Toon posts:

B&W DM 303 houden of verkopen en voor een nieuwe 5.1

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• arjendj
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08-05 11:21
Ik heb nu 2x Bowers & Wilkins DM303 en ik wil graag naar een 5.1 set met dolby en met misschien spdif.
Zouden jullie de DM303's houden en er tweedehands kwaliteit speakers bijkopen van ongeveer dezelfde leeftijd?Of is het verstandiger om te gaan sparen voor een Bose of Harman Kardon 5.1 setje???

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online

FeaR

ModeratoR Consumentenelektronica

In GoT we trust

Heb je al eens naar zo'n " Bose of Harman Kardon 5.1-setje" geluisterd? Als je het geluid net zo goed vind klinken als je huidige B&W DM303 dan is de keuze simpel: lekker makkelijk een kant en klare set kopen. Maar als je het geluid van je huidige speakers beter vind (wat me plausibeler lijkt) dan zou ik gaan voor een losse receiver en op zoek gaan naar de andere drie speakers en subwoofer om je 5.1 compleet te maken. Denk dat je voor het geld meer kwaliteit gaat krijgen als je de B&W DM303 als basis gebruikt dan met zo'n kant en klare set.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• arjendj
Ik heb wel een 2.1 setje van Bose en Harman Kardon gehoord en ik vind het geluid ongeveer hetzelfde alleen heb ik nu soms een beetje ruis, maar dat zou ook door de reciever kunnen komen (Kenwood KA-54).
Op de boxen staat 100 watt, zou de Harman Kardon AVR 165 geschikt zijn voor mij met een vermogen van 5x 95 Watt geen overkill en veel meer aansluitmogelijkheden dan dat ik nodig heb????

[Voor 44% gewijzigd door arjendj op 08-07-2011 23:14]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21:28
Hoeveel wil je kwijt?
Je vindt zeker al een goede receiver voor een dikke 300€, en minder als je tweedehands koopt.

Begin daarmee, en luister maar eens.
Ruis komt nooit van de speakers zelf, dat komt ofwel van je gluidsbron, ofwel van je versterker.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• arjendj
Ongeveer 300 euro.
Ik kwam op marktplaats de Harman Kardon AVR 335 tegen.
Zou dat wat zijn voor 5.1 en is ie geschikt voor mijn speakers?? : http://link.marktplaats.nl/454660848

[Voor 55% gewijzigd door arjendj op 09-07-2011 14:06]

• arjendj
Ik twijfel nu tussen de Harman Kardon AVR 335 tweedehands voor 175 euro en de Yamaha RX-V371 269 euro.
Harman kardon heeft het uiterlijk en de prijs voor, weet iemand of de 335 een hdmi heeft specs zeggen van wel maar ik kan het nergen op een foto vinden???
De Yamaha heeft voor dat ie nieuw is en dat hij evt later 3d accepteerd.
Welke zouden jullie kiezen??

[Voor 16% gewijzigd door arjendj op 09-07-2011 20:34]

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-04 13:40

Ik zie zo 123 geen hdmi, maar dat kan ook aan mij liggen :)

Anoniem: 374197

Vraag me af welke handleiding je heb gepak op google vind ik verschillende en daar staat nergens hdmi dus het zit er niet op.

• arjendj
Stond op een of andere engelse vergelijksite dat ie 1 hdmi aansluiting had, maar ik kon hem op de foto niet vinden.
Is daar veel kwaliteits verschil in HDMI of SPDIF? Hij hoeft alleen maar het geluid van de HTPC te verwerken en met een geluidskaart heb je zo spdif.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online

FeaR

ModeratoR Consumentenelektronica

In GoT we trust

Het verschil tussen HDMI en S/PDIF staat onder andere hier uitgelegd: [FAQ] Audio . Althans, de verschillen wat het ene type qua audio wel aan kan en wat niet. Plus dat HDMI natuurlijk beeld en geluid stuurt en S/PDIF alleen geluid.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee