"The Major advances in civilization are processes that all but wreck the societies in which they occur." -A. N. Whitehead
Niemand? Is er dan niemand die zo'n ding heeft laat staan hem gebruikt?!? En als het over kabeltjes, stekkertjes en aansluitingen gaat weet iedereen het altijd precies!!!
HALLOOO!!!
(oftwel, ff een schopje omhoog dus...
)
HALLOOO!!!
(oftwel, ff een schopje omhoog dus...
"The Major advances in civilization are processes that all but wreck the societies in which they occur." -A. N. Whitehead
Verwijderd
als je serieus op PAL-formaten wilt video-editten (ik ga er van uit dat je ook een PAL-output signaal naar je VCR terug wilt sturen) kun je beter een capture-board kopen. pinnacle maakt leuke kaartjes.
Ja, dat weet ik, maar dat ben ik juist niet van plan. (Ben ook maar een amrme student
)
Wat ik eventueel wel interressant vind is een-of-andere tv-in op m'n comp.
Alleen elke keer als hier een vraag over wordt gesteld zijn er maar enkele replies(ook niet altijd echte antwoorden op de vraag).
Waar gebruikt iedereen z'n TV-kaart voor dan? Of zijn grafische plank met tv-in?!?
Wat ik eventueel wel interressant vind is een-of-andere tv-in op m'n comp.
Alleen elke keer als hier een vraag over wordt gesteld zijn er maar enkele replies(ook niet altijd echte antwoorden op de vraag).
Waar gebruikt iedereen z'n TV-kaart voor dan? Of zijn grafische plank met tv-in?!?
Met de V3800 deluxe kun je in ieder geval tv kijken op je monitor, full screen of in een venster in elk gewenst formaat. Capturen met deze kaart kan op 352x288 (dus niet 384x288) en op 720x576. Deze laatste resolutie is af te raden gezien de kwaliteit dan laag is (rare strepen).
De framerate kun je zelf opgeven, staat standaard op 25. Codec kun je ook zelf op geven.
Succes.
De framerate kun je zelf opgeven, staat standaard op 25. Codec kun je ook zelf op geven.
Succes.
352x288 is inderdaad een gangbare maat, ik geloof dat VCD ook hiermee werkt.
Met een ASUS deluxe kan je ook nog uitwijken naar 640x480, een resolutie die best goed gaat maar veel memory en harddisk performance vreet. Die strepen waar shittyoldman over praat krijg je schijnbaar doordat je van video opneemt. die heeft niet zoveel beeldlijnen met de weergave dan als je direct van TV opneemt
Met een ASUS deluxe kan je ook nog uitwijken naar 640x480, een resolutie die best goed gaat maar veel memory en harddisk performance vreet. Die strepen waar shittyoldman over praat krijg je schijnbaar doordat je van video opneemt. die heeft niet zoveel beeldlijnen met de weergave dan als je direct van TV opneemt
hmmm... Ik heb op VCDhelper.com ook al het nodige gevonden.
Weet iemand nog wat Overlay en Inlay is? Heeft dat te maken met volledige scherm weergave of in een window
Weet iemand nog wat Overlay en Inlay is? Heeft dat te maken met volledige scherm weergave of in een window
Overlay houd in dat het beeld direct van de TVkaart op de videokaart geprojecteerd word.... in de 'primary' (dat zal jij wel met 'inlay' bedoelen) mode stuurt hij alle signalen eerst door je processor....
Overlay belast je systeem veel minder, (vrijwel totaal niet) en ook alleen in deze mode is het (de meeste tvkaarten) mogelijk om fullscreen tv te kijken....
Overlay belast je systeem veel minder, (vrijwel totaal niet) en ook alleen in deze mode is het (de meeste tvkaarten) mogelijk om fullscreen tv te kijken....
Pagina: 1