Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik ben nu al dagen bezig met mijn zoektocht naar een nieuwe TV. Ik heb de laatste jaren doorgebracht met een oude Samsung LE26, waar ik trouwens niet echt tevreden over was qua beeld, en ik wil nu eindelijk eens een betere tv om met mijn PS3 op te gamen. Daarnaast is goede bluray kwaliteit ook een pluspunt. Ik zit ongeveer 2.50m van mijn tv (al kan dit uiteraard dichter)

Mijn budget ligt maximum aan de 550 euro (al kan ik dat in het ergste geval opdrijven tot 600 euro). Ik heb de voorbijgaande dagen al volgende televisies gezien:

-De Samsung D550 (37/40") : zou goede beeldkwaliteit hebben om te gamen (gaming mode) maar geen idee voor films/bluray

-Sony EX520 32". Lijkt mij een mooie tv maar wel erg duur voor 32" (ik denk zo'n 520 euro)

-Sony EX600 40": Ik zag deze onlangs in de carrefour voor 499. Een mooie prijs voor zo'n groot scherm, waardoor ik eigenlijk twijfel over de beeldkwaliteit?

-Samsung UE32D5000 37" : Deze kost 597 en lijkt me ook weer een mooi scherm, wel geen idee over inputlag.

Plasma schermen schijnen ook goed te zijn maar ik denk altijd aan het "inbranden" vooroordeel, terwijl dat achterhaald zou zijn? (zou zelfs beter zijn om te gamen) Mijn kennis over plasma's is wel zeer beperkt en ik vond dan ook enkel pricewatch: Panasonic Viera TX-P42S30

Input lag is sowieso ook belangrijk, zo wou ik in het begin een ue32c6000 kopen maar deze heeft daar blijkbaar érg veel last van.

Tenslotte hoop ik dat de mensen van tweakers de knoop voor mij eindelijk kunnen doorhakken. Ik ben vrij hopeloos want elk van deze tv's lijkt een "mooie optie" terwijl er volgens mij wel degelijk "grote" verschillen tussen zijn. Ik vind ook amper reviews van de tv's die ik wil waardoor ik mij moet baseren op een pak user reviews (die meestal erg verschillen van mekaar)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 17-07-2011 03:14 ]

• TheJVH
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 08-02 22:26
Ik heb vanmiddag de EX521 gehaald en ik ben er erg tevreden over. Op 2,5 meter zou ik echt voor 32 inch gaan, en niet groter. Ik twijfelde ook, maar nu hij voor me staat (kijk vanuit m'n bed) is hij echt groot zat, eigenlijk perfect :) .

Beeldkwaliteit en features zijn erg goed, zwart is echt mooi zwart, weinig last van backlight bleeding en mooi contrast. Geluid is minder, maar ik gebruik dan ook externe speakers / koptelefoon.

Imho een aanrader dus :) .

Verwijderd

Topicstarter
Klinkt goed, al zou ik sowieso externe speakers moeten aankopen of een koptelefoon. Geluid is namelijk ook vrij belangrijk voor mij.

Verwijderd

Wat is inputlag ook alweer?

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10:38

FeaR

In GoT we trust

TheJVH schreef op zondag 17 juli 2011 @ 03:14:
Op 2,5 meter zou ik echt voor 32 inch gaan, en niet groter. Ik twijfelde ook, maar nu hij voor me staat (kijk vanuit m'n bed) is hij echt groot zat, eigenlijk perfect :)
Dat is toch voor iedereen verschillend. Ik doe hier 2,5 meter met een 42". En ik weet één ding zeker, als mijn huidige TV kapot gaat dan komt zeker er een 50".
De tijd die het kost (oftewel de vertraging) om het beeld weer te geven vanaf de bron op de TV. Vooral in games moet dat zo laag mogelijk zijn. In games gaat het dus om de actie die jij uitvoert vanaf de controller tot wanneer je die actie terug ziet op het scherm. Als daar te veel tijd tussen zit is gamen niet te doen aangezien je het idee hebt geen controle te hebben. TV's met een inputlag tot 40 ms zijn gewoon goed op te gamen, alles er boven is merkbaar.

Overigens is inputlag dus wat anders dan responsetijd. De responsetijd is hoe lang het beeld er over doet om van kleur X naar Y te gaan. Veelal gemeten van zwart naar wit of van grijs naar grijs. Het is best mogelijk dat een TV een responsetijd heeft van 2 ms, maar een inputdelay van honderd ms.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Verwijderd

Topicstarter
Iemand enig idee over de EX600? Dat leek mij een mooie sony 40" tv voor 499. Spijtig genoeg was dit net de enige tv die geen film afspeelde in de winkel (minder beeld misschien)?

• TheJVH
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 08-02 22:26
De consumentenbond heeft hem getest, cijfers:
Totaal: 5,6
Beeld: 4,7

Ter vergelijking, de 32EX500 (oude versie van de EX520) kreeg de volgende cijfers:
Totaal: 7,2
Beeld: 7,7

Ook gebruikt hij een oude engine. Hij gebruikt de Bravia Engine 2. Ouder dan Bravia Engine 3 en ook die is al verouderd, Sony gebruikt nu de 'X-reality engine' (die dus ook in die EX520 zit).

Verder is het lastig om reviews te vinden voor deze nieuwe TV's. Ik had het geluk dat ik kon inloggen op de site van de Consumentenbond waar een aantal nieuwe TV's werden vergeleken.

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09:58

Bever!

3

als er één instantie is die waardeloze tv testen doet is het de consumentenbond wel..

• ReinTheMan
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 01-01 01:54
Ik heb ongeveer een maand geleden de Samsung LE40C530 voor 366 euro gekocht, echt prachtig HD beeld en helemaal fantastisch voor gamen. Zie http://www.hdtvtest.co.uk...-le40c530-20100813815.htm

Deze is volgens mij alleen niet meer te verkrijgen, anders raadde ik die aan.

Uit mijn ervaring kan ik zeggen, ga voor 40". Als hij in het begin te groot lijkt, wil je na 3 weken alweer groter. Bij de 32"-types die je noemde vraag ik mij af of de hogere prijs de extra functionaliteit(maar kleiner beeld rechtvaardigt).
Als je puur voor beeldkwaliteit en gamen wil gaan zou ik geneigd zijn om voor de LE40D550(opvolger van mijn TV) te gaan, of de Sony KDL-40EX500(497 euro incl verzending), zie:
pricewatch: Sony Bravia KDL-40EX500

Succes met je aankoop!

Verwijderd

Topicstarter
Ik vond de KDL-40EX500 eerst ook goed maar ik vind precies minder goede reviews online :/

• ReinTheMan
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 01-01 01:54
Tsja, het ligt er echt aan waar je kijkt...
http://www.wehkamp.nl/bee...CjCVyBpAgfuwwpCjC7wEwybwL

En hier staan vrij veel reviews van meerdere sites(wanneer je op "Tonen" klikt):
http://www.hear.nl/product/Sony-KDL-40EX500

Zoals ik het zie zijn de kritieken bij deze TV voornamelijk gericht op de matige geluidskwaliteit en gebrek aan handleiding: Qua gamen is hij prima en ook qua beeldkwaliteit lees ik veel goeds. Een vriend van mij heeft deze TV zojuist gekocht, ook voor 497 en is er heel tevreden mee.

Maak anders een afweging tussen de D550 en deze Sony. Ik denk dat beiden een goede keus zullen zijn.

P.S. Deze is evt ook nog een optie!: pricewatch: Samsung UE40D5000
http://www.kieskeurig.nl/...ue40d5000/reviews/957780/

[ Voor 13% gewijzigd door ReinTheMan op 17-07-2011 21:18 ]

Verwijderd

Topicstarter
Voorlopig lijkt de UE40D5000 inderdaad mijn eerste keuze :)

Ik zag vandaag in de winkel wel een UE40C6000 staan (prachtig beeld). Iemand een idee of de D5000 ongeveer hetzelfde is?

• rafbanaan
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 24-09-2025
Hey,

Toevallig ben ik ook aan het kijken naar een nieuwe LCD met jouw vereisten en kwam ik ook uit op die UE40D5000 :)

Maar ik vroeg me af of je ergens iets kan vinden van input lag voor deze LCD? Ik vind er bijna niks over en zou het toch graag weten voor ik deze aankoop.

Alvast bedankt en ik volg deze topic mee op :)

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-02 20:22
Verwijderd schreef op zondag 17 juli 2011 @ 23:00:
Voorlopig lijkt de UE40D5000 inderdaad mijn eerste keuze :)

Ik zag vandaag in de winkel wel een UE40C6000 staan (prachtig beeld). Iemand een idee of de D5000 ongeveer hetzelfde is?
C6000 is echt 100Hz, D5000 heeft 100Hz Clear Motion Rate, wat dus eigenlijk gewoon 50Hz is. Voor de rest zijn ze wel vergelijkbaar, maar C6000 is dus wel iets beter.

The devil is in the details.

Verwijderd

Topicstarter
Ahzo.

Ik wou eerst de C6000 kopen, maar die zou blijkbaar veel inputlag hebben?

Verwijderd

Topicstarter
http://www.redcoon.be/ind...d/15002/page/6/#detailtop

What about this Plasma? Lijkt mij een koopje voor wat hij heeft...

• treative
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 05-02 15:48
Over het algemeen hebben LCD-TV's met LED een hoge inputlag. Voor gaming zou ik gaan voor een LCD zonder LED.

Sig

Verwijderd

Hier een trotse UE55D7000 (beetje buiten de genoemde prijsklasse) bezitter welke redelijk vaak online gaming speelt.

Ik speel GT5 en COD op mijn PS3 via de UE55D7000 zeer prettig gamen heb zelf geen lag maar dat komt doordat ik mijn LED tv goed heb gecalibreerd.
Door alleen al Motion Plus uit te zetten verminderd de lag aanzienlijk!

Ik vind dat je super met een led tv kan gamen. Volgens mij zal het niet aan de prijs liggen.....

BTW COD en GT5 via 3D is heel mooi en zeer vernieuwend. 1 nadeel als je overdag speelt heb je last van flitsend beeld door shutter, maarja ik speel nooit overdag!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb eens verder dingen opgezocht en 100 Hz blijkt toch wel echt een must voor mij (persoonlijk). Maar dit zou gebundeld moeten zijn met weinig tot geen inputlag en 37"-40"

Weet er iemand een 40" 100 Hz (Een echte 100 Hz, want er zijn er ook die een soort "fake" 100 Hz hebben?) met amper inputlag voor 500-600 euro?

Indien dat binnen dit budget onmogelijk is, hoever moet ik het dan optrekken en welke modellen komen dan in aanmerking?

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2011 12:35 ]

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

treative schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 10:07:
Over het algemeen hebben LCD-TV's met LED een hoge inputlag. Voor gaming zou ik gaan voor een LCD zonder LED.
LED is alleen het type achtergrond verlichting.

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 24 juli 2011 @ 12:33:
Ik heb eens verder dingen opgezocht en 100 Hz blijkt toch wel echt een must voor mij (persoonlijk).
Kun je onderbouwen waarom dat "blijkt"? Ik zie het nml niet :)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• LuckyLukeNL
  • Registratie: November 2010
  • Niet online
ik ben toevallig ook aan het kijken voor een nieuwe tv die voor gamen bedoeld is maar dan de xbox...
Ik las ergens dat 100Hz of 50Hz niet uitmaakt tijden het gamen. als je een 100Hz tv wilt en je gaat gamen moet je hem op gaming mode zetten waardoor je tv zichzelf op 50-60Hz zet. als je bijvoorbeeld digitale tv wilt kijken zou ik idd gaan voor 100Hz maar als je gewoon via de kabel tv kijkt kan je net zo goed een 50Hz nemen. (vind ik dan)

ook kijk ik graag naar de toekomst met tv's betreft. ik zou nu graag een tv willen die bijvoorbeeld internet heeft.
ikzelf kwam op de Samsung UE32D5700.
http://www.redcoon.nl/ind...56/cid/15026/refId/tweak/

LED tv. daar zit bijvoorbeeld SMART TV op van samsung. waardoor je apps kan downloaden op je tv.

verder leek het mij wel een mooie tv en je zet hem op gaming mode en hij zal het wel goed doen. hoor vaak genoeg van mensen dan gamen op een LED tv super mooi en strak is zonder enige inputlagg.

Verder zou ik gewoon echt kijken wat je wensen zijn. je moet niet te lang nadenken. je zegt ik wil dit en dit in de tv en als die dat heeft even vergelijken met 1 ander en dan kopen. Ik snap dat je de goeie tv wilt kiezen, maar de TV die je nu koopt is morgen alweer oud omdat er dan een betere uitkomt voor dezelfde prijs.

succes met je aankoop en ik blijf ook nog ff hangen in dit topic om te kijken wat voor tv's iedereen aanbied.

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Je hebt foute informatie over dat met 100 Hz. Daarnaast IS LED gewoon LCD.

• LuckyLukeNL
  • Niet online
LED is indderdaad een variant van LCD maar LED geeft veel strakker en scherper beeld.

• Grrrrrene
  • Niet online
Hoe maakt de achtergrondverlichting het beeld scherper en strakker :? Feller, OK. Kleuren anders, OK. Maar scherper? Ik zie niet hoe dat kan :)

• LuckyLukeNL
  • Niet online
LED lampen hebben als het goed is een snellere responstijd. bij drukke beelden op tv oogt het beeld dan scherper en strakker. bij een LCD tv krijg je nog wel eens bij snelle beelden dat de kleuren over elkaar heenvallen waardoor het minder scherp en strak oogt.

• Grrrrrene
  • Niet online
Maar net als bij een conventionele LCD (met ccfl's) staan die led's constant aan, dus die bepalen de responsetijd niet. Of bedoel je misschien de truc met knipperende leds om het net te laten lijken alsof de lcd 100Hz of 200Hz weergeeft? De traagheid van de pixels zit hem in het lcd-paneel, niet in de backlight.

• Hahn
LuckyLukeNL schreef op zondag 24 juli 2011 @ 21:31:
LED is indderdaad een variant van LCD maar LED geeft veel strakker en scherper beeld.
LED is geen variant van LCD, LED is een achtergrondverlichtingsvariant (drie keer woordwaarde) van LCD :+

Alleen de achtergrondverlichting is anders. Doordat LED feller kan branden kan het wel lijken alsof het beeld scherper/strakker is, maar of dat ook echt zo is, is maar de vraag.

• Amdwarrior
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
Over inbranden met Plasma dat komt niet meer voor of je moet de tv hele dag aan hebben staan met stilstaand beeld.

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

LuckyLukeNL schreef op zondag 24 juli 2011 @ 21:36:
LED lampen hebben als het goed is een snellere responstijd. bij drukke beelden op tv oogt het beeld dan scherper en strakker. bij een LCD tv krijg je nog wel eens bij snelle beelden dat de kleuren over elkaar heenvallen waardoor het minder scherp en strak oogt.
Ik heb geen idee waar je dat vandaan hebt. Simpele vergelijking: een voetbal team heeft altijd de groene kleur op zijn shirts gehad. Nu is het 10 jaar later en alles moet moderner: ze maken de kleur blauw.

Volgens jouw redenatie zou de andere kleur opeens de voetbalprestaties verbeteren. Het enige wat het mogelijk kan doen is dat spelers elkaar beter kunnen zien op het veld (hogere helderheid bij LED dus).

• LuckyLukeNL
  • Niet online
zat net in een klantenservice chat van plasma discounter. en die zeggen dat een plasma tv het beste is voor gamen en dat 100Hz of 50Hz niks uitmaakt bij gamen.

Verwijderd

Inmiddels zie ik zoveel opmerkingen over lag bij gamen, maar ik moet zeggen dat ik nergens last van heb.
Ik heb een UE55D7000 voor degene die het nog niet wisten. Ik had hiervoor een plasma scharm van Pioneer en was daar zeer tevreden mee. De vrouw wilde graag een hele platte grote tv met heel weinig bezel!

Wat wel typisch is dat ik de D8000 wat minder vind dan D7000. Op een of andere manier heb je bij de D8000 meer last van bleeding, clouding en lag dan bij D7000.

Het zijn exact dezelfde schermen........

• LuckyLukeNL
  • Niet online
als het mag ipv nieuw topic starten. even deze vraag.
ik wil waarschijnlijk deze Tv kopen.
Sony Bravia KDL-40EX500

heb gekeken naar mijn eisen en die zitten er allemaal in.
Full HD, 40inch,internet erop. en lees overal dat hij voor gamen ook goed is. en op redcoon nu €497
consumentenbond geeft hem een 7,3 en het was beste koop september 2010.
wil hem ook als computermonitor soms gaan gebruiken en consumentenbond geeft hem een 9,1 daarvoor.
:*)
is deze echt goed voor gaming?

• Hahn
Ten eerste stel je geen vraag en ten tweede ben je een ander z'n topic aan het kapen.

• LuckyLukeNL
  • Niet online
sorry nu wel een vraag, en daarom vraag ik ook vriendelijk of het mag. anders moet ik een heel nieuw topic starten. hier is iedereen al actief. het is maar een klein vraagje. of hij goed is voor gaming verder niks.

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

LuckyLukeNL schreef op maandag 25 juli 2011 @ 15:54:
als het mag ipv nieuw topic starten. even deze vraag.
ik wil waarschijnlijk deze Tv kopen.
Sony Bravia KDL-40EX500

heb gekeken naar mijn eisen en die zitten er allemaal in.
Full HD, 40inch,internet erop. en lees overal dat hij voor gamen ook goed is. en op redcoon nu €497
consumentenbond geeft hem een 7,3 en het was beste koop september 2010.
wil hem ook als computermonitor soms gaan gebruiken en consumentenbond geeft hem een 9,1 daarvoor.
:*)
is deze echt goed voor gaming?
Ik zal vanavond eens voor je kijken hoe deze TV het doet, oke? Consumentenbond is trouwens niet echt betrouwbaar als het op TV's aankomt. Je kan beter onafhankelijke reviews (voor zover mogelijk) opzoeken, het liefst in het Engels want die zijn vaak het meest uitgebreid.

• Grrrrrene
  • Niet online
LuckyLukeNL schreef op maandag 25 juli 2011 @ 15:58:
sorry nu wel een vraag, en daarom vraag ik ook vriendelijk of het mag. anders moet ik een heel nieuw topic starten. hier is iedereen al actief. het is maar een klein vraagje. of hij goed is voor gaming verder niks.
Kijk eens: een topic vol ervaringen met de Sony televisielijn van 2010. Ik heb ff gezocht en jawel, het antwoord op je vraag staat erin. Zoeken in dat topic doe je met het vakje rechtsboven. Tik bijvoorbeeld EX500 en PS3 in en je vindt je antwoord.

Verwijderd

Topicstarter
De reden dat ik nu echt een 100 Hz wou => Ik had gelezen dat een 50Hz niet erg vloeiend zou zijn als je een game speelt die net op 60 fps draait. En ja, ik heb er wel enkele (die ik actief speel) die op 60fps draaien.

• i2Paq
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:11

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Even een schopje omhoog.

Mijn zoon heeft een LED TV gekocht en nu pas komen wij er achter dat deze dus een enorme last van Lag heeft. Gamen met zijn XBox360 is niet te doen. Ook vanaf zijn Pc is het een drama.

Ik hoopte in dit topic wat te lezen over eventuele LED Tv's die bruikbaar zijn maar diegene die ik hier aantref vallen buiten het budget van een 17-jarige ;)

Is er ergens on-line een overzicht misschien, via Google kwam ik op dit topic terecht namelijk.

• i2Paq
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:11

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Vreemd dat niemand hier een antwoord op weet.

Ik had dus de eerste TV bij plattetv.nl gekocht, bij hen dus de vraag neegelegd en kreeg als antwoord terug: Samsung.
Deze TV's, wel de duurdere klasse, hebben een Game-mode en 400Hz. Deze gaat het dus worden.

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09:07

mr.paaJ

generatie cmd+z

lees op hdtvtest.co.uk de reviews en let op input-lag, daar wordt je een stuk wijzer van.

400hz is juist vertragend, dus een raar advies maar misschien dat het zonder die stand wel sneller is, maar in ieder geval een mooie tv.

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Pagina: 1