CineMate® GS of toch iets anders

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• we_are_borg
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-06 23:20

we_are_borg

You will Comply

Topicstarter
Ik ben vandaag even langs geweest in een winkel ik heb hier geluisterd naar een Bose CineMate® GS dat was een goede verbetering die ik momenteel heb mijn receiver is al 8 jaar oud of ouder is en mijn boxen 10 tot 11 jaar. De verkoper zei dat dan zoiets als een Bose CineMate® GS al een hele vooruitgang is. Ik vond het geluid zeer goed klinken maar ik vraag me af of er toch nog wat anders is wat beter zal klinken. Mijn budget is max 900 euro kabels geen probleem voor mij, mijn wensen zijn niet veel eisend. Er moet aangesloten kunnen worden Popcorn C-200, PS3, Satelliet Receiver eventueel een PC. Ik kijk zeer graag films en series en luister graag internet radio een receiver met internet aansluiting en internet radio zal voor mij een uitkomst zijn.

Ik heb zelf al gekeken naar een paar merken maar ik ben er helemaal uit wat betreft Audio momenteel ik weet niets meer wat mij kan helpen. Alleen maar naar cijfers kijken en vergelijken is niet iets wat ik graag doe met audio aangezien er ook nog iets bestaat als gewoon luisteren of het goed is.

Voor die 900 euro zoek ik een receiver en boxen 2.1, 5.1 of 7.1 alles is nog open in dit stadium. Wie heeft nog ideeën waar ik naar kan kijken.

You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mentalmadnizz
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07-07 16:24

mentalmadnizz

Deze nick was hip in de 90's.

Wat heb je nu staan dan qua audio? Vind het knap dat de verkoper je setje kan beoordelen op leeftijd, ik weet zeker dat mijn 20 jaar oude versterker die Bose alle hoeken van de kamer laat zien.

Probeer anders eens of je je eigen set mee mag nemen en die naast die Bose mag zetten?

Turbo Turbo!! | www.analogaudio.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Bedenk eerst eens wat je nou precies wilt - "alles is open" maak je jezelf het onnodig ingewikkeld.
- Vind je surround effecten geil > 5.1 setje
- Vind je kwaliteit in stereo (muziek) belangrijker > 2.0

In beide gevallen heb je een recente receiver nodig aan je eisen te zien, ga hier voor iets in de prijsklasse 300-400 euro. Heb je nog 500-600 euro over voor of 2 mooie speakers of een redelijk 5.1 setje. Denk hierbij aan: alles in pakje vorm+subwoofer is meer waar voor je geld dan een Bose knutselset. Spit hier eens wat topics door, staan genoeg tips in in jouw prijsklasse.

Even zo snel in die prijsklasse met eis internet radio:
http://www.eu.onkyo.com/en/products/tx-nr509-35637.html

5.1:
http://www.teufelaudio.com/home-cinema/motiv-3-p200.html
http://www.canton.de/en/h...ie/produkt/movie125mx.htm

[ Voor 17% gewijzigd door wagenveld op 09-07-2011 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• we_are_borg

we_are_borg

You will Comply

Topicstarter
mentalmadnizz schreef op zaterdag 09 juli 2011 @ 15:21:
Wat heb je nu staan dan qua audio? Vind het knap dat de verkoper je setje kan beoordelen op leeftijd, ik weet zeker dat mijn 20 jaar oude versterker die Bose alle hoeken van de kamer laat zien.

Probeer anders eens of je je eigen set mee mag nemen en die naast die Bose mag zetten?
Ik heb een Sony 5.1 staan met B&W boxen, meenemen naar de winkel is niet nodig aangezien de Bose veel voller klonk als wat ik nu heb.
wagenveld schreef op zaterdag 09 juli 2011 @ 15:43:
Bedenk eerst eens wat je nou precies wilt - "alles is open" maak je jezelf het onnodig ingewikkeld.
- Vind je surround effecten geil > 5.1 setje
- Vind je kwaliteit in stereo (muziek) belangrijker > 2.0

In beide gevallen heb je een recente receiver nodig aan je eisen te zien, ga hier voor iets in de prijsklasse 300-400 euro. Heb je nog 500-600 euro over voor of 2 mooie speakers of een redelijk 5.1 setje. Denk hierbij aan: alles in pakje vorm+subwoofer is meer waar voor je geld dan een Bose knutselset. Spit hier eens wat topics door, staan genoeg tips in in jouw prijsklasse.
Hoewel ik een 5.1 receiver heb heb ik dit nog nooit gebruikt ik heb alleen een center en link/rechts aangesloten staan misschien dat dit kom dat mijn 5.1 set eigenlijk niet zo goed klonk in het begin. Ik hou wel er van als geluid een bepaald effect heeft in films hierbij zou een 5.1 of zelfs 7.1 een uitkomst zijn.

You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:11
Koop dan een subwoofer voor het volle geluid, dat is goedkoper en beter :)

Mijn Home Cinema in aanbouw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• we_are_borg

we_are_borg

You will Comply

Topicstarter
Een andere receiver die ik heb staan is misschien beter een Sony STR-DE875 misschien een goede set boxen halen voor dit systeem alleen wat is betaalbaar en klinkt toch goed. De aansluitingen op dit systeem is meer dan genoeg en HDMI heb ik niet echt nodig aangezien ik dit via me tv heb en geluid optisch gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:12

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

we_are_borg schreef op zaterdag 09 juli 2011 @ 15:55:
[...]

Ik heb een Sony 5.1 staan met B&W boxen, meenemen naar de winkel is niet nodig aangezien de Bose veel voller klonk als wat ik nu heb.

[...]

Hoewel ik een 5.1 receiver heb heb ik dit nog nooit gebruikt ik heb alleen een center en link/rechts aangesloten staan misschien dat dit kom dat mijn 5.1 set eigenlijk niet zo goed klonk in het begin. Ik hou wel er van als geluid een bepaald effect heeft in films hierbij zou een 5.1 of zelfs 7.1 een uitkomst zijn.
Mjah 5.1 zonder rears en een sub is gewoon geen 5.1 Als je dan wel in 5.1 mode draait kan het ook nog eens zijn dat het onderste gedeelte van het spectrum niet richting je fronts gaat waardoor je bassen gaat missen.

Mijns inziens kun je twee wegen inslaan:

Je gaat voor fatsoenlijke 5.1 waarbij je uitkijkt naar een sub en rears. Je laat je versterker gewoon staan dus.

Of je gaat voor 2.0 waarbij je uitkijkt naar twee vloerstaande luidsprekers die meer dan voldoende laag geven. Deze keuze kan er voor zorgen dat je versterker een beetje krap bemeten blijkt te zijn. Ik denk echter dat je daar bij normale volumes geen last van zal hebben.

Edit: wat voor B&W's heb je nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• we_are_borg

we_are_borg

You will Comply

Topicstarter
De B&W zijn de DM 601 S2.

Ik draai niet 5.1 op deze receiver hij staat in normale mode voor 2.0 geluid. Ik denk dat het beste voor mij is om een leuke 5.1 set te kopen ik heb namelijk alleen nu maar een center en link/rechts boxen meer niet. Alleen ik weet echt niet waar ik op moet letten met boxen kopen ik zie wel 5.1 sets staan maar hoe weet ik dat ze goed zijn voor mij, kijken naar specs is de eerste stap daarna kijk ik of er reviews zijn. Maar het lijk of ik iets mis als ik aan het kijken ben kleur etc maak me niet zo heel erg uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mentalmadnizz

mentalmadnizz

Als jij daar een goeie stereoversterker (2.0!) aanhangt heb je een geluid waar die Boses niet tegenop kunnen. Waarom zou je in hemelsnaam 5.1 willen als je nu al niet weet waar je de luidsprekers neerzet?

Die Sony receivers ken ik enigzins en ik vind ze bepaald niet goed klinken, vandaar mijn advies, neem die speakers eens onder de arm en ga bij een redelijke hifi zaak eens naar een goede stereoversterker luisteren :)

Scheelt waarschijnlijk nog een hoop geld ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:22

MazeWing

The plot thickens...

Ik raad je aan voor 400-500 euro een een mooie 5.1 receiver te kopen (bijvoorbeeld pricewatch: Denon AVR-1911) en vervolgens daar je huidige B&W speakers op aansluiten. Die B&W speakers die je nu hebt, zijn beter dan je ooit van Bose zult krijgen. En let er wel op dat de Bose speakers in de winkel vaak veel beter klinken dan in het echt bij je thuis.

Hoe dat komt?
http://www.intellexual.net/bose.html

edit: ligt het aan mij of wordt je doodgegooid met ® tekens bij de bose website/bose reclames. Serieus... Ik heb nog nooit zoveel ®'s gezien op een website.

[ Voor 14% gewijzigd door MazeWing op 11-07-2011 23:16 ]

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z6II | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 397269

Heb het even doorgenomen maar de aannames van de schrijver slaan kant noch wal.

Zo kun je over het algemeen redeneren over elk set satellietspeakers en niet enkel alleen over bose. Zeker waar dat de prijzen de pan uit rijzen maar troep is het in ieder geval niet. Het is gewoon niet gemaakt voor muziek.

Dat de schrijver THX normen gaat hanteren neemt al een stuk geloofwaardigheid weg vind ik.

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 397269 op 11-07-2011 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:11
Het zijn gewoon die verschrikkelijke bandpass subs van ze, kleine bass/midrange drivers op zo'n manier in een behuizing gezet dat er alleen maar een lage monotone rumble uit komt. Dat klinkt in eerste instantie lekker vol, maar na een tijdje wordt het best wel onaangenaam om naar te luisteren. Smaken verschillen hoor, maar dan is het vast gezegd. Verder zijn de meeste tips wel gegeven geloof ik.

Mijn Home Cinema in aanbouw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

Anoniem: 397269 schreef op maandag 11 juli 2011 @ 23:30:
[...]

Heb het even doorgenomen maar de aannames van de schrijver slaan kant noch wal.

Zo kun je over het algemeen redeneren over elk set satellietspeakers en niet enkel alleen over bose. Zeker waar dat de prijzen de pan uit rijzen maar troep is het in ieder geval niet. Het is gewoon niet gemaakt voor muziek.

Dat de schrijver THX normen gaat hanteren neemt al een stuk geloofwaardigheid weg vind ik.
Het is al een wat ouder artikel, toen THX nog wel wat betekende. (nu zijn wekkerradio's al bijna THX...). Maar wat nog steeds van kracht is, is de manier waarop Bose producten worden geplaatst in de winkel. Altijd weg van de andere spulletjes en de luisterruimte is inderdaad een kleine ruimte met de speakers dicht bij je.

De TS heeft gewoon goede speakers en een waardeloze receiver. Als ik mijn B&W 683's op een simpele sony versterker aansluit dan gaat het ook niet klinken. Dus nogmaals: een goede receiver bij zijn huidige speakers zal wonderen doen. En het is natuurlijk fantastisch dat de verkoper van de Bose zegt dat de CineMate een gigantische voorruitgang zal zijn op zijn huidige speakers.

Benieuwd wat de verkoper had gezegd, als je hem had verteld dat je B&W 800 serie speakers had... :+

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z6II | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barry457
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 02-07 15:30
Denk dat de verkoper het niet eens door zou hebben 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21:11
Hou aub die B&W speakers!
Als je gewoon 2 betere speakers wil, dan ben je je budget al kwijt.
Koop een deftige receiver, en eventueel een center en 2 rears van de rest van je budget.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priyantha Bleeker
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:26

Priyantha Bleeker

Out and proud \o/ :D \o/

Jups :) Die B&W speakers lekker houden, eventueel als rears inzetten en er twee fronts bijhalen bijvoorbeeld.
Als ik goed heb gelezen las ik dat je al een center had, welk type is dat ? Is die uit de zelfde serie als je B&W's ?

