Crucial m4 64 GB IDE?

Pagina: 1
Acties:

• Bruinbaard
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21-08-2025
Hallo allemaal,

Ik heb vandaag mijn m4 binnengekregen en ben er tijdens het installeren tot mijn schrik achter gekomen dat mijn Asus P5K moederbord alleen maar IDE als optie geeft in de bios.
Na wat zoekwerk op internet ben ik erachter gekomen dat het klopt dat de P5K geen AHCI meer ondersteund, al is het dmv het modden van de bios ( waar ik niet echt zin in heb, lijkt me riskant) wel te voorschijn te toveren.

Nou is mijn vraag is het heel erg om de m4 op IDE aan te sluiten? Zal ik grote snelheidsverschillen zien?

Ik heb voorlopig ook nog geen zin om een nieuwe mobo + cpu aan te schaffen dus ik zal het hier even mee moeten doen.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Je zult wel wat snelheid missen, maar in vergelijking met een reguliere HDD zul je nog steeds een behoorlijke snelheidswinst hebben.

Verwijderd

Als je toch beperkt bent door IDE is het misschien geen slecht idee de Kingston te overwegen; de JMicron/Toshiba controller in deze SSD kan namelijk toch al geen gebruik maken van AHCI / NCQ dus ben je er ook niet door beperkt. Ook is hij erg goedkoop per GB opslag.

• Bruinbaard
Ik heb de m4 al binnen dus ik hou het daar maar bij ;P
Ik heb nu ook alles geinstalleerd met een schone windows 7 installatie en gaat allemaal mooi vlot!
Ik zal zo kijken of ik wat benchmarks kan draaien.

• tdn135
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Wat is er mis met het flashen van een bios? Als je kijkt of de versie van moederbord overeenkomt, en je leest dat het goed gaat, waarom niet?

Als gewoon via dos/bios het bios flasht en de stekker niet uit het stopcontact haalt dan kan er weinig misgaan.

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

tdn135 schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 21:25:
Wat is er mis met het flashen van een bios? Als je kijkt of de versie van moederbord overeenkomt, en je leest dat het goed gaat, waarom niet?

Als gewoon via dos/bios het bios flasht en de stekker niet uit het stopcontact haalt dan kan er weinig misgaan.
Ik denk dat zijn voorzichtigheid komt omdat het gaat om custom BIOS files. Dan is het risico wat groter dan bij officiële BIOS'en van ASUS zelf.

@TS:
Probeer het gewoon en draai wat tests. Ik heb net vandaag in Het grote SSD topic ~ Deel 8 wat test geplaatst van een 64GB M4 die wel als AHCI draait: fsfikke in "Het grote SSD topic ~ Deel 8"

[ Voor 24% gewijzigd door fsfikke op 13-07-2011 21:34 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• Bruinbaard
Hier de CDM van me de m4 64 GB op SATA-II IDE

Afbeeldingslocatie: http://i56.tinypic.com/kdsxdz.jpg

Voor zover ik zie liggen de waardes ongeveer hetzelfde als bij fsfikke toch? Soms iets hoger, soms iets lager.
Helaas nog lang niet de waardes van sata-III maar dat wist ik van tevoren.

Verwijderd

mwoah netjes hoor
Pagina: 1