Twee pc's met elkaar verbinden via usb

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saillemuin
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 19-01-2024
Voor het werk zoek ik een mogelijkheid om twee pc's via usb met elkaar te verbinden.
Ik weet het, het klinkt als een slecht idee, maar het is de enige mogelijkheid die er is, ik verklaar wat nader :

-PC 1 is een gewone XP pc
-PC 2 is een specifiek medisch toestel (met specifiek OS op en waar we geen admin rechten op hebben)

PC 2 kan belangrijke data exporteren die we op PC 1 nodig hebben.
Om te voorkomen dat de gebruikers continu met een usb-memorystick van PC 2 naar PC 1 dienen te lopen zoeken we dus een oplossing waarbij we beide met elkaar verbinden.

We hebben reeds met een usb-2-usb kabel (http://www.prolific.com.tw/eng/Products.asp?ID=72) geprobeerd, maar deze werkt enkel in samenwerking met Windows Easy Transfer (http://www.microsoft.com/...ils.aspx?id=7349#overview) maar dit werkt niet zoals we het zouden willen.

We zoeken dus een oplossing waarbij we twee pc's met elkaar kunnen verbinden via usb, het ideale zou zijn dat beide pc's elkaar aanzien als een usb-stick.

Heeft er iemand een idee/tip ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-06 17:02

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Al aan een USB-netwerkkaart gedacht?

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-06 14:27
--MeAngry-- schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 13:52:
Al aan een USB-netwerkkaart gedacht?
Maar op PC2 is vooralsnog weinig te wijzigen, dus ik ben benieuwd of daar zoiets als SMB sharing aangezet kan worden.

Neem anders eens contact op met de fabrikant/leverancier van PC2, als het medische systemen zijn zullen zij vast een oplossing hiervoor hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WokeBroke
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 24-11-2024
Een usb switch met een externe HD of usb stick er achter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulster Seedling
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 21:09

Ulster Seedling

“Middelgrote appel”

Niet helemaal jouw wens, maar misschien toch een optie: je hebt soms externe hardeschijven met meerdere aansluitingen. Zo heeft WD bijvoorbeeld modellen met USB én FireWire. Je zou uit kunnen zoeken of deze aansluitingen simultaan werken. Als één van de twee PC's dan een FireWire-poort heeft, zou je voor deze oplossing kunnen gaan.

“(…) met een rode blos op een geelgroene ondergrond.” Volgens Wikipedia tenminste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
jhogervorst schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 14:08:
Niet helemaal jouw wens, maar misschien toch een optie: je hebt soms externe hardeschijven met meerdere aansluitingen. Zo heeft WD bijvoorbeeld modellen met USB én FireWire. Je zou uit kunnen zoeken of deze aansluitingen simultaan werken. Als één van de twee PC's dan een FireWire-poort heeft, zou je voor deze oplossing kunnen gaan.
Dat kun je wel vergeten, het is óf firewire óf USB met die schijven.

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16-06 22:57
Ik denk niet dat de schijf twee commando's accepteerd

edit. Heb je onderzoek gedaan naar usb-usb kabels?
Ik weet niet of dat OS die kabel software wil instaleren, USB instaleren zich wel gewoon?

[ Voor 58% gewijzigd door DCG909 op 12-07-2011 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21:59

Pixeltje

Woo-woohoo!

DCG909 schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 14:10:
Ik denk niet dat de schijf twee commando's accepteerd
Nee. Sterker nog, dan kunnen ze stukgaan :( Ja.. ik probeerde vóór ik erover nadacht

Anyway; een crosscable is geen oplossing? Zou wel makkelijkste zijn denk ik; extra netwerkkaartje in PC1, crosscable erin en communiceren met PC2..

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepkever
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 00:34
Zoals al voorgesteld, 2 USB netwerkkaartjes (wireless desnoods) en een gemounte windows share op een van de PC's? Lijkt mij het simpelst op het moment. En voor een netwerk share mounten heb je geen admin rechten nodig (volgens mij). Maar dan kan je waarschijnlijk gewoon een netwerk kabel in beide steken, grote kans dat het onboard gewoon een netwerkkaart heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16-06 22:57
Deze heeft een driver nodig, bestaat die driver op dat ene OS? Ik weet het niet, er zijn er ook zonder driver, maar die zijn voor windows 95 en hoger (sommige ook voor mac)

@ saillemuin, Welk OS is het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18:46
Leuk al die suggesties voor USB netwerkkaarten, maar zolang PC2 op een ongespecifieerd OS zonder adminrechten draait is het waarschijnlijk geen optie.

De twee opties uit het topic die wel werken, plus eentje van mezelf:
  • Sort-of USB switch met een opslagmedium eraan (zodat je 'm met een switch aan PC1 of PC2 kunt hangen)
  • De vendor van PC2 vragen om een oplossing
  • Een off-the-shelf NAS-device met USB aan PC2 hangen, en de data via smb er weer afhalen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Het lijkt mij theoretisch toch mogelijk om een USB kabel aan te sluiten op beide computers en dan via PC1 een USB hardeschijf of stick simuleren zodat het er voor PC2 puur als standaard USB stick uit ziet. De data die wordt weggeschreven komt echter op een virtuele stick terecht in PC1.
Is hier geen bestaand systeem voor?

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xudonax
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 17-06 16:42
Nee, want dan gaan 2 USB host devices met elkaar praten. Er is bij USB specifiek hiervoor een host en een client nodig :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paradox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:21
HDD eruit, kopieren via hdd to usb kabeltje klaar.. en anders Bison ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
Tsurany schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 14:25:
Het lijkt mij theoretisch toch mogelijk om een USB kabel aan te sluiten op beide computers en dan via PC1 een USB hardeschijf of stick simuleren zodat het er voor PC2 puur als standaard USB stick uit ziet. De data die wordt weggeschreven komt echter op een virtuele stick terecht in PC1.
Is hier geen bestaand systeem voor?
Niet alleen theoretisch, ook praktisch met USB OTG controllers. Die vind je echter alleen in je telefoon, itt. de host controller op een PC-moederbord..

Linux heeft een hele mooie storage gadget driver, heb je alleen wel een slave of OTG USB controller nodig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saillemuin
@--MeAngry-- : usb netwerkkaart - ik kijk het eens na, maar SMB sharing kan niet aangezet worden

@alex3305 : ik heb al uitvoerig contact gehad met de firma's (er zijn meerdere firma's die dezelfde manier van werken hebben, we hebben dus meerdere PC2's) en allen zweren ze bij het werken met usb sticks = erg onhandig werken

@DCG909 : we hebben twee type's usb-usb kabels uitgeprobeerd en beide vereisen de installatie van software/drivers op beide pc's. Wat op PC 2 niet mogelijk is. Het OS van PC2 weet ik niet, de software start direct op na het vertonen van de BIOS.

@Pixeltje : een crosskabel is geen optie, PC2 heeft geen netwerkuitgang (het is namelijk een medisch beveiligd toestel wat zo min mogelijk contact met de buitenwereld mag hebben, enkel via usb mag wettelijk)

@nero355 : ik had dit artikel al gelezen, we hebben twee kabels van verschillende firma's besteld (zie eerste post voor een voorbeeld), beide vereisen installatie van drivers op beide pc's = onmogelijk op PC 2

@Paradox : het gaat om een handeling die dagelijks een 20-tal keer uitgevoerd wordt, het lijkt me niet handig om de harde schijf uit te halen. PC 2 is een medisch toestel, mag ik niet openen.

Voorlopig kijk ik eens na als het zou lukken met een USB netwerkkaart, maar ik vrees ervoor.
Bedankt alvast voor alle suggesties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

USB netwerkkaart lijkt me niet wenselijk, dat mag dan wettelijk ook niet. Ja het is USB maar er gaat gewoon netwerkverkeer overheen en is gewoon een netwerkkaart. Was er niet eerder een ziekenhuis met een virus probleem dat via een medische pc ging hmm?

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:28

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Een usb HDD of stick aansluiten op een schakel kastje welke op zowel PC1 als PC2 aangesloten is, waarmee je met een schakelaar kan wisselen met welke hij verbonden is?
Hetzelfde idee als een KVM switch, maar dan voor een usb apparaat, dat zal vast bestaan.

[Edit]
Zoiets: http://www.usbswitch.com/
Dan gebruik je toch een USB stick om je data op te zetten, maar hoef je hem niet steeds heen en weer te zeulen, hoef je alleen maar een knop in te drukken. :)
Afbeeldingslocatie: http://www.usbswitch.com/usb-2-sharing-switch-for-printers-scanners-etc.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.usbswitch.com/usb-2.0-mini-device-sharing-switch.jpg

[ Voor 43% gewijzigd door Spike_wolf op 12-07-2011 16:11 ]

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21:59

Pixeltje

Woo-woohoo!

Is het, als het zo'n precair en beveiligd apparaat is, niet beter om contact op te nemen met de leverancier? Better safe than sorry, zeg maar..

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-06 07:52

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Wat is de afstand tussen PC1 en PC2 ?

Als het redelijk dichtbij is zou je met een externe usb HD met lange usb kabels de HD fysiek naast PC 1 kunnen leggen met korte usb kabel en de langere kabel naar PC2 laten lopen.. Hoeft de gebruiker alleen maar een kabeltje om te steken.

[ Voor 18% gewijzigd door Frostbite op 12-07-2011 16:02 ]

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:12
Thralas schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 14:22:
• Een off-the-shelf NAS-device met USB aan PC2 hangen, en de data via smb er weer afhalen
Ik heb eigenlijk nog niet gehoord van een apparaat wat dit toestaat. De verklaring is ook vrij eenvoudig namelijk dat USB Mass Storage een block device is. Op het moment dat het over USB gemount is kan het ook niet door bijvoorbeeld een OS lokaal gemount worden ivm corruptie van het bestandssysteem en het niet gegarandeerd zijn van een consistente toestand.

Sterker nog, vaak is het niet eens mogelijk om software matig te (un)mounten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 399

saillemuin schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 13:51:
Voor het werk zoek ik een mogelijkheid om twee pc's via usb met elkaar te verbinden.
Ik weet het, het klinkt als een slecht idee, maar het is de enige mogelijkheid die er is, ik verklaar wat nader :

-PC 1 is een gewone XP pc
-PC 2 is een specifiek medisch toestel (met specifiek OS op en waar we geen admin rechten op hebben)
[...]
Heeft er iemand een idee/tip ?
Ja. Blijf met je vingers van proprietary medical hardware af en loop die paar meter met je USB stick. Bel je vendor en vraag om een verbeterde oplossing (bijvoorbeeld het gebruik van een netwerkkabel) en blijf van medische apparatuur af, zeker als je niet weet hoe je twee PCs moet verbinden voor file sharing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saillemuin
@Spike_wolf : dit is inderdaad misschien een optie, we kijken het na

@Sc0rPi0N : een kabeltje omsteken kan in principe wel, maar lijkt me evenveel moeite als een usb-stick (enkel praktischer haalbaar in dit geval), dit zal de oplossing worden als er geen rechtstreekse verbinding mogelijk is

@KnetterGek : Ik heb de specifieke opdracht om ervoor te zorgen dat men geen paar meter moet lopen. Een aanpassing aan het toestel komt volgens de verschillende vendors pas in 2014, dit is ook geen optie. Verder ben ik perfect op de hoogte hoe ik twee PCs moet verbinden, een toestel met enkel een usb uitgang en verder niks heb ik echter weinig ervaring mee.

Voorlopig bestel ik de meest geschikte oplossing van http://www.usbswitch.com

[ Voor 7% gewijzigd door saillemuin op 12-07-2011 16:16 . Reden: verduidelijking ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:43

The Eagle

I wear my sunglasses at night

saillemuin schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 15:36:
...
@Pixeltje : een crosskabel is geen optie, PC2 heeft geen netwerkuitgang (het is namelijk een medisch beveiligd toestel wat zo min mogelijk contact met de buitenwereld mag hebben, enkel via usb mag wettelijk)
...
Voorlopig kijk ik eens na als het zou lukken met een USB netwerkkaart, maar ik vrees ervoor.
Als het WETTELIJK alleen via USB mag, dan zal daar een verdoemd goede reden voor zijn. Ik zou even goed nakijken wat er wel en niet mag, want als je illegaal bezig bent ga je d'r de grootst mogelijke problemen mee kunnen krijgen.
Dat het niet de meest makkelijke oplossing is voor de gebruikers van het toestel, soit - maar ga eens na waar die data precies voor gebruikt wordt en welke data er precies nodig is.
Zou zomaar eens kunnen dat ze veel te veel vragen - ik zie die dingen nog net niet dagelijks.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saillemuin
@The Eagle : Ik heb de toestemming van zowel de medische firma's als van het ziekenhuis waar ik voor werk om de verbinding te maken, dus dit is alvast geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05:24

Croga

The Unreasonable Man

saillemuin schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 16:19:
@The Eagle : Ik heb de toestemming van zowel de medische firma's als van het ziekenhuis waar ik voor werk om de verbinding te maken, dus dit is alvast geen probleem.
Als het echter WETTELIJK verboden is hebben die firmas noch het ziekenhuis wat te vertellen. De wet gaat uitdrukkelijk en altijd boven de mening van twee bedrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saillemuin
@Croga : ik ga er van uit dat als de medische firma's de exporteermogelijkheid als optie aan hun toestel toevoegen, dit wettelijk is. Over de wettelijkheid twijfel ik dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
Rukapul schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 16:08:
[...]

Ik heb eigenlijk nog niet gehoord van een apparaat wat dit toestaat. De verklaring is ook vrij eenvoudig namelijk dat USB Mass Storage een block device is.
Niet lang genoeg nagedacht :|, je hebt helemaal gelijk. Dan denk dat de oplossing waarvoor TS nu gekozen heeft inderdaad de beste is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 20531

Ik zou een externe hardeschijf proberen die je zowel via het netwerk als USB kunt benaderen.

Maar het blijf een hobby oplossing.

[ Voor 29% gewijzigd door Anoniem: 20531 op 12-07-2011 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:12
Anoniem: 20531 schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 16:47:
Ik zou een externe hardeschijf gebruiken die je zowel via het netwerk als USB kunt benaderen. Dit gaat 99% zeker goed aangezien ik dit zelf ook bij een klant heb draaien (WD Netwerk schijfje).

Is gelijktijdig mounten over usb en lokaal-voor-netwerk mogelijk? Of is er een (op afstand softwarematige) switch in het spel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Volgens mij gebruikte ik deze: http://www.freecom.com/Pr...d-Drives/Network-Drive-XS

Gelijktijdig via USB aan een PC aangesloten en via het netwerk.

Vraag het voor de zekerheid even na bij Freecom.

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 20531 op 12-07-2011 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Laatst online: 00:31
Geen ervaring met dit specifieke model, maar vaak moet je in de webinterface een apart gedeelte aanwijzen voor usb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Anoniem: 20531 schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 16:47:
Ik zou een externe hardeschijf proberen die je zowel via het netwerk als USB kunt benaderen.

Een storage device via USB, dus een USB stick of USB HD, is precies dat: een storage device. De host (de PC) neemt aan dat er niemand anders op dat device aan het lezen en schrijven is. Net zoals de HD in je pc, die hang je ook niet tegelijk aan 2 computers.

Een netwerk disk is totaal iets anders en niet te vergelijken met een USB storage. Een netwerk storage device kan WEL met meerdere hosts tegelijk rekening houden, net zoals de multi-user file server op het werk/school. Features zoals file locking enzovoorts. Op een USB stick zul je dat nooit aantreffen.

De TS kan alleen een platte USB storage gebruiken vanwege policy's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Volgende week ben ik weer bij die klant dus kan ik het voor je testen. Maar er zullen vast wel andere mensen zijn die zo'n apparaat hebben. Helaas kan ik het zo niet vinden in de handleiding of op het interweb :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17-06 17:54

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

@Blackspot Maak je wel even backups voor je gaat experimenteren?
Volgens mij is dit namelijk een heel slecht idee. Als je twee verschillende apparaten tegelijk op een HD wil laten krassen zullen ze dat moeten coordineren. Bij zo'n USB+netwerk-constructie weten ze niet eens dat er ook een ander bezig kan zijn. Zolang ze maar op verschillende delen van de schijf werken kan het best een tijd goed gaan, maar het is spelen met vuur.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dank voor de waarschuwing, maar ik neem aan dat het anders wel in de handleiding had gestaan (die ik nu lees).

Die Freecom is een NAS met allerlei overbodige functies zoals BitTorrent, FTP, SMB etc.

http://www.freecom.com/fi...ual_networkdrivexs_en.pdf

[edit]
Het staat niet als voorbeeld in de handleiding maar kan ook geen waarschuwing vinden dat dit fout kan gaan.

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 20531 op 12-07-2011 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Laatst online: 23:43

