Toon posts:

Stappen ondernemen na oplichting(?) V&A

Pagina: 1
Acties:

• godofal
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

godofal

TACNAYN - destroyer of worlds

Topicstarter
vorig weekend (26 juni) zag ik een advertentie in de V&A langskomen voor een 5970 die ik graag wou hebben
dus, snel geDMed, en binnen en kwartier was de deal gesloten en maakte ik het geld over aangezien hij goede feedback had
moet er bij vertellen dat ik zijn adres hier al kreeg, hij nam aan dat ik hem op kwam halen denk ik

hij zou de kaart gelijk maandag opsturen, stuurde een berichtje dat het dinsdag zou worden ivm wat problemen, kan gebeuren natuurlijk. ik dus wachten, en donderdag nog maar een berichtje sturen waar hij bleef en of hij een track en trace had
op dat laatste berichtje werd niet geantwoord, en vrijdagmiddag kreeg ik een berichtje van een moderator waarin mij meegedeeld werd dat het account van de verkoper was verwijderd en waarin ik het email adres kreeg (niet standaard, maar het ging natuurlijk om een behoorlijk bedrag)
ook stond erin dat een andere gebruiker zijn geld terug heeft gekregen (zal hem nog ff berichtje sturen)

mailtje gestuurd, en dit terug gekregen:
"hey sorry hoor, tweakers.net heeft er een zooitje van gemaakt door ip te bannen omdat ik af en toe in internet cafee met een andere gozer op de zelfde ip waren."

vage onzin dus, gevraagd hoe het met de kaart zat

"we gaan het geld terug storten nadat tweakers.net verder informatie geeft wat ze met het contant geld die ze hebben gekregen van een van de familie zaak die ze hebben bezocht die er niks meetemaken heeft en er contant geld weeten tepakken. schandalige situatie die opgelost moet worden en tweakers.net zig maar schuild achter de schermen."

nog meer vaag gedoe dus, en dan het hele "tweakers.net neemt geld mee" :/

laatste bericht was van afgelopen vrijdag, dat het geld teruggestort zou worden (verder geen uitleg, niks)
ondertussen al 3 of 4 mailtjes gestuurd met vragen waar mijn geld is e.d. maar niks meer gehoord

ik denk dus dat hij gewoon een oplichter oid is, maar ik snap dan niet dat iemand anders wel z'n geld terug kreeg.

nu zit ik erover te denken om naar de politie te gaan, maar hoe pak ik dit het beste aan?
gewoon die persoon ff mailen dat ik dat ga doen, en dan alle emails+overschrijvingen+adres+DM's op een USB stickie zetten en die mee naar bureau nemen? dat is wat ik over het algemeen heb gelezen

kreeg nog het advies om naar een juridisch loket (naast den haag centraal geloof ik?) te gaan, maar wat zou dit opleveren? beter om gelijk naar de politie te gaan toch?

alle advies is welkom en word gewaardeerd :)

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:43
ga gewoon langs zijn huis?

• MrDucky
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 01-06 12:32
politie kan hier weinig aan doen omdat je zelf het geldt over hebt gemaakt.

AMD Ryzen 9 5900X, 2x16 GB G.Skill Ripjaws V 3600MHZ CL16 DDR4, Gigabyte B550i Aorus Pro AX, AMD Radeon RX 6900 XT, 1x Samsung PM9A1 1TB nvme SSD, 1x Crucial C300 256 GB, 1x Crucial MX500 1TB, 1x WD 2.5 Inch 1TB, SSUPD Meshlicious, Corsair SF-750

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Nou ja oplichting blijft oplichting, ook al maak je zelf het geld over.

Ik ben verslaafd aan koken. Volg me op https://www.kookjunk.nl

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 00:35
MrDucky schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 23:39:
Volgens mij heeft hij in goed vertrouwen geld aan de 'verkoper' overgemaakt, en kwam die vervolgens zijn deel van de overeenkomst (vooralsnog) niet na. Lijkt me voldoende..

• godofal
  • Niet online

godofal

Topicstarter
kan idd, maar dan ben ik een dag aan het reizen en maak ik daar ook nog extra kosten
bovendien gaat dit hem niet stoppen bij de volgende lijkt me
Thralas schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 23:44:
[...]

Volgens mij heeft hij in goed vertrouwen geld aan de 'verkoper' overgemaakt, en kwam die vervolgens zijn deel van de overeenkomst (vooralsnog) niet na. Lijkt me voldoende..
precies, dit valt gewoon onder het kopje "oplichting"

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01:50

SmartDoDo

Woeptiedoe

=> PW

Heb je \[V&A] Help! Ik ben opgelicht! al gelezen trouwens?

• godofal
  • Niet online

godofal

Topicstarter
die zocht ik! ik kon hem niet vinden, dacht uiteindelijk dat het een ander forum was
ga ik nu doen, thnx

• Burner NL
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-05 22:39
MrDucky schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 23:39:
Als er genoeg meldingen komen over dezelfde persoon in kwestie, dan kan het een ander verhaal worden. Individuele gevallen heeft een lagere prioriteit bij de politie.

godofal, heb je aan de verkoper een duidelijke ultimatum geëist om het geld terug te laten storten?

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Los van de politie (Strafrecht) kun je ook civiel dingen doen. Gewoon in gebreke stellen, om mee te beginnen.

Ik ben verslaafd aan koken. Volg me op https://www.kookjunk.nl

• Nessuno
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06-05 22:43

Nessuno

io sono nessuno

Ok then 1e moet ik heel hard lachen... wat een fantast die gozer
Nou ga zitten pak popcorn chips cola of what ever (jolt 8) ) voor de die hards
(Ik nu ben ik nl helemaal klaar met hem en zijn gelieg)
En niet gaam lopen geiten over alle spel en gramatica fouten die krijg je kado op dit tijdstip !!!

Het verhaal in geuren en kleuren, over meneer Bilal.O
Een week of 2 a 3 geleden dook er een leuk systeem op tweakers net op
Core i5 leuke videokaart leuk speel goed dacht ik zo
http://tweakers.net/aanbo...-core-i5-2500k-boxed.html

Ik had wel intressen in die i5 met het oog op een nieuw speel / multiemedia machientje.
Dus ik reageerd netjes via dm
Ik krijg de melding dat de tweaker die de boel verkoopt momenteel in onderhandeling is met een andere koper.
Ik zeg dat ik geduldig afwacht en als het evt later nog te koop is ik nog steeds in tressen heb.
Krijg 2 uur later bericht terug dat de andere koper afhaakte, en of ik nog intressen had.
Natuurlijk had ik dat mail ik terug.
Hij antwoord met dat ik de spullen kan komen bekijken op een adres in hilversum.
Ik meld hem dat ik even ga kijken hoe ver weg dat is en dat ik zo bij hem terug kom.
Onder tussen maild meneer dat het ook opgestuurd kan worden maar dat we zondag verder praten..
Ik stem in en wacht geduldig af tot zondag, vind het op dat moment allemaal maar lang duren en stuur zelf nog een Dm.
Hij reageerd dat het wel mee kan evt met de andere paketjes die hij maandag gaat versturen.
En ik denk bij me zelf Waarom ook niet,Stem in maak het geld over en wacht af....
Maandags krijg ik net als iedereen een Dm met het bericht dat er problemen waren met een ander paketje en dat het dinsdag word verstuurd.
Ik denk nog tof van hem dat hij dat even meld.
Dinsdag hoor ik niets, woensdag komt tnt aan de deur en ik krijg een doosje.
(kleine dunne verpakking)vast mijn geheugen wat ik heb gekocht van een andere tweaker)
Vraag aan de Tnt meneer of er niet nog een doosje voor mij ligt aangezien ik 2 doosjes verwacht.
Hij kijkt in zijn auto en in zijn computertje en zegt heel droog nope.
Dat was het moment dat ik argwaan begon te krijgen.
Ik stuur weer een mailtje vervolgens niets... Donderdag stuur ik hem nog een mail en weer niets ...
Vrijdags stuur ik hem mijn laatste mail met ultimatum er in en dat ik aangifte ga doen. 0,0 reactie
Op dat moment bied een Vriend van mij aan om tegen brandstof vergoeding naar het adres te gaan.
Ik zeg ik wacht nog even ik had nl een tijd Genoemd en die tijd was nog niet om.

Een kwartier voor mijn aan hem gestelde ultimatum afloopt krijg ik plots een Dm van een andere tweaker.
(deze noemen we even voor het gemak Tweaker A)

Hij vraagt oa of ik ook spullen heb gekocht enz
Ik meld hem dat ik de I5 processor van deze meneer gekocht heb en dat ik al betaald heb enz enz
Tweaker A meld mij dat Deze meneer een oplichter is hij heeft namelijk aan hem ook de processor en geheugen verkocht.
Onder tussen begind het in mij te borrelen en ik sms mijn vriend dat we toch later wel naar het adres gaan.
Ondertussen DM ik vrolijk verder met Tweaker A en kom er achter dat zo wel de naam als het adres enz allemaal nep is.
Maar Tweaker A weet mij ook van andere informatie te voorzien oa:
zijn echte naam en adres,het adres van zijn vader (das dus het zelfde adres als waar meneer woont)
+ nog een extra adres waar meneer zijn vader een zaak heeft.
Ik bedank Tweaker A voor alle informatie en spreek af met mijn vriend om in de avond heen te gaan.

Rond de klok van 18:00 Staat mij vriend voor de deur 8)
Even een kleine uitleg
Ik zelf ben een kale italiaan van 1m80 >:)
En mijn vriend is een bijna 2 meter grote 150kg wegende als een biker uitziende jugoslaaf 8)
En zo vertrekken wij in een leuke Bmw met Donkere Ramen Richting het juiste Adres vlak bij Hilversum.
Eenmaal aangekomen op de plek van bestemming zoek ik het juiste huis nummer op en bel aan.
het raam staat open maar er gebeurt niet veel...
bel nog een paar keer aan rook onder tussen een peuky maar er gebeurt niets.
We besluiten om even een rondje te lopen en mijn vriend zeg misch heeft hij ons gezien laten we weg gaan met de auto dan doen we een rondje en komen we terug.
Zo gezegt zo gedaan.nog even op de hoek in de auto staanwachten maar er gebeurde bijzonder weinig...
Dus wij op naar adres 2 de zaak van zijn vader.
Daar aangekomen parkeren wij de beemer en stappen uit, lopen de zaak binnen en wacht netjes op mijn beurt.
Op dat moment zitten er 3 giegelende mokkeltjes binnen die op hun bestelling wachten...
Ik ben aan de beurt een een jonge dame vraagt waarmee ze me van dienst kan zijn.
Ik vraag of zei Balil kent en ze hersteld mij gelijk met: je bedoeld Bilal (gotcha !!) ik zeg ja Bilal
De dame antwoord met ja dat is mijn broertje :F
Ik vraag haar of we even rustig voor de deur kunnen praten omdat ik van mening ben dat de rest van de mensen (klanten) in de zaak er niets mee te maken hebben of er iets van hoeven te horen.
Ze kijkt me aan met een blik van wat heeft hij nu weer uit gevroten en zegt dat ze even de klanten afhelpt en dan komt.
Ik loop naar buiten naar mijn vriend draai me om en zie haar aan de telefoon.
Verstaan doe ik het niet het was immers turks maar het klonk niet al te positief...
En uit de uitdrukkingen kon ik op maken dat ze hem aan de telefoon had en hij niet van plan was om naar de zaak te komen (verstandig met de blik die zn pappa in zn ogen had)
Ze helpt de klanten en komt naar buiten en vraagt wat er is.
Ik meld haar dat ik van haar broertje een processor heb gekocht en dat meneer zijn afspraken niet na komt.
Ik laat haar mn online banking zien op mn telefoon met zijn naam en rekening nummer zo dat ze kan zien dat ik de boel niet flash.
Tevens toon ik haar de Dm geschiedenis van Tweakers.net.
Ze ziet dat ik gelijk heeft en vraagt wat ik wil.
Ik zeg haar dat ik of mijn geld of mijn processor wil.
Op dat moment komt zijn vader naar buiten en vraagt wat er is.
Ze verteld hem vluchtig wat er is en meneer begind nog onvriendelijker te kijken
(niet dat ik bang voor hem was of dat dat indruk op mij maakte)(mijn vriend staat tegen een muurtje te wachten houd zich op de achtergrond)
We stappen met zijn alle de zaak binnen, waar zei verder praat met hem.
vervolgens zegt hij mij dat hij het geld maandag op mijn rekening zal storten.
Ik meld meneer vriendelijk dat ik het daar niet echt mee eens ben ik kom immers niet uit de buurt en heb geen zin om dit ritje nog een keer te maken.
Hij vraagt wat ik dan wel wil en beleeft meld ik of mn spullen of mn geld.

Daarop opend meneer zelf de kassa en geeft mij mijn geld terug a contant
Omdat ik wel een eerlijk persoon ben geef ik de dochter mijn rijbewijs en laat haar een ander kaartje zien met mijn adres gegevens, en meld dat ze dat maar op moet schrijven voor het geval er iets is
(je weet nooit wat meneer Bilal tegen zijn pappa verteld)
dit doet ze waarna ik beide de hand schud en vertrek richting huis.

Dus de facts:
  1. Meneer Bilal is een oplichter een leugenaar en verkoopt de zelfde componenten aan meerdere personen.
  2. zijn vader heeft geheel vrijwillig mij mijn geld terug gegeven, Hij had ook even zijn zoon kunnen gaan halen ..
  3. Die zaak is van zijn vader ook al is meneer volgens mij 21 dan had hij open moeten doen toen ik voor de deur stond.
  4. Ik ben na die zaak toe gegaan omdat ik het zonder gezeur aka politie enz wou regelen.
  5. Meneer Bilal kreeg de dag daar op bezoek van tweaker A en Tweaker B (B is ook een benadeelde)
  6. hij wist precies wie er er voor geweest was dus het tweakers verhaal zuigt hij compleet uit zijn duim.
  7. Hij kan nl zo zien wat er betaald is en door wie dus dan weet hij ook wie er langs geweest is.
  8. Zo wel Tweaker A en Tweaker B hebben alle 2 hun geld ook terug
  9. Nu de rest van de tweakers nog ...
Laat je dus niet voorliegen door deze meneer.
Want hij verteld meer leugens dan waarheden.
Tweakers.net is daar niet geweest en heeft hier buiten het V/A verhaal niets mee te maken.
Ik ben langs geweest Tweaker A en Tweaker B
Als meneer Bilal Bang is voor dit soort zaken zou hij eens na moeten denken voor dat hij probeerd mensen op te lichten.
Je kan nl zomaar een prodigy of Tweaker A tegen het lijf lopen die het er niet bij laten zitten.
En de onderste steen boven halen.
Tevens vernam ik van zijn zus dat er wel meer brienven van mensen komen die geld of spullen van hem willen zien.
en zijn vriend ... en het internet cafee verhaal ...
yeah right ...
wel heel toevallig dat de naam van de zaak van zijn vader de zelfde naam is als waar mee hij zijn eigen V/A account omhoog booste met positive reacties.
Verders was Tweaker A achter zijn adres gekomen door dat Tweaker C ooit eens iets verkocht heeft aan meneer en daar door zijn echte adres had.Meneer Bilal weet dus wel hoe het moet)

Meneer Tweaker C Bedankt ! zonder u was dit nooit gelukt _/-\o_
Als er meer gedupeerde zijn Stuur me een Dm.
ga niet lopen schreeuwen, drijgen,schelden enz in dit Topic.

[Voor 154% gewijzigd door Nessuno op 07-07-2011 02:12]

Na rose e cient spin

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-06 14:05
Tweakers.net is daar niet geweest en heeft hier buiten het V/A verhaal niets mee te maken.[/b]
Waarvan akte. V&A gebruik is een transactie voor eigen rekening en risico tussen koper en verkoper. Tweakers.net heeft daar niets maar dan ook helemaal niets mee te maken. Zo ook in dit geschil.

[Voor 5% gewijzigd door zeef op 07-07-2011 01:47]

• Nessuno

Nessuno

io sono nessuno

zeef schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 01:47:
[...]

Waarvan akte. V&A gebruik is een transactie voor eigen rekening en risico tussen koper en verkoper. Tweakers.net heeft daar niets maar dan ook helemaal niets mee te maken. Zo ook in dit geschil.
Precies je doet immers zaken met de persoon die de spullen aanbied.
Ik snap ook niet waar hij het verhaal vandaan heeft over dat tweakers.net bij hem langs geweest is...
Ik bedoel wat is de site in de auto gestapt en daar naar toe gereden of zo .. >:)
En daarbij heeft hij bewust mensen opgelicht en is het niet zo als hij zegt dat tweakers er een puinhoop van gemaakt heeft

Als jij de zelfde processor en videokaart 2 a 3 keer verkoopt dan vraag je om problemen en weet je donders goed waar je mee bezig bent.

[Voor 19% gewijzigd door Nessuno op 07-07-2011 01:50]

Na rose e cient spin

• godofal
  • Niet online

godofal

Topicstarter
dank, helemaal duidelijk d:)b
heb een mailtje gestuurd dat ik z'n adres enzo heb (nogmaals dank) en dat ik morgen om 3 uur naar de politie ga als ik m'n geld nog niet heb, wat hem dus een hoop gedoe bespaard met z'n vader enzo
zeef schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 01:47:
[...]

geloofde ik ook geen moment ;) en ik reken jullie ook niks aan ofzo
grappig dat dit toch wel meer waarheid had dan ik dacht (niet echt veel natuurlijk, maar ik dacht dus echt 0%)

ik ga eerst ff kijken of ik met wat scare tactics m'n geld terugkrijg voordat ik moeilijk moet gaan doen met politie en/of bij hem/zijn vader langsgaan

eerlijk gezegd zat ik er op te wachten, wanneer het een keer écht misging met het kopen via internet, valt me nog mee dat het zo lang heeft geduurd voordat ik iets meemaak :)

• Nessuno

Nessuno

io sono nessuno

godofal schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 01:53:
[...]

dank, helemaal duidelijk d:)b
heb een mailtje gestuurd dat ik z'n adres enzo heb (nogmaals dank) en dat ik morgen om 3 uur naar de politie ga als ik m'n geld nog niet heb, wat hem dus een hoop gedoe bespaard met z'n vader enzo

[...]

geloofde ik ook geen moment ;) en ik reken jullie ook niks aan ofzo
grappig dat dit toch wel meer waarheid had dan ik dacht (niet echt veel natuurlijk, maar ik dacht dus echt 0%)

ik ga eerst ff kijken of ik met wat scare tactics m'n geld terugkrijg voordat ik moeilijk moet gaan doen met politie en/of bij hem/zijn vader langsgaan

eerlijk gezegd zat ik er op te wachten, wanneer het een keer écht misging met het kopen via internet, valt me nog mee dat het zo lang heeft geduurd voordat ik iets meemaak :)
hear hear .... dat dacht ik dus ook, echter wat mij meestal bezig hield is
1 Ik koop nooit echt dure spullen tenzij ik ze kan op halen en kan zien werken.
2 Tweakers naaien elkaar normaal gesproken niet.
3 Het zijn meestal mensen die niet lang geregistreed staan (ook in dit geval weer zo 4 dagen of zo)
4 If its to good to be true ....
5.Doe onderzoek voor je iets koopt naar de persoon in questie google verteld je een hoop.
6 Check de V/A van die persoon ook en tevens kijk hoelang hij al op tweakers komt.
7 Iemand die kort geregistreerd staat zal je eerder naaien dan iemand met een account uit 1999 8)

ps het meeste van de tips staat gewoon in de V/A FAQ

[Voor 11% gewijzigd door Nessuno op 07-07-2011 02:30]

Na rose e cient spin

• godofal
  • Niet online

godofal

Topicstarter
ik heb net een melding gedaan, en de politie heeft blijkbaar meer meldingen gekregen van deze gozer
gok dat het allemaal wel goed gaat aflopen uiteindelijk

• r0gue
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Ik ben dus tweaker A waar prodigy het over heeft, na een kort speurwerk ben ik dus achter zijn echte adres gekomen.
Mr Bilal probeerde ons gewoon op te lichten, waarom zou je anders een vals adres opgeven?
Moet er bij vermelden dat voordat ik het geld overgemaakt had even zijn (vals adres) bankrekening en naam heb opgezocht, kon dus niets vinden op de bekende sites (opgelichtopinternet) enzo.

De rest van het verhaaltje is precies zoals prodigy hier verteld heeft.

• Nessuno

Nessuno

io sono nessuno

godofal schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 17:23:
ik heb net een melding gedaan, en de politie heeft blijkbaar meer meldingen gekregen van deze gozer
gok dat het allemaal wel goed gaat aflopen uiteindelijk
Hoe zo ?
wat jad de politie allemaal te vertellen ?

cmon vertel vertel :P

Na rose e cient spin

• godofal
  • Niet online

godofal

Topicstarter
weinig, dat ze hem al vaker langs zien komen, maar ze mogen natuurlijk niet veel vertellen
ze raadde ook af om er zelf naartoe te gaan, maar ik hoor net dat m'n vader er toevallig heen gaat zaterdag, dus dan gaat ie ook ff langs die gozer/z'n vader

ik ben wel van plan gewoon door te gaan met die aangifte enzo, hoe meer dat gedaan word hoe eerder die eikel z'n verdiende loon krijgt lijkt me

• Nessuno

Nessuno

io sono nessuno

True true maar ik zou ff met je pa mee gaan als ik jou was.
Scheeld een hoop gezeur en onduidelijkheden bedoel met hem weet je het nooit.
Tevens zou ik ff printscreen van je bank zooi maken en je dm's even uitprinten.

Na rose e cient spin

• godofal
  • Niet online

godofal

Topicstarter
nou, ben net trug van meneer, komt naar beneden met een dik pak geld in z'n klauwen en hangt nog ff een portie lulverhaal op en geeft me de cash mee...

politie mag er nu verder mee, ik ben er klaar mee

mag je hier de gegevens van deze oplichter plaatsen om anderen te waarschuwen?

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
Fijn, dat je je geld terughebt, maar ik geloof niet, dat je hier NAW gegevens mag plaatsen (weet nog niet eens, of linken naar zijn feedback mag, maar dat horen we dan wel van de mods :)).

Wat je wel mag (eigenlijk zelfs moet :)), is feedback geven, met een korte uitleg van het hoe en waarom.
We mogen van een tweaker wel verwachten, dat hij de feedback van iemand leest, voordat hij/zij iets koopt. Hoewel we iemand bij zijn eerste advertentie natuurlijk het voordeel van de twijfel moeten geven (waar moet hij immers feedback vandaan halen?), laat je iemand met slechte feedback toch zeker links liggen.
Maar dan moet die slechte feedback er natuurlijk wel zijn, wanneer we op dit moment naar die van meneer kijken, zien we niets alarmerends : gallery: Turan

Twee keer vijf sterren en twee keer een ster (van dezelfde persoon), maar dat laatste ging om een conflict over een combinatie-verkooop, geen oplichting. Niets te lezen over drie keer poging tot oplichting van de mensen in dit topic.
M.a.w.: feedback geven jongens !

[Voor 4% gewijzigd door Marly op 09-07-2011 16:40]

• godofal
  • Niet online

godofal

Topicstarter
klopt, normaal zou ik ook feedback geven
maar zijn account is verwijdert, hij kan niet meer reageren op ads of ads plaatsen
lijkt me dan geen zin hebben, tenzij iemand denkt van wel (reden graag!) xD

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

In dit geval altijd feedback achterlaten, ook al wordt het account nu niet gebruikt, wie zegt dat hij het over een half jaar niet weer gaat gebruiken. En als er dan geen negatieve feedback instaat, dan tuinen mensen er weer in.

Of als hij een clone aanmaakt, en dit account blijkt vol negatieve beoordelingen te staan dan is dat alleen maar interessanter voor potentiele kopers, ook al zijn deze gegevens niet direct gelinkt (als er iets met een user niet in de haak is dan kunnen crewleden wellicht nog wel ergens een verband vinden).

Het kost je nu 5 minuutjes, dat kan er ook nog wel bij na alle tijd die je hierin gestoken hebt lijkt me.

• godofal
  • Niet online

godofal

Topicstarter
goed punt, maar z'n acc is gebanned, vraag me af of hij uberhaubt nog iets er mee kan, ook over 6 maanden/jaren

• Nessuno

Nessuno

io sono nessuno

Marly schreef op zaterdag 09 juli 2011 @ 16:35:
Fijn, dat je je geld terughebt, maar ik geloof niet, dat je hier NAW gegevens mag plaatsen (weet nog niet eens, of linken naar zijn feedback mag, maar dat horen we dan wel van de mods :)).

