Toon posts:

[USB] te weinig stroom voor opspinnen 2,5" schijf

Pagina: 1
Acties:

• QwaftZefoni
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 28-05 15:45
Help me ajb...

Ik wil aan mijn USB/iPod adapter van mijn autoradio (Volvo V50 MY2008) een 2,5" USB drive hangen van minimaal 320GB. Een USB flash drive van 2 tot 8 GB gaat prima evenals de iPod Classic 80GB maar...

ik heb een Imation Apollo 320GB en een LaCie Rikiki 320GB, USB 2.0 2,5" drives die niet opspinnen. Ik herken 't piepende geluid omdat mijn kantoor-PC met USB 1.0 ook te weinig stroom geeft. Beide schijven zijn geformatteerd naar FAT32 omdat de adapter geen NTFS ondersteunt.

Hier al wat gelezen: Stroomverbruik externe 2,5" drive
Op de datasheet van de LaCie Rikiki achterhaal ik niet hoeveel ie trekt.

Zijn er schijven op de markt (liefst webshop zoals Salland Automatisering) die minder dan 5V 500mA vragen? Zo ja, welke?

Of zijn er aparte casings te koop die eerst opladen zodat de spin wel doorkomt?

• bóòbó
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 07-06 19:50
Je zou een ander/korter/dikker kabeltje kunnen proberen, dat wil ook nog wel eens werken.

• Moning2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16-05 16:04
Ik heb hier een WD Essentials My Passport SE van 1TB (USB3) welke genoeg heeft aan de (USB2) poorten waaraan mijn voorgaande USB schijven dienst weigerden. Windows zegt alsnog 500 mA nodig, ik heb verder niks om zoiets te kunnen meten.
Je zou ook een schijf met 2 aansluitingen kunnen nemen (voor extra stroom) waarvan je de extra kabel aansluit op de sigarettenaansteker (met uiteraard een USB adapter).

• QwaftZefoni
kabel is nu maar 10 cm, veel korter wil niet

via de 12V USB stekker kan maar dan heb je dus een bobbel uit de 12V steken, da's weer minder, of ik moet die lijn aftappen in de middenconsole, dat is evt. wel te doen en de Y-kabel

mss zou een 1,8" of een 2,5" van max 200GB helpen?

• Moning2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16-05 16:04
Aantal GB zegt niks, wel het aantal platters. Kleinere schijf vebruikt uiteraard ook minder, maar het is dan nog steeds de vraag hoeveel je USB aansluiting kan leveren. Als dat maar 100 mA is heb je weinig kans dat er ooit een schijf gaat werken.

Anoniem: 15758

2,5W spinup lukt denk ik niet; de meeste notebook disks doen 4W spinup en dat kan je autoradio dus niet leveren. Eventueel zou je een autoradio stekker van +12V naar 5V kunnen maken/kopen en die als stroombron gebruiken; dus een apart kabeltje.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:36

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik weet niet hoeveel mA de output van je ingebouwde USB aansluiting is (meten is weten), maar dikke kans dat die net niet aan de specs voldoet en dus niet de volle 500mA kan leveren.
prima op te lossen met zoiets: http://www.dealextreme.co...harger-black-dc-12v-65855 Die doet namelijk 5V/2.1A + 5V/1A. Dat moet genoeg zijn ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• ItMeAedri
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-06 16:18
Dit valt ook te proberen? als 'ie te weinig stroom krijgt, plug je gewoon de tweede in.

[Voor 16% gewijzigd door ItMeAedri op 06-07-2011 23:51]

• QwaftZefoni
Y kabel onderweg.

Maar ik had nog een 640GB Rikiki liggen en die doet het wel? Mits FAT32 32 blocks geformatteerd.
Op mijn Pioneer unit in de andere auto niet helaas want daar zit een 250GB beperking op.

Happy camper here.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee