Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 414450

Topicstarter
Hallo,

Ik ben best geïnteresseerd in de Gaming-pc van Juli uit de BBG (http://tweakers.net/reviews/2184/3/tweakers-punt-net-best-buy-guide-editie-juli-2011-budgetgame-en-gamesysteem.html)
Nou wou ik de des betreffende pc van (hier) rond de € 600,- samenstellen bij Alternate, nou is alleen het probleem dat Alternate de moederboard niet heeft die in de BBG staat.
Het gaat dan over de GigaByte GA-970A-UD3.

Aangezien ik dit moederboard niet kan vinden zou ik graag een vergelijkbare moederboard hebben die in het zelfde systeem even goed of zelf beter functioneert. Alleen ben ik niet zo goed bekend met wat nou een goede moederboard is en wat nou allemaal precies nodig is.

Ik heb het Topic gelezen van *Welk moederbord moet ik kopen?* maar nou kom ik er alsnog niet uit.
Zouden jullie mij misschien kunnen helpen met het vinden van een geschikte moederboard of in ieder geval een richting geven wat een goede oplossing zou zijn.

Graag hou ik het budget in de buurt van de huidige GigaByte GA-970A-UD3, dit in verband met het totaal prijsje.

Met vriendelijke groeten,
Etisc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Anoniem: 414450 schreef op zaterdag 09 juli 2011 @ 16:31:
Ik heb het Topic gelezen van *Welk moederbord moet ik kopen?* maar nou kom ik er alsnog niet uit.
Zouden jullie mij misschien kunnen helpen met het vinden van een geschikte moederboard of in ieder geval een richting geven wat een goede oplossing zou zijn.
Waar kom je dan niet uit? Met behulp van dat topic zou je toch al zelf een shortlist moeten kunnen maken van de borden die aan je eisen voldoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 414450

Topicstarter
Ja ik heb een beetje rond zitten kijken en dacht dat dit wel wat is:
ASRock 870 Extreme3

en waar ik over twijfel, is of het wel goed samenvalt. wordt de CPU niet benadrukt of de GPU,
is er met dit board wel te overclocken dat soort dingen. Dit is mijn eerste keer dat ik echt zelf een computer samenstel (met hulp van BBG ofcourse) en nou heb ik wel is gehoord dat bepaalde onderdelen de prestaties van andere onderdelen benadrukken als je begrijpt wat ik bedoel.

En bedankt voor je snelle reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• osmosis
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 29-07 22:56
Als je weet waar je op moet letten wat je zou moeten weten nadat je die forums hebt doorgespit
kom je al snel tot de conclusie dat er niet veel mis is met dat moederbord
tenzij je bijv een i7 erop wil prikken :P dan word het lastig,....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als je zo bang bent dat je iets verkeerds koopt, waarom koop je die betreffende plank dan niet gewoon? Hij is meer dan zat te vinden in de pricewatch. En als je per se iets bij een bepaalde winkel wil kopen, kijk dan naar iets met dezelfde chipset.
Pak je een andere chipset, kijk dan wat de verschillen zijn tussen die 2 chipsets, en ga op zoek naar benchmarks tussen die 2.