Inderdaad 1 lamp volgens de website. En daarmee is het bepaald geen super aanbeiding. Die normale prijs is gewoon hardstikke nep.Sibylle schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 09:28:
Het gaat als ik goed begrijp dus om één box+lamp (geen flitser) die anagesloten dient te worden op je camera? Hoe moet ik me dat voorstellen?
normaal €130,- voor één lamp is toch best aan de prijzige kant (goedkoop = duurkoop valt mee maybe?)
Op zich kun je best el-cheapo spul kopen als je het maar weinig gaat gebruiken. Maar denk niet dat dit een super aanbieding is, dit is gewoon de normale prijs.
Bij Konijn kon ik 2 jaar geleden Jinbei D 50x70 softboxen kopen voor 12,50. Die hadden dan nog een extra interne baffle dat deze niet heeft. Konijn is inmiddels een flink stuk duurder geworden en vraagt nu 19,95, maar je moet dus denken dat een normale prijs (inclusief winstmarge) voor die el-cheapo boxen in de orde van 10 euro ligt. Zo'n continu lamp kun je voor ongeveer 25 euro in de winkels kopen en een el-cheapo lampstatief vind je makkelijk voor 24 euro.
Maar dan moet je nog wel een houder voor die lamp hebben, en die jinbei softbox past alleen op een bijpassende jinbei flister. Dus dan kom je wel boven die 60 euro uit.
Als je je bewust ben van de limieten van zo'n setje dan kan het best aardig zijn. Het is niet bijster goedkoop, maar ook niet te duur.
Die lamp is een continue lamp en geen flitser. Je hebt dus geen flitskabel naar je camera nodig.
Het voordeel daarvan is dat je heel goed de licht en schaduw werking kan zien. Het nadeel is dat het vermogen van die lamp vrij klein is en je niet bijster veel licht krijgt. Afhankelijk van je situatie kan dat voldoende zijn, of niet.
Om je een idee te geven: Bij continu licht oplossingen zie je meestal dat er een aantal van dergelijke lampen in een softbox zitten (4 stuks bv).