Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 412649

Topicstarter
Beste lezer,

Ik heb het onderstaande samengesteld en ik moet nog alleen een moederbord hebben.

#ProductPrijsSubtotaal
1Samsung Spinpoint F3 HD502HJ, 500GB€ 30,54€ 30,54
1Sony Optiarc AD-7260S Zwart€ 17,45€ 17,45
1Cooler Master CM 690 II Advanced€ 79,50€ 79,50
1Scythe Mugen 2 Rev. B€ 34,-€ 34,-
1OCZ ModXStream Pro 700W€ 68,90€ 68,90
1Crucial m4 CT064M4SSD2 64GB€ 92,-€ 92,-
1Adata AD3U1333C4G9-2€ 54,90€ 54,90
1AMD Phenom II X4 975 Black Edition€ 145,50€ 145,50
2XFX HD 6870 1024 MB DDR5 DisplayPort Black Edition Dual Fan (HD-687A-ZDBC)€ 164,67€ 329,34
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 852,13

Het gaat hem nu om het volgende, ik wil binnenkort BF3 op vrij hoog kunnen spelen en met de deze gekozen onderdelen moet dat gaan lukken. Nu moet ik echter alleen nog een moederbord, graag wil ik dat deze ook AM3+ ondersteund zodat ik nog een keer later een nieuw processortje kan kopen :P. Mijn moederbord mag rond de 100 Euro kosten.

Mijn vraag ik nu dus ook ondersteund een AM3+ moederbord ook meteen AM3? En welk moederbord kan ik het beste nemen want ik kom er nu echt niet meer uit...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20:48

M2M

medicijnman

Anoniem: 412649 schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 11:41:
Het gaat hem nu om het volgende, ik wil binnenkort BF3 op vrij hoog kunnen spelen en met de deze gekozen onderdelen moet dat gaan lukken. Nu moet ik echter alleen nog een moederbord, graag wil ik dat deze ook AM3+ ondersteund zodat ik nog een keer later een nieuw processortje kan kopen :P. Mijn moederbord mag rond de 100 Euro kosten.

Mijn vraag ik nu dus ook ondersteund een AM3+ moederbord ook meteen AM3? En welk moederbord kan ik het beste nemen want ik kom er nu echt niet meer uit...
Ik hoop dat je het met deze onderdelen uberhaupt kan spelen. Check de system requirements in het BF3 topic eens.

Zie verder pricewatch, sorteer filters op AM3+ en een max prijs van 100 euro en kies de bovenste (meest populaire).

[Voor 66% gewijzigd door M2M op 08-07-2011 11:45]

-_-

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
M2M schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 11:45:
[...]

Ik hoop dat je het met deze onderdelen uberhaupt kan spelen. Check de system requirements in het BF3 topic eens.

Zie verder pricewatch, sorteer filters op AM3+ en een max prijs van 100 euro en kies de bovenste (meest populaire).
Met deze onderdelen kan ik makkelijk spelen, hoezo zou ik het niet kunnen spelen dan.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06:15

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ik heb zelf deze:
pricewatch: Gigabyte GA-990FXA-D3

Deze is AM3+, maar zit gewoon een AM3 CPU in (afaik bestaan er nog geen AM3+ CPU's op het moment).

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Mijn vraag ik nu dus ook ondersteund een AM3+ moederbord ook meteen AM3?
Ja, maar dat kun je ook bij de specs van een willekeurig AM3+ mainboard terug vinden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• M2M

M2M

medicijnman

Anoniem: 412649 schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 11:46:
[...]

Met deze onderdelen kan ik makkelijk spelen, hoezo zou ik het niet kunnen spelen dan.
omdat battlefield 3 nog niet uit is, en we nog geen flauw idee hebben hoe de performance gaat zijn om een willekeurig systeem. Kijkend naar BC2, en hoe zwaar dat is op de processor met 32 man op een server, wordt het helemaal een drama als we servers hebben van 64 man.

-_-

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
M2M schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 11:48:
[...]

omdat battlefield 3 nog niet uit is, en we nog geen flauw idee hebben hoe de performance gaat zijn om een willekeurig systeem. Kijkend naar BC2, en hoe zwaar dat is op de processor met 32 man op een server, wordt het helemaal een drama als we servers hebben van 64 man.
Ik weet niet of jij het nieuws in de gaten houd betreft games, maar DICE zei in een persconferentie zelf dat hun de lat niet te hoog willen leggen voor gamers. Hun willen juist dat ze veel PC gamers aantrekken door de specs van de game gewoon normaal te houden, nou sorry hoor maar dan kan ik met mijn specs dus echt wel BF3 draaien.

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
Deze moet trouwns toch ook kunnen dan?

#ProductPrijsSubtotaal
1Asrock 890FX Deluxe5€ 140,60€ 140,60
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 140,60

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Anoniem: 412649 schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 11:50:
Ik weet niet of jij het nieuws in de gaten houd betreft games, maar DICE zei in een persconferentie zelf dat hun de lat niet te hoog willen leggen voor gamers. Hun willen juist dat ze veel PC gamers aantrekken door de specs van de game gewoon normaal te houden, nou sorry hoor maar dan kan ik met mijn specs dus echt wel BF3 draaien.
De lat zal dan eerder zijn voor de 'normale' instellingen, dat het op lagere kwaliteit ook nog normaal speelbaar is op de wat mindere systemen. Natuurlijk kan je BF3 draaien, maar niemand weet precies op welke settings.
Anoniem: 412649 schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 11:51:
Deze moet trouwns toch ook kunnen dan?
Alle AM3+ borden kunnen in principe AM3 CPU's draaien, bij twijfel even op de website van de fabrikant kijken.

[Voor 16% gewijzigd door SinergyX op 08-07-2011 11:52]

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• M2M

M2M

medicijnman

Anoniem: 412649 schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 11:50:
[...]

dan nog, weten we niet hoe het spel zich gedraagt. Zie BF2 tijdens release. Op systemen met een GF7xxx kaart was dat niet speelbaar. (op degelijke settings)

Maar voor de rest is het een prima systeem. Toekomst kijken is koffiedik kijken. Iets kopen voor de toekomst is nutteloos. Je koopt iets nu voor de games die nu uit zijn.

-_-

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RJBanthum
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 04-06 21:55
Als ik nog een tip mag geven: De AMD X4 965 is 40 euro goedkoper dan de 975 die in je lijst staat, maar is slechts 200 MHz langzamer. Volgens mij is dat voor een processor die je allicht met je AM3+ keuze snel gaat vervangen de betere keus!

Mogelijk zit je met beperkte levermogelijkheden van een bepaalde winkel oid, maar ook je geheugen zou een tikje goedkoper kunnen en evt. je videokaarten.

Mogelijk zou je met hetzelfde budget een Intel i5 2500k setup kunnen kopen. Ik denk dat het nuttig is om deze vragen (en ook aangaande het AM3+ bordje) in het BBG Gamesysteem topic te stellen!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Anoniem: 412649 schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 11:41:
En welk moederbord kan ik het beste nemen want ik kom er nu echt niet meer uit...
Heb je **LET OP** Welk moederbord moet ik kopen? al eens gevolgd?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• XeNeRgY
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Je hebt een budget van 100€ en komt nu met een mega duur moederbord van 140€ aanzetten? Als je BF3 wilt spelen zou ik sowieso op je mobo besparen en voor die besparing iets meer aan een i5 2500k uitgeven.

[Voor 40% gewijzigd door XeNeRgY op 08-07-2011 14:35]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• dutch_warrior
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 29-05 22:05
tip:
Neem een bord met 900 series chipset.
Die borden zijn volledig bulldozer compatible, en hebben een betere southbridge aan boord.
De 990FX biedt ook 2x x16 pci-e lanes + nog 8 extra lanes voor een 3e kaart.
Wikipedia: Comparison of AMD chipsets

En waarom wil je het systeem nu gaan bouwen, je kan beter even iets langer wachten todat er meer bekend is over de performance van BF3.

[Voor 17% gewijzigd door dutch_warrior op 08-07-2011 14:36]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

XeNeRgY schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 14:33:
Je hebt een budget van 100€ en komt nu met een mega duur moederbord van 140€ aanzetten? Als je BF3 wilt spelen zou ik sowieso op je mobo besparen en voor die besparing iets meer aan een i5 2500k uitgeven.
Ik had in 4de post al een >100 bord aangegeven, die alles ondersteund voor de komende Bulldozer CPU.

Dat terzijde, een 64GB SSD kan nog best een krap gaan worden als je daar ook BF3 op wil installeren, ik weet niet wat huidige games doen qua omvang op dit moment, maar als ik MMO's lang zie komen van 20-32GB, heb je niet bijzonder veel ruimte.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• XeNeRgY
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
SinergyX schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 14:41:
[...]

Ik had in 4de post al een >100 bord aangegeven, die alles ondersteund voor de komende Bulldozer CPU.
Klopt, maar TS gaf aan dat hij rond de 100 uit wilde geven....

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Cyclonic
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 06-06 22:52
Die 975 vervangen voor een 955 scheelt je al 70 euro
Gfx vervangen voor 1x 6950 unlocken naar 6970

Dan heb je genoeg geld voor een Asus Sabertooth 990fx :p en overlocken die cpu naar 4 gig :p

[Voor 47% gewijzigd door Cyclonic op 08-07-2011 16:38]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

XeNeRgY schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 14:44:
[...]

Klopt, maar TS gaf aan dat hij rond de 100 uit wilde geven....
Verkeerde teken, bedoel dus <100 :) (precies te zijn, € 96,70 :P)

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee