jip_86 schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 09:28:
[...]
En je laptop trekt ook een college van 2u of meer op de accu? Ik heb ook informatica gedaan, dan heb je gewoon een windows laptop nodig. Maar als er een college was waar je je laptop nodig hebt dan heb je echt halswerk om tot het einde toe mee te kunnen werken op de accu. Als je hier en daar een beetje Word en Powerpoint draait en je hebt de centen zou ik mooi die extra accuduur meepikken. Mijn broertje neemt voor zijn MBP niet eens een lader mee naar school en een laptop die de helft dunner is.
Of je koopt een degelijke laptop met een grote accu?
Mijn XPS M1330 met 9-cell accu kon 5 uur halen op batterij. Kon omdat na ruim 3,5 jaar de accu wel echt minder aan het worden is, maar nog steeds is 3 uur peanuts als je de low power mode gebruikt. Was ook nog geen hele dure laptop, geloof zo'n 800 euro inclusief Dell kortigscode en exclusief BTW. Nu heb je in dit segment vele male meer keuze en ook nog betere prijzen.
Met een SSD er in kan mijn beestje nog prima mee, zowel mechanisch als qua performance.
Een Apple kan degelijker zijn, maar ik denk dat het vooral er aan licht hoe je dat ding gebruikt. Zorg je er voor dat je het in een laptoptas of hoesje doet? Zoja, dan kan je laptop sowieso wel een tijdje mee, die van mij is meer dan eens gevallen (in tas dus wel) en doet het nog prima. 1x laten vallen zonder tas/hoes en daardoor was de buitenkant een beetje ontzet en zat er een barstje in de accu, maar verder werkt ie nog prima.
Als je vraag dus is: heb ik een MBP nodig dan is het antwoord dus zeker nee, mits je dan wel een andere degelijke laptop koopt. Is je vraag zou ik een MBP moeten kopen, dan moet je jezelf afvragen of je er meer geld voor over hebt en of je zelf echt meerwaarde ziet.
Voor mij persoonlijk is dat in ieder geval niet zo.
Edit:
Over bv. die trackpad van Apple, ik kan er niets mee, net als OSX. Zal best allemaal goed werken, maar voor mij werkt het in ieder geval niet en ik snap dan ook niet waarom iedereen daar zo lyrisch over is. Ik wil bv. gewoon knoppen onder mijn trackpad en wil geen trackpad waar ik half op lig met mijn handen als ik aan het typen ben. Maar, dat zijn allemaal persoonlijke overwegingen. Verder is het slim om rekening te houden dat je het topic in het Mac gedeelte van het forum hebt neergegooid en dat hier dus mogelijk meer dan normaal Apple fans rondlopen
[
Voor 13% gewijzigd door
EvilWhiteDragon op 09-07-2011 11:28
]