Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RalphvR
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 27-02-2024
Hallo,

Ik heb vandaag een nieuwe videokaart gekocht (een Sweex ATI Radeon HD 5750 1GB). Nu had ik niet echt goed gekeken naar de minimale benodigde voeding. Deze kaart schijnt 450 watt nodig te hebben, maar mijn computer heeft maar een voeding van 375 watt.

Dus nu mijn vraag: waar kan ik een voeding kopen die genoeg is voor mijn videokaart. Het hoeft niets speciaals te zijn, en zo goedkoop mogelijk ;)

Groetjes Ralph

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-06 14:21
Hierzo:
http://tweakers.net/pricewatch/cat/664/voedingen.html

Maar ik zie dat je niet helemaal nieuw hier bent. Dus dan hoor je eigenlijk ook te weten dat wij verwachten dat je zelf ook wat werk doet. En de vraag die je nu stelt had je, met wat zoekwerk, makkelijk zelf kunnen beantwoorden... ;)

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RalphvR
haha da's waar ;)
alleen hoe weet ik welke voeding wel en niet kan op mijn computer. welke wel en niet past, ondersteund wordt en dergelijke ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Kijk of je nu een standaard ATXvoeding hebt. Als dat zo is kun je vrijwel iedere standaard voeding gewoon gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arvidbeheerder
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07:39
Voor zover ik kan zien op internet denk ik dat er een normale atx voeding in past. Welke voeding je verder moet hebben, kan je zelf wel terug vinden in reviews etc. Persoonlijk ben ik wel te spreken over de corsair voedingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
Dan moet je hier ff kijken:
[BBG aanschaf] Voedingen - Deel 27

Als je hier je vraag stelt is de kans veel groter dat je goed advies krijgt. In dat topic zitten veel mensen met goede kennis die je op weg kunnen helpen.
suc6.

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:31
Zet de kaart er in , waarschijnlijk zal het allemaal prima draaien. Fabrikanten zijn erg voorzichtig met het gegeven van benodigd vermogen omdat zij geen idee hebben wat jij in jouw computer hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:09
Gewoon aansluiten die videokaart en de huidige voeding gebruiken.

Dell voedingen zijn volgens mij niet zo heel slecht en deze zou de videokaart volgens mij prima van prik kunnen voorzien.

450W wordt erop gezet zodat de goedkoopste voedingen er ook mee kunnen werken, alleen de goedkoopste voedingen kunnen lang geen 450W leveren en geven het soms al op bij 250W, terwijl jou voeding de 350W makkelijk zou kunnen leveren.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Wist niet dat Sweex nu ook al GPU's maakt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RalphvR
ik kwam erachter dat de videokaart het niet deed nadat ik hem had aangesloten. als ik m aansluit en mijn beeldscherm erop aansluit doet die niks. ik krijg geen enkel beeld. toen heb ik op de doos gekeken en zag dat de voeding niet voldoende was

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
kfaessen schreef op maandag 18 juli 2011 @ 14:41:
Termi schreef op maandag 18 juli 2011 @ 14:41:
Zet de kaart er in , waarschijnlijk zal het allemaal prima draaien.
Lijkt mij geen goed advies. Ook al komt het niet vaak voor, het is mogelijk dat de voeding het begeeft wanneer er teveel vermogen wordt gevraagd (staat ook in de FAQ). In het ergste geval steekt de TS de kaart in zijn pc en fikt vervolgens de voeding door (en misschien ook wel wat andere componenten).

Wellicht is het verstandiger om eerst te kijken wat voor voeding is en hoeveel hij daadwerkelijk kan leveren.

*Edit* te laat... ik zie al dat de TS het al heeft geprobeerd...

[ Voor 5% gewijzigd door ChojinZ op 18-07-2011 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RalphvR
nou, nadat ik de kaart dus in mn pci express had gestoken, beeldscherm aangesloten, stroomdraad van de computer weer aangesloten starte in mn computer, en niks begaf het. alles draaide gewoon, zelfs da fan van de videokaart. het enige was dat mn beeldscherm no input zei en op zwart bleef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crahsystor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 00:05
RalphvR schreef op maandag 18 juli 2011 @ 14:50:
nou, nadat ik de kaart dus in mn pci express had gestoken, beeldscherm aangesloten, stroomdraad van de computer weer aangesloten starte in mn computer, en niks begaf het. alles draaide gewoon, zelfs da fan van de videokaart. het enige was dat mn beeldscherm no input zei en op zwart bleef.
Had je ook de PEG stekker in de kaart gestoken? Want zonder stroom van de voeding zal het ook niet werken. Los van de 75W van de PCI-e poort natuurlijk.
En de BIOS staat goed ingesteld met graphics via PCI-e als primair?

Addicted to silent computing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RalphvR
nee ik heb geen stekker of dergelijke aangesloten. Maar dat ga ik zo gelijk proberen! wat dom van me :O
volgens mij staat de bios wel goed ingesteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
RalphvR schreef op maandag 18 juli 2011 @ 15:04:
nee ik heb geen stekker of dergelijke aangesloten. Maar dat ga ik zo gelijk proberen! wat dom van me :O
volgens mij staat de bios wel goed ingesteld
Heb je uberhaubt wel de handleiding gelezen? Zo niet: ga dat dan eens heel snel doen! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-06 15:48
kfaessen schreef op maandag 18 juli 2011 @ 14:41:

Dell voedingen zijn volgens mij niet zo heel slecht en deze zou de videokaart volgens mij prima van prik kunnen voorzien.

450W wordt erop gezet zodat de goedkoopste voedingen er ook mee kunnen werken, alleen de goedkoopste voedingen kunnen lang geen 450W leveren en geven het soms al op bij 250W, terwijl jou voeding de 350W makkelijk zou kunnen leveren.
Dell voedingen staan er om bekend dat ze een ontzettend hoog rendement hebben. In mijn XPS 420 zat maar een 375 watt voeding welke een Geforce 8800GT (105W) met Intel Q6600 (105W), 6 schijven en wat PCI meuk aanstuurde zonder ooit problemen te hebben gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RalphvR
het werkt! bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Lol, stekker vergeten dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Met alle respect, deze kaart verbruikt misschien maximaal 100 watt ? Zodat het hele systeem wellicht 200 watt vraagt?
Dat kan de TS zelf weten, maar zeker de mensen die hier willen "helpen". Krijg je van die verhalen dat de voeding kan klappen.....en de rest van zijn systeem kan affikken....kan je beter de prive of zo gaan lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
Reepje schreef op maandag 18 juli 2011 @ 19:22:
Met alle respect, deze kaart verbruikt misschien maximaal 100 watt ? Zodat het hele systeem wellicht 200 watt vraagt?
Dat kan de TS zelf weten, maar zeker de mensen die hier willen "helpen". Krijg je van die verhalen dat de voeding kan klappen.....en de rest van zijn systeem kan affikken....kan je beter de prive of zo gaan lezen.
Weet je wat:

Ik lees wel de Prive, lees jij dan ff dit topic over klappende voedingen:

Wellicht dat we dan beide wat leren. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
ChojinZ schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 10:21:
[...]

Weet je wat:

Om dat hele topic door te worstelen lijkt me net te. Dus heb ik maar even gezocht op : klappende dell en dit was het resultaat:

[BBG aanschaf] Voedingen - Deel 27 Vorige deelOverzicht

Pagina: 1
Reageer Nieuw Topic Tags Koppelen

Er zijn geen berichten in dit topic die voldoen aan de zoek/filter criteria.

O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:09
ChojinZ schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 10:21:
[...]

Weet je wat:

Het zijn inderdaad de goedkope voedingen die veelal klappen of zelfs steekvlammen geven, die heb ik vroeger ook gehad. A-Merk voedingen zijn ertegen beveiligd en zullen uitvallen als er teveel van gevraagd wordt.

Veel mensen kopen een voeding in de winkel van 20-30 euro en er staat dan op 550W of 600W en je kunt dan nergens een merknaam vinden. Nou geloof me, die voedingen klappen eruit als er constant 200W van gevraagd wordt (wat overigens behoorlijk veel is voor een pc), een gemiddeld high-end game pc (2 videokaarten en high-end cpu) verbruikt ongeveer 150W-180W constant tijdens het gamen met pieken naar 250W. Natuurlijk zijn er uitzonderingen zoals 2x een nvidia 8800 of nvidia 480, die nemen veel meer op.

Zelf heb ik vroeger ook wel een keer een steekvlam uit de kast zien komen bij een no-name voeding. Dat accepteerde ik toen wel want ik heb de voeding niet uitgekozen op kwaliteit. Een Dell voeding zal er echt niet zo snel uit klappen als wat jij zegt. Kortom wat vooronderzoek is dan wel handig. Je kunt beter beginnen met op t.net te lezen dan in de Prive want daar leer je niet veel van.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.