Systeem
Foxconn nt330i
NVidia ION chipset
80GB Vertex 2 SSD
2GB DDR2 OEM
Externe Samsung USB 2.0 schijf, 2TB
Het probleem dat zich voor doet, is dat ik op de een of andere manier full-hd content niet goed krijg afgespeeld.
Wat er gebeurt:
Hopelijk staat dit topic trouwens op de goede plek, het had net zo goed bij softe goederen of bij Complete systemen gekund... geen idee
Foxconn nt330i
NVidia ION chipset
80GB Vertex 2 SSD
2GB DDR2 OEM
Externe Samsung USB 2.0 schijf, 2TB
Het probleem dat zich voor doet, is dat ik op de een of andere manier full-hd content niet goed krijg afgespeeld.
Wat er gebeurt:
- In Media Player Classic Home Cinema hapert het beeld af en toe, en lijkt de software ook niet meer / zeer langzaam te reageren wanneer ik de film wil stoppen of het programma wil afsluiten. Dit is echter - of zo lijkt het dan toch - niet gerelateerd aan CPU load, want die draait vrolijk rond de 30% (al vind ik dat nog relatief hoog, aangezien dit volledig GPU zou moeten zijn voor zo ver ik weet.. dat is toch het idee van de ION).
- In Boxee blijft de software op zich wel redelijk werken, maar de film vertoont dezelfde problemen. Bij doorspoelen blijft de audio ook een tijdje achterlopen. Het haperen is ook hier aanwezig.
- In eerste instantie draaide ik Windows 7 Pro 64bit. Ik heb hierop de drivers geprobeerd vanaf de NVidia website, alsook de drivers van de website van Foxconn. Dat laatste hielp wel in zoverre dat hij toen aangaf dat de 'coprocessor' juist geïnstalleerd was, waar dat daarvoor niet het geval was, maar het probleem werd niet opgelost. De hapering bleef.
- Omdat ik toen dacht dat het misschien een probleem was met 64bit driver-ondersteuning, heb ik de 32bit variant van Windows 7 Pro geïnstalleerd, en daarvoor dezelfde riedel doorlopen. Ook daar gewoon nog steeds het probleem.
Hopelijk staat dit topic trouwens op de goede plek, het had net zo goed bij softe goederen of bij Complete systemen gekund... geen idee
[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2011 16:50 . Reden: foutjes ]