Beste HD's voor Mac Pro Server

Pagina: 1
Acties:
  • 204 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desmodus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-07-2023
Ik wil een Mac Pro server gaan kopen, maar vind de HD's die Apple erbij biedt erg duur (300 euro voor 2TB).
Eigenlijk wil ik er 4 2TB schijven in die ik stripe en dan mirror, dus zeg maar een 4TB die ik mirror voor extra veiligheid.
Nu zit ik hier op pricewatch te kijken, en zie daar legio schijven voor flink minder geld. Heeft er iemand advies voor het beste type schijf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-10 14:18
http://tweakers.net/price...wpMPYfXQxqFv7zx1-CdkspbwA
Kies je favoriete merk en gewenste rpm en je keuze is redelijk gemaakt toch?

edit@hieronder: maar ik houd niet legio schijven over als ik die filters gebruik... De kenmerken die je opnoemt zijn op zich wel interessant, maar in de praktijk zijn de verschillen helemaal niet zo groot als veel reviews je willen doen geloven. Sterker nog, van een serie maakt soms de ene hdd veel meer herrie dan de ander. (bijvoorbeeld) Als ik een hdd moet uitkiezen lees ik wel wat reviews, maar daarna kies ik gewoon een merk en type waar ik een goed gevoel bij heb. Uiteindelijk heb je meer aan garantie dan aan adviezen van mensen op een forum die ergens hebben gelezen dat schijf a heel goed was en schijf b snel stuk ging.

[ Voor 65% gewijzigd door Jesse op 13-07-2011 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:19

lier

MikroTik nerd

@Jesse: volgens mij had de TS al de pricewatch gevonden...

@desmodus: wat is jouw definitie van "beste type schijf"?
Heb je het bijvoorbeeld over energieverbruik, MTBF, warmteproductie, snelheid, enz!?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het zou inderdaad helpen als je het doel van de storage kunt aangeven. Het is ook semi relevant om te weten of je het gaat aansluiten op een hardware raidcontroller (al dan niet die van Apple). Daarnaast zal iedereen op een forum als GoT andere ervaringen en meningen hebben over de verschillende fabrikanten van harde schijven en zal een antwoord voornamelijk om persoonlijke voorkeur draaien.

Mijn persoonlijke voorkeur gaat uit ervaring naar Western Digital. Afhankelijk van je doeleinden is er een relevant serie (zuinig, raid, performance).

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 13-07-2011 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Zonder dat je je budget vermeldt, of duidelijk maakt wat 'het beste' is (waar wil je het voor gaan gebruiken?), kunnen we hier weinig mee. Zoals je wellicht weet verwachten we hier op GoT iets meer eigen inzet. Je hebt al in de pricewatch gekeken, dus waarschijnlijk heb je al een idee wat je wilt hebben. Wat voor specifieke vragen heb je? Tussen welke modellen twijfel je? Als je dat vermeldt, kunnen we je veel beter helpen, dan je een lijstje geven van 'beste schijven'. Bekijk bijvoorbeeld ook OM FAQ

Dit topic gaat in ieder geval op slot.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Dit topic is gesloten.