The Eagle

I wear my sunglasses at night

saillemuin schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 16:25:
@Croga : ik ga er van uit dat als de medische firma's de exporteermogelijkheid als optie aan hun toestel toevoegen, dit wettelijk is. Over de wettelijkheid twijfel ik dus niet.
Assumtion is the mother of all fuckups.
Dat de exporteermogelijkheid via een USB stick wettelijk geregeld is kan prima zijn, maar voor de rest zou ik toch eerst even nakijken wat er precies wel en niet mag.
Leuk dat zowel de firma's als je werkgever willen dat je het doet, maar je moet ook gewoon "nee" durven verkopen als antwoord - ook al snap ik dat het een leuke uitdaging voor je is :)
Die wettelijkheid is misschien wel geregeld in de tijd dat er nog helemaal niet zoiets bestond als een LAN via USB, en dus is er geen rekening mee gehouden met een dergelijke mogelijkheid. Dat die mogelijkheid nu inmiddels wel bestaat, wil nog niet zeggen dat het ook gebruikt mag worden, laat staan dat ook dat geregeld is.
Als er letterlijk "USB stick" staat, stand je daar gewoon.
Dus nogmaals, lees voor je begint te werken :)
AL is dat voor ons tweakers niet de standaard procedure; wij prutsen meestal eerst en pas bij problemen gaan we lezen :P

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 28-05 19:39
Er is een andere oplossing, een custom Linux systeem met USB Client kaart er in. Dan kan je daarop een instance van samba of sftp draaien, en zodra je de data nodig hebt exporteer je die naar je block device die je dan wel eerst zal moeten programmeren, om dat je een soort van SAN-Mass Storage koppeling moet zien te maken. Dat kan alleen als je FAT/NTFS naar een multipath opstelling weet om te bouwen. Andere optie is unionfs/aufs gebruiken die steeds z'n inhoud gaat updaten zodra veranderingen zijn gevonden op je virtuele mass storage device. Je zou zelfs, als je het nog leuker wil maken, in vxworks een applicatie kunnen draaien om een device te maken met twee usb client poorten en een custom storage backend die twee keer een FAT filesystem exporteert, en dan file locking op de backend regelt. Probleem is dan wel dat je moet zien hoe je je OS laat weten dat het FS bijgewerkt is. Misschien remove/plugin emuleren ofzo. Maar gezien je de opdracht hebt en het antwoord hier komt vragen denk ik niet dat je C kan programmeren of licenties hebt om met vxworks aan de slag te gaan, dus het is vooral speculeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-06 11:39

Fid3lity

Spectre X

saillemuin schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 15:36:
Ik heb het topic eens een beetje doorgelezen en Ctrl+F gebruikt, maar ik vond nog geen suggestie om Dropbox te gebruiken. Weet niet of het een optie is, misschien wel een hele domme suggestie, maar aangezien je het hebt over heen en weer gaan met USB stickjes vermoed ik niet echt dat de benodigde data iedere keer behoorlijk groot is. Ik kan het zomaar fout hebben hoor, Dropbox was even een ingeving. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dropbox is leuk maar dan moet je natuurlijk wel internet hebben op die machine.

Geen internet, geen admin, niet kunnen installeren, geen windows?

[ Voor 30% gewijzigd door Anoniem: 20531 op 13-07-2011 00:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Aangezien er überhaupt niks geïnstalleerd kan worden, is dat geen zinnige oplossing.

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15-06 19:52
@Saillemuin,
Mag ik vragen wat voor medisch apparaat het betreft? En wat is de output, wat wordt er naar USB geëxporteerd?
Moet de data op een later moment weer worden ingelezen of zijn het grafiekjes/resulaten/uitslagen die worden opgeslagen op USB. Zit er soms ook een printerpoort, LPT of USB op?

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerjaknut
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 29-04 07:31
is zoiets geen optie?
Afbeeldingslocatie: http://www.4launch.com/images/producten/cnet/027866b.jpg
En dan een crosscable naar de andere pc? Mijn opa en oma hebben zo'n ding voor het internet. pc heeft geen lanpoort. Alleen hebben zij een usb kabel naar een hubje. Ze zijn er dus ook in verschillende vormen te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitroglycerine
  • Laatst online: 01:12

Nitroglycerine

Autisme: belemmering en kracht

gerjaknut schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 11:02:
is zoiets geen optie?
[afbeelding]
En dan een crosscable naar de andere pc? Mijn opa en oma hebben zo'n ding voor het internet. pc heeft geen lanpoort. Alleen hebben zij een usb kabel naar een hubje. Ze zijn er dus ook in verschillende vormen te krijgen.
Is leuk, maar de ene PC draait een onbekend OS, de gebruiker heeft geen admin rechten, dus het configureren van de USB netwerkaansluiting kun je vergeten.

Hier kon uw advertentie staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
Zeer waarschijnlijk ondersteunt het apparaat alleen USB MSC (Mass Storage Class) apparaten, willekeurige andere usb apparaten zoals een Ethernet Adapter aansluiten alleen omdat er ook usb op zit zal dus ws niet zoveel nut hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 159816

Wat is de afstand? Hang er anders gewoon een lange usb male <-> female kabel aan die naast de andere pc eindigt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mieJas
  • Registratie: April 2005
  • Niet online

mieJas

Ja, maar nee.

Thralas schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 14:22:
Leuk al die suggesties voor USB netwerkkaarten, maar zolang PC2 op een ongespecifieerd OS zonder adminrechten draait is het waarschijnlijk geen optie.
Waarom niet? Share maken op PC1, mounten op PC2. Heb je toch geen adminrechten voor nodig op PC2?

Yes, but no.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
mieJas schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 11:52:
[...]

Waarom niet? Share maken op PC1, mounten op PC2. Heb je toch geen adminrechten voor nodig op PC2?
Er is niet eens bekend welk os erop draait, er zit geen netwerkaansluiting op en voor een usb-lan adapter heb je specifieke drivers en ws admin rechten nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
@Nielson, precies iets meer informatie van TS zou wel handig zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saillemuin
Na een dagje de wettelijkheid uitzoeken (en bevestigd door de juridische dienst van het werk) :

@johnkeates : je voorgestelde oplossing gaat me iets mn petje te boven, mijn linuxkennis is erg beperkt, met vxworks heb ik nog niet gewerkt

@Blue-Tiger : dropbox is inderdaad geen optie : enkel een usb uitgang op PC 2

@Puch-Maxi : Het gaat om een programmer voor pacemakers/defibrillatoren die gebruikt wordt tijdens de implantatieprocedures (we hebben er 5 verschillende - voor elke firma 1), met enkel een usb poort als uitgang. Qua export gaat het om een pdf bestand (rapport) en een xml bestand (data voor statistiek). Bedoeling is dat deze pdf beschikbaar wordt in ons EPD na uitlezen, en dat de xml bestanden uitgelezen worden en opgeslaan in onze databank voor statistisch onderzoek.

@Koeitje : dit is inderdaad een oplossing die ik al had voorgesteld, maar men wil vermijden dat er kabels moeten worden uit- en ingeplugd

@Nielson : er zijn inderdaad dus geen admin rechten, usb-lan adapter zal geen effect hebben volgens de firma

Ik bestel vandaag http://www.usbswitch.com/usb_2port_mini_switch.html om verder te kunnen testen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
saillemuin schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 08:40:
@Puch-Maxi : Het gaat om een programmer voor pacemakers/defibrillatoren die gebruikt wordt tijdens de implantatieprocedures (we hebben er 5 verschillende - voor elke firma 1), met enkel een usb poort als uitgang. Qua export gaat het om een pdf bestand (rapport) en een xml bestand (data voor statistiek). Bedoeling is dat deze pdf beschikbaar wordt in ons EPD na uitlezen, en dat de xml bestanden uitgelezen worden en opgeslaan in onze databank voor statistisch onderzoek.
Excuus voor de kick, maar ik denk een oplossing te hebben. Namelijk Printer Spike (USB) van Spike Medical Solutions uit Sleen/Emmen. Printer Spike simuleert een printer waarbij de PDF wordt geëxporteerd en kan worden opgeslagen op een server/werkstation. Zie ook PrinterSpikeUsb. Zie tot slot deze PDF voor de verschillende mogelijkheden en de verschillende fabrikanten van pacemakers/ICD's

Even voor de duidelijkheid, ik heb geen banden met de producent of leverancier. De cardioloog/pacemakerspecialist in het ziekenhuis waar ik stage heb gelopen gebruikt het voor dezelfde toepassing als jij nu wilt. Zodoende dat ik er (even) mee heb gewerkt.

[ Voor 21% gewijzigd door Puch-Maxi op 24-07-2011 19:45 . Reden: PDF toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paultje3181
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:19
Ik heb op mijn synology een copy-knop. Deze stuurt dan naar de interne harde schijf. Deze zou je eraan kunnen hangen als USB-schijf. Vervolgens hangt de NAS in het netwerk en de USB locatie als netwerkshare met read only share rechten. Dan zou dit moeten lukken denk ik. Evt. als dat niet lukt de USB-stick eraan hangen en de NAS, naast het medisch apparaat zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Anoniem: 159816 schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 11:34:
Wat is de afstand? Hang er anders gewoon een lange usb male <-> female kabel aan die naast de andere pc eindigt.
In mijn ogen de beste oplossing tot nu toe!

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
In elk geval de goedkoopste! :+

Pagina: 1