Toon posts:

GetSerialPortNames() geeft geen output

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• wetlips
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 24-05 18:21
het volgende heel simpele programmatje geeft geen output van de seriele portnamen op de computer.
volgens mij kan het niet simpeler en het is een voorbeeld uit de msdn voorbeelden.
waar zit de fout. het is gemaakt in vs2010 staat in een form1.vb file Ja er zit een listbox1 op het formulier.
msgbox geeft ook niks. ik krijg ook geen fouten.

het moet volgens mij ergens in de instellingen van vs2010 zitten maar waar

Visual Basic .NET:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
Imports System
Imports System.Text
Imports System.Drawing
Imports System.IO.Ports
Imports System.Windows.Forms

Public Class Form1

Sub GetSerialPortNames()
        ' Show all available COM ports.
        For Each sp As String In My.Computer.Ports.SerialPortNames

ListBox1.Items.Add(sp)
            MsgBox(sp)
        Next
    End Sub
End Class

[Voor 2% gewijzigd door RobIII op 07-07-2011 18:44]

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:45

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

Als je code post, gebruik dan code tags a.u.b.

Ik zie niet waarom het niet returnen van serial ports iets met de instellingen van VS2010 te maken zou hebben :? Heb je überhaupt serial ports? Heb je al gedebugged? Debuggen: Hoe doe ik dat?

En, zeg alsjeblieft dat dat niet de hele code is en dat je GetSerialPortNames() wel aanroept...

[Voor 11% gewijzigd door RobIII op 07-07-2011 18:45]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Roses are red Violets are blue, Unexpected ‘{‘ on line 32.

Over mij

• PeaceNlove
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
Roep je je sub GetSerialPortNames() uberhaupt wel aan?
Zet daar anders eens een breakpoint op, dan zie het snel genoeg...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Niemand_Anders
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22-05 23:04

Niemand_Anders

Dat was ik niet..

En wat krijg je terug als je gewoon direct System.IO.Ports.SerialPort.GetPortNames() gebruikt?

If it isn't broken, fix it until it is..

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Armageddon_2k
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-06 08:38

Armageddon_2k

Trotse eigenaar: Yamaha R6

En zo dan?

Visual Basic .NET:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
Imports System 
Imports System.Text 
Imports System.Drawing 
Imports System.IO.Ports 

Public Class Form1 

Private Sub Form1_Activated(ByVal sender As Object,  ByVal e As System.EventArgs) Handles MyBase.Activated
        GetSerialPortNames() 
    End Sub

Sub GetSerialPortNames() 
        ' Show all available COM ports. 

ListBox1.Items.Add(sp) 
            MsgBox(sp) 
        Next 
    End Sub 

End Class

[Voor 55% gewijzigd door Armageddon_2k op 08-07-2011 10:16]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• wetlips
was inderdaad een calling probleem en () probleem.

en ik had in het alternatief de SerialPort.GetPortNames
de accolades () toegevoegd dan werkt het ook niet
dus in een form moet alles gecalled worden.

dit werkt allebei

Visual Basic .NET:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
Imports System
Imports System.Text
Imports System.Drawing
Imports System.IO.Ports
Imports Microsoft.VisualBasic

Public Class Form1

Sub GetSerialPortNames()
        '' Show all available COM ports.
            MsgBox(sp)
        Next
    End Sub

Private Sub Button1_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles Button1.Click

Dim s As String
        For Each s In SerialPort.GetPortNames
            ListBox1.Items.Add(s)
        Next s

GetSerialPortNames()

End Sub

End Class

Acties:
  • 0Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

wetlips schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 11:34:
en ik had in het alternatief de SerialPort.GetPortNames de accolades () toegevoegd dan werkt het ook niet
Dat zijn geen accolades, maar haakjes. En waarom probeerde je dat? Weet je wel wat haakjes doen, of zit je te gokken?
dus in een form moet alles gecalled worden.
Godzijdank wel, het zou een mooi zootje worden als alle methodes in een klasse automagisch worden aangeroepen. 8)7

https://oneerlijkewoz.nl
I have these thoughts / so often I ought / to replace that slot / with what I once bought / 'cause somebody stole my car radio / and now I just sit in silence

Acties:
  • 0Henk 'm!

• wetlips
CodeCaster schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 13:53:

Godzijdank wel, het zou een mooi zootje worden als alle methodes in een klasse automagisch worden aangeroepen. 8)7
ik probeerde dat om hem werkende te krijgen, gokken dus of trial and error. inmiddels ben ik er achter dat het niks uit maakt of daar haakjes staan achter SerialPort.GetPortNames.
ik las trouwens ook ergens , weet niet meer waar dat je soms de computer opnieuw op moet starten, waar dat aan ligt weet ik niet maar gisterenavond deed dezelfde code het niet en vanochtend wel( na opstarten computer). andere comport vb programmatjes doen het wel meteen.

[Voor 20% gewijzigd door wetlips op 08-07-2011 14:58]

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee