8800GT SLI werkt niet op BFBC2

Pagina: 1
Acties:
  • 329 views

• HermenO
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 22-05-2024
Als volgt: Wij hebben een 3DMark gedraaid, hij gebruikte eindelijk doordat we een nieuwe cpu cooler gekocht hebben, beide gpu's tot 90% of iets dergelijks, geweldig dus. Alleen nu ik wil gamen, pakt BFBC2 mijn configuratie niet. Erg teleurstellend.Wat moet ik nou doen? we zijn al meer dan 16 uur er mee bezig deze SLI draaiende te krijgen.

Verwijderd

Misschien eens beginnen met je systeemsetup posten en uitleggen wat je al geprobeerd hebt. Dat zou het al een stuk verduidelijken.

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:34
1) Duidelijk omschrijven wat er precies mis gaat (foutmelding)
2) Specs posten
3) Aangeven wat je zelf al hebt gedaan
4) Letten op spelling, grammatica & schrijfstijl (je komt nogal wazig over)

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Verwijderd

Ik snap ook niet hoe je pc ineens 2cpu's (je bedoelt vast 2 cores) gebruikt nadat je een andere koeler hebt gekocht?

• HermenO
LETOP: die 'BEIDE CPU's moest BEIDE GPU's; sorry voor het ongemak.
Systeem Specs
Intel Pentium D 805 2,66GHz
Asus P5-nd SLI moederbord.
2 x 8800GT 512MB(expertvision en Geforce)
Windows 7 32 bit.(schoon)

Drivers: (Directx up to date)

De laatste chipset voor dit moederbord.
Voor de 8800GT de nieuwste, maar toen gaf hij een andere aan.(dat zou beter werken ofzo) dus ik ben van .57 naar .51 gegaan. Ik dacht misschien werkt het dan stabieler tot nu toe geen verschil uitgemaakt.

Wat ik zelf al gedaan heb, is de drivers up-to-date, SLI draait zo ver ik weet
1: http://77.251.16.120/1.png
2: http://77.251.16.120/2.png
3: http://77.251.16.120/3.png

Uitleg
1: de settings.
2: tijdens het spelen van cod4 op MAX hij gebruik van beide 35 a 40%. logisch, het draait vloeiend.
3: tijdens het 'spelen'(aka laggen) van BFBC2 op LOW hij gebruikt van beide 10%. niet logisch, het draait niet vloeiend.

Nu is de simpelste conclusie de processor werkt neit goed genoeg(nieuwe CPU kopen, maar als ik een 3D benchmark doe, dan zijn ze wel allebei 90%.

Daarnaast, kon ik de singeplayer, prima op 1 van deze kaarten spelen. op low, zonder lag, alleen lag door een compabillity isseu(hele hele oude delll pc(moederbord) met deze CPU en GPU. alleen dan niet sli. en ik heb meer ram)

Waarom werkt Battlefield Bad Company 2 niet op volle kracht van mijn SLI, terwijl die lagged?

[ Voor 19% gewijzigd door HermenO op 20-07-2011 18:08 ]

• yannickmerckx
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 12-07-2022
Je cpu is te zwak.

• hendrilankamp
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 27-01 15:27
Ja je cpu is eigenlijk al te zwak om een zo'n 8800gt te benutten laat staan twee.
Ik zou die eerst gaan upgraden vooral voor bfbc 2 die vraagt best wel wat van je cpu.

• HermenO
Werkt de volgende processor wel met deze setup?
Intel core2duo E5200 (2M cache, 2,50 ghz, 800mhz FSB)

Wat is een minimaal geschikte processor?
Volgens de game zelf is mijn processor geschikt, alleen omdat ik sli draai trekt hij het niet, via single wel.

[ Voor 42% gewijzigd door HermenO op 20-07-2011 19:04 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Een Pentium Core 2 Duo bestaat niet.

Ben eens nauwkeurig in de specs, want anders kun ej je hier nog wel eens aardig in vergissen.

• hendrilankamp
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 27-01 15:27
Als ik jouw was zou ik toch echt minstens voor een quadcore gaan.
Mischien dat je met een E8400 met een overclock je kaarten benut.

En voor bfbc2 is een quadcore ook veel makkelijker.

• Guiding
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:02
Ik weet niet wat je budget is, maar ik sluit me bij hendrilankamp

Haal voor ~60 euro een leuke Q6600, als je weet hoe, klok hem over (3Ghz is een hele simpele overclock voor deze cpu, hoger is goed mogelijk met een goede aftermarket cooler, nog hoger kom je als de G0 revisie haalt.)

Heb dit ook voor mijn broertje gehaald, zijn pc kan weer even mee.

** Edit **

Het is niet nodig om 2 topics over hetzelfde probleem te openen.
Intel pentuim D 805 erg lage performance

[ Voor 17% gewijzigd door Guiding op 20-07-2011 23:33 ]

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:22
Die Pentium D gaat het inderdaad niet trekken. Koop je een nieuw moederbordje met een AM3 socket, AMD Athlon II X4 processortje, quadcore dus. Prik daar 4GB ram op en pak daar een HD5770 of iets dergelijks bij.

Mijn Core i5 750 heeft alle 4 cores boven de 60% zitten als ik BFBC2 draai, ter vergelijking, een enkele core van mijn Core i5 zou al net zo snel zijn als die hele Pentium D van jou bij elkaar (ruime schatting hoor, maar volgens mij kom ik aardig in de buurt)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:04

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Eén topic per vraag is meer dan genoeg:
Intel pentuim D 805 erg lage performance

Als je daar niet de antwoorden krijgt die je wilt zou je beter kunnen kijken naar de info die je geeft, immers geldt nog altijd: output <= input

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.