• jeffrey12
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19-05 15:33
Ik heb een vraagje kan je een q9000 processor plaatsen in een acer acer 7738g met een t6600
of gaat dit hitte problemen opleveren?

Op dit moment wordt mijn laptop niet extreem heet en vraag me af of ik mijn laptop op deze manier weer sneller kan maken.

Accuduur maakt me niet uit.

ik beschik over de kennis om hem te plaatsen ik vraag me alleen af of het mogelijk is kwa koeling
hij moet natuurlijk niet op het kookpunt komen.

bedankt alvast :)

• Anoniem: 303530
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Voordat ik daar uitspraken over ga doen: waarom denk jij dat een CPU upgrade effect gaat hebben op je computer. Wat doe jij op dit moment wat naar jouw mening niet snel genoeg gaat? Je kan je geld namelijk beter steken in een SSD.

• jeffrey12
ik doe zeer veel aan multitasken en virtuele computers daarvoor kunnen meerdere cores handig zijn.
+ mijn processor staat daarbij bijna continu 100% te werken

[Voor 23% gewijzigd door jeffrey12 op 07-07-2011 22:09]

• Solid_Aapie
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 28-05 22:48
Anoniem: 303530 schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 22:05:
Voordat ik daar uitspraken over ga doen: waarom denk jij dat een CPU upgrade effect gaat hebben op je computer. Wat doe jij op dit moment wat naar jouw mening niet snel genoeg gaat? Je kan je geld namelijk beter steken in een SSD.
Of meer geheugen daar houden virtuele computers wel van ;)

Specs

• jeffrey12
Solid_Aapie schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 22:10:
[...]

Of meer geheugen daar houden virtuele computers wel van ;)
dat wordt ook nog bijgeplaatst ik ga nu naar 8gb maar ik denk dat een quad core ook flink zal helpen.

• Niet online
Dan moet je dus eerst uitzoeken wat voor socket je hebt, en vervolgens welke processoren er allemaal in dat socket passen. Ideaal zou zijn als dezelfde laptop ooit verkocht is met een quadcore: dan weet je namelijk zeker dat het bios ermee werkt.

• jeffrey12
Anoniem: 303530 schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 22:19:
Dan moet je dus eerst uitzoeken wat voor socket je hebt, en vervolgens welke processoren er allemaal in dat socket passen. Ideaal zou zijn als dezelfde laptop ooit verkocht is met een quadcore: dan weet je namelijk zeker dat het bios ermee werkt.
deze laptop is verkocht met een quadcore ook een q9000 ik heb alleen het idee dat de heatsink anders is voor deze versie dus dan moet ik eerst die ook zien te krijgen

overigens hebben sommige mensen ook een gtx260m erin werkend weten te krijgen.

• Niet online
Doe een temperatuurcheck. Blijft de temperatuur acceptabel (rond de 60° met alleen prime95 oid) dan gaat het wel lukken. Als hij met T6600 als boven de 80 graden komt... niet doen.

• jeffrey12
Anoniem: 303530 schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 22:25:
Doe een temperatuurcheck. Blijft de temperatuur acceptabel (rond de 60° met alleen prime95 oid) dan gaat het wel lukken. Als hij met T6600 als boven de 80 graden komt... niet doen.
nee ik weet dat de quadcore koeler anders is dan de gene die ik nu heb ik heb nu socket p en dat is een socket waar een q9200 ook op kan maar dat wordt ie heel heet

ik ga dus eerst een sterkere koeling regelen met een q9000 en een 120watt voeding
anders gaat t ook niet lukken:P

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jeffrey12
weet iemand waar ik zo,n koeler kan vinden??? ben al een tijdje aan t zoeken en vind niks bruikbaars

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Niet online
Uit een andere laptop van hetzelfde model... Ik denk niet dat je die kunt vinden tenzij je veel geluk hebt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jeffrey12
Anoniem: 303530 schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 00:26:
Uit een andere laptop van hetzelfde model... Ik denk niet dat je die kunt vinden tenzij je veel geluk hebt.
ik ben al aan het zoeken op sites bij reserve onderdelen van het model met de q9000
heb er alleen nog niet heel veel geluk mee gehad

ben er wel achter dat er maar 2 verschillende koelsigmenten zijn in dit model
dus misschien heb ik de goede al in mijn pc

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jeffrey12
als ik artic silver gebruik worden de koel prestaties ook beter of valt dat opzich wel mee??

Acties:
  • 0Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 26-05 12:14
jeffrey12 schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 21:10:
als ik artic silver gebruik worden de koel prestaties ook beter of valt dat opzich wel mee??
Scheelt misschien één graad.

Edit je berichten als je zelf de laatste poster bent. :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jeffrey12
alex3305 schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 21:13:
[...]

Scheelt misschien één graad.

Edit je berichten als je zelf de laatste poster bent. :)
volgens BTO kan het in laptops op videokaarten en processors 6 graden schelen

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Niet online
Dat is niet zo. Er zit gewoon veel marge op dat spul.

Check [Test] MX-3 met andere smeersels vergeleken eens. Tussen koelprut en duur spul zit max. enkele graden verschil. De geteste processor verbruikt bovendien het dubbele van de Q9000.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jeffrey12
Anoniem: 303530 schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 21:41:
Dat is niet zo. Er zit gewoon veel marge op dat spul.

Check [Test] MX-3 met andere smeersels vergeleken eens. Tussen koelprut en duur spul zit max. enkele graden verschil. De geteste processor verbruikt bovendien het dubbele van de Q9000.
waarom scheelt het dan ongeveer volgens die test ook 8 graden?
dat is voldoende om met een q9000 op een veilige temp te komen..

[Voor 6% gewijzigd door jeffrey12 op 08-07-2011 21:46]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Niet online
jeffrey12 schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 21:44:
[...]

waarom scheelt het dan ongeveer volgens die test ook 8 graden?
Omdat de AS5 nog niet is ingewerkt. Dat is bij die koelpasta heel belangrijk.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:24

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

jeffrey12 schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 21:38:
[...]

volgens BTO kan het in laptops op videokaarten en processors 6 graden schelen
"Wij van WC-eend..." :z

Maar goed, als jouw model laptop met dezelfde koeling ook met een q9000 geleverd is, dan zou het prima moeten kunnen. Of het de meest zinnige investering is, is een tweede.

Voorbeeldje:
Prive heb ik een Acer netbook met C-50 APU die ik van een SSD (Sandforce2 controller) voorzien heb. M'n werklaptop is een Core i5 met twee keer zoveel RAM en een losse GPU. Als het op compileren of 3D gamen aankomt is de Core i5 inderdaad sneller, maar gewoon desktopwerk gaat op mijn netbookje veel soepeler ivm SSD. Gevoelsmatig is het het snellere systeem.

Als je al een SSD hebt zou een andere CPU misschien het overwegen waard zijn, maar tenzij je nu structureel op 2x 100% zit te draaien zou een SSD zo goed als zeker veel meer verschil uitmaken.

Soittakaa Paranoid!

• jeffrey12
ik ben ook van plan om een ssd en 8gb geheugen in mijn laptop te plaatsen. ;)
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee