Toon posts:

Nieuw gebouwde computer bevriest

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik zit met een heel groot probleem! Ik heb 3 weken geleden nieuwe onderdelen in mijn pc laten bouwen.
Ik kwam thuis en had mijn computer aangesloten en na 10 minuten freezde die. Ik moest mijn computer herstarten. De enige manier was om mijn powerknop 7 sec ingedrukt te houden vervolgens start die weer op en dan zegt die windows start normally / safe mode etc. Ik start hem dan gewoon normaal op. Het freezen gebeurt geheel willekeurig. Op een gegeven moment ging die vaker freezen en heb ik mijn Log van Windows gekeken en de tijden genoteerd wanneer die freezde om te kijken of mijn Log iets aan geeft, helaas werd er niks aangegeven. Toen dacht ik laat ik mijn Windows opnieuw installeren misschien zijn er wel oude drivers die met nieuwe drivers dit probleem veroorzaken. Dus mijn hardeschijf opnieuw geformatteerd windows 7 64 bit er opgezet en helaas het probleem was nog steeds niet verholpen hij freezde nog steeds! Daarna heb ik op het internet gezocht om te kijken of er mensen waren met hetzelfde probleem. Er word heel veel gezegt over het geheugen en dat je een memtest moet doen. Dat heb ik dus gedaan Memtest86 heel lang laten draaien, maar geen errors. Toen had ik mijn computer weer ingeleverd bij de winkel en het hun laten uitzoeken, maar bij hun freezde die dus niet? Ze hadden mijn videokaart,hardeschijf,processor,geheugen getest 3Dmark11, Speedfan, BurninTest, Memtest erop gezet en alles was gewoon in orde. Ik heb eergister mijn computer maar weer opgehaald, want blijkbaar kunnen hun het probleem niet eens oplossen omdat die bij hun niet freezt. Thuis aangesloten hopend dat die het gewoon ging doen maar natuurlijk niet! Ik dacht nou als die bij hun niet freezt misschien ligt het dan aan de randapparatuur. Ik heb vervolgens een voor een alles vervangen. Mijn g15 toetsenbord vervangen door een ander, toen freezde die weer. Mijn muis vervangen voor een ander. En hij freezde weer. Ik heb alle laatste drivers voor alles, me bios tot de laatste versie. Ik heb dus ronduit alles geprobeerd en ik weet het gewoon echt niet meer!! :

Wat ik gekocht had:

Intel Core i7 2600K 3.4 GHz 8MB S1155
ADATA Supreme Series - 4GB 1333Mhz PC3-10666 2x
MSI P67A-C43 (B3) - Socket 1155 - ATX
Coolermaster Hyper 212 plus - 120mm

Hiervoor had ik:

AMD Phenom 9500 Quad core
4 GB Ram DDR2
MS 7302 ( MSI moederbord)

Randapparatuur:
logitech laser muis mx 610
G15 toetsenbord (blauw)
Samsung BX2431

De onderdelen die ik dus heb gehouden is mijn
Voeding 650Watt
Videokaart: EVGA Geforce GTX 460 786MB SuperClocked
HDD Samsung
Me Computer kast (coolermaster centurion 5)

Ik hoop echt dat iemand mij kan helpen ik weet het gewoon niet meer. Alvast bedankt!

Jane

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01:07
aarding?

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:53
De onderdelen die ik dus heb gehouden is mijn
Voeding 650Watt
Dat is nogal heel erg algemeen, welk merk en type is het? Lijkt me namelijk de belangrijkste verdachte.

Verwijderd

Topicstarter
Nielson schreef op zondag 10 juli 2011 @ 22:33:
[...]

Dat is nogal heel erg algemeen, welk merk en type is het? Lijkt me namelijk de belangrijkste verdachte.
Is er een programma waarmee ik het kan zien? Anders moet ik me kast even open maken

• Capa
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-02 15:37
Verwijderd schreef op zondag 10 juli 2011 @ 22:35:
[...]

Is er een programma waarmee ik het kan zien? Anders moet ik me kast even open maken
Open schroeven die kast...

• Toettoetdaan
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 05-02 09:46
Verwijderd schreef op zondag 10 juli 2011 @ 22:35:
[...]

Nee, je zult hem moeten open schroeven ;)

En zoals LED-Maniak al vraagt, is je stopcontact geaard/wat zit er nog meer op dezelfde stekkerdoos?

• Struikrover
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:19
In de tijd dat je dit hebt gepost had je dat bijna wel kunnen doen denk ik. Gewoon even kijken dus.

Verwijderd

Topicstarter
ps040 power suply 650watt low noise sweex
Dat staat er :)
En in de stekkerdoos zit mijn monitor, pc, een lamp van me bureau en mijn boxen

• B4tman_DH
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22:11

B4tman_DH

To the Bat.....

There you go :) (of anders brak geheugen)

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:17

D4NG3R

kiwi

:)

Verwijderd schreef op zondag 10 juli 2011 @ 22:50:
Vervangen die handel. Sweex voedingen zijn echt de slechtste voedingen die je kan krijgen.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Verwijderd

HULP NODIG!!!

Nu ik jullie aandacht heb: een titelfix.

• Toettoetdaan
Verwijderd schreef op zondag 10 juli 2011 @ 22:50:
Tja sweex is niet de beste voeding leverancier, zacht gezegd...

Probeer eens een tijdje met een minimaal aantal geheugen reepjes te draaien.
indien mogelijk ook zoveel mogelijk DVD-drive's en HDD's loskoppelen

Ook boxen op dezelfde stekkerdoos kunnen voor een storing zorgen.
En is je stopcontact geaard?

• stfn345
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:36
Loopt je geheugen op het correcte voltage?

Verwijderd

Topicstarter
Toettoetdaan schreef op zondag 10 juli 2011 @ 22:57:
[...]

Tja sweex is niet de beste voeding leverancier, zacht gezegd...

Probeer eens een tijdje met een minimaal aantal geheugen reepjes te draaien.
indien mogelijk ook zoveel mogelijk DVD-drive's en HDD's loskoppelen

Ook boxen op dezelfde stekkerdoos kunnen voor een storing zorgen.
En is je stopcontact geaard?
Nee hij is niet geaard en uit de verschillende memory testen kwam niks uit? Ook niet bij de computer winkel.

• alpha2546
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18-12-2024
Kun je niet ergens een reserve videokaart vandaan halen en die tijdelijk vervangen en kijken of het weer gebeurt? Heb dit ook gehad hier. Had toen de videokaart omgewisseld met een ander en de vastlopers waren spontaan verdwenen. Het vreemde was wel dat de videokaart die de vastlopers veroorzaakte in de andere computer het perfect deed.

Vervelend probleem is het wel! In de winkel is het ook zeer moeilijk om de fout te zoeken. kijken of iets kapot is terwijl eigenlijk alles toch gewoon werkt maar soms willekeurig vastloopt.

Bij mij liep ie vooral vast bij spelletje en de browser maar soms ook gewoon als ie alleen op bureaublad stond.

Succes!

Verwijderd

Topicstarter
razorhead schreef op zondag 10 juli 2011 @ 22:59:
Loopt je geheugen op het correcte voltage?
Ja heb al in me bios gekeken hij staat op AUTO ( 1,488 ) en op de website van de winkel waar ik het geheugen heb gekocht stond ( 1,5 V ) dus neem aan dat het is afgerond?

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Verwijderd schreef op zondag 10 juli 2011 @ 22:59:
[...]

Nee hij is niet geaard en uit de verschillende memory testen kwam niks uit? Ook niet bij de computer winkel.
Lees er ook lekker overheen als mensen je hulp aanbieden.
B4tman_DH schreef op zondag 10 juli 2011 @ 22:54:
[...]

There you go :) (of anders brak geheugen)
D4NG3R schreef op zondag 10 juli 2011 @ 22:55:
[...]

Vervangen die handel. Sweex voedingen zijn echt de slechtste voedingen die je kan krijgen.
Andere voeding proberen is het 1e wat ik zou doen, Sweex staat bekend als B merk. En is qua voedingen eerder een Z merk.

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17:39
Ik wil ook een bevriezende computer... handig voor in de zomer! mijne wordt altijd kokend heet.

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Verwijderd

Gamebuster schreef op zondag 10 juli 2011 @ 23:01:
Ik wil ook een bevriezende computer... handig voor in de zomer! mijne wordt altijd kokend heet.
Titel komt van Darkstone ;) En deze is toch al een stuk beter dan de originele....kun je nagaan :)

Zijn je temperaturen niet te hoog? Kast open laten en dan proberen? Misschien hebben ze dat in de PC zaak ook gedaan en liep hij daarom niet vast.

• Toettoetdaan
Verwijderd schreef op zondag 10 juli 2011 @ 22:59:
[...]

Oke, testen op een geaard stopcontact wil misschien ook wel zin hebben.

Ik bedoelde die opmerking over met minimaal aantal geheugen reepjes om de belasting op je voeding te verminderen, niet voor de stabilitijd.

Ook zoals hierboven staat is het interessant om de temperaturen eens te controleren.
Als laatst even checken of er afstandsbusjes tussen je moederbord en de kast zitten.
Alhoewel we er wel met 75% zekerheid vanuit kunnen gaan dat je voeding brak is.

Verwijderd

Topicstarter
Super lief alle reacties :) Ik ga dan wat alpha zegt even een oude videokaart er in doen. Kijken of het dan nog gebeurt. Kijken voor een voeding iemand nog een aanrader :)?

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Verwijderd schreef op zondag 10 juli 2011 @ 23:09:
Kijken voor een voeding iemand nog een aanrader :)?
Daarvoor moet je hier zijn: [BBG aanschaf] Voedingen - Deel 27

Verwijderd

Topicstarter
euh de temperatuur van mijn CPU is op het moment 46C

Verwijderd

Topicstarter
Maar toch eigenlijk best raar ze hebben me PC bij de computerwinkel hele tijd aangehad en daar loopt die dan niet vast :(

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Verwijderd schreef op zondag 10 juli 2011 @ 23:14:
Maar toch eigenlijk best raar ze hebben me PC bij de computerwinkel hele tijd aangehad en daar loopt die dan niet vast :(
Dikke kans dat ze er daar een andere (Fatsoenlijke) testvoeding in pleurden.

Er is trouwens een Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/images/icons/edit.gif knopje, zodat je niet telkens je topic onnodig schopt ;) .

[ Voor 19% gewijzigd door D4NG3R op 10-07-2011 23:15 ]

• TerraGuy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-06-2023

TerraGuy

The weirdo with the beard

D4NG3R schreef op zondag 10 juli 2011 @ 23:15:
[...]

Dikke kans dat ze er daar een andere (Fatsoenlijke) testvoeding in pleurden.

Er is trouwens een [afbeelding] knopje, zodat je niet telkens je topic onnodig schopt ;) .
En dan niet melden dat het de voeding wel eens zou kunnen zijn? Lijkt me stug..

Iedereen kan gelijk hebben, allemaal tegelijk. Dat heb je met quantum.

Verwijderd

Topicstarter
Ik word er gewoon zo moedeloos van ik heb zoveel tijd in het oplossen van dit probleem gestoken en niks helpt. En toch wel ff een pak geld in me computer gestoken :'(

• TerraGuy

TerraGuy

Wat gebeurt er als je de pc opstart zonder randapparatuur? Freezed hij dan nog steeds?

En trek de kabel van het internet er eens uit, of ze draadloos internet uit.

Dat zijn zo de enige dingen die anders zijn bij jou dan bij de winkel, dus misschien zit daar toch iets van het probleem.

Verwijderd

Topicstarter
TerraGuy schreef op zondag 10 juli 2011 @ 23:25:
Wat gebeurt er als je de pc opstart zonder randapparatuur? Freezed hij dan nog steeds?

En trek de kabel van het internet er eens uit, of ze draadloos internet uit.

Dat zijn zo de enige dingen die anders zijn bij jou dan bij de winkel, dus misschien zit daar toch iets van het probleem.
Goed idee :) Kan dat gewoon ? Me muis toetsenbord internet en boxen er dan uithalen en laten draaien?

• TerraGuy

TerraGuy

Misschien dat ie ontploft, maar het is het proberen waard.

Verwijderd

TerraGuy schreef op zondag 10 juli 2011 @ 23:28:
Misschien dat ie ontploft, maar het is het proberen waard.
Hij deed het toch al niet ;)

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:51
Het lijkt mij niet logisch als je hele PC freezed als je voeding niet goed is? Mij lijkt het eerder een slechte combinatie tussen geheugen en het moederbord, staat het geheugen op de QVL?

Maar goed, het is sowieso geen overbodige luxe om je voeding te vervangen :)

Verwijderd

Topicstarter
Knul schreef op zondag 10 juli 2011 @ 23:28:
Het lijkt mij niet logisch als je hele PC freezed als je voeding niet goed is? Mij lijkt het eerder een slechte combinatie tussen geheugen en het moederbord, staat het geheugen op de QVL?

QVL? hihi :D

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Google? hihi :D

[ Voor 7% gewijzigd door D4NG3R op 10-07-2011 23:34 ]

• TerraGuy

TerraGuy

Knul schreef op zondag 10 juli 2011 @ 23:28:
Waarom de voeding vervangen als het nog niet zeker is dat dat het probleem is? Ik bedoel, Sweex is zeker niet het beste wat aan te raden valt, maar als Sweex-voedingen het nooit zouden doen zouden ze niet verkocht worden. En het zou zonde zijn om de voeding te vervangen als dat niet het probleem zou zijn.

Ik heb hier een merkloze voeding erin, doet het al 6 jaar prima, zelfs met een 30% overclock. Je hoeft echt geen Coolermaster of Antech te hebben om een eenvoudig pctje aan te zwengelen. Dat er een grotere kans is op fouten is weer een ander verhaal.

[ Voor 4% gewijzigd door TerraGuy op 10-07-2011 23:34 ]

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:51
TerraGuy schreef op zondag 10 juli 2011 @ 23:33:
[...]

Waarom de voeding vervangen als het nog niet zeker is dat dat het probleem is? Ik bedoel, Sweex is zeker niet het beste wat aan te raden valt, maar als Sweex-voedingen het nooit zouden doen zouden ze niet verkocht worden. En het zou zonde zijn om de voeding te vervangen als dat niet het probleem zou zijn.

Ik heb hier een merkloze voeding erin, doet het al 6 jaar prima, zelfs met een 30% overclock. Je hoeft echt geen Coolermaster of Antech te hebben om een eenvoudig pctje aan te zwengelen. Dat er een grotere kans is op fouten is weer een ander verhaal.
Het systeem is toch aan de dure kant (imho), en ik zelf zou het risico niet willen lopen met zon cheapass voeding. Maar dat is mijn mening, als TS zich er goed bij voelt moet hij het vooral zo laten :)

Verwijderd

Topicstarter
Is er niet ergens in Amsterdam een geweldige winkel/ persoon die dit probleem wel/ kan oplossen voor mij?

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:53
TerraGuy schreef op zondag 10 juli 2011 @ 23:33:
[...]

Waarom de voeding vervangen als het nog niet zeker is dat dat het probleem is?
Niet zeker maar aangezien de rest voornamelijk (nieuwe) a-merk componenten zijn, dit soort klachten juist aan de voeding doet denken en sweex al geen beste reputatie heeft ...
Ik bedoel, Sweex is zeker niet het beste wat aan te raden valt, maar als Sweex-voedingen het nooit zouden doen zouden ze niet verkocht worden. En het zou zonde zijn om de voeding te vervangen als dat niet het probleem zou zijn.
Het is ook zonde als je dure gloednieuwe onderdelen door een crappy voeding naar de maan gaan.

• TerraGuy

TerraGuy

Heeft het randapparatuur eruit halen geen effect gehad?

Het is nog steeds apart dat hij het bij de winkel continu blijft doen en bij jou niet.

Mijn redenatie:

1. Zij hebben alleen je pc getest zonder randapparatuur, dus het ligt aan de randapparatuur of misschien een kapotte USB-poort

2. Zij hebben, zoals D4NG3R suggesteert een andere (test)voeding erin gedaan zodat ze meer controle hebben. Op zich vreemd dat ze dan de voeding niet testen, als dat zo vaak het probleem is, maar het wijst dan richting een voedingsprobleem.

3. Eventueel dat je een instabiel voedingsnet hebt in je huis die je voeding niet kan stabiliseren en daardoor een piek of dal veroorzaakt in de stroomtoevoer. Als dat gebeurt: pc loopt vast.

4. Iets met je thuisnetwerk/internet is niet in orde, of een wifi- of netwerkkaart die de boosdoener is. Aangezien ze in de winkel waarschijnlijk niet het internet hebben aangesloten.

Verder zou ik het niet weten.
Nielson schreef op zondag 10 juli 2011 @ 23:51:
[...]
Het is ook zonde als je dure gloednieuwe onderdelen door een crappy voeding naar de maan gaan.
Maar zo te zien draaide het systeem al jaren zonder problemen, dus de kans dat er iets naar de maan zou gaan is nog steeds erg klein tov een merkvoeding.

[ Voor 17% gewijzigd door TerraGuy op 11-07-2011 00:00 ]

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-02 08:55

Van internet:
I updated from the bios version 1.5 to 1.8, and after about 30 seconds after Win 7 64bit reaches the desktop, windows freezes. No stop error or log, no mouse or keyboard movement.
After significant trial and error, it seems that the cause is from the enabled "Intel C-State" in the bios. If I disable it, I don't get freezes. I'm curious to know why BIOS 1.5 isn't affected by this problem, I can leave the C-state enabled just fine, but as soon as I flash to 1.8 I get the same freezing problem. Not overclocking the CPU.

System Specs:
Intel i7 2600K
MSI P67A-C43
G-Skill F3-12800CL9-4GBRL (16GB - 4x4GB)
Gigabyte nVidia GTS450 1GB
Seagate Barracuda 7200.12 1TB

-Kontroleer of alles in de kast vastzit, kaarten goed vast, stekkers goed vast.

-Harde schijf uitwisselen of testen met hd tune.
Of met software van de harde schijf firma. Of http://www.ultimatebootcd.com/

-Kontroleer je bios instellingen.
Alles wat je snelheid varieert, zet dit vast, zoals de cpu snelheid die variabel is.
Kijk of je moederbord iets heeft als turbo/overclock, zet dit op normaal.
Geheugen stroom verhogen, alleen een beetje verhogen(google hierop).
Voltages van je pc kontroleren, zonder belasting en met belasting, via multimeter en via software.
Geheugen op 1066 zetten, en testen.

-Zoek op je moederbord op algemene problemen.

-Andere voeding proberen, dus een voeding lenen.
Zoveel mogelijk eruit halen, en dan testen met oude voeding. Geheugen(1 geheugen laten zitten), dvd etc verwijderen, alle rand apparatuur losmaken.

-Ander geheugen proberen, ook al is memtest goed dan kan geheugen nog steeds problemen geven.
Met oude geheugen zou je de stroom kunnen verhogen, hoeveel moet je even opzoeken.

-Alle overige onderdelen gaan uitwisselen.

Indien bovenstaande niet zou werken, dus andere voeding en ander geheugen.
Dan zul je alles moeten gaan loshalen en op een stuk karton de pc aanzetten en opbouwen. Indien dit werkt dan weer in de kast inbouwen.

Linux livecd werkt deze wel?

http://forums.guru3d.com/showthread.php?p=3930253

[ Voor 36% gewijzigd door jan99999 op 11-07-2011 06:26 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb uiteindelijk mijn computer toch nog een keer naar de winkel gebracht en hij freezde daar ook (eindelijk). Ze zijn er achter gekomen dat de fout bij het moederbord lag (iets stuk). Ze hebben hetzelfde moederbord gewoon weer ingebouwd. Blijkbaar ongeluk voor mij iets stuk van iets dat nieuw is. Dus eindelijk van het probleem af! Super lief in elk geval voor al jullie hulp.

Mvg
Jane

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2011 22:30 ]

• Struikrover
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:19
Lag het toch niet aan de voeding :). En nog gemaakt op je verjaardag, wat wil je nog meer
Pagina: 1