Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

400W Voeding genoeg?

Pagina: 1
Acties:

• DonUber
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 18-07 13:22
Ik heb op het moment een PC met:

4.2Ghz AMD Phenom II X4 955
ATI Radeon HD4350 (Passief gekoeld)
en 2 HDD's

Die worden voorzien van stroom door een 400W voeding. Maar nu heb ik een nieuwe videokaart aangeschaft (Sapphire HD6770 1GB) en vraag ik me af of ik dan een nieuwe voeding moet aanschaffen, En ik twijfel niet ook omdat ik van de voeding die ik nu heb ook al alle kabeltjes netjes gesleeved had.

Wat is het beste om te doen in deze situatie en is een nieuwe PSU vereist? :/

tnx in advance

• Racemol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-11 13:39
Ik denk dat je deze vraag beter hier kan stellen: [BBG aanschaf] Voedingen - Deel 27

• DonUber
Ok, zal ik doen... Tnx

Verwijderd

450 Watt or greater power supply with one 75W 6-pin PCI Express® power connectors recommended (600 Watt and two 6-pin connectors for AMD CrossFireX™ technology in dual mode).

google op de kaart en nr1 hit vind je dit:

http://www.amd.com/us/pro...n-hd-6770-overview.aspx#3

en mits je een goede voeding hebt zou je geluk kunne hebben en zal het mogelijk werken maar anders valt ie vanzelf wel uit (spreek uit ervaring)

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2011 16:03 ]

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:09
Die worden voorzien van stroom door een 400W voeding.
Geef ook aan wat het exacte merk en type is, want de ene 400W voeding is absoluut de andere niet.

• DonUber
Het is een een redelijk cheap-ass voeding die mijn vader een jaar of 4 geleden had gekocht en eigenlijk had ik hem moeten vervangen voor dat ik zou gaan sleeven maarja dat heb ik niet gedaan.

Dit is em > http://www.northq.com/pro...supply/nq4775-400bu2.html

• DonUber
Verwijderd schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 16:02:
450 Watt or greater power supply with one 75W 6-pin PCI Express® power connectors recommended (600 Watt and two 6-pin connectors for AMD CrossFireX™ technology in dual mode).

google op de kaart en nr1 hit vind je dit:

http://www.amd.com/us/pro...n-hd-6770-overview.aspx#3

en mits je een goede voeding hebt zou je geluk kunne hebben en zal het mogelijk werken maar anders valt ie vanzelf wel uit (spreek uit ervaring)
Dus ik kan gewoon proberen en als ie dan niet uitvalt is het niet nodig een nieuwe te kopen?

• THE_FIREFOX
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15:52
DonUber schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 16:11:
[...]

Dus ik kan gewoon proberen en als ie dan niet uitvalt is het niet nodig een nieuwe te kopen?
Wel een gevaarlijke conclussie die je trekt. Het kan ook zijn dat de voeding vage voltages gaat leveren op bepaalde voltage lijnen waardoor de boel stuk gaat.

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:18

D4NG3R

kiwi

:)

DonUber schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 16:11:
[...]

Zo werkt het dus niet, alsie uitvalt trekt hij mogelijk je gehele PC mee.

Anyway, je CPU trekt max 125w (Maak er pakweg 150w van vanwege je straffe overklok). Je videokaart nog geen 25w en beide HDD's nog geen 15w per stuk. Totaal zit je misschien net iets over de 200w.. Moet dus kunnen, zelfs op een B merk voeding.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• DonUber
D4NG3R schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 16:14:
[...]

Anyway, je CPU trekt max 125w (Maak er pakweg 150w van vanwege je straffe overklok). Je videokaart nog geen 25w en beide HDD's nog geen 15w per stuk. Totaal zit je misschien net aan de 200w.. Moet dus kunnen, zelfs op een B merk voeding.
Ah, dat is mooi om te horen. :D

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Whups wel een fout trouwens: Je nieuwe GPU trekt 118w (Je oude 25w). Je kan dus richting de 300w gaan. De voeding zelf moet het aankunnen, maar of je het wilt op zo'n goedkope voeding is wat anders.

Als ik trouwens kijk naar een aantal van hun producten, richten ze zich ook op de high-end markt. Mogelijk zijn deze voedingen zo slecht nog niet, maar ik ken het merk zelf niet

[ Voor 33% gewijzigd door D4NG3R op 19-07-2011 16:18 ]

Verwijderd

Ik zou het niet proberen, maar gewoon een goede A-merk voeding kopen.

• DonUber
D4NG3R schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 16:16:
Whups wel een fout trouwens: Je nieuwe GPU trekt 118w (Je oude 25w). Je kan dus richting de 300w gaan. De voeding zelf moet het aankunnen, maar of je het wilt op zo'n goedkope voeding is wat anders.
Tot nu toe heeft deze voeding nog nooit problemen opgeleverd, ook niet aangezien ik bij het maken van een LED Mod af en toe een kortsluitinkje was was dat geen enkel probleem. Dus ik denk dat de kwaliteit van deze PSU nog zo slecht nog niet is. Dus ik denk dat het wel kan

• DonUber
Verwijderd schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 16:17:
Ik zou het niet proberen, maar gewoon een goede A-merk voeding kopen.
En waarom niet? Argument daarvoor?

• DonUber
D4NG3R schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 16:16:

Als ik trouwens kijk naar een aantal van hun producten, richten ze zich ook op de high-end markt. Mogelijk zijn deze voedingen zo slecht nog niet, maar ik ken het merk zelf niet
Ik ga eens kijken hoe de reviews een beetje zijn op het internet over dat merk.

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

DonUber schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 16:20:
[...]

En waarom niet? Argument daarvoor?
Zijn post IS het argument. B merken willen nogal eens liegen over wat de voeding aan kan, door bijv op de doos te zetten 400W PSU. Terwijl dat eigenlijk alleen het maximaal PIEKvermogen is..

Ik ben het er wel mee eens dat je beter voor een nieuwe voeding van een A merk kan gaan. Bijv de pricewatch: Corsair Builder CX430 V2.

offtopic:
Gebruik bij voorbaat liever de Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/images/icons/edit.gif knop als je als laatste hebt gepost. Je hebt zojuist een triplepost gemaakt :P ..

[ Voor 14% gewijzigd door D4NG3R op 19-07-2011 16:23 ]

• DonUber
Ik heb ff per onderdeel gerekend en ik kom idd uit op 300W, een marge van 100W moet toch genoeg zijn? NorthQ heeft over het internet in het algemeen goede review en zal wel wat zijn aangezien dat ze vooral High-End producten verkopen en als ze niks verkochten in die markt zouden ze niet bestaan. En ik heb deze voeding vaak opengemaakt en het is niet zo dat er van die shit plak spul inzit en dat alles gehatseflatst is. Dus ik denk dat ik met deze voeding er wel in kan vertrouwen dat hij zonder problemen 300W leverd.

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:58
THE_FIREFOX schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 16:14:
[...]

Wel een gevaarlijke conclussie die je trekt. Het kan ook zijn dat de voeding vage voltages gaat leveren op bepaalde voltage lijnen waardoor de boel stuk gaat.
Meestal merk je juist dat de voeding te weinig spanning geeft, hierdoor loopt je besturingssysteem of spelletje vast. Schade aan hardware zal erg meevallen omdat de hardware kan omgaan met het plotseling wegvallen van de voeding. Gewoon lekker proberen, mocht het niet werken weet je dat je toch een grotere voeding moet nemen.

• DonUber
Termi schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 16:58:
[...]

Meestal merk je juist dat de voeding te weinig spanning geeft, hierdoor loopt je besturingssysteem of spelletje vast. Schade aan hardware zal erg meevallen omdat de hardware kan omgaan met het plotseling wegvallen van de voeding. Gewoon lekker proberen, mocht het niet werken weet je dat je toch een grotere voeding moet nemen.
Hartelijk allemaal voor jullie reacties, ik ga proberen wat Termi zegt.

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Je kan trouwens testen of de voeding werkt het trekt door je CPU en GPU voluit te belasten. Rondje Prime95 en Furmark eroverheen gooien voor minstens 30 minuten.

[ Voor 5% gewijzigd door D4NG3R op 19-07-2011 20:13 ]

• DonUber
D4NG3R schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 20:04:
Je kan trouwens testen of de voeding werkt het trekt door je CPU en GPU voluit te belasten. Rondje Prime95 en Furmark eroverheen gooien voor minstens 30 minuten.
Ja, dat was ik sowieso al van plan te gaan doen, aangezien ik ook nog ff wil benchmarken met de nieuwe GPU :)

Verwijderd

D4NG3R schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 20:04:
Dat lijkt me echt het perfecte advies bij een onbekende voeding waarvan we niet eens weten hoe de beveiliging is uitgevoerd. |:(
Wat nu als het ding het begeeft na 200 Watt belasting?

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Verwijderd schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 11:44:
[...]

Dat lijkt me echt het perfecte advies bij een onbekende voeding waarvan we niet eens weten hoe de beveiliging is uitgevoerd. |:(
Wat nu als het ding het begeeft na 200 Watt belasting?
Hij wil hem gebruiken en dus fatsoenlijk testen.. Ik heb hem al eerder aangegeven: Het is op eigen risico.

Als hij dan toch een poging wil wagen deze voeding te gebruiken, test hem dan eerst goed..

Edit, zoals ik eerder al aangaf:
D4NG3R schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 16:14:
[...]

[ Voor 18% gewijzigd door D4NG3R op 20-07-2011 19:32 ]

Pagina: 1