Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

[Bug] Reactiescore

Pagina: 1
Acties:

• HaX0r
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 15-11 12:40
Ongemodereerde reacties tikken mee aan de reactie score. Ik neem niet aan dat dit de bedoeling is. Want hoe weet je nou dat een ongemodereerde reactie offtopic is? Ik heb nu 10 reacties die allemaal +1 zijn, en 3 ongemodereerde reacties die blijkbaar als 0 tellen. Nu is mijn score dus 0,7.

Is dit een bug of is dit de bedoeling?

Ik heb op beiden bestemde plaatsen gezocht en ook de complete uitleg van modden doorgelezen maar heb hier niet mijn antwoord gevonden.

Edit:
Ik wil hier niet nog een ander topic voor openen dus zet ik het hier nog even bij.

1. Ik veranderde net iets heel kleins aan een review van mij. Ik haalde 1 regel weg. Vervolgens wordt hij weer gepost bovenaan bij product reviews? Heb ik iets fout gedaan want normaal gesproken doet hij dat niet.

2. In het forum worden topics waar ik zelf op gereageerd heb ook gehighlight terwijl ik dan de laatste poster ben. Kan ik dat ergens uitzetten?

[ Voor 33% gewijzigd door HaX0r op 16-07-2011 18:05 ]

Niet geschoten is altijd mis.

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:18

crisp

Devver

Pixelated

Ik heb op beiden bestemde plaatsen gezocht en ook de complete uitleg van modden doorgelezen maar heb hier niet mijn antwoord gevonden.
Het antwoord vind je hier: Berekening van gemiddelde reactiescore ;)

Nou ja, niet helemaal een antwoord maar in ieder geval wel een bevestiging dat dat inderdaad het gedrag is, en dat het niet geheel triviaal is om dat aan te passen. Zolang andere zaken hogere prio hebben zal dat nog wel even zo blijven... (en ach, het is al jaren zo ;))
Ik veranderde net iets heel kleins aan een review van mij. Ik haalde 1 regel weg. Vervolgens wordt hij weer gepost bovenaan bij product reviews? Heb ik iets fout gedaan want normaal gesproken doet hij dat niet.
Geen idee; ik ben niet helemaal thuis in die code...
In het forum worden topics waar ik zelf op gereageerd heb ook gehighlight terwijl ik dan de laatste poster ben. Kan ik dat ergens uitzetten?
Die markering is vrij 'dom' en enkel gebaseerd op de datum van je voorlaatste sessie. We houden dus niet per topic bij tot waar je die gelezen hebt. Je kan je sessie wel 'resetten' - zie link in myReact menu.

Intentionally left blank

• HaX0r
crisp schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 23:02:
[...]

Het antwoord vind je hier: Berekening van gemiddelde reactiescore ;)

Nou ja, niet helemaal een antwoord maar in ieder geval wel een bevestiging dat dat inderdaad het gedrag is, en dat het niet geheel triviaal is om dat aan te passen. Zolang andere zaken hogere prio hebben zal dat nog wel even zo blijven... (en ach, het is al jaren zo ;))

[...]

Geen idee; ik ben niet helemaal thuis in die code...

[...]

Die markering is vrij 'dom' en enkel gebaseerd op de datum van je voorlaatste sessie. We houden dus niet per topic bij tot waar je die gelezen hebt. Je kan je sessie wel 'resetten' - zie link in myReact menu.
Iets voor de none prio list dus?

Lijkt me nogal een gevoelige bug. Ik heb nu onbewust de FP gespamt. :S

Is dat niet simpel met een eigen cookie op te lossen? Dan hoef je alleen je sessie te resetten als je van computer switched. Nu moet dat dus na elke post en reset hij alle topics en niet alleen waar jij daadwerkelijk gekeken hebt. Ook iets voor de none prio list dus?

Hebben jullie nu geen stagiaire waar jullie dit soort kleine dingen op kan dumpen? :)

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

HaX0r schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 23:26:
[...]

Iets voor de none prio list dus?

Lijkt me nogal een gevoelige bug. Ik heb nu onbewust de FP gespamt. :S
Doel je nu op de reactiescore? Een bug zou ik het niet willen noemen; verder hangen er ook geen consequenties aan dat getalletje...
Is dat niet simpel met een eigen cookie op te lossen? Dan hoef je alleen je sessie te resetten als je van computer switched. Nu moet dat dus na elke post en reset hij alle topics en niet alleen waar jij daadwerkelijk gekeken hebt. Ook iets voor de none prio list dus?
Ook hier geldt: een meer verfijnde methode is niet triviaal te realiseren. De huidige behaviour is er ook al jaren, en doorgaans horen we daar niet veel klachten over...
Hebben jullie nu geen stagiaire waar jullie dit soort kleine dingen op kan dumpen? :)
Stagiaires zijn natuurlijk niet bedoelt om dingen 'op te dumpen'. Als we een stagiaire zouden hebben dan zouden we die het liefst toch ook nuttige dingen laten doen ;)

Intentionally left blank

• HaX0r
Ja, nee inderdaad maar het viel zo op aangezien ik precies 10 reacties had. ;) Vind het tocht niet helemaal netjes.

Had ook bijna in mijn vorige post gezet dat ik het wat ouderwets vind. Je kan bijna geen fora meer vinden die niet een goed werkende new/reply functie hebben. Je zult er misschien niet veel klachten over horen maar voor een zware forum gebruiker kan dit een hele verademing zijn.

Helaas deelt niet iedereen die gezonde gedachte. ;) De dingen die ik hier aangeef zijn dus niet nuttig? :(
Ik zal voorlopig maar geen dingen meer aankaarten...

Edit: 2. Een simpele column met laatste poster kan dit probleem ook verhelpen.

[ Voor 6% gewijzigd door HaX0r op 17-07-2011 00:27 ]

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Laatste poster staat al als tooltip onder de titel van het topic ;)

Intentionally left blank

• HaX0r
Ik bedoel op het overzicht van het forum. Het hele idee is om overzichtelijk te zien waar er nieuwe reacties zijn. Anders kan ik net zo goed alle tabs van de topics waar ik in gepost heb open laten staan. ;)

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Ik bedoel ook het overzicht van het forum, oftewel list_topics/

Intentionally left blank

• HaX0r
Ik bedoel: http://gathering.tweakers.net/. Maar goed. Mag een slotje op hoor. ;) Die andere van mij ook.

Pagina: 1