Als receiver zou ik gewoon eens kijken naar Yamaha, Denon, Marantz, Pioneer, Onkyo en dergelijke.
Bijvoorbeeld de Yamaha RX-V667 is nu erg goedkoop, maar dat zelfde geld ook voor bijvoorbeeld de Pioneer VSX-920, beide modellen uit 2010 en dus relatief goedkoop te krijgen op het moment. En beide receivers zijn van heel erg fatsoenlijke kwaliteit.
Je B&W speakers zijn redelijk tot goed, geen 'top' spul maar zeker beter als het genoemde Bose setje ;) Die B&W's hebben een groter frequentie bereik zonder twijfel en gecombineerd met een beetje knappe receiver en er eventueel een setje extra fronts bij zou het qua surround sound ook niet verkeerd moeten zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

De adviezen voor een andere receiver vind ik wel wat zwaar aangedikt. "Bepaald niet goed klinken", "waardeloze receiver" enzo. Het zal vast niet top-off-the-line zijn, maar volgens mij wordt nog steeds het gros van de geluidskwaliteit bepaald door de luidsprekers en hun plaatsing.

Het zou zonde zijn als de TS nu 500 euro aan een nieuwe receiver uitgeeft en het geluid hooguit marginaal verbeterd. Wellicht kan je iemand of een winkel vinden waarvan je een betere receiver kan lenen om het te beoordelen in je thuissituatie.

Twee nieuwe fronts en evt een daar bij passende center (en de 601 als rear) zou bijvoorbeeld een veel verstandigere investering kunnen zijn. Die 900 euro is zo op iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 21:04

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Ik was even nieuwsgierig naar de 602 S2's, want ik ben niet zo heel erg thuis in B&W. Wat ik er nog over kan vinden, is dit zeker geen verkeerde speaker. B&W presteert eigenlijk altijd over de hele range van speakers erg goed. De keuze tussen Bose of deze B&W's is voor mij ook een no-brainer. Qua specs verslaat de 602 al een Bose-set, zelfs zonder sub.

Maar (er is altijd een maar), toen ik zelf voor speakers aan het kijken was, heb ik B&W's (type weet ik niet meer) op mijn receiver gehad. Die zit qua klasse hoger dan wat hier voorgesteld wordt en is in de sub-high end een bekend en zeker gerespecteerd merk. Maar een B&W speaker klonk er niet op.
Een snelle check met wat andere receivers leerde mij al snel dat Marantz bijv. wel erg lekker klonk met deze B&W's (en weer totaal niet met de speakers die uiteindelijk goed matchde mijn receiver).

Mijn advies is simpel. Vergeet Bose en ga eens bij een goede Hifi-zaak langs (Hobo, Raf, etc) met de vraag of je een afspraak kan maken om in de luisterruimte een versterker te zoeken die bij jouw 602's past en in budget ligt. Dit is zelden een probleem. Ik denk dat je met de suggesties van hierboven een heel eind zal komen. Een Bose set is echt een stap terug in kwaliteit, ongeacht welk systeem je van hen neemt.

De volgende stap is thuis kijken hoe de speakers staan en daar wat mee experimenteren. Laagweergave wordt extreem beïnvloed door de plaatsing van de speakers in de ruimte. Iets verder een hoek in kan veel meer laag geven. Nu zit bij de 602 wel de bass-reflex poort aan de voorkant, waardoor de speaker relatief neutraal te plaatsen is, maar het zal hoe dan ook effect hebben.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mentalmadnizz

mentalmadnizz

ACM schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 10:25:
De adviezen voor een andere receiver vind ik wel wat zwaar aangedikt. "Bepaald niet goed klinken", "waardeloze receiver" enzo. Het zal vast niet top-off-the-line zijn, maar volgens mij wordt nog steeds het gros van de geluidskwaliteit bepaald door de luidsprekers en hun plaatsing.
Ben ik het niet mee eens. Een serieus goeie speaker gaat verschrikkelijk klinken aan een slechte versterker. Je geluid is zo goed als de zwakste schakel en die zwakste schakel is hier duidelijk de receiver.
Het zou zonde zijn als de TS nu 500 euro aan een nieuwe receiver uitgeeft en het geluid hooguit marginaal verbeterd. Wellicht kan je iemand of een winkel vinden waarvan je een betere receiver kan lenen om het te beoordelen in je thuissituatie.
Daarom zei ik al eerder, neem die speakers onder de arm en loop een goeie hifi zaak binnen :)
Twee nieuwe fronts en evt een daar bij passende center (en de 601 als rear) zou bijvoorbeeld een veel verstandigere investering kunnen zijn. Die 900 euro is zo op iig.
Mits surround een vereiste is natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

mentalmadnizz schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 18:40:
Een serieus goeie speaker gaat verschrikkelijk klinken aan een slechte versterker.
Hoe kan een serieus goede speaker "verschrikkelijk klinken" op een wat mindere versterker, maar wel serieus goed zijn met een goede versterker ? Bovendien neem je voor het gemak aan dat die Sony receiver slecht is en dat de speakers die ie nog heeft blijkbaar "serieus goed" zijn ;)
Je geluid is zo goed als de zwakste schakel en die zwakste schakel is hier duidelijk de receiver.
Die vlieger gaat niet op. Alle schakels hebben met hun zwaktes invloed op het geluid. Ze hebben uiteraard niet allemaal evenveel invloed op het geluid. Maar het is zeer zeker niet zo dat alleen de zwakste schakel invloed op het geluid heeft. En het is mij niet duidelijk dat het de receiver is.
Als bijvoorbeeld de luidsprekers verkeerd staan opgesteld, dan gaat een nieuwe receiver daar wellicht alleen wat noemenswaardigs aan verbeteren doordat ie is voorzien van een uitgebreide roomequalizer.
Daarom zei ik al eerder, neem die speakers onder de arm en loop een goeie hifi zaak binnen :)
Dat of regel een andere versterker thuis. Als die nauwelijks anders (let op, zet ze zo goed mogelijk even luid!) klinkt, dan hoeft de TS daar voorlopig niet naar te kijken.
Het "zilveren kabel"-topic hier in het audio-forum gaat zo nu en dan ook over versterkers en bij de enkele voorbeelden van blinde tests mbt versterkers bleken er doorgaans geen noemenswaardige verschillen te zitten tussen goedkope en dure.
Mits surround een vereiste is natuurlijk.
Sja, toen ik 2003 op zoek ging naar bookshelfs vielen bij mij de B&W 601 S3 en 602 S3 af omdat ik de eerste te mager en de ander te zwaar vond qua bassen. De S2's zijn dus iig al gauw een jaar of 10 oud en het waren niet de dikste van de serie toen. Dus het kan zomaar zijn dat de 601 S2's eigenlijk toch minder goed presteren dan de TS hoopt en in dat geval is een nieuw stel fronts sowieso nuttig. Ongeacht of ie de 601's dan als rear erbij zet of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10:57

FeaR

In GoT we trust

Ik heb niet het hele document doorgelezen, maar mijn oog viel toch echt meteen op het bereik van de units:
Satellieten: 280 Hz to 13.3k Hz at ±10.5 dB
Subwoofer: 46Hz to 202Hz at ±2.3 dB

Sowieso een bereik opgeven bij ±10.5 dB is echt heel ziek. Dat geeft in geen enkele manier een goed beeld van wat zo'n satelliet nu echt kan doen. En dan een subwoofer die over de 200 Hz gaat! Dat is geen subwoofer meer, dat is gewoon een woofer. Ergste is nog wel dat ze met die 202 Hz nog steeds een gat van bijna 80 Hz hebben ten opzichte van de satellieten. Puur op specificaties zou ik dan zelfs een Logitech-setje verkiezen boven deze Bose. Sowieso is en subwoofer die maar tot 46 Hz gaat eigenlijk niet eens leuk voor films, dat is nog net te doen met muziek. Voor films ga je echt de impact missen.
ACM schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 23:23:
[...]Dat of regel een andere versterker thuis. Als die nauwelijks anders (let op, zet ze zo goed mogelijk even luid!) klinkt, dan hoeft de TS daar voorlopig niet naar te kijken.
Het "zilveren kabel"-topic hier in het audio-forum gaat zo nu en dan ook over versterkers en bij de enkele voorbeelden van blinde tests mbt versterkers bleken er doorgaans geen noemenswaardige verschillen te zitten tussen goedkope en dure.
Klopt. In theorie moeten een versterker van driehonderd euro en drieduizend euro hetzelfde klinken. Op normaal volume. Want een duurdere versterker zal het vermogen wel wat stabieler brengen en de speaker gecontroleerder en strakker aansturen. Dat zal je zeker horen. Idem met kleuring in een versterker. Als een versterker echt gekleurd is dan is er een andere afstemming intern.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

vandaag nog even in de mediamarkt in Eindhoven geweest. Daar hadden ze dus ook een hele zooi aan bose setjes. (die allemaal aan de muur zijn bevestigd en iets naar voren steken) Even zo'n demo geluisterd en klonk best aardig (ook al waren het typische geluiden die eigenlijk op elke speaker wel goed klinken. Vervolgens zo'n zelfde set (bose 3-2-1) gezien die gewoon op een doos stond, met de speakers er gewoon naast. Toen ik daar wat muziek uit hoorde spelen, klonk het toch stukken minder dan de demo setjes en was het zelfs minder geluid dan de setjes van samsung, sony, etc. die er ook stonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

FeaR schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 23:56:
Sowieso is en subwoofer die maar tot 46 Hz gaat eigenlijk niet eens leuk voor films, dat is nog net te doen met muziek. Voor films ga je echt de impact missen.
De meeste mensen weten helemaal niet dat ze dat niet gaan horen. Zelfs met vrij goede speakers als uit de TS zal je niet tot 46 Hz gaan, sterker nog daar zou die bose set misschien zelfs al wat lager mee gaan. Let er wel op dat dat specificaties uit 1999 zijn (toch?), dus dat hoeft niet meer voor deze set te gelden.
Het is wel eng dat ze geen moeite doen om aan te geven wat de specificaties zijn van die dingen. Ik zou iig eerder naar een Kef KHT-model ofzo kijken/luisteren dan naar zo'n mysterieus bose-setje.
Dat zal je zeker horen. Idem met kleuring in een versterker. Als een versterker echt gekleurd is dan is er een andere afstemming intern.
Als ie echt gekleurd is zal je het inderdaad horen. Maar veelal is het ook een kwestie van weten waar je op moet letten, zoniet dan hoor je het niet/nauwelijks. Hoedanook, zolang de TS het niet probeert weet ie sowieso niet of er daar verbetering te halen is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TBTL
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Ik heb die website wel een keer doorgelezen, vond het een vrij onbetrouwbare website.
FeaR schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 23:56:
Ik heb niet het hele document doorgelezen, maar mijn oog viel toch echt meteen op het bereik van de units:
Satellieten: 280 Hz to 13.3k Hz at ±10.5 dB
Subwoofer: 46Hz to 202Hz at ±2.3 dB
[...]
Ergste is nog wel dat ze met die 202 Hz nog steeds een gat van bijna 80 Hz hebben ten opzichte van de satellieten.
Je ziet dat de grafiek van de subwoofer en die van de satellietjes elkaar netjes snijden rond -6dB, als de fase klopt heb je dus geen gat. Ik zie ook niet echt hoe ze op ±10.5 dB komen voor de satellieten, ik lees eerder ±6 dB af. Neemt natuurlijk niet weg dat het matig klinkt, zeker voor het geld. :)

[ Voor 9% gewijzigd door TBTL op 13-07-2011 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10:57

FeaR

In GoT we trust

ACM schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 08:12:
[...]De meeste mensen weten helemaal niet dat ze dat niet gaan horen. Zelfs met vrij goede speakers als uit de TS zal je niet tot 46 Hz gaan, sterker nog daar zou die bose set misschien zelfs al wat lager mee gaan. Let er wel op dat dat specificaties uit 1999 zijn (toch?), dus dat hoeft niet meer voor deze set te gelden.
Het is wel eng dat ze geen moeite doen om aan te geven wat de specificaties zijn van die dingen. Ik zou iig eerder naar een Kef KHT-model ofzo kijken/luisteren dan naar zo'n mysterieus bose-setje.
Punt is dat je met zo'n Bose - als de specificaties nog kloppen - een 5.1 set neerzet die maar tot de 46 Hz gaat en dan ben je klaar. Als de TS zijn speakers gewoon hergebruikt is de kans sowieso al redelijk groot inderdaad dat deze al een redelijk gelijk bereik hebben. Plus je kan naderhand nog een subwoofer aanschaffen om het gat naar beneden op te vullen.

Overigens is het niet alleen Bose die niet al te veel specificaties op geeft. Ook andere merken geven alleen het bereik op van heel de set. Dus inclusief subwoofer. Je kan dan nooit lekker zien waar de crossover van de subwoofer gaat liggen. En als er al bereik wordt opgegeven dan staat er veelal niet bij of het bij -3 of -6 dB is gemeten.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinlath
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-04 14:15
Hmm..

Om even de knuppel in het hoenderhok te gooien.
Ik zat zelf in een vergelijkbare situatie als dat de TS zit, voor relatief weinig geld een knap systeem ( mijn budget was 1500,-. voor het complete plaatje )
Uiteindelijk ben ik uitgekomen bij de Heco Victa II serie, op papier goed bereik en goede specs, na beluisteren tevreden.

De Heco's geven een vol en warm geluid, de audiofielen zullen er niet kapot van zijn maar als je een goed allround middenklasse systeem zoekt dan denk ik dat dit je speakers zijn.

http://www.heco-audio.de/...b5ec6f88bec9f84a5b054&L=1

Wat betreft receiver, is denk ik net zo persoonlijk als de luidsprekers, ik ben zelf gegaan voor de Pioneer VSX-920-K pricewatch: Pioneer VSX-920-K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvrbtcpt
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:36
MazeWing schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 00:53:
vandaag nog even in de mediamarkt in Eindhoven geweest. Daar hadden ze dus ook een hele zooi aan bose setjes. (die allemaal aan de muur zijn bevestigd en iets naar voren steken) Even zo'n demo geluisterd en klonk best aardig (ook al waren het typische geluiden die eigenlijk op elke speaker wel goed klinken. Vervolgens zo'n zelfde set (bose 3-2-1) gezien die gewoon op een doos stond, met de speakers er gewoon naast. Toen ik daar wat muziek uit hoorde spelen, klonk het toch stukken minder dan de demo setjes en was het zelfs minder geluid dan de setjes van samsung, sony, etc. die er ook stonden.
Sowieso, hoe krijg je fatsoenlijk 5.1 geluid uit een 2.1 set?
Bose klinkt leuk als je gewoon TV kijkt en je krijgt een stereo signaal waar de set surround van maakt.

Als je echter een fatsoenlijke film met DD of DTS neemt dan wordt het geluid vaak echt geplaatst, en dan hoor je dus enkel geluid uit een speaker rechts of links naast je.
Dat krijgt zo'n Bose setje niet voor elkaar. Met softwarematige oplossing proberen ze het, maar het is toch anders als een echte speaker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• we_are_borg

we_are_borg

You will Comply

Topicstarter
Wel ik wacht even met uitbreiden of vervangen van mijn audio set, ik ga eerst mijn kamer opknappen en veranderen. Als ik mijn huidige indeling gaat veranderen dan hou ik gelijk rekening met de plaatsing van de boxen zodat ze meer ruimte hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 159816

we_are_borg schreef op maandag 11 juli 2011 @ 17:45:
De B&W zijn de DM 601 S2.

Ik draai niet 5.1 op deze receiver hij staat in normale mode voor 2.0 geluid. Ik denk dat het beste voor mij is om een leuke 5.1 set te kopen ik heb namelijk alleen nu maar een center en link/rechts boxen meer niet. Alleen ik weet echt niet waar ik op moet letten met boxen kopen ik zie wel 5.1 sets staan maar hoe weet ik dat ze goed zijn voor mij, kijken naar specs is de eerste stap daarna kijk ik of er reviews zijn. Maar het lijk of ik iets mis als ik aan het kijken ben kleur etc maak me niet zo heel erg uit.
Die speakers zijn echt duidelijk beter dan alles wat Bose heeft (en dan ben ik nog niet eens een fan van de 6xx-serie van B&W). Ze gaan waarschijnlijk net zo laag als de Bose subwoofer, draai eens aan de bass knop van je receiver/versterker. En ga eens naar een goede hifi zaak (te herkennen aan het afwezig zijn van Bose ;)).

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 159816 op 23-07-2011 19:23 ]

Pagina: 1