Apple heeft miljard dollar verdiend aan iOS-ontwikkelaars

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07:04

Herman

FP ProMod
Topicstarter
Geachte Redactie :)

nieuws: Apple heeft miljard dollar verdiend aan iOS-ontwikkelaars
Omdat het 30 procent van de inkomsten zelf houdt, heeft dit Apple ruim een miljard dollar opgeleverd.
Uit het artikel zou je de indruk kunnen krijgen dat de App Store van Apple een geldboom is en dat het nu al een miljard heeft opgeleverd. De titel spreekt ook van 'verdienen'. Maar omzet ≠ winst/profit/verdienen. Zie ook deze reactie waarin de mogelijkheid wordt gegeven dat AppStore toch niet zo winstgevend is:
Zoefff in 'nieuws: Apple heeft miljard dollar verdiend aan iOS-ontwikkelaars'

Wellicht een optie om 'verdienen' en 'opleveren' om te vormen in 'omzet'? Dat lijkt me meer juist :)

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Tricky. Nee, winst is geen omzet, maar om 'verdienen' nou gelijk te stellen aan 'winst boeken' - nee. Ik verdien ook veel meer dan dat ik kan uitgeven :+

Erger is dat Apple geen miljard omzet heeft geboekt. Apple heeft ruim 3,5 miljard omzet geboekt. Daarvan is 2,5G$ als kosten afgeboekt wegens aan ontwikkelaars gegeven, en over de rest kunnen we niks zeggen. Ik vind 'verdiend' hier eigenlijk wel okee. Het is niet perfect, maar het alternatief dat je aandraagt vind ik niet beter. Van winst wordt bovendien nergens gesproken en de precieze toedracht staat in het stuk, dus ik wil dit eigenlijk gewoon zo laten :)

[ Voor 7% gewijzigd door Rataplan op 08-07-2011 18:07 ]

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07:04

Herman

FP ProMod
Topicstarter
Ok :)

Inderdaad is ´omzet´ ook niet volledig juist. Achteraf (na het maken van dit topic) bedacht ik mij ook dat een aanpassing ook niet echt heel noodzakelijk meer is aangezien in diverse reacties deze kwestie al is verduidelijkt.

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic