Toon posts:

[PW] Duitse webshops in de Pricewatch

Pagina: 1
Acties:

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 02-12-2022

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Topicstarter
Tegenwoordig zie ik regelmatig Duitse webshops in de Pricewatch. Vaak met lage prijzen.

Ik denk dat dit problemen op kan leveren. Vaak gaat het om afwijkende modellen. Ik denk niet dat veel Nederlandse consumenten zitten te wachten op bijvoorbeeld een Duits OS, toetsenbord of handleiding.

Verder ben ik ook onbekend met de garantie regelingen van de diverse merken. Het ene merk doet niet moeilijk over internationale garantie, het andere merk wel.

Voorbeeld: ik was in de Desire S thread. Zie ik bovenaan de laagste prijs 347. Dit blijkt echter om een Duits model te gaan. De laagste prijs voor een Nederlandse webshop is 370.

Wat mij betreft voegen de Duitse webshops meer vragen en onduidelijkheid toe dan iets nuttigs. Als ik Duitse prijzen wil weten ga ik liever naar een Duitse prijsvergelijker.

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 31-05 09:54

Pathogen

Shoop Da Whoop

Ik ben al een tijdje voorstander van persoonlijke instellingen in Pricewatch en V&A. Dit is een mooi voorbeeld dat prima met filtering opgelost kan worden, net als de filtering die ik graag zou willen zien op V&A categorieën (ik wil die diensten helemaal niet zien).

Ik ben nog niet tegen jouw probleem opgelopen, maar ik ben het er absoluut mee eens dat het niet altijd wenselijk is om buitenlandse webshops te zien in de PW.

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:13

bonzz.netninja

Niente baffi

We zijn aan het experimenteren met amazon op dit moment (ik neem aan dat je daar op doelt). Prijstechnisch gezien zijn dit namelijk erg interessante aanbieders. Waar je natuurlijk wel gelijk in hebt dat je als consument extra moet letten op versie en taal gerelateerde zaken. Uiteindelijk zal de consument zichzelf moeten overtuigen van het feit dat het gene wat hij koopt ook het gene is wat hij wil. Uiteindelijk neemt een prijsvergelijker niet de verantwoordelijk en onderzoeksplicht van een consument weg.

Ik neem je opmerking wel mee want denk dat je wel een punt hebt. Misschien is het een idee om ergens een extra waarschuwing te tonen dat het een buitenlandse winkel betreft met mogelijke taal/land specifieke uitvoeringsverschillen. Echter vind ik wel dat het op dit moment ons aanbod aanvult. De prijzen zijn dusdanig laag en assortiment zo mooi groot dat het wel degelijk een meerwaarde is voor de consument, of het op zijn minst de moeite waard om te onderzoeken.

[Voor 9% gewijzigd door bonzz.netninja op 07-07-2011 10:40]

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Lees mijn maandelijke nieuwsbrief! | https://www.dedigitaletuin.nl

• Boogie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-02 00:24
Daar gaat mijn melding eigenlijk dus ook over; pricewatch, goedkoopste niet nr1 indien verzenden gratis? het lijkt er op dat de Amazon.de mogelijkheden niet overal consequent doorgevoerd zijn.

• bobsquad
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
Opzich ben ik het wel eens met bonzz.netninja eens en ik neem aan dat mensen die hiervan gebruik maken toch wel eerst goed lezen wat ze bestellen?

Hierin kan Tweakers.net natuurlijk nooit een verantwoordelijkheid in nemen. Het zou wel mooi zijn als dit meer gaat voorkomen en eventueel nog meer landen dat je een landenkeuzen in de PW kunt aanvinken. Dit zou bijv. niet bij een OS of iets dergelijks moeten maar gewoon in het algemeen want iemand die iets uit Duitsland haalt mag zich toch wel eerst informeren/inlezen zo niet kan ik er geen medelijden hebben dat iemand dan wat verkeerd besteld.

just my 2 cent ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• bonzz.netninja

bonzz.netninja

Niente baffi

bobsqaud schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 22:48:
Opzich ben ik het wel eens met bonzz.netninja eens en ik neem aan dat mensen die hiervan gebruik maken toch wel eerst goed lezen wat ze bestellen?

Hierin kan Tweakers.net natuurlijk nooit een verantwoordelijkheid in nemen. Het zou wel mooi zijn als dit meer gaat voorkomen en eventueel nog meer landen dat je een landenkeuzen in de PW kunt aanvinken. Dit zou bijv. niet bij een OS of iets dergelijks moeten maar gewoon in het algemeen want iemand die iets uit Duitsland haalt mag zich toch wel eerst informeren/inlezen zo niet kan ik er geen medelijden hebben dat iemand dan wat verkeerd besteld.

just my 2 cent ;)
Eens. Ik zit zelf te denken om de locatie (dwz als het een buitenlandse shop betreft) iets meer te laten opvallen of iets van die strekking

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Lees mijn maandelijke nieuwsbrief! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Topicstarter
Als je echt Duitse prijzen wil gaan meenemen in de Pricewatch (waar ik dus geen voorstander van ben) dan vind ik het een beetje krom dat er maar 2 Duitse webshops meedoen.

Als ik de Duitse of Europese laagste prijs wil weten ga ik wel naar Geizkragen.de of Geizhals.eu

Als Tweakers.net echt een Europese prijsvergelijker wil gaan worden zou ik daar overigens een voorstander van zijn.

Edit: volgens mij zijn de Duitse laptops al uit de Pricewatch verdwenen.

[Voor 28% gewijzigd door Philflow op 08-07-2011 08:51]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• bonzz.netninja

bonzz.netninja

Niente baffi

Philflow schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 08:41:
Als je echt Duitse prijzen wil gaan meenemen in de Pricewatch (waar ik dus geen voorstander van ben) dan vind ik het een beetje krom dat er maar 2 Duitse webshops meedoen.

Als ik de Duitse of Europese laagste prijs wil weten ga ik wel naar Geizkragen.de of Geizhals.eu

Als Tweakers.net echt een Europese prijsvergelijker wil gaan worden zou ik daar overigens een voorstander van zijn.
Het uitgangspunt in deze is niet dat we perse duitse shops willen, maar wel dat we graag Amazon wilde toevoegen (als zijnde 1 van de grootste webwinkels op internet met scherpe prijzen). Voor Nederland heeft Amazon in alle wijsheid besloten dat de .de versie the place to be is (mijn voorkeur zou hebben de co.uk versie bdw) . Dat is de feitelijke reden van het toevoegen van een Duitse retailer.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
bonzz.netninja schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 08:54:
[...]
Voor Nederland heeft Amazon in alle wijsheid besloten dat de .de versie the place to be is (mijn voorkeur zou hebben de co.uk versie bdw) . Dat is de feitelijke reden van het toevoegen van een Duitse retailer.
Heeft allebei voor- en nadelen, Engelse producten hebben een andere stekker, Duitse een ander toetsenbord, QWERTZ i.p.v. QWERTY.
Dit is echter niet onoverkomelijk, bij Handyman etc. hebben ze voor 3,95 een UK->EU adaptertje en aan QWERTZ is best te wennen, het is minder vervelend, dan het Belgische/Franse AZERTY. Helaas echter verstuurt Amazon.co.uk geen electronica naar het buitenland (mogelijk om gezeur over die stekker te vermijden ;))

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Topicstarter
Marly schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 16:44:
[...]
Helaas echter verstuurt Amazon.co.uk geen electronica naar het buitenland (mogelijk om gezeur over die stekker te vermijden ;))
Weet je dat wel zeker? Ik heb vorig jaar een HP laptop besteld bij Amazon.co.uk. Ging allemaal prima.

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 00:33

Fiber

Beaches are for storming.

Is het wel de bedoeling dat shops als Amazon tweedehands (gebruikte) artikelen in de Pricewatch zetten om zo een lage prijs te kunnen scoren?

http://tweakers.net/price...fmt-6G8UlQsrLKUYiGbGttfYF
pricewatch: HP G62-b40SG
http://www.amazon.de/dp/B...4&creativeASIN=B004D39LIW

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• bonzz.netninja

bonzz.netninja

Niente baffi

Neen dat is zeker niet de bedoeling.

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee