Toon posts:

Foxconn nt330i ion HD playback

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 218468

Topicstarter
Systeem
Foxconn nt330i
NVidia ION chipset
80GB Vertex 2 SSD
2GB DDR2 OEM
Externe Samsung USB 2.0 schijf, 2TB

Het probleem dat zich voor doet, is dat ik op de een of andere manier full-hd content niet goed krijg afgespeeld.

Wat er gebeurt:
  • In Media Player Classic Home Cinema hapert het beeld af en toe, en lijkt de software ook niet meer / zeer langzaam te reageren wanneer ik de film wil stoppen of het programma wil afsluiten. Dit is echter - of zo lijkt het dan toch - niet gerelateerd aan CPU load, want die draait vrolijk rond de 30% (al vind ik dat nog relatief hoog, aangezien dit volledig GPU zou moeten zijn voor zo ver ik weet.. dat is toch het idee van de ION).
  • In Boxee blijft de software op zich wel redelijk werken, maar de film vertoont dezelfde problemen. Bij doorspoelen blijft de audio ook een tijdje achterlopen. Het haperen is ook hier aanwezig.
Wat heb ik geprobeerd:
  • In eerste instantie draaide ik Windows 7 Pro 64bit. Ik heb hierop de drivers geprobeerd vanaf de NVidia website, alsook de drivers van de website van Foxconn. Dat laatste hielp wel in zoverre dat hij toen aangaf dat de 'coprocessor' juist geïnstalleerd was, waar dat daarvoor niet het geval was, maar het probleem werd niet opgelost. De hapering bleef.
  • Omdat ik toen dacht dat het misschien een probleem was met 64bit driver-ondersteuning, heb ik de 32bit variant van Windows 7 Pro geïnstalleerd, en daarvoor dezelfde riedel doorlopen. Ook daar gewoon nog steeds het probleem.
Ik begin zelf langzaam de externe harddisk te verdenken.. maar kan het zo zijn dat die te traag is om full hd content naar de pc te 'streamen' ? Dat kan ik me niet voorstellen eigenlijk.... Ik ben in ieder geval een beetje aan het eind van mijn latijn. Heb geen idee wat ik verder moet proberen.

Hopelijk staat dit topic trouwens op de goede plek, het had net zo goed bij softe goederen of bij Complete systemen gekund... geen idee

[Voor 0% gewijzigd door Anoniem: 218468 op 10-07-2011 16:50. Reden: foutjes]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-10 23:13
Om te testen zou je een full HD file naar de SSD kunnen kopieëren en checken of deze dan wel soepel afspeelt.

MPC-HC zou links of rechtsonderin (gebruik de speler incidenteel) aan moeten geven wat voor hardwareversnelling gebruikt wordt, als daar DXVA staat zou alles soepel moeten spelen.

Als de file vanaf de SSD zelf wel goed speelt, probeer daarna eens via gedeelte netwerkmap te streamen. En gaat 720p wel goed vanaf de externe harde schijf?

Wiethoofds meuk en 'overige'

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
Hmm ja, klopt, maar stel dat het de externe disk is... eigenlijk kan dat toch (gezien de specificaties van USB 2.0, bedoel ik dan) niet? Ik bedoel.. als het zo is, dan is het zo natuurlijk, maar het zou wel heel raar zijn / niet mogen voor komen, lijkt mij.

ps. ik ga het nu testen.

[Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 218468 op 10-07-2011 16:57]

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
Nu ik een film overkopieer van extern naar SSD, doet 'ie dat met 23MB/s, dat zou toch snel zat moeten zijn om een bestand af te spelen..

Acties:
  • 0Henk 'm!

• justahuman
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 20:46
De max van usb ligt rond de 400 mbit/s dus als het bestand niet te groot is zou het moeten kunnen. (je kan het makkelijk uitrekenen grote van film/ duur van film).( usb gebruikt je cpu dus dat is logies en het kan zijn dat het af en toe hapert door dat de snelheid inkakt maar als je niks anders draait zou dat ook niet logies zijn.)

[Voor 34% gewijzigd door justahuman op 10-07-2011 17:05]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Huismus
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17-08 11:25
justahuman schreef op zondag 10 juli 2011 @ 17:01:
De max van usb ligt rond de 400 mbit/s dus als het bestand niet te groot is zou het moeten kunnen. (je kan het makkelijk uitrekenen grote van film/ duur van film)
480 mbit/s is het theoretisch maximum van de standaard (USB 2.0). Trek je daar de overhead vanaf kom je inderdaad rond de 400 mbit/s, al zegt dit niets over de controller / harde schijf.

Wat voor bitrate heeft de film precies?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• justahuman
Huismus schreef op zondag 10 juli 2011 @ 17:06:
[...]

480 mbit/s is het theoretisch maximum van de standaard (USB 2.0). Trek je daar de overhead vanaf kom je inderdaad rond de 400 mbit/s, al zegt dit niets over de controller / harde schijf.

Wat voor bitrate heeft de film precies?
De bitrate maakt toch niet uit gezien het bestand gewoon als ze geheel over usb verstuurd word en daarna verwerkt/decompressed.

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
Ok, geprobeerd vanaf de SSD. Zelfde probleem. Het heeft dus niets met bandbreedtes te maken.
Ook nog even naar het cpu-gebruik gekeken tijdens het afspelen: 22%. Ook dat is dus niet het probleem.
Toch begint heel MPCHC te trippen zo snel als de video start. Laggy, non-responsive. Heel vreemd.

Lijkt dan een driver issue?

[Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 218468 op 10-07-2011 17:12]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• justahuman
wat voor een container gebruik je voor je films?

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
mkv
mphc decode ze ook juist, want er staat DXVA onderaan :)

[Voor 90% gewijzigd door Anoniem: 218468 op 10-07-2011 17:15]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Huismus
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17-08 11:25
Anoniem: 218468 schreef op zondag 10 juli 2011 @ 17:14:
mkv
mphc decode ze ook juist, want er staat DXVA onderaan :)
Een container is meer dan alleen de extensie;
http://mediainfo.sourceforge.net/nl

Acties:
  • 0Henk 'm!

• XeNeRgY
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Misschien kan je videochip het niet aan. DXVA zou namelijk altijd vloeiend moeten spelen tenzij je GPU te zwak is. Kun je DXVA eens uitzetten om te zien of de film dan soepeler loopt? Eventueel kun je XBMC proberen. daar kun je gemakkelijk met deze opties spelen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
De videochip kan het wel aan. Overal lees ik van mensen dat ze 1080p afspelen met dit apparaat. Vloeiend volgens hen.

Overigens in dit geval, bijvoorbeeld: 8147kbps, 24fps, AVC (High@L4.1)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• XeNeRgY
  • Niet online
Kan je TV 24P playback aan? Heb je het met meerdere bestanden? Andere framerates?

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
Alle HD bestanden, geen idee welke framerates dat allemaal zijn, maar het zijn er een stuk of 20.
24P zegt me zo even niets, maar het is een full hd Philips, dus die zou dit toch wel gewoon probleemloos af moeten kunnen spelen lijkt me.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@topicstarter, heb je het volgende topic ook als eens doorgenomen?

[Nvidia Ion] Nieuws & Discussie Topic - Deel 4

Mogelijk staat daar de oplossing tussen voor de problemen die je hebt. Uit ervaring weet ik dat vloeiende 1080p weergave geen probleem mag zijn voor een ION330 setje maar door een niet optimale software/codec setup kan wel een hoop verziekt worden. Je USB schijf snelheid lijkt me geen probleem te mogen geven, mijn traagste NAS geeft ongeveer 12-14MB en met die snelheid kan ik probleemloos Full-HD streamen.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
hardware-lover schreef op zondag 10 juli 2011 @ 17:34:
@topicstarter, heb je het volgende topic ook als eens doorgenomen?

[Nvidia Ion] Nieuws & Discussie Topic - Deel 4

Mogelijk staat daar de oplossing tussen voor de problemen die je hebt. Uit ervaring weet ik dat vloeiende 1080p weergave geen probleem mag zijn voor een ION330 setje maar door een niet optimale software/codec setup kan wel een hoop verziekt worden. Je USB schijf snelheid lijkt me geen probleem te mogen geven, mijn traagste NAS geeft ongeveer 12-14MB en met die snelheid kan ik probleemloos Full-HD streamen.
Bedankt. Ik had het topic al gezien maar nog niet gelezen. Goed te weten dat het nuttig kan zijn. Ik ga het doornemen.

Ik weet inderdaad ook zeker dat het gewoon moet werken.. ik heb een Asus UL50 laptop die gemaakt is op laag energieverbruik, en zelfs die kan gewoon 1080p afspelen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
Hmm zo te zien ook weinig nuttigs in dat topic.. ik denk dat het hem niet in de refreshrate zit, omdat de software ook ontzettend traag wordt zo snel als ik een video open. Dan moet er toch meer aan de hand zijn dan een refreshrate die niet oke is..

Acties:
  • 0Henk 'm!

• XeNeRgY
  • Niet online
Probeer eens XBMC, daar kun je met verschillende instellingen spelen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DJ-Promo
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21:44
XBMC live al geprobeerd? Deze is gebasseerd op Linux en moet goed samenwerken met ION.

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
Bah, live cd gebrand, herkent xbmc mijn wireless keyboard weer niet.
Straks even verder kijken :) bedankt zo ver iig. Ik laat nog iets weten als ik meer getest heb.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-10 23:13
Wat je ook nog zou kunnen controleren, is het videogeheugen in het BIOS op een vaste of misschien te lage waarde ingesteld. Deze zou minimaal 256MB of idealiter 512MB moeten zijn.

Wiethoofds meuk en 'overige'

Acties:
  • 0Henk 'm!

• XeNeRgY
  • Niet online
Check even het XBMC topic voor instellingen. Ik heb vrijdagochtend een screen gepost met videoinstellingen die bij mij optimaal zijn. Wel zorgen dat DXVA aan staat, dat kan ik de screen uit staan :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Anoniem: 218468 schreef op zondag 10 juli 2011 @ 17:49:
Hmm zo te zien ook weinig nuttigs in dat topic.. ik denk dat het hem niet in de refreshrate zit, omdat de software ook ontzettend traag wordt zo snel als ik een video open. Dan moet er toch meer aan de hand zijn dan een refreshrate die niet oke is..
Jij hebt 52 pagina's in 9 minuten doorgelezen? Serieus?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
hardware-lover schreef op zondag 10 juli 2011 @ 19:40:
[...]

Jij hebt 52 pagina's in 9 minuten doorgelezen? Serieus?
Zoekfunctie.
:)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:10

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Welke decoding-instellingen heb je buiten DXVA al geprobeerd en wat waren de resultaten per instelling?

Op deze wijze kun je inzicht verkrijgen in het feit of het driver / hardware / combinatie van elementen is. :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Topicstarter
Ok, op XBMCLive werkt het op zich prima. Ik moet nu alleen nog ontdekken hoe ik ervoor kan zorgen dat de externe NTFS schijf beschikbaar is voor mijn Windows computer in het netwerk. De schijf dus gekoppeld aan de HTPC met XBMCLive, en de films en series staan daarop.
Verder mis ik nu Spotify, iets dat ik veel gebruik. Het is eigenlijk mijn enige muziekbron op het moment, en ik luister veel muziek. Daar moet ik dus nog iets op vinden. Wellicht Ubuntu minimal installeren en daarin XBMC... maar dan moet ik toch weer steeds switchen naar een desktopomgeving, ook niet echt geweldig. Jammer dat er nog geen goede oplossing lijkt te zijn voor het gebruiken van Spotify in XBMC.
Pagina: 1

Google Pixel 7 Sony WH-1000XM5 Apple iPhone 14 Samsung Galaxy Watch5, 44mm Sonic Frontiers Samsung Galaxy Z Fold4 Insta360 X3 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee