[Internet] Verbinding lijkt steeds weg te vallen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddyathlon
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-08 02:05

freddyathlon

McLaren Mercedes

Topicstarter
Ik gebruik nu een paar dagen mijn nieuwe iMac.

Soms ben ik aan het surfen en om de zoveel pagina's lijkt de verbinding weg te vallen.
Safari geeft dan het eerste deel van de balk bovenin gekleurd, dat duurt 30 seconden en dan pas laadt de website verder.

Soms gaat het allemaal erg snel, zoals openen van dit forum, naar subforum en nieuw topic openen, maar soms duurt het allemaal gewoon lang.
Soms duurt het zo lang dat er een time-out fout volgt. Druk ik dan op verversen, is er niks meer aan de hand...

Ook het ophalen van mail duurt soms langer voor ik bericht krijg of er nieuwe mail is of niet.

Kortom; alles wat verbinding heeft/maakt met internet heeft hier last van.

Ligt dit aan UPC? Op mijn vorige Windows PC had ik er nooit last van. Wat kan dit zijn??

Apple iPhone 16 Pro Max  Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-10 19:27

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Met jouw postcount zou je toch moeten kunnen bedenken dat we om een zinnig antwoord te geven nogal wat informatie missen. Als belangrijkste misschien nog wel: hoe is je Mac verbonden met het netwerk. En: wat heb je zelf al gedaan om te achterhalen waar het aan ligt?

Ik laat je topic voor nu nog even open, maar meer info en inzet zal je topic eerder goed dan kwaad doen ;)

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nipje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 24-08 09:25
Mijn verbinding valt soms ook weg. Ik moet dan ff opnieuw op het draadloze netwerk klikken om weer te verbinden.

Geef alleen eens wat meer informatie.. Gebruik je bijvoorbeeld een kabel of is het draadloos?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddyathlon

freddyathlon

McLaren Mercedes

Topicstarter
Whieee schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 15:55:
Met jouw postcount zou je toch moeten kunnen bedenken dat we om een zinnig antwoord te geven nogal wat informatie missen. Als belangrijkste misschien nog wel: hoe is je Mac verbonden met het netwerk. En: wat heb je zelf al gedaan om te achterhalen waar het aan ligt?

Ik laat je topic voor nu nog even open, maar meer info en inzet zal je topic eerder goed dan kwaad doen ;)
Je hebt helemaal gelijk; sorry.

Het is een iMac 21.5" model 2011 van 1149 euro.
Ik heb 'm verbonden, draadloos met een Thomson draadloos kabelmodem die je standaard van UPC krijgt tegenwoordig.

Ik heb wel wat gezocht, maar verder dan "probeer een andere browser" kom ik niet.
Ik heb ook Google Chrome gedownload, maar deze heeft hetzelfde.

Blijft onderin in de statusbalk; Aanvraag wordt verstuurd staan.

Dit is de 2e iMac, de eerste heb ik geruild ivm schade aan de behuizing. De 1e had dit ook al af en toe...

Apple iPhone 16 Pro Max  Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
En als je voor de gelegenheid even een kabeltje trekt? Ervaar je dan dezelfde issues?

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n41r0j
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14-10 20:24
Ik heb dit wegvallen van de verbinding ook gehad, weliswaar totaal niet vergelijkbaar met dit, geen iMac en geen safari, maar standaard routers van UPC en KPN hebben soms dit euvel, terwijl je pc niet zo heel gek ver van de router vandaan zit. Heb zelf toen maar een kabel door het huis getrokken en nu heb ik nergens last meer van. Dus ik denk dat de tip van spone de gouden tip is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteDelight
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23:16

ByteDelight

Retro computing is alive!

Kom op, doe eens een speedtest (upc.nl/speedtest of speedtest.net).

Haal je je maximale snelheid of helemaal niet? Indien het laatste, dan heb je mogelijk veel packet loss, misschien veroorzaakt door slechte bekabeling.

Retro Computer hardware: http://bytedelight.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:19

lier

MikroTik nerd

Zoals hierboven terecht opgemerkt, ga eens beginnen met het uitsluiten van mogelijke oorzaken:

- Internet verbinding (tot aan het modem) stabiel?
- Stabiel bij bekabelde aansluiting?
- Veel wireless verkeer in de buurt?
- Ander modem testen?
- Is het Internet of Wireless dat weg valt?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkan1984
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16-10 14:16
Bij mij hielp het enorm om een ander wifi-kanaal te gaan gebruiken. De truc is om juist een ander kanaal dan de anderen in je buurt gebruiken. Probeer dat eens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

internetverbinding iMac gaat er geregeld uit

Misschien heb je hier wat aan.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddyathlon

freddyathlon

McLaren Mercedes

Topicstarter
Ik heb zojuist het kanaal van de router aangepast naar 4.
Gisteren had ik de hele dag geen last van het trage laden van sites of verlies van verbinding.
Vanmorgen begon het helaas weer, dus net eens kanaal aangepast.

Nu al 10 minuten geen last en aan de snelheid ligt het niet:

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1385247976.png

Hopelijk werkt het nu beter, anders wat anders proberen.

p.s.; met een kabel erin werkt het wel beter dan draadloos, daarmee een dag geen problemen gehad...
Maar ik wil draadloos :)

Pagina: 1