edit:
vast een fotovideo van de huidige stand van het project in de openingspost...
vast een fotovideo van de huidige stand van het project in de openingspost...
Hoi,
Ik heb mezelf een nieuw project op mn hals gehaald,
sinds ik een tijdje terug een filmpje tegenkwam op youtube van iemand die een oude star trek kast had omgebouwd met een 46" lcd wist ik dat ik dat ook eens moest gaan doen.
en ondertussen is het zo ver...
het ging om dit fimpje
Ik had zelf niet echt het budget om dit tot een bevredigend einde te brengen, maar gelukkig heb ik mijn baas zo ver kunnen krijgen dat ik een budget heb gekregen om zo'n ding te bouwen voor op kantoor in Utrecht.
Bedankt

Voor wie het flimpje niet heeft geklikt: het idee is dus een digitale flipperkast met een emulator erop.
Voor de software komt er windows met futurepin/visualpin en als frontend Hyperpin.
Voor de case zat ik te twijfelen of ik deze zelf uit hout zou bouwen of een bestaande kast zou pakken en die zou verbouwen. Uiteindelijk heb ik gekozen om een (oude) flipperkast te kopen en deze om te bouwen. Grootste reden hiervoor was budget, een oude defecte kast koop je voor relatief weinig, en als je het flippergevoel een beetje wilt behouden zul je iig de dingen die een flipperkast van een ladekast onderscheiden ook moeten hebben.
Denk bv aan authentieke flipperkast poten, de (verchroomde) lockbar en sidebars die de glasplaat op zn plek houden enz. deze onderdelen zijn redelijk duur als je die los koopt...
en dan heb je nog geen hout hoeven kopen enz.
Ik ben dus op zoek gegaan naar een defecte kast en heb gisteren een oude widebody Lazerball gekocht uit 1979 (kast is ouder dan ik

Deze ga ik vanavond ophalen.
Hier alvast een foto van de donor kast.
Hier ga ik dus alles uit halen en als ik de maten heb ga ik op zoek naar een zo goed mogelijk passende lcd tv. Ik denk dat hier ongeveer een 47" in moet gaan passen, maar ik ga dus pas een tv kopen als hij leeg is en ik goed kan overzien hoeveel ruimte ik heb...
In de kopkast komt een 2e tv. ik denk max 30" maar als een 32" enigszins passend te krijgen is wordt dat m. Om een of andere reden zijn 32" tv's veel makkelijker (en goedkoper) te krijgen dan 30" of 27"...
Onder die tv in de kopkast komt een 3e monitor, die maar half te zien is. dit wordt ws een oude 17" die ik nog heb liggen. Deze wordt gebruikt om het dot matrix display van veel nieuwere kasten weer te geven. Die komt dus met de bovenkant in de topkast, en de onderkant steekt ws net uit de kopkast.
Qua hardware zal aan het eind moeten blijken hoeveel budget er nog over is, maar er moet toch minimaal een geforce 460 oid in. en een intel i5.
Uiteraard ga ik de nodige koeling aanbrengen, de tv en de pc zullen aardig wat warmte produceren. De tv komt een paar cm onder de glasplaat te liggen, daar kan ik dus mooi met een stuk of 3 12cm fans airflow doorheen blazen en aan de achterkant van de kast moet een goeie afzuiging gebouwd worden.
Aansturing wordt een ipac2 board en ik heb ook al een setje tilt switches op t oog die ik ga gebruiken om de kast realistisch te krijgen als je er bv een schop tegen geeft.
[Voor 6% gewijzigd door dexx op 15-10-2011 20:40]