Toon posts:

Meer of sneller geheugen?

Pagina: 1
Acties:
  • 266 views

Onderwerpen

• michieldg
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20-01-2022
Hoi Tweakers,

Ik ben bezig om een nieuw systeem samen te stellen en stuit daarbij op de volgende vraag;

Voor het geheugen kan ik o.a kiezen uit 4x 4GB 1600mhz geheugen of 6 x 2GB 2000mhz van hetzelfde type (Kingston Hyperx DDR3).

De eerste optie levert dus 16 GB op en de tweede 12 GB, maar sneller. De tweede optie is ongeveer twee keer zo duur.

Ik gebruik de computer vooral voor beeldbewerking, zoals video editing, animatie en 3d, op windows 7 64 bit. Nu vraag ik me dus af welke optie sneller zal zijn bij het renderen en tegelijk draaien van verschillende programma's als After effects en Maya. Ik kon hier een aantal topics over vinden maar zonder duidelijke uitkomst en niet relevant voor deze werkzaamheden.

Geldt hiervoor simpelweg meer geheugen = sneller?

• THE_FIREFOX
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 09:57
michieldg schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 21:50:
Hoi Tweakers,

Ik ben bezig om een nieuw systeem samen te stellen en stuit daarbij op de volgende vraag;

Voor het geheugen kan ik o.a kiezen uit 4x 4GB 1600mhz geheugen of 6 x 2GB 2000mhz van hetzelfde type (Kingston Hyperx DDR3).

De eerste optie levert dus 16 GB op en de tweede 12 GB, maar sneller. De tweede optie is ongeveer twee keer zo duur.

Ik gebruik de computer vooral voor beeldbewerking, zoals video editing, animatie en 3d, op windows 7 64 bit. Nu vraag ik me dus af welke optie sneller zal zijn bij het renderen en tegelijk draaien van verschillende programma's als After effects en Maya. Ik kon hier een aantal topics over vinden maar zonder duidelijke uitkomst en niet relevant voor deze werkzaamheden.

Geldt hiervoor simpelweg meer geheugen = sneller?
Zoals je zelf al zei "Meer geheugen is sneller". Heb je ook over een solid state drive gedacht ? Misschien dat het erg handig is bij multimedia en rendering.

• Hammetje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15:10
Kijk ook even of je nieuwe moederboard dual channel of tripple channel ondersteunt. Baseer je keuze daar vooral op.

Koop gewoon het goedkoopste geheugen van een redelijk merk. Low latency geheugen is overrated.

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)

Anoniem: 362831

Slomer geheugen betekent dat je meer geld hebt voor de CPU en SSD. Zorg dat je PC balanced is, en niet een grote bottleneck heeft.

• Klojum
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09-04 11:18
Houdt vast aan de standaard ondersteunde geheugensnelheden (1600mhz) door je moederbord, ik neem aan dat je een zo stabiel mogelijk systeem wilt hebben als je aan het video-editen bent. Overclocksitaties werken meestal tegendraads.

• darrock
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20-11-2019
Klojum schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 21:59:
Houdt vast aan de standaard ondersteunde geheugensnelheden (1600mhz) door je moederbord, ik neem aan dat je een zo stabiel mogelijk systeem wilt hebben als je aan het video-editen bent. Overclocksitaties werken meestal tegendraads.
eerder de standaart ondersteunde geheugen snelheid door je processor? 1333mhz.
wil je wat hebben aan sneller geheugen moet je het daar ook aanpassen?

• michieldg
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20-01-2022
grannymark schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 21:56:
Kijk ook even of je nieuwe moederboard dual channel of tripple channel ondersteunt. Baseer je keuze daar vooral op.

Koop gewoon het goedkoopste geheugen van een redelijk merk. Low latency geheugen is overrated.
Het nieuwe moederboard ondersteunt triple channel, op welke manier is dat relevant voor deze keuze?
Als ik uit moet gaan van bovenstaande comments zal meer geheugen dus in elk geval sneller zijn?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:57

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op GoT verwachten we dat je doet wat je zelf kunt voordat je een vraag stelt. Daar hoort zeker ook bij dat je de FAQ van het subform bekijkt waar je van plan bent te posten.

En wat staat daar letterlijk...

PMG FAQ - Wat is sneller, minder sneller geheugen of meer trager geheugen?

Soittakaa Paranoid!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee