiFi ga gebruiken) als datalimiet.

* Normaal kost dit abonnement 46,00 in de maand, maar ik behoud mijn gehele looptijd deze prijs
** Weet ik niet zeker trouwens? Maar de huidige B+W+S (dus met 1GB datalimiet) hebben deze snelheid.

Als ik dan ga kijken naar de nieuw aangekondigde abonnementen, opties en prijzen:
Vodafone
• Bel+SMS+Web, is geen optie, dit omdat de datalimiet bij het duurste abonnement slechts 900MB betreft.
Daarbij krijg ik dan wel gruwelijk veel belminuten, die ik nooit op maak en voor smsjes geldt hetzelfde, onzin dus.

• Bel+SMS+Web SMART zou dan de oplossing moeten brengen en dat ziet er nog redelijk goed uit.
Voor 55,00 in de maand krijg je 200 minuten, onbeperkt sms en een datalimiet van 1400MB.
De snelheden bij dit abonnement zien er ook zeer goed uit, dat is namelijk 14,4MBps down en 2,0Mbps up. Nadeel: prijs.

Ik betaal nu dus 25,00 euro voor 350 minuten, 700 smsjes en onbeperkte data
Dat zou worden: 55,00 euro voor 200 minuten, onbeperkt smsjes en een datalimiet van 1400MB,
waarbij wel de snelheden worden verviervoudigd, altijd leuk natuurlijk, en daar klaag ik niet over

Het is dat ik momenteel geluk heb met mijn abonnement waarvoor ik 25,00 betaal (en geen reguliere prijs van 46,00)
maar 55,00 in de maand pff, daar wil ik wel een heeeeeel exclusief mobieltje voor terugzien als ik eraan moet.

KPN
• KPN Personal Sim Bel-SMS-Web is geen optie, dit omdat de prijs bij een abonnement met 1500MB als datalimiet maar liefst 100,00 / maand bedraagt. Daarbij krijg ik dan wel gruwelijk veel belminuten, die ik nooit op maak en voor smsjes geldt hetzelfde, onzin dus. Tevens zijn de internetsnelheiden simpel gezegd: belabberd.

• KPN Personal Sim Bel-SMS-WeBXL zou dan de oplossing moeten brengen, maar de prijzen zijn daar ook weer aan de zeer hoge kant. Voor 80,00 in de maand krijg je 650 minuten, 650 smsjes en een datalimiet van 1500MB. De snelheden bij dit abonnement zien er ook zeer goed uit, dat is namelijk 7,2MBps down en 2,0Mbps up.
Bij het Vodafone Bel+SMS+Web Smart abonnement zijn deze snelheden nog twee x zo hoog als bij KPN.

Dat zou worden: 80,00 euro voor 650 minuten, 650 smsjes en een datalimiet van 1500MB,
waarbij wel de snelheden worden vertweevoudigd, altijd leuk natuurlijk, en daar klaag ik niet over

Het is dat ik momenteel geluk heb met mijn abonnement waarvoor ik 25,00 betaal (en geen reguliere prijs van 46,00)
maar 80,00 in de maand pff, daar wil ik wel een hele mooie goldplated iPhone 5 voor terugzien als ik eraan moet.

HI
• HI Web, is geen optie, dit omdat de datalimiet bij het duurste abonnement slechts 800MB betreft.
Daarbij krijg ik dan wel gruwelijk veel belminuten, die ik nooit op maak en voor smsjes geldt hetzelfde, onzin dus. Tevens zijn de internetsnelheiden simpel gezegd: belabberd.

• Hi Messaging zou dan de oplossing moeten brengen, maar de prijzen zijn daar ook weer aan de zeer hoge kant. Voor 75,00 in de maand krijg je 550 minuten, onbeperkt smsjes en een datalimiet van 1400MB.
De snelheden bij dit abonnement zien er ook zeer goed uit, dat is namelijk 7,2MBps down en 2,0Mbps up.
Bij het Vodafone Bel+SMS+Web Smart abonnement zijn deze snelheden nog twee x zo hoog als bij KPN.

Dat zou worden: 75,00 euro voor 550 minuten, onbeperkte smsjes en een datalimiet van 1400MB,
waarbij wel de snelheden worden vertweevoudigd, altijd leuk natuurlijk, en daar klaag ik niet over.

Beste optie, voor mij en mijn gebruik lijkt me toch het Vodafone Bel+SMS+Web Smart abonnement.
Als het 55,00 of 65,00 kostende abonnement nog met een mooie telefoon te verkrijgen is, durf ik het wel aan.
Worden er Nokia 3310's aangeboden dan weet ik ook even niet. Tevens klaag ik niet, want mijn Bel+SMS+Web 350 abbo loopt nog tot en met december 2012 en dat voor slechts 25,00 in de maand, olee oleeee oleeeeee :D

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 04-08 19:37

_Christiaan_

Master of SOG

Wat gebeurt er als je gaat tetheren? Krijg je dan een boete?

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartbh
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Kunnen ze uberhaupt "zien" als je dat doet?

[ Voor 3% gewijzigd door bartbh op 22-07-2011 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cid Highwind
  • Laatst online: 00:47
bartbh schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 15:33:
Kun ze uberhaupt "zien" als je dat doet?
Kort antwoord: Ja daar zijn manieren voor. (zoek functie hier levert het nodige op over dit onderwerp)
Gevolgen: Mogelijk een waarschuwing en afsluiting als het herhaaldelijk plaats vindt.

Samenvattend van wat ik vanmiddag hier op tweakers heb gelezen in oude threads zal je bij incidenteel gebruik (je doet een providerswitch en zit een avond zonder vast internet) geen problemen krijgen. Maak je er dagelijks gebruik van, dan kan je wel een bericht verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capzilla
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-05 14:11
Bij de nieuwe Vodafone Smart abonnementen is tethering toegestaan en zijn je belminuten, smsjes én data ook nog eens geldig in de 42 Passport landen wanneer je roamt, en je belminuten worden weer per seconde berekend. Dat alles bij elkaar maakt ze best wel interessant dus ik weet niet eens of ik deze week nog snel onder de oude voorwaarden wil verlengen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

En waar staat dit precies beschreven, oftewel bronvermelding?
Niet om je aan te vallen hoor zeker niet, maar even om te verifieren!

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capzilla
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-05 14:11
http://over.vodafone.nl/n...r-smartphones?cmpid=02403
Eerste abonnement met roaming tegen Nederlands tarief

Amsterdam/Maastricht, 22 juli 2011 – Vodafone Nederland introduceert op 1 augustus 2011 een nieuw abonnement voor smartphones: Bel + SMS + Web Smart. Het nieuwe abonnement bevat:

• onbeperkt sms’en;

• mobiel internetten, bellen en sms’en in het buitenland binnen de Nederlandse bundel (in de 42 Passport-landen met een maximum van 60 dagen per jaar);

• verhoogde snelheid tot 14,4 Mbps;

• een minimale databundel van 1000 MB, waarbij het mogelijk is om extra bundels en BloX bij te kopen;

• bellen afrekenen per seconde.

De databundels zijn overal voor te gebruiken, zoals voor voice en chat over IP. Ook tethering – het gebruik van de telefoon als modem – valt binnen het abonnement. Het abonnement gaat vanaf EUR 42,50 kosten. In het buitenland gelden voor mobiel internetten de Nederlandse prijzen. Voor bellen gelden de Nederlandse prijzen na een opstarttarief van 10 cent. Voor sms’en geldt in het buitenland een maximum van 500 sms’jes per maand.

Datagebruik zelf in de hand houden

Om te zorgen dat klanten meer inzicht krijgen in hun eigen datagebruik – en de bijbehorende kosten – stuurt Vodafone bij alle abonnementsvormen een sms als 90 procent van de bundel is verbruikt. Klanten kunnen op die manier de kosten voor dataverbruik beter in de hand houden, doordat ze bijtijds kunnen bepalen of ze extra bundels bij willen kopen.

Overige abonnementen

Voor mensen die minder internetten of nieuw zijn in het gebruik van mobiel internet, houdt Vodafone dit jaar nog het abonnement Bel + SMS + Web in de markt. Dit abonnement blijft nagenoeg ongewijzigd. De belangrijkste wijziging is een aanpassing van de datalimieten. Het gebruik van WhatsApp blijft net als voorheen toegestaan. Ook bij dit abonnement is het mogelijk om bundels bij te kopen en krijgen consumenten een sms wanneer 90 procent van de bundel is verbruikt. Bijkopen kan voor EUR 2,50 per 100 MB en de bundels zijn stapelbaar. Dit abonnement zal verder worden aangepast voordat de nieuwe Telecomwet in werking treedt. Voor mensen die nog helemaal niet mobiel internetten, blijft Bel + SMS beschikbaar. Dit abonnement is zodanig aangepast dat mensen niet langer per minuut betalen, maar per seconde. Het abonnement Bellen verdwijnt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Top, ga ik even aanpassen in 'mijn' overzichtje hierboven! Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien nog interessant: http://www.dealdirect.nl/550simonly24mnd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPP
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23:26

BPP

Internet ook mogelijk in het buitenland? Dit maakt het wel een stuk interessanter. Want dan stap ik zeker over van Hi naar Vodafone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• indofk
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 27-07 18:39
Naar aanleiding van dit topic Heb ik besloten om niet meer te wachten tot de HTC EVO 3D uit is in nederland (ergens in augustus) en er meer aanbieders zijn om zo de laagste aanbieding te krijgen , Maar hem direct te bestellen met een

Vodafone Bel+SMS+Web 150 2 jaar 150 min of 300 sms + Mobiel internet 1GB (3.6 Mb/s) 1e 12mnd 14.75 euro en het 2e jaar 29.50 euro

aangezien de nieuwe abbo vormen een regelrechte ramp zijn voor mij (veel beltegoed en weinig MB's). ik communiceer uitsluitend via twitter facebook hyves en whats upp en straks ook viber .ook kijk ik graag online video's waneer ik dat wil (vooral review's enzo). oke ik bel ook soms ,maar dat is minimaal , ook ga ik voorlopig niet naar het buitenland

ik wou eerst een 1 jarig abbo nemen zodat ik naar een jaar weer een nieuw toestel zou kunnen nemen met netwerk korting denk dat ik nu in mijn geval voordeliger uit ben met een 2 jarig abbo en dan als het nodig is naar een jaar mn EVO 3D te verkopen en dan met bijbetalen een evt opvolger los te kopen

Of zit ik er nu helemaal naast met deze logica

ik heb op dit moment geen telefoon en dus ook geen abbonement meer en kan met het geld wat mn HTC HD2 opleverde ruimschoots de toestelprijs van 229 euro financieren

wat denken jullie (afgezien van het toestel natuurlijk) moet ik dit doen, of is wachten tot het nieuwe abbo vorm ingaat toch logischer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chimsie78
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 20:52
Momenteel zit ik bij VD en voordat de datalimieten omlaag gaan, wil ik mijn huidige abbo vernieuwen (simonly)

Maar van het huidige aanbod wordt je ook niet vrolijk, zeker omdat ik eigenlijk nooit bel of sms.
Zou ik dan eigenlijk niet beter kunnen overstappen naar bijvoorbeeld een youfone Simonly eindeloos?

Youfone Simonly eindeloos:

-9 cent per minuut/ SMS in Nederland
-Onbeperkt Supersnel Internet€ 14,95

Op onbeperkt internet is een Fair Use Policy van toepassing.
max download 3,6 mb/s

Kosten komen zo op € 14,95 per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga dit topic zeker in de gaten houden! Ik heb nog wel even te gaan bij VF, contract loopt tot 2013, dus er kan nog veel veranderen...maar als ze zo doorgaan ben ik weg..
Eerst dat gekloot met de vodafone 360 update terwijl iedereen op android update zat te wachten...
Mobiel internet wordt zo wel erg uitgemolken!

@chimsie volgens mij klopt je berekening...houdt er wel rekening dat er geen enkel smsje of belminuut in geteld is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greebs
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 20-05 22:21

Greebs

inert

Chimsie78 schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 12:56:
Momenteel zit ik bij VD en voordat de datalimieten omlaag gaan, wil ik mijn huidige abbo vernieuwen (simonly)

Maar van het huidige aanbod wordt je ook niet vrolijk, zeker omdat ik eigenlijk nooit bel of sms.
Zou ik dan eigenlijk niet beter kunnen overstappen naar bijvoorbeeld een youfone Simonly eindeloos?
Zelf zit ik ook met verlengbare sim-only bij VF. Vandaag toch nog maar even verlengd om voor 2 jaar lang voor mij gunstige voorwaarden vast te leggen; tegen een goedkopere prijs dan huidig abo ook nog eens.

Via de friends&family directsales website sim-only Bel+SMS+Web 190 met 1 GB data, 10,95 per maand gedurende de volledige 2 jaar (actiecode 'anwb', pers. nr. 0). Lijkt vooralsnog goed te zijn gegaan, orderbevestiging en bevestiging van wijziging abonnement al gemaild gehad en in My VF is het nieuwe abonnement ook al te zien. Misschien is dit ook een uitkomst voor jou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tackleberry
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:43
Wat mij stoort is dat er door zowel KPN als Vodafone schijnbaar een verband wordt gezien tussen het aantal belminuten/sms en de hoeveelheid data die je verbruikt. In de periode voordat ik naar mijn huidige simonly abo met 1 GB limiet overstapte, ging ik nog wel eens richting die hoeveelheid. Één keer boven de 1GB gezeten. Maar het stoppen met updaten van alle apps via 3G lost dat "probleem" op.

Er is niets mis met de redenering dat je betaalt naarmate je de verbinding gebruikt. Veelverbruikers meer laten betalen klinkt plausibel. Maar eerst komt men met onbeperkt internet, dan met fair use, dan met een (voor velen) redelijke limiet. Nu wordt het nog even verder teruggeschroefd. Tegen de ontwikkelingen in dus.

Het verschil met de huidige abonnementen is te groot, alsof ze ineens krampachtig gaan overcompenseren.

*zucht* net nu ik weer even naar mijn dataverbruik wil kijken, zijn de Online telefoonrekeningen niet beschikbaar op MyVodafone...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Denken jullie dat Vodafone al die ANWB, TV Gids sim only abos gewoon stilzijgend blijven verlengen onder dezelfde voorwaarden? Dan ben je wel spekkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Die zullen zeer waarschijnlijk ook worden aangepast naar de nieuwe abbo's.
Prijzen zullen daarmee ook wel veranderd worden, maarja dat is afwachten natuurlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
Verwijderd schreef op zondag 24 juli 2011 @ 08:28:
Denken jullie dat Vodafone al die ANWB, TV Gids sim only abos gewoon stilzijgend blijven verlengen onder dezelfde voorwaarden? Dan ben je wel spekkoper.
Bedoel je de nu al lopende abo's ? Dit zijn actie-aanbiedingen, waarbij je 50% korting krijgt gedurende de gehele looptijd van je contract, wanneer je na afloop van de contractsperiode stilzwijgend verlengt, zullen de voorwaarden wel hetzelfde blijven, maar je gaat dan wel het dubbele betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Na de nieuwe abonnementen van Vodafone bekend werden ging ik eens kijken wanneer mijn abo bij hun verloopt. Op de Vodafone website staat dat mijn abo op 11 maart 2011 verloopt, dat is allang geweest dus (zou wel kunnen kloppen). Kennelijk wordt mijn abo nu elke maand stilzwijgend verlengt. Op zich is dat prima, ik maak me alleen een beetje zorgen om die nieuwe abonnementen.

Momenteel betaal ik elke maand ongeveer €20 euro (120 bel, sms, onbeperkt internet). Ik denk dat ik wel veel meer data verbruik dan 250mb. Ik gebruik ook dagelijk WhatsApp en tether soms naar m'n iPad.

Weet iemand wat er nu bij mij zal gebeuren na 1 augustus als die nieuwe abonnementen in gaan? Kom ik dan automatisch op een nieuw abonnement terecht en moet ik veel meer betalen? In dat geval is het misschien een slim idee om nu snel voor 1 aug een nieuwe abonnement aan te vragen, of kom ik dan ook op de nieuwe abonnementen? Kan iemand mij een slim advies geven? Ik hoef ook niet persé bij Vodafone te blijven, dus afwachten wat T-Mobile doet is ook een optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Marly schreef op zondag 24 juli 2011 @ 14:52:
[...]

Bedoel je de nu al lopende abo's ? Dit zijn actie-aanbiedingen, waarbij je 50% korting krijgt gedurende de gehele looptijd van je contract, wanneer je na afloop van de contractsperiode stilzwijgend verlengt, zullen de voorwaarden wel hetzelfde blijven, maar je gaat dan wel het dubbele betalen.
Ik betaal €9,95 per maand, vind het meer dan zat. Zat daar 50% korting op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archiebald
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08-08 11:05
Zoals het er nu naar uit ziet, kun je beter niets doen met je abonnement dan verlengen of overstappen.

http://help.vodafone.nl/c...eated=&p_olh=0&p_faqid=61
hier staat namelijk niets over voorwaarden die wijzigen als je niets doet.

Je gaat dan tegen dezelfde voorwaarden verder. Enige nadeel is dat je geen nieuw toestel "krijgt" van vodafone en deze dus zelf moet halen als je oude je niet meer bevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Archiebald schreef op zondag 24 juli 2011 @ 21:23:
Zoals het er nu naar uit ziet, kun je beter niets doen met je abonnement dan verlengen of overstappen.

http://help.vodafone.nl/c...eated=&p_olh=0&p_faqid=61
hier staat namelijk niets over voorwaarden die wijzigen als je niets doet.

Je gaat dan tegen dezelfde voorwaarden verder. Enige nadeel is dat je geen nieuw toestel "krijgt" van vodafone en deze dus zelf moet halen als je oude je niet meer bevalt.
Behalve als je een Sim Only abonnement hebt afgesloten via de 'Directsales' sites (ANWB, TV-Gids actie etc). Daarbij heb je 50% korting op je abonnement gedurende je gehele contractsperiode. na 2 jaar vervalt die korting dus.
Dat probleem heb ik dus. Mijn ANWB Directsales abonnement loopt nog precies 1 jaar. Daarna moet ik dus op zoek naar een nieuw abonnement. Ik hoop dat tegen die tijd weer wat veranderd is, anders is het bye bye zwaai zwaai mobiel internet en wellicht ook abonnement.

Ik zeg, Neelie Kroes, doe er wat aan ;) !

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archiebald
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08-08 11:05
Freekers schreef op zondag 24 juli 2011 @ 22:06:
[...]

Behalve als je een Sim Only abonnement hebt afgesloten via de 'Directsales' sites (ANWB, TV-Gids actie etc). Daarbij heb je 50% korting op je abonnement gedurende je gehele contractsperiode. na 2 jaar vervalt die korting dus.
Dat probleem heb ik dus. Mijn ANWB Directsales abonnement loopt nog precies 1 jaar. Daarna moet ik dus op zoek naar een nieuw abonnement. Ik hoop dat tegen die tijd weer wat veranderd is, anders is het bye bye zwaai zwaai mobiel internet en wellicht ook abonnement.

Ik zeg, Neelie Kroes, doe er wat aan ;) !
Maar ik neem aan dat je zelfs na het vervallen van die korting, je goedkoper uit bent als wanneer je verlengt tegen nieuwe voorwaarden? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-08 09:49
In het KPN topic las ik dat het bewaren van niet uitgegeven minuten (2 maanden) uitgaat van een Last In - First Out principe. Is dat nu ook al, of is dat ook een nieuwe maatregel om geld uit je zak te kloppen?

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Dat is al een heeeeeeeeeeele tijd =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-08 09:49
CLB schreef op maandag 25 juli 2011 @ 15:18:
Dat is al een heeeeeeeeeeele tijd =)
Het klinkt zo onlogisch, vandaar mijn vraag

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanochtend bij de Vodafone winkel om een nieuw abonnement af te sluiten voor vriendinnetje:

/me : Zo, wat een drukte hier!
Verkoper: Ja, maar per 1 augustus gaan we het denk ik een stuk rustiger krijgen.
/me : :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krylinck
  • Laatst online: 11-03 00:20
Haha, iedereen weet het en zegt het ook gewoon openlijk. :P De aandacht in de media voor deze zaak is zo groot dat niemand er de afgelopen week meer omheen kan. Geen stiekeme overgang of wat dan ook dus... Nou ja, ik heb zelf vandaag nog gauw een abbo afgesloten bij Vodafone (BSW) voor 29,50 pm met eerste jaar korting van de helft en ik hoop dat het daarmee lukt. Over twee jaar zien we wel weer verder en ga ik eventueel wel weer terug naar een simpel abonnementje of zelfs pre-paid, als dat nodig is.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Musta
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 23:00
Haha :P Je kan er niet meer omheen... Heb ook een abonnement bij Vodafone (BSW) afgesloten met de Sensation snel. Kijken of het lukt, net de papieren gemaild. En over twee jaar zien we wel weer. Kan je trouwens bij Vodafone je resterende minuten meenemen naar de volgende maand net als bij T-Mobile?

NS FC: SW 2742 0448 8213

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• indofk
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 27-07 18:39
:Y ja dat kan

heb trouwens vandaag een nieuw contract afgesloten voor 2 jaar met de Evo 3D

zit ik de komende 2 jaar iig goed voor wat ik wil uitgeven aan internet op mn mobiel :)

[ Voor 97% gewijzigd door indofk op 25-07-2011 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Yes maar die zijn twee maanden geldig en niet onbeperkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krylinck
  • Laatst online: 11-03 00:20
@indofk: via het "First In - Last Out"-principe? Dat zou wel weer een nadeeltje zijn.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CharlieFox
  • Laatst online: 23-04 05:56
Okay, hier ook nog 2x verlengingen (mijn vrouw en ik). Abo loopt 10 sep a.s. af dus kon al vanaf 10 jul bestellen. Had ik in eerste instantie gedaan direct telefonisch bij VF bij afd Loyalty (zie mijn reactie bij HTC Sensation topic). Toestel echter direct binnen 7 werkdagen teruggestuurd (was branded) en bovendien groene strepen op camera. Verlenging terug laten draaien. De Vanilla (unbranded) heeft VF voorlopig niet op voorraad. Gister nog in 2 VF winkels in A'dam geweest. Ze hebben 'm niet en volgens de winkels zit er altijd VF software op (?!). De deal via Loyalties was op zich okay: Bel-sms-web 200 abo met slechts € 30,00 voor het toestel.

Nu simpelweg weer (net zoals bij mijn dochter 3 maanden geleden met een BB 9780) bij Belnu.nl besteld. Prima tent, vind ik. Vooral ene Martijn heeft daar veel werkervaring en het is prettig werken met hem. Heb nu besteld 2x:

VF bel-sms-web abo 275 met de 50% 2e jaar korting en toestel gratis. Verzendkosten slecht € 4,75 en 8 GB kaartje in het toestel. Bevestigd gekregen dat het toestel Benelux versie is, geen simlock en unbranded zonder VF meuk erop

Totale kosten voor 24 maanden zijn € 711,00 is gemiddeld € 29,63 per maand. Aangezien we nu een BSW 200 hebben en in praktijk blijkt dat dat voldoende is, overwegen we om na 12 maanden terug te gaan naar 200. Kost dan eenmalig € 20,00. Direct een BSW 200 afsluiten zou het toestel € 59,00 gekost hebben. Omgerekend voor € 1,29 per maand meer betalen heb je dan wel 75 belminuten per maand meer. Dus toch maar overstag gegaan en de BSW 275 genomen. Oh ja en last but not least: En de data limiet is natuurlijk 2 jaar lang 1 GB :)

Alvast hartelijk dank voor de replies!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Krylinck schreef op maandag 25 juli 2011 @ 20:32:
Haha, iedereen weet het en zegt het ook gewoon openlijk. :P De aandacht in de media voor deze zaak is zo groot dat niemand er de afgelopen week meer omheen kan. Geen stiekeme overgang of wat dan ook dus... Nou ja, ik heb zelf vandaag nog gauw een abbo afgesloten bij Vodafone (BSW) voor 29,50 pm met eerste jaar korting van de helft en ik hoop dat het daarmee lukt. Over twee jaar zien we wel weer verder en ga ik eventueel wel weer terug naar een simpel abonnementje of zelfs pre-paid, als dat nodig is.
Same here, alleen een BSW-300 @ €24,95. Eerste jaar slechts €14,97; echt een hele mooie deal voor 300 belminuten en 1GB aan dataverkeer. En nee: sms'jes boeien ons niet, aangezien we dan alleen nog maar WhatsApp gebruiken. :P

Grappig hoe zo'n wetgeving als netneutraliteit uiteindelijk toch ertoe kan leiden dat de consument (weer) de dupe is. Als die wetgeving niet was gekomen, was de consument ook de dupe geweest, maar dan op een andere manier. Het zou de overheid (ook op Europees niveau) sieren als ze nu eens écht die telco's zouden aanpakken. Ik vind het wel weer héél toevallig dat KPN en Vodafone op bijna hetzelfde moment hun tarieven omhoog gooien voor dataverkeer, ook nog eens met ongeveer dezelfde stijging. NMa, Neelie, waar blijven jullie? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizzaman
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Pizzaman

16:00 Cup-a-soup.

monnick schreef op zondag 24 juli 2011 @ 16:30:
Na de nieuwe abonnementen van Vodafone bekend werden ging ik eens kijken wanneer mijn abo bij hun verloopt. Op de Vodafone website staat dat mijn abo op 11 maart 2011 verloopt, dat is allang geweest dus (zou wel kunnen kloppen). Kennelijk wordt mijn abo nu elke maand stilzwijgend verlengt. Op zich is dat prima, ik maak me alleen een beetje zorgen om die nieuwe abonnementen.
Ik zit in ongeveer dezelfde situatie, ik heb nu een Simonly B&S&W 560 (abo verlopen op 31 maart) en ik twijfel nu ook of ik nog snel zal verlengen.

Ik wilde eigenlijk wachten tot de nieuwe I-Phone op de markt kwam, maar dat resulteert er dan dus waarschijnlijk in dat ik moet verlengen onder de nieuwe voorwaarden? Of is het zo dat bij verlenging van je huidige abo ná 1 augustus de oude voorwaarden blijven bestaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Nee, je gaat dan akkoord met nieuwe voorwaarden =) Of je moet stilzwijgend verlengen (en iPhone los kopen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizzaman
  • Niet online

Pizzaman

Sja dan kan ik dus net zo goed nu verlengen en nog een korting meepakken. Daarna als de I-Phone uitkomt alsnog deze kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aKra
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 00:15

aKra

Intentionally left blank.

Ik hou even mijn B+S+W (met onbeperkt Internet) aan en betaal gewoon braaf de volle mep per maand en ga even aankijken wat de abonnementen worden... Je kan wel overhaast een beslissing maken, maar haastige spoed is zelden goed.

Wel irritant op zich want ik kan tegen 't zelfde bedrag per maand er gewoon gratis een telefoon bij krijgen, maar dan wel 1 GB per maand als limiet (en bijv. Op Reis uit dezelfde bundel)...

[ Voor 4% gewijzigd door aKra op 26-07-2011 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Abonnementen zijn al bekend hoor, dus waarom nog aankijken dan?
Abbovergelijkingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
CLB schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 13:10:
Abonnementen zijn al bekend hoor, dus waarom nog aankijken dan?
Omdat er denk genoeg vermoedens zijn dat ze snel dingen terug gaan draaien :)

Owner of DBIT Consultancy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Nou, dat geloof ik persoonlijk niet. Eerst alles wereldkundig maken en later terugtrekken / rectificeren? :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
CLB schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 13:18:
Nou, dat geloof ik persoonlijk niet. Eerst alles wereldkundig maken en later terugtrekken / rectificeren? :S
Sws krijgt Vodafone binnenkort gezeur over netneutraliteit. Aanklacht over prijsafspraken komt er ook nog wel denk ik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Hmm that could be.. naja afwachten dan =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aKra

aKra

En, misschien geven ze wel enorme toestelkortingen? Gezien ze toch wel € 25,50 extra per maand vragen in mijn geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
aKra schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 13:22:
En, misschien geven ze wel enorme toestelkortingen? Gezien ze toch wel € 25,50 extra per maand vragen in mijn geval.
Daar gingen ze ook mee stoppen volgens mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Ja inderdaad dat werd het hem ook niet meer, hmm even 1 augustus afwachten dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aKra

aKra

Wordt dan wel nadelig... Misschien toch even voor 1 of voor 2 jaar iets vastzetten dan xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ach, voor de iPhone gebruikers zal er geen wijziging volgen wat betreft de abonnementen. De onbeperkte data limiet blijft gelden, gebaseerd op de fair-use policy (bron KPN bericht). Dus ik maak me er niet zo druk om.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2011 04:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Italioboy
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21:12
Even een kleine vraag om zekerheid te krijgen. Ik heb op internet nu al heel wat artikelen zitten lezen over dit. 21 Juni kon ik mijn huidige Hi abonnement gaan verlengen. Ik heb Hi stopgezegd en ben nu dus overgestapt op Vodafone. Mijn Hi abonnement loopt nu nog even door tot eind augustus. Ik heb het Vodafone abonnement al wel afgesloten en deze gaat op 22 augustus dus lopen en kan ik gebruik maken van bellen en smsen en internet via de Vodafone simkaart. Geldt de datalimiet en hogere prijzen nu ook voor mij omdat mijn abonnement pas 22 augustus begint? Ik neem aan van niet omdat ik het abonnement al wel voor 1 augustus heb afgesloten, maar pas 22 augstus begint? Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Laatst online: 02:49

Bullet NL

Eigen Wijs

Italioboy schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 17:26:
Even een kleine vraag om zekerheid te krijgen. Ik heb op internet nu al heel wat artikelen zitten lezen over dit. 21 Juni kon ik mijn huidige Hi abonnement gaan verlengen. Ik heb Hi stopgezegd en ben nu dus overgestapt op Vodafone. Mijn Hi abonnement loopt nu nog even door tot eind augustus. Ik heb het Vodafone abonnement al wel afgesloten en deze gaat op 22 augustus dus lopen en kan ik gebruik maken van bellen en smsen en internet via de Vodafone simkaart. Geldt de datalimiet en hogere prijzen nu ook voor mij omdat mijn abonnement pas 22 augustus begint? Ik neem aan van niet omdat ik het abonnement al wel voor 1 augustus heb afgesloten, maar pas 22 augstus begint? Alvast bedankt!
Jij hebt je abonnement afgesloten volgens de nu geldende voorwaarden, je zal dus straks ook geen nieuwe voorwaarden hebben..... Je hebt dus wel een limiet van 1GB en je mag geen gebruik maken van VOIP.....(tot dat de wet netneutraliteit door de 1e kamer is.)

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Italioboy
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21:12
Hartelijk bedankt voor de snelle reactie! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizzaman
  • Niet online

Pizzaman

Voor de mensen die nog willen verlengen, dit is de laatste officiële werkdag dat het kan!

Ik ga zo ook even verlengen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synx6
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 01:09
Ik kan jullie al vertellen dat de nieuwe promo's op de nieuwe abo's vanaf 1 aug. niet te vergelijken zijn met de huidige. Is die hoop ook weg ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizzaman
  • Niet online

Pizzaman

synx6 schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 10:37:
Ik kan jullie al vertellen dat de nieuwe promo's op de nieuwe abo's vanaf 1 aug. niet te vergelijken zijn met de huidige. Is die hoop ook weg ;)
Dan bedoel je dus dat de aanbiedingen sléchter worden... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synx6
Pizzaman schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 10:45:
[...]

Dan bedoel je dus dat de aanbiedingen sléchter worden... :'(
Wel duidelijker :) En er zullen uiteraard over een aantal maanden weer andere promo's komen zoals nu het geval was met de 50%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22:44
Is het voor mij nu verstandig om bijvoorbeeld mijn abo af te kopen ( moet nog 2 maanden )? En dan 'snel' nog een nieuwe abo'tje te nemen met de oude voorwaarden?

Ik zit nu nog met een FUP, en mijn datagebruik is enorm. Zit er dus enorm aan te twijfelen om bovenstaande te gaan doen, of hem gewoon stilzwijgend door te laten lopen.

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizzaman
  • Niet online

Pizzaman

Als je nog twee maanden moet dan kun je alweer verlengen en hoef je je abo dus niet af te kopen, maar kun je deze verlengen met de huidige voorwaarden.

[ Voor 22% gewijzigd door Pizzaman op 29-07-2011 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synx6
En bepaalde mensen kunnen al 4 maanden van te voren verlengen! Dus even belletje naar 1200 en je weet waar je aan toe bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
Pizzaman schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 10:54:
Als je nog twee maanden moet dan kun je alweer verlengen en hoef je je abo dus niet af te kopen, maar kun je deze verlengen met de huidige voorwaarden.
Ja ik moet nog 2 maanden en 2 weken ( staat er niet duidelijk, sorry ) , en ik weet niet of ze dan al verlengen.
En aangezien de nieuwe abo's 1 augustus al ingaan, dacht ik er aan om het abo dus af te kopen.

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizzaman
  • Niet online

Pizzaman

Zoals synx6 ook al aangeeft, gooi er dan even een belletje achteraan. Dan weet je hoe het zit. Overigens kun je als je op je persoonlijke Vodafone-pagina inlogt ook zien wanneer je abo verloopt en of je al kunt verlengen.
Bedankt voor uw bestelling.
* Pizzaman heeft net verlengd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
Ik zie: De einddatum van je huidige contract is 15 Oktober 2011.
En er staat overal boven tot 2 maanden voor het aflopen van je contract, dus ik snap even niet hoe je bij 4 maanden komt ?!

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizzaman
  • Niet online

Pizzaman

Synx6 geeft aan dat in sómmige gevallen 4 maanden wordt aangehouden. Blijkbaar bij jou niet, dus dan zul je zelf even de berekening moeten maken of het verstandig is je huidige abo af te kopen en een nieuwe abo af te sluiten. Dit heeft wel tot gevolgd dat je huidige nummer vervalt volgens mij. (als je bij VF een nieuw abo afsluit)

[ Voor 6% gewijzigd door Pizzaman op 29-07-2011 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synx6
Contact opnemen met Loyalty afdeling. Wellicht kunnen die nu al verlengen voor je!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
Verlengen kan helaas maar 2 maanden van te voren. 15 augustus pas.
Ik betaal nu 36 euro in de maand. Met een FUP, en 300 belminuten ofzo.

Afkopen zou dus 2x dat bedrag zijn. Maar als mijn huidige nummer vervalt, dan laat ik het zo en gaat hij maar stilzwijgend door.

Straks maar eens naar de winkel en kijken of dit meteen te regelen valt dat afkopen en meteen weer een nieuw abo'tje op hetzelfde nummer.

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBB
Pizzaman schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 11:08:
Synx6 geeft aan dat in sómmige gevallen 4 maanden wordt aangehouden. Blijkbaar bij jou niet, dus dan zul je zelf even de berekening moeten maken of het verstandig is je huidige abo af te kopen en een nieuwe abo af te sluiten. Dit heeft wel tot gevolgd dat je huidige nummer vervalt volgens mij. (als je bij VF een nieuw abo afsluit)
SgtElPotato schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 11:22:

Afkopen zou dus 2x dat bedrag zijn. Maar als mijn huidige nummer vervalt, dan laat ik het zo en gaat hij maar stilzwijgend door.
Als je afkoopt, vervalt je huidige nummer juist niet. Heb zelf bij T-mobile 4 maanden afgekocht (1 sept ipv 1 jan) en mijn nummer gaat per 1 sept keurig over naar Vodafone (is al bevestigd).

Enige addertje onder het gras kan zijn dat over de maanden die je afkoopt je korting vervalt (zo is het iig bij T-mobile). Ik had sim only van 9.95 voor 6.95/maand maar moest dus obv 9.95/mnd afkopen. Het blijven boeven die Telco's...

edit: word er terecht door Pizzaman op gewezen dat mijn antwoord slaat op switch van provider en niet op verlengen (bij Vf). Had niet helemaal goed gelezen.

[ Voor 34% gewijzigd door MrBB op 29-07-2011 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
MrBB schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 11:54:
[...]

Als je afkoopt, vervalt je nummer niet. Heb zelf bij T-mobile 4 maanden afgekocht (1 sept ipv 1 jan) en mijn nummer gaat per 1 sept keurig over naar Vodafone (is al bevestigd).
Ik probeer vanmiddag gewoon te verlengen, 2 maanden en 2 weken van te voren, ben benieuwd wat ze er mee doen. Als het niet lukt dan koop ik hem af en verleng hem opnieuw. Ben ook benieuwd wat ze hiermee doen omdat er een opzegtermijn van 1 maand is.

Ik ben wel een gebruiker die flink over zijn tegoed heen gaat, elke maand 50-60 euro betalen met een abbo van 36 euro. Misschien dat ze me tegemoet komen :+

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBB
SgtElPotato schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 12:00:
[...]

Ik ben wel een gebruiker die flink over zijn tegoed heen gaat, elke maand 50-60 euro betalen met een abbo van 36 euro. Misschien dat ze me tegemoet komen :+
Dat zijn de klanten waar de Telco's van dromen :P . Je bent zeker niet de enige, maar inderdaad duidelijk tijd voor een abo dat beter op jouw verbruik in afgestemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
Zo, even naar de Vodafone shop. Ben benieuwd of ze mij als klant willen houden en iets eerder gaan verlengen voor mij...

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synx6
SgtElPotato schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 12:20:
Zo, even naar de Vodafone shop. Ben benieuwd of ze mij als klant willen houden en iets eerder gaan verlengen voor mij...
Zoals ik eerder aangaf, je kunt beter met de loyalty afdeling bellen. Nu mag je van de VF winkel daar bellen naar de loyalty afdeling :)
Pagina: 1 2 3 Laatste

Let op:
Dit topic gaat specifiek over de Vodafone abonnementen, Voor de abonnement wijzigingen van KPN kan je hier terecht: Nieuwe abonnementen bij KPN- internet fors duurder.