Waarom word er in elk frontpage artikel wat over Apple gaat altijd gerefereerd naar "het bedrijf uit Cupertino" ipv Apple. Ik zie dit namelijk niet vaak gebeuren met andere merken. Wat is er zo interessant aan dat Apple in het stadje Cupertino gevestigd is?
Een belangrijkere vraag; waarom stoor je je er in vredesnaam aan?
gewoon nee.
nieuws: Nieuwe Microsoft Explorer Touch-muis gesignaleerdDe site trof de muis aan op een evenement van het bedrijf uit Redmond.
Het wordt dus wel degelijk ook bij andere bedrijven gedaan. Daarnaast stoort het mij als een woord of naam vaak ik een artikel staat.
Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic
Ik wel. Gelukkig maar, want een stuk tekst over een (product van een) bedrijf waarin iedere zin met de naam van dat bedrijf begint leest nogal vervelend.ocdaan schreef op maandag 11 juli 2011 @ 17:04:
Ik zie dit namelijk niet vaak gebeuren met andere merken.
Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?
Ik zeg niet dat ik me er aan stoor maar het valt me al een tijdje op en ben toch benieuwd naar de reden waarom dat in elk artikel zo gebruikt word 
// edit - ik reageer een beetje sloom gloof ik.
Blijkbaar komen er veel artikelen over Apple langs de laatste tijd dat het me bij andere merken niet was opgevallen.
Maargoed, dat verklaard het dus.
// edit - ik reageer een beetje sloom gloof ik.
Blijkbaar komen er veel artikelen over Apple langs de laatste tijd dat het me bij andere merken niet was opgevallen.
Maargoed, dat verklaard het dus.
[ Voor 41% gewijzigd door ocdaan op 11-07-2011 17:15 ]
Zeker tegenwoordig associeer ik bedrijven als Apple en Microsoft niet meer met een bepaalde plaats. Microsoft is overal wel gevestigd en Apple is net zo ongrijpbaar. Noem het dan gewoon "Het bedrijf".
Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter
Je associaties doen niets af aan het feit dat Apple opgericht is in Cupertino en dat het hoofdkwartier daar nog steeds zit. Hetzelfde (bijna) geldt voor Microsoft uit Albuquerque/Redmond.
Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?
Dit gebeurt voor de afwisseling. Om een tekst een beetje leesbaar te houden wordt er gezocht naar andere beschrijvingen of benamingen. Zodoende wisselen we in dit geval dus Apple af met 'het bedrijf' of 'het bedrijf uit Cupertino'.
Dit doen we overigens al jaren zo, getuige oa de discussie over 'het Amsterdamse bedrijf' als het over Philips gaat uit 2008
Philips een Amsterdams bedrijf?
Dit doen we overigens al jaren zo, getuige oa de discussie over 'het Amsterdamse bedrijf' als het over Philips gaat uit 2008
Ik denk dat het beter is om de afwisseling ergens anders te zoeken en gewoon Dell of Apple of HP te schrijven waar Dell, Apple of HP bedoeld wordt. Veel lezers moeten denk ik ook 5 seconden nadenken voordat ze beseffen dat het om Apple gaat. Daarnaast kan het een verkeerde indruk geven, als heel Apple niet eens genoemd wordt zoals in het Delll XPS 15z artikel.
[ Voor 65% gewijzigd door Q op 12-07-2011 09:11 ]
Niet alleen bij Apple, maar ook bij andere bedrijven, bijv. "Het bedrijf uit Redmond" ( nieuws: Preview Windows 8 is gratis te downloaden voor ontwikkelaars )
Het viel mij ook al een tijdje op. Had ook al een vermoeden dat het voor de afwisseling was, maar het komt een beetje geforceerd over. Omdat het er tegenwoordig in heel veel nieuwsberichten op Tweakers op die manier bij staat, terwijl de locatie van het bedrijf bijna nooit relevant is in het betreffende item.
Het viel mij ook al een tijdje op. Had ook al een vermoeden dat het voor de afwisseling was, maar het komt een beetje geforceerd over. Omdat het er tegenwoordig in heel veel nieuwsberichten op Tweakers op die manier bij staat, terwijl de locatie van het bedrijf bijna nooit relevant is in het betreffende item.
Toch vreemd dat het nu pas opvalt. De eerste vermelding van 'bedrijf uit Redmond' vind ik in 1999. Dat is toch al echt even aan de gang. Sinds 2007 zal het ongetwijfeld vaker gebeuren, simpelweg omdat we sinds die tijd aanzienlijk meer nieuwsberichten schrijven. Als er voorbeelden zijn waarbij de bedrijfsnaam zelf helemaal niet in het artikel wordt genoemd, dan horen we dat graag - want dat is niet bedoeling.
Pagina: 1