• MadButcher
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14-11 19:07
Ik zit te twijfelen aan de Canon BG-E6 battery-grip voor m'n 5D2.

Voordelen:
- Meer camera in de hand.
- Handig voor portretstand.
- Professionelere uitstraling???
- Misschien dat je bij podiumfotografie eerder aandacht trekt van zanger(es)???
- Langere accutijd.
- In noodgeval ook AA-batterijen te gebruiken.

Nadelen:
- Onderkant niet meer gelijk met objectief, lastig weg te zetten.
- Zwaarder (met een 70-200 f/2.8 wordt het met de flitser erop al behoorlijk zwaar).
- Extra investering.

Zijn er hier mensen die spijt hebben achteraf van de aanschaf van een battery-grip?

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20-12 07:15

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Nadelen:
- Zwaarder (met een 70-200 f/2.8 wordt het met de flitser erop al behoorlijk zwaar).
- Extra investering.
- Wegzetten kan prima, met korte lenzen blijft hij staan, met langere lenzen kun je hem op de lens laten rusten (of zonnekap).
- Spierballen kweken, portret fotos zijn wel stuk makkelijker en met minder inspanning te maken.
- Sparen :+

En nee, zeker geen spijt van gehad en zeer blij dat ik hem heb! Veel stabieler, langere accu tijd etc.

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

• jip_86
  • Laatst online: 11:51
Met een 500D nooit spijt van gehad. Nu is die wel kleiner dan een 5D2. Als je een 70-200 2.8 en flitser aan kunt dan zou ik me over het gewicht niet zo heel veel zorgen maken. Dat kan er dan nog wel bij :+
Enne aandacht trekken doe je met je witte L toch wel ;)

• Benjamin-
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 15:31

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Ik heb een grip voor mijn camera en ik vind het echt heerlijk werken. Het weegt inderdaad meer, maar juist wanneer je er een 70-200 op heb zitten vind ik de extra grip maar ook het gewicht erg prettig, geeft je dan toch wel een hoop stabiliteit.

Met een 70-200 + flitser dan tikt het inderdaad wel aardig aan, ik zit nu met mijn flitser en 70-200 op 2.9 kilo, jij hebt weer een zwaardere body en de grip zal dan ook wel wat meer wegen + een zwaardere 70-200 en je zit zo op de 3.2-3.3 kilo.

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:37
Een handstrap is ook fijner te gebruiken met een grip. Ik heb er in ieder geval totaal geen spijt van en haal hem er alleen af als ik low-weight wil wandelen (5D2 + 45/2 pancake is heel draagbaar).

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

• _matt_
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online

_matt_

Never forget T6

Om even inhoudelijk te reageren op je vragen:
Voordelen:
- Meer camera in de hand. Fijn met grote handen (zoals ik heb)
- Handig voor portretstand. Klopt!
- Langere accutijd. Klopt!
- In noodgeval ook AA-batterijen te gebruiken. Altijd handig.

Nadelen:
- Onderkant niet meer gelijk met objectief, lastig weg te zetten. Kwartslag draaien en hij ligt op zijn linkerzijde weer (bijna)gelijk met de ondergrond.
- Zwaarder (met een 70-200 f/2.8 wordt het met de flitser erop al behoorlijk zwaar). Danoontje powerrrrr! Stiekem sterk heet dat.
- Extra investering. Het is idd niet gratis...

• MadButcher
Ik heb redelijke handen, een xxxD is veel te klein voor me.
Als ik foto's overpomp doe ik dat via usb-kabel, staat ie bij mij op de bigtower. Op de zijkant zetten werkt dan niet. Vind ik zowiezo niet zo stabiel. Spierballen (vroeger veel kisten gestapeld) en centjes heb ik genoeg. Maar zoals ik al zei, met de 70-200 f/2.8 IS erop vind ik de flitser erbij toch te lomp/veel.
Ik merk dat ik zonder flitser flexibeler ben dan zonder (is eigenlijk net als met een geweer), een lichter geweer richt je sneller.

Heb ook het idee dat je die batterygrip er beter onder kunt laten, en niet te vaak eraf moet halen er weer erop zetten.
]
p.s.
Zo'n batterygrip is wel een goedkope manier om erachter te komen of je een 1D goed aankan kwa gewicht en grootte.

[ Voor 14% gewijzigd door MadButcher op 17-07-2011 14:07 ]

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16:02
_matt_ schreef op zondag 17 juli 2011 @ 13:48:
Om even inhoudelijk te reageren op je vragen:
Voordelen:
- Meer camera in de hand. Fijn met grote handen (zoals ik heb)
- Handig voor portretstand. Klopt!
- Langere accutijd. Klopt!
- In noodgeval ook AA-batterijen te gebruiken. Altijd handig.

Nadelen:
- Onderkant niet meer gelijk met objectief, lastig weg te zetten. Kwartslag draaien en hij ligt op zijn linkerzijde weer (bijna)gelijk met de ondergrond.
- Zwaarder (met een 70-200 f/2.8 wordt het met de flitser erop al behoorlijk zwaar). Danoontje powerrrrr! Stiekem sterk heet dat.
- Extra investering. Het is idd niet gratis...
QFT!

Ik heb een grip voor mijn 20D en ik mis hem wel op mijn 7D. Dus die komt er ook nog wel.

• MadButcher
Bij MM in Roermond gisteren nog een 7D met battery-grip en 70-200 f/2.8 IS II en 430EX II in handen gehad.

[ Voor 13% gewijzigd door MadButcher op 17-07-2011 14:09 ]

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:37
Ik zie dat ze op Ebay een stuk duurder zijn geworden, maar in de pricewatch goedkoper. Ik kocht die van mij via Ebay uit Hongkong voor 160euro en toen was ie in de pricewatch 240euro.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

• Benjamin-

Benjamin-

CrazyGunner#2385

MadButcher schreef op zondag 17 juli 2011 @ 14:03:
Ik heb redelijke handen, een xxxD is veel te klein voor me.
Als ik foto's overpomp doe ik dat via usb-kabel, staat ie bij mij op de bigtower. Op de zijkant zetten werkt dan niet. Vind ik zowiezo niet zo stabiel. Spierballen (vroeger veel kisten gestapeld) en centjes heb ik genoeg. Maar zoals ik al zei, met de 70-200 f/2.8 IS erop vind ik de flitser erbij toch te lomp/veel.
Ik merk dat ik zonder flitser flexibeler ben dan zonder (is eigenlijk net als met een geweer), een lichter geweer richt je sneller.

Heb ook het idee dat je die batterygrip er beter onder kunt laten, en niet te vaak eraf moet halen er weer erop zetten.
]
p.s.
Zo'n batterygrip is wel een goedkope manier om erachter te komen of je een 1D goed aankan kwa gewicht en grootte.
Het lijkt mij dat je de batterygrip er zo vaak of zo weinig eraf kan halen als jij wilt.

Met richten heb ik juist eerder het gevoel dat het helpt, zeker als jij bij een podium foto's maak, dan zal juist het kantelpunt wat meer naar achteren gaan waardoor je makkelijker omhoog richt.

Ondanks dat ik een grip heb die ik er heel makkelijk af kan halen (gaat niet het accu slot in maar gaat in een speciale aansluiting direct onder de D7000 (er zit dus dan ook nog een accu in de body), maar toch doe ik het nooit.

Ik heb net even voor de grap de grip er onderuit gehaald met flitser en 70-200 erop en ik kan toch zeggen dat ik dit uitermate onprettig vind, nou is mijn body wel kleiner dan die van jou, maar ik heb ook weleens zulke maat bodies in mijn handen en toen vond ik ze met grip ook prettiger.

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09:02

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

die handstrap maakt hem voor juist dragelijker, omdat ik niet continu hoeft te knijpen om hem vast te houden, de handstrap houd het gewicht al vast aan mijn hand.

*fotografeert met beide camera's met grip :)

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-12 20:36

Deathchant

Don't intend. Do!

Ik heb hier al 2 jaar een 40D en ik heb 1 extra batterij, maar heb geen grip. Ik mis de grip totaal niet en het maakt me nu gewoon mobiel en flexibel. Het extra gewicht ende prijs vind ik persoonlijk niet opwegen tegen het gemak "rechtop" fotograferen.

[ Voor 4% gewijzigd door Deathchant op 17-07-2011 15:47 ]

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Alternatief is een goedkope 3rt party grip van ebay af scoren. Heb zelf een Ansmann grip voor 15E nieuw gekocht (zijn normaal wat duurder) en dan weet je meteen of het handig is of niet.

• RobertJRB
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 03-07 23:42
Ik heb een tijdje een camera met grip gehad. Was er toen best tevreden over, vooral door de handstrap, maar toen ik overstapte op de canon 30D (ook al weer een tijdje geleden...) heb ik de grip achterwege gelaten en nooit meer de behoefte gehad aan een grip.

Zonder is de camera veel lichter en compacter. Natuurlijk houd het wel iets beter vast maar bij de wat grotere camera's als de 5D en 30D is de grip zelf ook al prima.
Ik had er toen al genoeg van steeds met al die zooi rond te sjouwen, dus waarom de camera dan ook nog eens groter maken?
En de accu van die camera's gaan toch super lang mee, en mocht je toch echt moeten wisselen dan kun je die extra accu kun je ook in je broekzak doen en verwisselen wanneer het nodig is.

Leica MM + Sony A9

• Benjamin-

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Ik zie hier veel opmerkingen over compact en gewicht, maar we hebben het over iemand die een 70-200 gebruikt in combinatie ook nog is met een flitser, hij zit dan al rond de 3 kilo, de battery grip weegt 315gram (tenminste volgens een website - Canon zelf vindt het nog te moeilijk om hun eigen producten op de website te zetten...), dus ja compact was die combi al niet en het gewicht gaat met zo'n 10% omhoog. Natuurlijk is dat aardig wat, maarja sjouwen moet je toch wel.

Een grip kan je er altijd afhalen als je een lichte combi wilt hebben.

• ChaserBoZ_
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-09 18:10
Overweeg om altijd ook nog het batterij-vak-klepje in je cameratas mee te nemen. Mochten de nadelen dan de overhand krijgen, dan haal je zo die grip er onderuit.

Ik heb zelf een tijd gewerkt met mijn 40D zonder grip, en nu inmiddels veel langer met, maar ik vind het een verademing. Ik schiet dan ook wel aardig wat in portrait.

Als je 'm aanschaft en hij bevalt niet, kun je er altijd nog wel van af via marktplaats.

'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '

• Zuurstok
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 16-12 15:57

Zuurstok

Passionately curious

ChaserBoZ_ schreef op zondag 17 juli 2011 @ 20:26:
Overweeg om altijd ook nog het batterij-vak-klepje in je cameratas mee te nemen. Mochten de nadelen dan de overhand krijgen, dan haal je zo die grip er onderuit.
Je weet dat er gewoon in de batterijgrip plek voor dat klepje is he ?
Zit een inkeping aan de zijkant ( bij die 'staaf' die in je camera gaat )

Verbaas me echt hoe weinig mensen dit weten :P

Control the things you can control, maggot. Let everything else take a flying fuck at you and if you must go down, go down with your guns blazing.

• RobertJRB
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 03-07 23:42
ChaserBoZ_ schreef op zondag 17 juli 2011 @ 20:26:

Ik heb zelf een tijd gewerkt met mijn 40D zonder grip, en nu inmiddels veel langer met, maar ik vind het een verademing. Ik schiet dan ook wel aardig wat in portrait.

Als je 'm aanschaft en hij bevalt niet, kun je er altijd nog wel van af via marktplaats.
Nog ter aanvulling. In de canon grips zit een sparing waar je het batterijklepje in kunt doen zodat je die nooit kwijt kunt raken.

Leica MM + Sony A9

• fotografie999
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
BobF. schreef op zondag 17 juli 2011 @ 20:31:
[...]

Was dat ook al zo bij de Canon EOS 400D?

Verwijderd

Dat is ook bij de Canon grip voor de 350D/400D.

• jjbstolk
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:49
RobertJRB schreef op zondag 17 juli 2011 @ 20:31:
[...]

Nog ter aanvulling. In de canon grips zit een sparing waar je het batterijklepje in kunt doen zodat je die nooit kwijt kunt raken.
Tjonge wat handige, bij mijn grip voor mijn 500d zit dat idd. ook. Nooit geweten, al 2x bijna het klepje kwijt geraakt!

Dit is toch wel de tip van de week!!

• Milo.
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20-12 09:21

Milo.

klik

Eerst wilde ik geen grip omdat het een lelijk lomp ding is voor canons. Maar uiteindelijk toch maar een grip aangeschaft en geen spijt van aangezien ik veel portretstand schiet. Toch laat ik hem vaak thuis aangezien ik ook veel straatkiekjes maak en dan is de combie camera+grip te lomp om in mn tas mee te nemen.

|| Flickr || 500px || Apple || Windows || Nikon || Canon ||

• TranceSetter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18-12 20:33
Deathchant schreef op zondag 17 juli 2011 @ 15:47:
Ik heb hier al 2 jaar een 40D en ik heb 1 extra batterij, maar heb geen grip. Ik mis de grip totaal niet en het maakt me nu gewoon mobiel en flexibel. Het extra gewicht ende prijs vind ik persoonlijk niet opwegen tegen het gemak "rechtop" fotograferen.
Zelfs met een 40D vond ik de grip wel erg fijn. Het probleem is namelijk dat je zonder grip de pink onder je body hebt hangen. Met een grote/zware lens erop komt er dan onbedoeld veel kracht op je pink, waardoor je je body krampachtiger gaat vasthouden. Met een grip heb je een veel betere gewichtsverdeling waardoor ik zowel onder mijn 40D (nu verkocht) en mijn 5DII een grip had/heb zitten. Alleen als ik timelapses ga maken, dan gaat de grip eraf, want ieder beetje speling in de body als de camera op statief staat wil ik voorkomen ;-)
jjbstolk schreef op zondag 17 juli 2011 @ 20:49:
[...]

Tjonge wat handige, bij mijn grip voor mijn 500d zit dat idd. ook. Nooit geweten, al 2x bijna het klepje kwijt geraakt!

Dit is toch wel de tip van de week!!
Handleiding lezen ^^

[ Voor 14% gewijzigd door TranceSetter op 17-07-2011 21:25 ]

• Scirocco
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-04-2023
Het 'gegraveerde' tekeningetje op die 'staaf' die er in gaat zegt ook al genoeg...

Ik had op mn 1000D een grip en ik vond dat heel fijn, nu moet ik alleen nog voor mn 7D een grip hebben.

• _matt_
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online

_matt_

Never forget T6

Als we die vergelijking doortrekken (en die is er zeker) speelt balans ook een grote rol.
Met grip heb ik meer balans en dat komt mijn foto's ten goede. (meer keepers).

(Over het toepassen van schiettechniek (tbv het maken van scherpe foto's) kunnen we wel een apart topic openen)

• GoT
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

GoT

/ / ( . Y . ) \ \

Als je het voor de looks doet:
BG-E6 onder je camera met daaronder weer een CP-E4

o << Your asshole before prison.
O << Your asshole after prison.

• Enzo Dizono
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17-05-2022
Hmm, ik ben van het andere uiterste als de meeste mensen hier. Vooral geen grip onder mijn 5D's. Maakt ze lomp, te groot, te zwaar, te opvallend. Dingen houden geweldig vast en ik heb er dan ook eigenlijk nooit een strap aan zitten. Gewoon een 50mm zonder zonnekappen, filters en wat voor shit.

www.jessekraal.nl

• MadButcher
Voor straatfotografie zeker geen battery-grip nee. (zat al te denken om een 135L te kopen voor naast m'n te opvallende 70-200).

• Polariteit
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online

Polariteit

Fietsende fotografeur

Op mijn oude 400D had ik nooit een grip, had ik niet nodig vond ik. Nu ik echter sinds ongeveer een jaartje een 7D heb inclusief grip, kan ik me niets anders meer voorstellen. Ik wil gewoon niet meer zonder, zoveel gemak geeft het. Is het niet vanwege de extra accuruimte dan is het wel vanwege de extra grip die je in je handen hebt.

Enige nadeel wat ik tot nu kan verzinnen is dat de camera dan niet meer goed in de tas past...

Overigens heb ik geen echte canon-grip; maar een PHOTTIX-grip. Werkt prima en scheelt de helft in prijs (toendertijd iig).

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14:35
marceltuit schreef op maandag 18 juli 2011 @ 07:55:
Op mijn oude 400D had ik nooit een grip, had ik niet nodig vond ik. Nu ik echter sinds ongeveer een jaartje een 7D heb inclusief grip, kan ik me niets anders meer voorstellen. Ik wil gewoon niet meer zonder, zoveel gemak geeft het. Is het niet vanwege de extra accuruimte dan is het wel vanwege de extra grip die je in je handen hebt.

Enige nadeel wat ik tot nu kan verzinnen is dat de camera dan niet meer goed in de tas past...

Overigens heb ik geen echte canon-grip; maar een PHOTTIX-grip. Werkt prima en scheelt de helft in prijs (toendertijd iig).
Idem hier, heb een 500D met Phottix grip en wil niet meer zonder, maakt je camera i.m.o. veel makkelijker om te gebruiken.
Daarnaast vind ik het wel fijn dat hij wat groter is....

* KillaZ is zo'n grote gezonde Nederlandse jongen :X

Trouwens, pas wel op mocht je een statief of strap aan je grip vast maken: het schroefdraad is niet van dezelfde kwaliteit als die van de Canon-grip ;)

K to the KillaZ

• Xcalibur
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16:21
Ik zou m'n grip op m'n D90 ook niet meer kunnen missen :)
Inderdaad om de redenen die je zelf noemt.

Ik gebruik hem in combinatie met een handstrap, die zit ook net wat fijner dan zonder grip.

Designer | Developer | Director | Photographer | LARPer | Geek | Male | 39

• Tha BasZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-11-2024

Tha BasZ

- niks -

Hier ook al eigenlijk sinds de EOS 300D (en tussendoor een 20D / 30D) en nu de 5D MKII een orginele Canon grip eronder gehad.

Voordelen:

* balans (vooral telewerk een stuk meer balans)
* accuduur (heb bijna 3 weken Slowakije vakantie accu's niet opgeladen)
* portretstand (modellen schiet ik niet vaak, maar is zeker een pluspunt)

vind ik persoonlijk, wegen niet op tegen de nadelen:

* iets zwaarder gewicht (inderdaad kwestie van wennen)
* prijs (niet goedkoop, maar ja ff doorsparen)

Moeders leent ook nog wel eens mijn camera, maar bij haar moet ik altijd standaard de grip eraf halen.
Te groot en te zwaar zijn haar argumenten...

Ach ja...

Ik zou serieus niet meer zonder grip kunnen, ligt ook (al is de 5D MKII niet de kleinste camera) stuk beter in de hand.

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20-12 22:40

Garyu

WW

Ik heb op mijn D70 een grip gehad, die het eerste halfjaar gebruikt, maar daarna eigenlijk eraf gehaald en in de kast gelegd. Nou heb ik vooral korte lenzen, heb weinig behoefte aan tele en daarmee zwaar glas, en dat maakt uit. Bij mijn D90 ook weer even over nagedacht, maar uiteindelijk de grip laten liggen, omdat de nadelen die jij noemt inderdaad veel zwaarder wegen (pun intended) dan de voordelen. Zo'n monstercamera heb ik niet nodig, en ook portretstand-foto's en balans dus niet boeiend. Accuduur: ik heb een tweede accu in mijn tas zitten, en om nou daarvoor een hele grip mee te slepen..

En natuurlijk is de WAF* zonder grip hoger :+ .

*) Wife Acceptance Factor

[ Voor 7% gewijzigd door Garyu op 18-07-2011 11:44 ]

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

• hellknight
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13:10

hellknight

Medieval Nerd

ik heb nu sinds enkele maanden de originele Canon-grip onder mijn 5DmkII hangen, en vind het toch erg lekker werken:
- balans bij gebruik zwaardere/langere lensen (ik heb meestal de 24-70 F2.8L erop zitten)
- ik schiet vaak in portretstand, en ook dit werkt een stuk beter met grip dan zonder (IMHO)
- accuduur - voor mij niet zo'n issue, maar kan altijd handig zijn
- gebruik AA's in geval van nood: ik heb de houder voor AA's in mijn tas zitten, maar gebruikt hem nooit

Your lack of planning is not my emergency

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-12 16:48

iMars

Full time prutser

MadButcher schreef op zondag 17 juli 2011 @ 13:13:
Ik zit te twijfelen aan de Canon BG-E6 battery-grip voor m'n 5D2.

Voordelen:
- Meer camera in de hand.
- Handig voor portretstand.
- Professionelere uitstraling???
- Misschien dat je bij podiumfotografie eerder aandacht trekt van zanger(es)???
- Langere accutijd.
- In noodgeval ook AA-batterijen te gebruiken.

Nadelen:
- Extra investering.

Zijn er hier mensen die spijt hebben achteraf van de aanschaf van een battery-grip?
Ik zie maar één nadeel, en dat blijf je altijd houden in de fotografiewereld: het kost geld ;)
Heb zelf helaas geen 5D, staat op mijn wanna-have-list. Maar ik heb altijd de grip op mijn body, gaat er nooit van af :)

Koop hier mijn P1 reader :)

• Tha BasZ

Tha BasZ

- niks -

Het kost zeker geld, maar mocht je ooit je body willen verkopen brengt die natuurlijk ook meer op met een grip eronder!

Overigens een vriend van mij heeft op zijn 50D een Phottix grip eronder en hij heeft er eigenlijk alleen maar problemen mee.
Eerste grip kwam ineens de shutter-release knopje ervanaf...
Kreeg uiteindelijk een nieuwe maar die werkt ook niet 100%...
Niet alle knopjes werken altijd 100%, heel soms niet...
Maar ja als dat net op een cruciaal moment is... is het niet handig.

Zelf gewoon een orginele erbij gekocht, ze hadden toen geen "no-name"-versie toen de 5D MKII net uitkwam en ik hem natuurlijk moet hebben.
Wel mooie deal gemaakt toen met 24-105/17-40, filters en 2e accu... (mag ook wel, was smak geld! pfff).

[ Voor 19% gewijzigd door Tha BasZ op 18-07-2011 13:55 ]

• Benjamin-

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Enzo Dizono schreef op maandag 18 juli 2011 @ 00:06:
Hmm, ik ben van het andere uiterste als de meeste mensen hier. Vooral geen grip onder mijn 5D's. Maakt ze lomp, te groot, te zwaar, te opvallend. Dingen houden geweldig vast en ik heb er dan ook eigenlijk nooit een strap aan zitten. Gewoon een 50mm zonder zonnekappen, filters en wat voor shit.
Ja zo kan ik het ook... Je kan het gebruik van een grip in combinatie met een 50mm niet vergelijken met een combinatie met een 70-200 en een flitser, daar zit ruim een kilo verschil tussen.
Met mijn 35mm heb ik ook mijn grip niet nodig, dan is lichter ook prettiger.

• TranceSetter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18-12 20:33
En het is natuurlijk erg snel te wisselen mocht je je camera te lomp gaan vinden, of toch de grip missen.

Kwestie van aan dat wieltje draaien, accu verplaatsen en klepje verplaatsen. Grip je tas in en klaar.

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Grote klauwen vereisen ruimte dus camera zonder grip is geen optie voor mij !!
Soms zou ik zelfs mijn compact camera met een grip willen uitrusten... als is het maar een hele kleine grip die net genoeg is voor portretstand momenten :+

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• qless
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-12 22:24

qless

...vraag maar...

Met mijn 350 en 30D had ik wel een grip, vooral omdat mijn pink altijd onder de body anders kwam. Nu met de 5d2 (nog) geen grip, voor houvast niet nodig, alhoewel ik hem nu wel gemist heb met een fotoshoot (portretstand op grip is erg prettig)

Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600

• justice strike
  • Laatst online: 18-12 13:23
Ik prefereer geen grip. Paar redenen. Van huis uit heb ik geleerd te fotograferen met een fm2. (die camera is 30 jaar oud en was volledig manueel). De manier van camera vasthouden was. Linkerhand onder de de body en lens en rechterhand aan de rechterkant van de camera of bovenkant van de camera wanneer in portretstand.

Met een grip kan ik mijn linkerhand niet de lens vastpakken en focussen en of zoomen. In portret voelt het volkomen fout om je rechterhand vast te houden alsof je de camera normaal vasthoud.

Verde wil ik licht reizen. Ik zit elke maand in een ander land (ben net weer terug van een lang weekend china en ga volgende maand naar vietnam). Ik reis meestal met een limite van 7 kg en daar moet ik ook kleding en mijn driepoot in meerekenen. Elke gram minder is mooi meegenomen.

Kwa batterij kracht... ik ben net terug van een lang weekend china. Heb een kleine duizend foto's genomen (met vr en flits) en ik heb maar 1 batterij gebruikt van de 2 die ik meegenomen heb. Ik heb dus echt nooit last van te weinig batterij. En dan nog... even de batterij verwisselen moet het probleem ook niet zijn.

U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)

• tobiasvs
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

tobiasvs

Tobias

Op mijn 1000D heb ik een grip en hij bevalt uitstekend. Het is natuurlijk niet zo'n groot bakbeest als de 5DII, dus het argument dat je een betere balans krijgt tussen de camera en 70-200 telt wat minder (bij een 1000D is die balans zonder grip echt zoek). Wat je natuurlijk in beide gevallen wel hebt is de veel fijnere portretstand, makkelijker vasthouden (als ik loop, hou ik 'm vaker aan de grip vast dan aan de camera zelf) en uitgebreide batterijduur. Ik kan je die grip van harte aanbevelen!

Canon | Fujifilm | www.tobiasvanstijn.nl

• Benjamin-

Benjamin-

CrazyGunner#2385

justice strike schreef op maandag 18 juli 2011 @ 16:44:
Met een grip kan ik mijn linkerhand niet de lens vastpakken en focussen en of zoomen.
Huh? Dit vind ik toch wel heel bijzonder.

Wat ik opvallend vind is dat veel mensen maar redenen blijven noemen waarom zij geen grip willen gebruiken wat totaal geen factor is voor de TS, zoals gewicht met reizen, gewicht van lenzen (en daardoor de grip niet nodig vinden) enz.

Ik heb eigenlijk nog van niemand iets gezien die een soortgelijke setup gebruikt maar geen grip wilt gebruiken.

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-12 18:43

YellowCube

Wait...what?

grip alleen als ik lang wil fotograferen en geen zin heb om accu's te wisselen.
Daarnaast ook alleen als er een lichte lens (prime) op zit.

Ik heb nu een D700. En een 27-40 f/2.8
Ik heb een dag met die combi + grip geschoten en dat doe ik nooit meer. Het is echt te zwaar om fatsoenlijk mee rond te kunnen lopen.

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

• justice strike
Benjamin- schreef op maandag 18 juli 2011 @ 18:19:
[...]

Huh? Dit vind ik toch wel heel bijzonder.
justice strike schreef op maandag 18 juli 2011 @ 16:44:
Ik prefereer geen grip... Linkerhand onder de de body en lens ...

Met een grip kan ik mijn linkerhand niet de lens vastpakken en focussen en of zoomen. In portret voelt het volkomen fout om je rechterhand vast te houden alsof je de camera normaal vasthoud.
hier de correcte manier om een dslr vast te houden (hoe ik het geleerd heb)

Afbeeldingslocatie: http://canon1000dreview.com/wp-content/uploads/2011/04/how-to-hold-a-camera.jpg

je kunt zien dat de palm de body ondersteund en de hand om de lens heen zit (zodat je kunt zoomen en focussen). Als je een grip hebt kun je je palm niet meer fatsoenlijk onder de camera plaatsen en de lens goed ondersteunen (althans, ik moet dan de camera ondersteunen en kan dan niet meer fatsoenlijk zoomen.Overigens hebben we deze discussie al eens eerder gehad. Toen zei je dat de ergonomie "superieur" was. Ook toen hadden we geconcludeert dat het een kwestie van smaak is. Het beste wat de ts kan doen is dus gewoon proberen.
Wat ik opvallend vind is dat veel mensen maar redenen blijven noemen waarom zij geen grip willen gebruiken wat totaal geen factor is voor de TS, zoals gewicht met reizen, gewicht van lenzen (en daardoor de grip niet nodig vinden) enz.
ik heb helemaal nergens iets gelezen over wat wel of geen factor is. Sterker nog ik heb geen flauw idee wat voor fotografie hij doet. Hij laat tussen neus en lippen door vallen dat hij wat concert foto's maakt, maar hij zegt niet dat dat het enige is. Ik ga er dan ook vanuit dat hij allround foto's wil maken, iets wat ik zelf ook doe.
Ik heb eigenlijk nog van niemand iets gezien die een soortgelijke setup gebruikt maar geen grip wilt gebruiken.
Overigens zou ik met een 70-200 geen grip maar een driepoot gebruiken... maar dat ben ik.

[ Voor 12% gewijzigd door justice strike op 18-07-2011 19:05 ]

• GoT
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

GoT

/ / ( . Y . ) \ \

Benjamin- schreef op maandag 18 juli 2011 @ 18:19:
[...]
Dat komt omdat het ook heel persoonlijk is of iemand een grip wilt of niet, dat is eigenlijk iets wat de TS voor zichzelf moet bepalen.
De grootte is bekend, de functionaliteiten (knoppen) zijn bekend, het gewicht is bekend, de prijs is bekend.
Er is geen onbekende factor, dus het moet niet moeilijk zijn om te bepalen of je een grip wilt of niet.

NB: ik wil dus geen grip.
Ik ben het wel gewend om mijn rechterhand omhoog te houden bij portretstand.
Aan het einde van de dag heb ik meer dan genoeg batterij over, zelfs met IS continu aan en iedereen de foto's op het scherm heeft bekeken.
Ik heb wel een aantal keren meegemaakt dat de (volledig opgeladen) batterijen van mijn flitser (580EX2) op was, daarom heb ik een CP-E4 onder mijn 5D2. Het opladen van de flitser gaat ook veel sneller hiermee.

Dus voor mij geen grip, maar wel een CP-E4.
NB: de voedingskabel is wel een beetje irri.

o << Your asshole before prison.
O << Your asshole after prison.

• ChaserBoZ_
BobF. schreef op zondag 17 juli 2011 @ 20:31:
[...]

:o

* ChaserBoZ_ gaat zo zijn meuk eens bij elkaar zoeken :P

• Sjekster
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-11 19:08
Haha, ik voel me na het lezen van dit topic een stuk minder knullig. Ik was dat klepje al een keertje kwijt, dus ik pissig. Vertelt een maatje dat je die gewoon in de grip op kan bergen. Doh! Zo simpel, maar ik had het gewoon niet gezien....maar ik ben niet de enige gelukkig ;)

BTW: geen grip hier. Ik had er wel eentje op mijn 450D, wat de camera wel wat beter handzaam maakte, maar met m'n 7D gebruik ik het niet en ik mis het ook niet bijzonder, de camera is groot zat en ligt prima in de hand, dus daarvoor heb ik het al niet nodig. Batterij duur is ook geen issue, ik schiet niet zoveel dat ik binnen een dag de batterij leeg krijg. En mocht dat toch gebeuren heb ik gewoon een 2e accu bij me. De ruimte het me bespaart is me iig veel meer waard dan de paar kleine voordeeltjes die de grip me zou bieden.

[ Voor 49% gewijzigd door Sjekster op 18-07-2011 20:21 ]

Flickr | Olympus E-M1 + E-M10

• Phehistyr
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19-12 16:55

Phehistyr

De Epische Lurker

justice strike schreef op maandag 18 juli 2011 @ 18:59:
hier de correcte manier om een dslr vast te houden (hoe ik het geleerd heb)

je kunt zien dat de palm de body ondersteund en de hand om de lens heen zit (zodat je kunt zoomen en focussen). Als je een grip hebt kun je je palm niet meer fatsoenlijk onder de camera plaatsen en de lens goed ondersteunen (althans, ik moet dan de camera ondersteunen en kan dan niet meer fatsoenlijk zoomen.
Ik kan de grip toch prima op mijn hand laten rusten en gewoon de zoom/focus bedienen. Zowel met de D90, F100 en D700. Zeker die laatste is bepaald geen kleintje. Daarnaast vind ik fotograferen in de portretstand zonder grip (dus met je arm zo hoog) maar ellendig voor langere tijd met zwaardere lenzen. En met een grip is de balans beter als je een flitser gebruikt; de combinatie is niet meer topzwaar. Mijn voorkeur ligt dus duidelijk bij het gebruik van een grip, tenzij ik echt licht wil reizen en ook de rest van mijn gear daarop uitkies.
Het beste wat de ts kan doen is dus gewoon proberen.
Helemaal mee eens.

Give a man a fire and he will be warm for a day. Set fire to him and he will be warm for the rest of his life. Terry Pratchett - Jingo

• Tha BasZ

Tha BasZ

- niks -

Mocht de TS het willen proberen dan kan die bij mij altijd langskomen (Midden-/West-Nederland).

PB me anders maar!

• MPeek
  • Laatst online: 05-12 18:33
Ik ben in eerste instantie begonnen met een 550D zonder grip maar nadat ik iemand met een grip gezien had en gevraagd had of ik 'm even vast mocht houden, heb ik meteen een grip gescoord. Ik had altijd dat mijn pink onder de body zat omdat de verticale grip van de body te kort is, de accu gaat niet verschrikkelijk lang mee als je video's schiet en toen ik over ging op L-glas was fotograferen zonder grip eigenlijk geen doen. Nu gebruik ik vooral een 1D MkII en met een geïntegreerde grip is het gewoon een heerlijke body.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-12 22:54
Heb een grip bij mijn camera gekocht, maar eigenlijk was het zonde v.h. geld want ik gebruik 'm nagenoeg nooit. Het grootste nadeel vind ik de omvang; de camera wordt zo vreselijk groot met zo'n grip. Een belangrijke reden dat ik m'n vorige camera, zo'n professioneel ding met ingebouwde grip, kwijt wou was juist de omvang; de 'Is u van de krant?' opmerkingen vond ik na een paar maal niet leuk meer. Met grip eronder is het déjà vu :/

Ik heb grote handen en zo'n grip weegt in feite niks, maar ik voel me te opgelaten met zo'n groot zwart gevaarte in mijn handen. En de camera past met grip ook niet meer fatsoenlijk in mijn kleine schoudertas.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:21

sapphire

Die-hard pruts0r

Wat ik nergens lees (topic even snel door gegaan dus ik kan het gemist hebben hoor) maar een grip kan er ook weer af hoor ;)

Ik schroef mijn grip heel regelmatig gewoon erop of eraf, ligt er aan wat ik ga doen. Net terug van vakantie en dan wil ik m'n cam zo klein mogelijk houden dus dan zonder grip. Krijg ik een opdrachtje dan gaat hij er eigenlijk standaard weer op. Straat fotografie er weer af, nacht fotografie boeit het me niet, ect.

Kortom de juiste combi voor de klus ;)

Gabriël AM5

• MadButcher
Ik heb een 1D mark IV in handen gehad, en ligt toch echt wel fijn in de hand vergeleken met een 5D mark II.

Maar ik heb er ook een hekel aan als dreuzels wat komen vragen of opmerkingen maken. Behalve als het mooie vrouwen zijn natuurlijk of serieuze 'kolega's'. Voor een xxxD had ik ook gelijk een battery-grip gekocht.

Leica heeft niks voor niks de M9-P nog onopvallender gemaakt. Ik zat ook al te denken om een onopvallende en lichte en superscherpe 135/2 te kopen voor naast m'n opvallende en zware 70-200 f/2.8 IS.
Ik draag ook de 5D2-draagriem andersom zodat je al minder opvalt.

• Clifdon
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08:50
Ik heb op mijn 7D wel een Grip. Hij gaat er eigenlijk nooit af. Nu doe ik verders geen serieuze fotografie. Gewoon vakantieplaatjes maken enz. (stiekem het liefst geen mensen fotograferen)
En ik houdt mijn camera stout genoeg nog steeds op de ouderwetse manier vast. Mijn hand zit meestal gewoon boven als ik naar portret mode ga. Enkel als ik heel veel portretten maak dan gaat mijn hand naar de grip.
Ik vind dat je de body gewoon niet vast kunt houden zonder een grip. Met houdt het gewoon soepeler vast. Qua gewicht vind ik het er niet op achteruit gaan eigenlijk.

Overigens is je body met grip wel meer 'jat gevoelig' Ik heb het meegemaakt dat ik samen met mijn broeder op vakantie was. Hij ook zijn 7D met een 18-300L glasje. Ik mijn 7D met grip en 28-135/3.5-5.6(niet echt een bijzondere lens dus, zeker qua aanzien niet) Maar er stonden duidelijk een aantal man te azen op mijn body. Ik zag het en hij vertelde het aan mij dat ze mij 'verdacht leuk' vonden (zo'n knappe jongen ben ik niet). Dus ja je staat zeker meer in de belangstelling. Maar hij is er natuurlijk ook zo weer af als het moet.
Ik heb overigens geen echte Canon denk ik. Ik heb deze voor weinig geld uit china dus het zal wel een fake zijn. Maar hij heeft zijn werk altijd gedaan! :)

Always look on the bright side of life.

• elsegre
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07:46

elsegre

Ti 3Al-2.5V

Ik ben erg blij met mijn D90 met grip maar dat is zo subjectief als het maar zijn kan.

Belangrijke pluspunten volgens mij:

- Ergonomie, ik heb jaren met een F4s gefotografeerd.

- Gewicht is een voordeel, het houdt beter stil. Met een "lichter geweer" kan je misschien sneller richten om vervolgens te missen(bewogen)

- AA batterijen voor nood is een grote plus. Die dingen heb je eigenlijk altijd bij je of kun je op de markt in Djibouti gewoon kopen.

Maar als ik dan de reactie van Enzo Dizono lees denk ik; Ja, zit ook wat in. Met name dat je camera erg opvalt.

Het is een kwestie van proberen en desnoods neem je je verlies en verkoop je 'm weer.

No news is bad news.

• ExtremelyBroken
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Net een 3rd party camera grip voor m'n D90 binnen van linkdelight.com. M'n eerste indruk is "dat is even wennen". Eerst de mindere dingen: De camera is groter, iets zwaarder (en dat terwijl ik er nog maar 1 batterij in heb zitten). Daarnaast ben ik iemand die veel met de focuspunten werkt, en dat knopje is niet langer bereikbaar zonder m'n handen van de grip te halen. Wellicht heeft iemand met grotere handen hier minder moeite mee. Hoewel de grip rubberized is en op zich goed in de hand ligt, voelt het geheel wel een beetje plastic aan (dat krijg je met een 3rd party grip uit china. Wel goedkoop ;) ).

Goede punten: Vertikaal vasthouden is erg fijn, en ook horizontaal is de grip net even wat groter. M'n Sigma 24-70 en 70-200 lijken op de D90 iets meer in proportie, maar dat is meer een cosmetisch iets.

De komende weken zal ik eens gaan oefenen, kijken hoe hij bevalt. Zo niet, gaat ie op marktplaats :)

flickr | D90 | 50mm 1.8 | Sigma 24-70 HSM | Sigma 70-200 | Nikon 70-300 | 18-105 | SB-600

• RobinFM
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 18-12 15:46
Voor m'n 350D had ik op Marktplaats een originele grip opgeduikeld. Dat was wel een enorme verbetering. Doordat je pink altijd onder het toestel verdween was het heel vervelend om langer te fotograferen. Je hand verkrampte steeds meer. Die grip loste dat volledig op.

Sinds twee maanden heb ik een 7D en uit kostenoverweging heb ik maar besloten niet meteen een grip te kopen en het een tijdje aan te kijken hoe het gaat. En ik moet zeggen dat ik een grip nog geen seconde heb gemist. Het toestel is van zichzelf natuurlijk al vrij fors, m'n pink past nu prima om de handgreep en met een 24-105L erop heb ik ook geen balansproblemen.

Ik denk dus dat het heel erg per toestel verschilt of een grip al dan niet nodig is. En het heeft ook te maken met persoonlijke voorkeur natuurlijk. En het is voor de portretstand natuurlijk wel handig als je veel foto's op die manier maakt. Maar voorlopig doe ik het zonder.

• ChaserBoZ_
ChaserBoZ_ schreef op maandag 18 juli 2011 @ 19:55:
[...]

:o

* ChaserBoZ_ gaat zo zijn meuk eens bij elkaar zoeken :P
Nou, weer wat geleerd dus, het klepje van het accuvak zit nu in de grip :+

• MPeek
  • Laatst online: 05-12 18:33
ChaserBoZ_ schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 22:16:
[...]

Ik las het net ook, raar dat het me nooit opgevallen is. Nu raak ik het klepje in ieder geval niet meer kwijt als ik m'n 550D wat meer low profile wil. :+

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Ik heb een grip voor mijn D90 en vind hem erg fijn, ik heb grote handen dus ik kan de camera beter vasthouden en de 2 accu's komen ook goed van pas omdat ik dan nooit met een lege accu zit.
Laatst een paar honderd foto's gemaakt tijdens een outdoor vogelshow en dat was me op 1 accu niet gelukt.

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16:00

ManiacsHouse

Scheisse!

ChaserBoZ_ schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 22:16:
[...]

Lol las het ook vanmiddag pas hier. Gister een grip voor mijn 550D binnengekregen uit China voor erg weinig. Nee geen origineel Canon. Maar dit ding is da bomb. Zowel kwa prijs als functionaliteit. En het werkt gewoon ideaal. Ding blijft er gewoon op.
Mijn vriendin zat wel meteen te zanniken dat hij zo zwaar wordt.

• MadButcher
Had eigenlijk de titel anders moeten noemen, want een battery-grip voor de kleinere camera's lijkt me wel duidelijk. Maar voor de grotere camera's? Ik weet niet hoe ik de camera's fatsoenlijk weg moet leggen als de grip er onderzit. Heb het idee dat door de schuine houding de zonnekap extra belast wordt. Hele zaakje kan beter vlak liggen lijkt me. En op de zijkant vind ik ook raar. Gaat zeker niet lukken bovenop de big-tower.

• MadButcher
Mijn vrouw komt niet aan de camera :-)

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:21

sapphire

Die-hard pruts0r

Gewoon zoals normaal neerleggen, het is niet omdat er een grip onder zit dat er nu kilo's meer druk op die zonnekap komt hoor. Stelt echt niks voor wat er aan "druk" op die kap komt te staan als je eht gewoon neerlegt.

Gabriël AM5

• henkie196
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Voor mij was de afweging of een 600D te nemen maar dan moest er wel een grip bij komen want net als anderen hier heb ik grote handen en is de 600D te klein om lekker vast te houden, of een 60D zodat het zonder grip kon. Uiteindelijk ben ik voor 60D gegaan, want een 600D met grip was net zo duur zo niet duurder dan een 60D en nog zwaarder ook.

• jip_86
  • Laatst online: 11:51
MadButcher schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 23:13:
Had eigenlijk de titel anders moeten noemen, want een battery-grip voor de kleinere camera's lijkt me wel duidelijk. Maar voor de grotere camera's? Ik weet niet hoe ik de camera's fatsoenlijk weg moet leggen als de grip er onderzit. Heb het idee dat door de schuine houding de zonnekap extra belast wordt. Hele zaakje kan beter vlak liggen lijkt me. En op de zijkant vind ik ook raar. Gaat zeker niet lukken bovenop de big-tower.
Valt wel mee hoor met die zonnekap. Die ziet er niet naar uit dat die er onder geleden heeft.

Verwijderd

Nikon D90 + grip hier. Ik schiet voornamelijk met een Tokina 11-16 mm en met grip vind ik de balans beter, steunt de camera stukken fijner op de palm van mijn linkerhand.en kan ik de pink van mijn rechterhand fijn kwijt. Het extra gewicht en ruimte in de tas neem ik voor lief.

• Prozac[NL]
  • Laatst online: 07-10 20:30

Prozac[NL]

zucht.......

Ik vind mijn D90 met mb-80 Grip veel fijner, geen seconde spijt kwa ergonomie daarnaast, 2 accus geeft een lekkere accuduur ook, hoef ik bij stedentrips met 2x 100% vol niet over na te denken.

• justice strike
Prozac[NL] schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 00:25:
Ik vind mijn D90 met mb-80 Grip veel fijner, geen seconde spijt kwa ergonomie daarnaast, 2 accus geeft een lekkere accuduur ook, hoef ik bij stedentrips met 2x 100% vol niet over na te denken.
Hoeveel foto's haal jij uit een camera doorgaans? Ik heb wel 2 batterijen... maar met vr aan en soms de flits haal ik de 4 dagen met niet al te veel moeite op 1 batterij. (800 foto's ofzo).

enige keer dat ik de tweede batterij nodig had was toen ik een trouwerij aan het schieten was. maar dat waren ook veel foto's en bijna allemaal met flits... daarbij had ik het alleen nodig voor de laatste dag waar op ik maar 50 foto's geschoten had.

• Prozac[NL]
  • Laatst online: 07-10 20:30

Prozac[NL]

zucht.......

justice strike schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 07:03:
[...]

Hoeveel foto's haal jij uit een camera doorgaans? Ik heb wel 2 batterijen... maar met vr aan en soms de flits haal ik de 4 dagen met niet al te veel moeite op 1 batterij. (800 foto's ofzo).

enige keer dat ik de tweede batterij nodig had was toen ik een trouwerij aan het schieten was. maar dat waren ook veel foto's en bijna allemaal met flits... daarbij had ik het alleen nodig voor de laatste dag waar op ik maar 50 foto's geschoten had.
Ik heb ze nooit geteld. Ik merk gewoon dat ik nooit tegen lege accus aann loop en ik fotografeer best veel. Flitsen doe ik zelden/nooit. Laatst steden trip met 2x 100% 857 foto's uit 1 accu en al lang weer thuis hoefde ik pas weer te laden. Geen echt concrete cijfers dus maar gevoelsmatig lekker veel accu met 2 in de grip!

• justice strike
Prozac[NL] schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 07:42:
[...]

Ik heb ze nooit geteld. Ik merk gewoon dat ik nooit tegen lege accus aann loop en ik fotografeer best veel. Flitsen doe ik zelden/nooit. Laatst steden trip met 2x 100% 857 foto's uit 1 accu en al lang weer thuis hoefde ik pas weer te laden. Geen echt concrete cijfers dus maar gevoelsmatig lekker veel accu met 2 in de grip!
ja goed... maar dat is natuurlijk geen argument. want je weet nu zelf niet of je met 1 accu ook prima uit de voeten zou kunnen. Als ik je zo hoor dan denk ik dat je prima met 1 accu af kan. Je gebruikt geen flits en 900 foto's moet zeker wel kunnen... dus die grip heb je zeker niet nodig voor de accuduur.

(neemt niet weg dat het wel lekker in de hand kan liggen).

• Sjekster
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-11 19:08
Als batterijduur de enige reden is voor een grip, dan zou ik het sowieso niet doen. Liever 1 extra batterij in m'n zak, dan zo'n grote grip onder m'n camera, zou ik zeggen. Het lijkt me eerder een leuke bijkomstigheid bij de andere eventuele voordelen, maar dat ben ik...

Flickr | Olympus E-M1 + E-M10

Pagina: 1