Wat je wel mag (eigenlijk zelfs moet :)), is feedback geven, met een korte uitleg van het hoe en waarom.
We mogen van een tweaker wel verwachten, dat hij de feedback van iemand leest, voordat hij/zij iets koopt. Hoewel we iemand bij zijn eerste advertentie natuurlijk het voordeel van de twijfel moeten geven (waar moet hij immers feedback vandaan halen?), laat je iemand met slechte feedback toch zeker links liggen.
Maar dan moet die slechte feedback er natuurlijk wel zijn, wanneer we op dit moment naar die van meneer kijken, zien we niets alarmerends : gallery: Turan

Twee keer vijf sterren en twee keer een ster (van dezelfde persoon), maar dat laatste ging om een conflict over een combinatie-verkooop, geen oplichting. Niets te lezen over drie keer poging tot oplichting van de mensen in dit topic.
M.a.w.: feedback geven jongens !
Heeft geen zin hij is geband op dat account en ook op zijn sultantsk account.
Die 2x 5 sterren komen bij hem vandaan,
Dat is hij dus op zijn andere account Sultantsk... ;w
Terw_Dan schreef op zaterdag 09 juli 2011 @ 17:21:
In dit geval altijd feedback achterlaten, ook al wordt het account nu niet gebruikt, wie zegt dat hij het over een half jaar niet weer gaat gebruiken. En als er dan geen negatieve feedback instaat, dan tuinen mensen er weer in.

Of als hij een clone aanmaakt, en dit account blijkt vol negatieve beoordelingen te staan dan is dat alleen maar interessanter voor potentiele kopers, ook al zijn deze gegevens niet direct gelinkt (als er iets met een user niet in de haak is dan kunnen crewleden wellicht nog wel ergens een verband vinden).

Het kost je nu 5 minuutjes, dat kan er ook nog wel bij na alle tijd die je hierin gestoken hebt lijkt me.
Tevens word hij door de fp mods in de gaten gehouden.
En heeft hij een ipban dus tenzei hij van elders een account aan maak en opnieuw begind gaat hij onder die naam niet meer verder kunnen 8)

[Voor 29% gewijzigd door Nessuno op 09-07-2011 17:47]

Na rose e cient spin

• HeyDude
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 01-06 11:39

HeyDude

Blijven lachen!

Thralas schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 23:44:
[...]
Klopt, de juridische term is Onverschuldigd betaald

Gelukkig is het opgelost en reageert Tweakers snel!
Ik zelf ben ook zo met vele anderen hier opgelicht een dikke 2 jaar geleden.
Opletten is het advies en jammer dat een goed feedback profiel ook geen garantie blijkt :|
We wachten nog steeds op de uitkomst van het hoger beroep van meneer en het geld.
We vermoeden dat het een kale kip is met veel geldzorgen.

Klik hier ! | Mijn V&A advertenties | Join het DPC Whatpulse team

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

godofal schreef op zaterdag 09 juli 2011 @ 17:33:
goed punt, maar z'n acc is gebanned, vraag me af of hij uberhaubt nog iets er mee kan, ook over 6 maanden/jaren
Ach, ik zou het toch doen, al is het maar zodat mensen het ook via google terug vinden, als hij het nog eens probeert op een andere plek.

Kwaad kan het nooit.

• Nessuno

Nessuno

io sono nessuno

Terw_Dan schreef op zaterdag 09 juli 2011 @ 17:49:
[...]

Ach, ik zou het toch doen, al is het maar zodat mensen het ook via google terug vinden, als hij het nog eens probeert op een andere plek.

Kwaad kan het nooit.
true true zit een punt int
Zo ook maar eens even doen ...
Toch wel blij dat er wel tweakers zijn die elkaar echt helpen !

Na rose e cient spin

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
Idd, gewoon 3x slechte feedback erbij, mogelijk vinden mensen via Google dan nog iets, een i.p. ban helpt immers ook maar ten dele, via internetcafe of bieb is snel weer een nieuw, onverdacht, account aangemaakt.

[Voor 4% gewijzigd door Marly op 10-07-2011 16:50]

• pizzaislekker
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 30-05 08:16

pizzaislekker

1 pizza maakt nog geen zomer

Ik ben in de tussentijd even weg geweest en nu zie ik dat ik dus bij lange na niet de enige opgelichte ben geweest :( Treurige zaak hoor. Ik moet ook maar bij hem langs dan, het geld komt helaas niet vanzelf.. Ik ga overigens ook zeker aangifte doen. Hoeveel mensen zijn er nou in totaal opgelicht door hem?
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee