• StephaN900
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ok, kreeg net te horen dat ik maandag a.s. bij Optiver op bezoek kan om hun gevreesde math test te doen. Iemand enig idee of er een site is waar ik deze kan oefenen?

Voor zover ik het weet krijg je de vragen zo geformuleerd:

12 x ? = 108

en dan de antwoorden:
A = 28/5
B = 18/3
C = 45/5
D = 32/4

Je krijgt 80 vragen en hebt 8 minuten de tijd, moet geloof ik 55 of 60 punten halen en voor elk overgeslagen of foute antwoord krijg je 1 punt aftrek

Nu heb ik wel tradertest.org gevonden, maar de easy test is wat te makkelijk denk ik en de medium juist weer te moeilijk. Daarnaast is het antwoord geven heel anders. Eigenlijk ben ik dus op zoek naar een site waar je relatief eenvoudige sommen met MC antwoorden in dit formaat kan oefenen, iemand enig idee waar ik dat kan vinden?

En voor degene die hem gedaan hebben, wat is de derde test bij optiver, gelijk aan de eerste alleen dan langer? Want daar hoor je eigenlijk niemand over, alleen over de eerste test.

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Volgens mij is het bij dat soort vragen juist de test dat je ziet hoe je het "snel" kunt oplossen, dat je bij deze eerste vraag dus niet 12* 28/5 doet, en dan kijkt of het klopt; nee, je doet 12/5 = 2 en een beetje * 28 = nooit 108. Dan zie je heel snel dat het C moet zijn..

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

• StephaN900
  • Niet online
Ik denk dat dat te gecompliceerd is je hebt immers maar 6 seconden per vraag en ik gok dat de antwoorden in de echte test allemaal wat dichter bij elkaar liggen. Het antwoord is niet moeilijk, je ziet zo dat het 9 is en dan moet je het juiste antwoord erbij zoeken dat lijkt mij het snelst toch?

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Dat is ook weer zo ja.. net afhankelijk van hoe makkelijk je het ? kunt oplossen. Vaak zitten er in dat soort testen van die schattingsvragen, waarbij het niet de bedoeling is dat je alles gaat uitrekenen. Dat was een beetje waar ik van uitging, dat je dus niet eerst bepaalt dat het 9 moet zijn, maar dat je kijkt welke antwoorden er uberhaupt mogelijk zijn.

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

• MicroWhale
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:36

MicroWhale

The problem is choice

StephaN900 schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 09:11:
Ik denk dat dat te gecompliceerd is je hebt immers maar 6 seconden per vraag en ik gok dat de antwoorden in de echte test allemaal wat dichter bij elkaar liggen. Het antwoord is niet moeilijk, je ziet zo dat het 9 is en dan moet je het juiste antwoord erbij zoeken dat lijkt mij het snelst toch?
Die tests zijn ook niet bedoeld om helemaal af te krijgen. Ze willen namelijk ook zien hoe je met het gegeven omgaat dat je zoveel vragen in zo weinig tijd moet beantwoorden: Geef je op? Ga je door? En hoeveel vragen heb je onder die omstandigheid dan wel goed beantwoord?

Focus je gewoon op het goed beantwoorden van de vragen, dan komt alles goed.

Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.

• stin
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
In het Beleggen op de beurs in de praktijk - Deel 6 zijn ook weleens websites langsgekomen en was er ook iemand die de test heeft gemaakt en gehaald. Ik kan het op dit moment niet voor je vinden.
Nu heb ik de test bij Optiver niet gemaakt, maar wel bij een andere en ze zijn iig niet meerkeuze. Althans toen niet :)

• StephaN900
  • Niet online
Ja ik had in dat topic toentertijd ook al gepost, maar wilde dat topic niet weer "vervuilen". Heb test bij een ander bedrijf wel gehaald wat niet meerkeuze was en dat is goed te oefenen op tradertest.org, maar voor die multiple choice heb ik helaas nog niks gevonden om te oefenen.

• curvemod
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:34
Ik heb geen ervaring met deze specifieke test, maar ik denk dat je het 'oefenen' ook niet te veel moet overschatten. Het is misschien best handig om een paar sommetjes te doen om er gevoel te krijgen, maar verder zou ik vooral er lekker relaxt heen gaan en die test maken. Ik heb me voor sollicaties ook nooit voorbereid op dat soort dingen en dat werkt in mijn ervaring prima :)

• StephaN900
  • Niet online
Mja begrijp mij niet verkeerd meestal ben ik wel goed in zulk soort testen en ik kan zeker snel rekenen, maar van wat ik lees op het internet is het slagingspercentage rond de 5% en dan zijn de deelnemers toch mensen met een afgeronde studie wiskunde, finance en/of econometrie. Oftewel ik wil mij toch wel heel goed voorbereiden :).

• writser
  • Laatst online: 01-06 17:23
hier kun je wat oefenen:

http://www.tradertest.org/

En dit is een boek met wat andere testen die voorbijkomen, rijtjes etc. Sowieso wel een aardig boek als je gaat solliciteren:

http://www.bol.com/nl/p/n...01004006832499/index.html

Onvoorstelbaar!

• StephaN900
  • Niet online
Bedankt voor de tip, zal het nog even snel bestellen. Had de tradertest al, kan de easy gemakkelijk halen, medium echter niet, maar voor zover ik zie is die van optiver toch wel wat makkelijker dan de medium variant. Enige waar ik mee zit is gewoon de manier waarop de vragen gesteld worden, nou ja ik laat wel weten hoe het gegaan is.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee