Toon posts:

[CiP]project LazerBall - hyperpin cabinet

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• dexx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-05 22:28
edit:

vast een fotovideo van de huidige stand van het project in de openingspost...

Hoi,

Ik heb mezelf een nieuw project op mn hals gehaald,
sinds ik een tijdje terug een filmpje tegenkwam op youtube van iemand die een oude star trek kast had omgebouwd met een 46" lcd wist ik dat ik dat ook eens moest gaan doen.
en ondertussen is het zo ver...
het ging om dit fimpje

Ik had zelf niet echt het budget om dit tot een bevredigend einde te brengen, maar gelukkig heb ik mijn baas zo ver kunnen krijgen dat ik een budget heb gekregen om zo'n ding te bouwen voor op kantoor in Utrecht.
Bedankt http://static.adunaphel.nl/livm/ogd-logo.png

Voor wie het flimpje niet heeft geklikt: het idee is dus een digitale flipperkast met een emulator erop.
Voor de software komt er windows met futurepin/visualpin en als frontend Hyperpin.

Voor de case zat ik te twijfelen of ik deze zelf uit hout zou bouwen of een bestaande kast zou pakken en die zou verbouwen. Uiteindelijk heb ik gekozen om een (oude) flipperkast te kopen en deze om te bouwen. Grootste reden hiervoor was budget, een oude defecte kast koop je voor relatief weinig, en als je het flippergevoel een beetje wilt behouden zul je iig de dingen die een flipperkast van een ladekast onderscheiden ook moeten hebben.
Denk bv aan authentieke flipperkast poten, de (verchroomde) lockbar en sidebars die de glasplaat op zn plek houden enz. deze onderdelen zijn redelijk duur als je die los koopt...
en dan heb je nog geen hout hoeven kopen enz.

Ik ben dus op zoek gegaan naar een defecte kast en heb gisteren een oude widebody Lazerball gekocht uit 1979 (kast is ouder dan ik :) )

Deze ga ik vanavond ophalen.
Hier alvast een foto van de donor kast.

Hier ga ik dus alles uit halen en als ik de maten heb ga ik op zoek naar een zo goed mogelijk passende lcd tv. Ik denk dat hier ongeveer een 47" in moet gaan passen, maar ik ga dus pas een tv kopen als hij leeg is en ik goed kan overzien hoeveel ruimte ik heb...

In de kopkast komt een 2e tv. ik denk max 30" maar als een 32" enigszins passend te krijgen is wordt dat m. Om een of andere reden zijn 32" tv's veel makkelijker (en goedkoper) te krijgen dan 30" of 27"...

Onder die tv in de kopkast komt een 3e monitor, die maar half te zien is. dit wordt ws een oude 17" die ik nog heb liggen. Deze wordt gebruikt om het dot matrix display van veel nieuwere kasten weer te geven. Die komt dus met de bovenkant in de topkast, en de onderkant steekt ws net uit de kopkast.

Qua hardware zal aan het eind moeten blijken hoeveel budget er nog over is, maar er moet toch minimaal een geforce 460 oid in. en een intel i5.

Uiteraard ga ik de nodige koeling aanbrengen, de tv en de pc zullen aardig wat warmte produceren. De tv komt een paar cm onder de glasplaat te liggen, daar kan ik dus mooi met een stuk of 3 12cm fans airflow doorheen blazen en aan de achterkant van de kast moet een goeie afzuiging gebouwd worden.

Aansturing wordt een ipac2 board en ik heb ook al een setje tilt switches op t oog die ik ga gebruiken om de kast realistisch te krijgen als je er bv een schop tegen geeft.

[Voor 6% gewijzigd door dexx op 15-10-2011 20:40]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Leuk plan, maar nog net iets te weinig vooruitgang om hem al toestemming te geven. Komt vast wel met een volgende update :)

• dexx
en daar is de volgende update:
incl. foto's

kast had ik vorige week al opgehaald, maar hij stond nog in de opslag omdat ik hem nergens kwijt kon.
vandaag eindelijk mn eigen kantoortje geregeld en iemand zover gekregen dat ie ff mee ging om die kast op te halen. EN een auto geregeld waar ie op kon...

dus vanmorgen de kast opgehaald.:

uiteindelijk de kast in de binnenstad van Utrecht gekregen en omhoog (gelukkig een lift)
ik heb de kopruit maar thuis gelaten, die kan alleen maar stuk, en die ga ik toch niet meer gebruiken
(de ruit in de kopkast, zit een mooi tekeningetje op enz)

in mn flipperhok zoals het nu genoemd wordt.

hij was nog helemaal orgineel (en stuk) dus de 32 jaar oude elektronica zat er nog in.
onderkant van het speelveld

andere hoek

met de poten eronder en het glas eraf

kopkast erop waar hij hoort

binnenin de kopkast

voor de laatste keer aan (meer dan dit deed hij niet, lampjes gingen aan,
displays bleven uit en geen geluid. hij bootte niet door):

speelveld verwijderd

kopkast ook leeg gehaald

de inhoud van een flipperkast:

andere onzin ook verwijderd:

afmetingen opgeschreven:

Al met al dus vandaag mooi vooruitgang geboekt,
Ding staat waar ie moet staan en is helemaal leeg.
Morgen ga ik hem ff goed schoonmaken en de laatste frutsels eruit slopen.
Daarnaast heb ik nu de maten en kan ik op zoek naar een hdtv voor t speelveld. Ik denk dat een 47" net gaat passen in de lengte maar dan hou ik 2.5 cm over aan elke zijkant.
Ik ga morgen even naar een elektronica boer en wat tv's opmeten. Misschien dat ik de kopkast wat naar achteren moet verplaatsen en zo dus de nodige ruimte kan creëren voor een iets grotere tv..
Maar tot nu toe ben ik het meest enthousiast over de lg 47ld650 (zo uit mn hoofd) maar dat kan nog aardig omslaan morgen :)

foto's zijn evt ook in high res te krijgen als daar vraag naar is..
-edit- high res geüpload en foto's klikbaar gemaakt

[Voor 15% gewijzigd door dexx op 22-07-2011 20:48]

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

En toestemming. Leuke oude techniek altijd in zo'n ding. Heerlijk :P

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-06 02:35
Vet hoor zo'n project! Hoeveel heb je voor die kast betaald als ik mag vragen?

• dexx
ik sta ook open voor suggesties voor een nieuwe naam voor de kast btw.. project laserball is nogal kazig, vooral omdat de donorkast dus een laserball was..

oh en thx voor goedkeuring btw :)

• dexx
Megamind schreef op maandag 11 juli 2011 @ 21:55:
Vet hoor zo'n project! Hoeveel heb je voor die kast betaald als ik mag vragen?
kast heeft me 160,- euro gekost...
was wel stuk..

en ik heb zelfs een 2e identieke kast op de kop kunnen tikken, waar ik dus de oude hardware voor ga gebruiken om die weer op te lappen..
(probleem is dat ik bar weinig weet van flipperkasten, maar ik denk dat dat vanzelf komt, zo niet dan krijg ik ws binnenkort 180v op mn vingers en daar leer je snel van (hoop ik)

• sniek
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-05 13:17

sniek

Got root?

Het is niet origineel, maar toch ga ik dit topic waarschijnlijk weer op de voet volgen! :D Valt er een lcd in te passen met een acceptabele kijkhoek? Je staat er toch nogal haaks op.

bm'ed

Irrelevant by default - rm -rf /

• dexx
meeste moderne lcd's hebben wel een kijkhoek van 178 graden.
maar dat is idd iets dat ik zeker eerst ga checken in de winkel voor ik er een koop..

eisen aan main scherm:
-goedkoop(budget is aardig beperkt, ik hoop onder 700,- te zitten voor t scherm)
-groot (+- 47" zo groot als erin past)
-snel , je wilt die bal wel kunnen volgen dus ws 100hz
-kijkhoek van 178+

zou leuk zijn:
-scherm moet aan gaan als je er stroom op zet, anders moet ik een losse monitor power button maken. of een timed relay die de powerbutton van de monitor aanzet x sec nadat er stroom op is komen te staan.

[Voor 33% gewijzigd door dexx op 11-07-2011 22:22]

• FiXeL
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23-05 19:24
Nice! We hadden vroeger ook altijd flipperkasten staan (pa had een kroeg) dus deze ga ik zeker volgen!

Mn 3D printer blogje..

• Ghost Dog
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 31-05 10:38

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Wat een vet idee! :D
* Ghost Dog volgt!

Colors relate to numbers relate to SOUND | Last.fm! | Band!

• Mu.siQ
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 30-05 06:46

Mu.siQ

XBL: MusiQ2

Heb me toevallig enkele maanden geleden uitermate vermaakt met een flipperkast (zo vaak speel ik erop, lol). Die stamde ook uit 1970 oid. Die werkte (voor het overgrote deel) nog wel. Ik ga deze volgen, ben erg benieuwd wat je hier van gaat maken!

[Voor 6% gewijzigd door Mu.siQ op 12-07-2011 00:46]

Therefore I must know what I am doing. Maybe.

• ro3lie
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 31-05 17:39
Wat doe je met het oude speelveld?

• dexx
ik heb nog een kast die het niet doet op de kop getikt. ik wil evt wat onderdelen gebruiken uit deze om die op te lappen.. maar die heeft een speelveld dat net zo mooi/mooier is als deze, dus met het speelveld: geen idee...

• Odysseus1985
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-05 19:15
Goed bezig!!! Ik kijk uit naar het eindresultaat, ik probeer 'm graag uit! En nu snel je hok in, want nu kan ik niet flipperen!.. ;-) ;-)

• dexx
Zo,

vandaag was de dag van de Hardware,
tv voor het speelveld is besteld.
het wordt een LG 47" LD650.
want een 52" gaat in de lengte niet passen en is ook gelijk een stuk duurder...

hopen dat mn aanvraag om op rekening te bestellen niet al te lang duurt...
ik verwacht dat ik hem niet voor t eind van de week binnen heb.

en zojuist ook de hardware voor de pc besteld.
omdat het budget wat kleiner was in het computer gebied is het een amd geworden.
de Phenom2 x4 965
een of andere bijbehorend bord.
4gb corsair ram
een 7200 rpm schijf
en een geforce gtx460 1gb

die kan ik morgen ophalen bij de lokale mycom.

• FreeLighting
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 29-05 12:28

FreeLighting

Heel de dag up's en down's!

ductape om het whiteboard op zn plek te houden? 8)7
zo doen ze dat bij ons op school op hele oude muren ook :P

wel een heel orgineel idee. BM'ed!

Liftmonteur: Heel de dag up's en down's!

• dexx
:) ja die stond op de tafel tegen de muur. had m maar even vastgetaped omdat ik bang was dat ie weg zou schuiven en al mn zooi van de tafel zou vegen.
en op de tafel schrijft een stuk makkelijker dan wanneer hij op de grond staat.

en men noemt mij niet voor niks ducttape-dexx

• TimvH
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23-05 20:06

TimvH

Kletsmajoor

Leuk, speel ook vaak met die flipperkasten aangezien mijn oom een stuk of 70 op zijn bedrijf heeft staan O-)
Hij koopt ze, maakt ze en knapt ze op en verkoopt ze met dikke winst :9
En ik mag als ik wil er eentje lenen >:)
Zo hadden we eerst ook zo'n kast van Star Trek staan 8)
Maar ik kan niet wachten tot dit project af is, het is namelijk veelbelovend :9~

[Voor 5% gewijzigd door TimvH op 12-07-2011 18:24]

• l3p
  • Laatst online: 21:58

l3p

www.^.nl

Ga ik zeker volgen !

L3p - HF - PC - HT - MK - PV

• maarten12100
  • Laatst online: 15-03 21:17
Uiteraard ga ik deze ook weer volgen vorige was mooi vooral omdat ie eerst gewoon opstart naar windows en dan de pinball software starte :P

• ToCuS
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 24-05 15:32

ToCuS

It begins in the brain!

Ben zeer benieuwd, goed bezig iniedergeval..

• Anoniem: 303530
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
dexx schreef op maandag 11 juli 2011 @ 22:19:
meeste moderne lcd's hebben wel een kijkhoek van 178 graden.
Dat is de grootste onzin. De kijkhoek word gedeifneerd als de maximale hoek waarbij nog een contrast van 5:1 word waargenomen.
Dat slaat dus helemaal nergens op. Als we de kijkhoek zouden defineren als de maximale hoek waarbij de kleurafwijking 10% is, wat ik al veel vind, heeft het gemiddelde scherm een kijkhoek van luttele graden.

Ongeveer...

Dit verhaal. Je ziet al een afwijking tussen de boven en onderkant van het scherm als je haaks op het paneel kijkt. Lekker flipperen :X

Voor een flipperkast moet je gewoon een IPS scherm hebben, zo'n scherm heeft veel betere kijkhoeken.

En hier een normale scherm:

Het nadeel is dat een IPS scherm meestal een wat hogere input lag is. Dus het word nog moeilijk om een goed scherm voor dit onderwerp uit te zoeken...

Edit: ik zie nu pas dat je er al een hebt :P Hopelijk geen TN paneel zoals hierboven.

[Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 303530 op 13-07-2011 07:50]

• dexx
even een plan opgesteld :

• ItMeAedri
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 02-06 14:11
Strak plan! :P Vooral stap 2!

• ro3lie
  • Laatst online: 31-05 17:39
Heb eventueel nog wel interesse in het oude speelveld, als je hiervan een foto kan sturen. (DM me maar ;)) Als je hier vanaf wilt.

• dexx
update:
hardware is binnen.
het is een amd phenom2 X4 965
4gb ram
een geforce gtx460 1gb

en ik had er eerst een 400w voeding bij bedacht, maar die heb ik maar weer geruild voor een 500w ocz mod-xtream.

ik had bedacht om het bord op een achterplaat uit een oude kast te bouwen en dan het liefst een met de slots waar je je vcard aan kan schroeven. ik dacht zo'n kast nog in de kelder te hebben staan, maar die was toch net anders dan ik dacht en voldeed niet als donor.
dus ik heb alles tijdelijk maar even in een 8 jaar oude midi tower gebouwd zodat het niet rond gaat slingeren.

gelijk even getest of de onboard videokaart ook actief is als er een pcie kaart in zit. en dat werkt.
ik heb namelijk de onboard video nodig om het 3e scherm aan te sturen die het dot matrix display gaat weergeven. (17"-19" tft)
het hoofd speelveld en de kopkast komen op de 2 uitgangen van de geforce te hangen.
maar ik kan dus idd 3 schermen aansturen:

en in de tijdelijke kast:

[Voor 5% gewijzigd door dexx op 14-07-2011 12:58]

• Ghost Dog

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Met een AMD had je met alleen de videokaart 3 schermen aan kunnen sturen. ;)

[Voor 8% gewijzigd door Ghost Dog op 14-07-2011 13:10]

• dexx
Ghost Dog schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 13:10:
Met een AMD had je met alleen de videokaart 3 schermen aan kunnen sturen. ;)
mja, maar op t hyperpin forum werd een amd kaart afgeraden omdat die nogal eens willen buggen met hyperpin... schijnt wel te kunnen werken maar heb je meer gezeik mee
dus daarom nvidia...

• dexx
update,

begonnen met schuren van de hele kast, binnen en buiten.

eerste laag verf:

en ik had vorige week een tv besteld, en nu kan ik nog voor weinig een tv overnemen van een collega. dus ipv een 32" en een 17" in de kopkast komt daar een 2e widescreen. 46" op zn kant.
hoe ik dat erin ga passen? geen idee, zie ik wel als ik die tv heb :)
ik zal hoe dan ook ergens een stuk moeten uit steken, dat kan aan de bovenkant, dan kan ik er misschien iets van een topper op weergeven of een logo. of aande onderkant en dan valt het weg in de kast.
maar dat is weer lastig met de aansluitingen van de kopkast.

[Voor 4% gewijzigd door dexx op 18-07-2011 19:10]

• dexx
kleine update:

gisteren een 2e laagje verf aangebracht, en hij begint nu redelijk dekkend te worden.
eindelijk is ie zwart :)

komt denk ik nog 1 laagje verf op. en tegen die tijd is hopelijk eindelijk mijn tv binnen en kan ik die gaan inbouwen en passen.

• dexx
update:

goodies!

de tv voor het speelveld is binnen!

gelijk maar aangesloten en na wat tweaken van de emulator en de frontend komt er best wat leuks uit:

ik heb hem stiekem al gepast in de kast en hij is een klein beetje te lang... dus daar ga ik wat op bedenken... of de behuizing eraf, of een stukje van mn kast zagen...
hij past in de breedte echt precies! zit er strak in :)

• T.E.C.H.N.O
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 31-05 13:54
gaaf hoor zon pinball kast

• FreeLighting

FreeLighting

Jeesh, dat is een grote tv. heb je ook het probleem met de kijkhoek waar iedereen over discuseerde?

• dexx
nee kijkhoek is perfect, je ziet alles gewoon als je ervoor staat.
wil je t verprutsen moet je echt op je knieën voor die kast gaan zitten...
ik heb trouwens even een videootje gemaakt met de tv los op/in de kast :)
ziet er echt SUPER uit irl..

in t filmpje heb je alleen irritante reflectie van de TL die erboven hangt..
zal zo nog een flimpje schieten in t donker.

en tv is idd best groot :) hij past ook niet. moet ergens een stukje uit mn kast zagen. weet nog niet of dat bovenin of onderin moet. kom ongeveer 1-1,5 cm tekort :)

ik kan ook de rand eraf halen. dan past ie ook wel.

[Voor 36% gewijzigd door dexx op 22-07-2011 18:47]

• dexx
nog een fimpjes gemaakt in t donker..
lijkt of de led enorm bleeden maar dat is alleen op de video, ik denk dat t reflectie is van de flits van mn telefoon...

en een andere kast met een andere emu...

• Biersteker
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20-05 22:28
Is het niet mogelijk de tv iets meer hoek te geven? En dan een klein stukje aan je kast toe te voegen in "schuinheid", of wil je heb echt in de oude kast wurmen?. In dat geval kan je ook altijd de tv uit elkaar halen, en echt alleen de tft gebruiken, (dus bezels weg). (*Denkt stiekum in zijn hoofd, gooi er een webcam of 2 onder, plexiglasplaat van 10mmerop , stuk of 100 IR ledjes, that gives multitouch*)

Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.

• dexx
Biersteker schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 19:12:
Is het niet mogelijk de tv iets meer hoek te geven? En dan een klein stukje aan je kast toe te voegen in "schuinheid", of wil je heb echt in de oude kast wurmen?. In dat geval kan je ook altijd de tv uit elkaar halen, en echt alleen de tft gebruiken, (dus bezels weg). (*Denkt stiekum in zijn hoofd, gooi er een webcam of 2 onder, plexiglasplaat van 10mmerop , stuk of 100 IR ledjes, that gives multitouch*)
ik wil hem denk ik ongeveer onder deze hoek houden. en hij komt er natuurlijk nog een stukje dieper in te liggen... want hij steekt nu uit aan de bovenkant.. en omdat ik maar een cm te kort kom kan ik ook gewoon een stuk uit de kast zagen/frezen en dan zou het moeten passen.

en bezel eraf is idd een van de dingen waar ik aan zat te denken, want ik zit ook nog met mn knoppen die uitsteken, en als daar een tv zit is dat ook lastig.
dus ik ga morgen denk ik iig maar ff de rand eraf slopen en kijken wat eronder zit..
is wel jammer want met bezel past hij zo perfect in de breedte...

• FreeLighting

FreeLighting

http://en.wikipedia.org/wiki/Microsoft_Pinball_Arcade
als je leeg cd'tje opstuurt, kopieer ik m. heeft geen beveiliging.

• dexx
UPDATE!

ik heb ondertussen wel weer wat voortgang geboekt..

ik heb afgelopen weekend de 2e tv (voor het scorebord) opgehaald. Het is een Sharp aquos nogwat 46" geworden die ik voor een mooi prijsje van een collega kon overnemen.

hij is iets te breed voor de kopkast, dus ik heb even gekeken wat er achter het plastic zat:

weinig belangrijks.. de speakers, maar die ga ik toch niet gebruiken, en de ontvanger van de afstandsbediening en knopjes.

ik heb ook besloten dat de kopkast op een andere manier op de kast te zetten. want de aansluiting waar hij nu op staat zit me enorm in de weg met het plaatsen van de tv voor de kopkast. en de tv voor het scorebord wil ik het liefst toch half verzinken in de kast, en dan moest toch die aansluiting weg...
ik ga nu gewoon de kopkast direct op de body plaatsen, dit geeft ook een wat moderner uiterlijk... de oude kasten zat er een stukje ruimte tussen. die nieuwere kasten is het 1 geheel.

toen dat weg was kon ik de tv er wat netter in leggen... hij ligt nog wat scheef omdat de tv aan de bovenkant wat dunner is dan aan de onderkant.. en hij ligt nu op de palletjes waar het originele speelveld ook op lag.
ziet er wel erg nice uit.

daarna heb ik alles er weer uitgehaald. en besloten dat ik de bodem niet mooi vond...
die was van dun mdf en het leek meer op hardboard...
ik moet daar uiteindelijk de pc op bevestigen en het subwoofertje. dus dat was niks..
ik ga er een plaat mdf/multiplex onder schroeven. dat geeft ook wat meer stevigheid aan de kast... en misschien dat hij dan stevig genoeg is om er gewoon een deurtje achterin te zagen...

de bodem eruit:

de monitor komt toch op een plek te zitten waar ik de buttons komen. en die steken toch best een stuk de kast in. en als daar de tv komt te zitten kan dat wel een probleem opleveren...
ik heb de behuizing van de tv voor het speelveld gehaald om te kijken of ik daar evt wat ruimte heb om de buttons uit te laten steken...
ik denk dat dat wel gaat lukken...

en ik heb weer goodies geleverd gekregen..
de spullen die ik via arcadewinkel.nl had besteld:

een ipac (keyboard controller)
10 arcade buttons (wit doorzichtig)
10 leds voor in die buttons in rood blauw geel en groen.

en ik heb de lockbar opgeknapt. dit is het mechanisme dat het aluminium profiel vooraan op de tafel vastzet. en dat profiel houd de glasplaat weer op zn plek...
en dit mechanisme kan dus alleen van binnenin de kast geopend worden, hiermee voorkom je dat mensen zomaar je flipperkast demonteren ipv er geld in gooien :)
ding was dus zwaar verroest en 31 jaar ranzig...

volgende wat ik ga doen is een frame bouwen waar de speelveld tv op komt vast te zitten. en deze in de kast bouwen. deze ga ik maken van houten balkjes met 2 balken kruislings erdoor voor extra stevigheid.

en ik ga de onderkant maken en erin zetten..

• Ghost Dog

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

I see dead pictures :/

• dexx
he... dat is niet goed....

[edit] oh wacht. volgens mij gingen ze binnenkort de servers verhuizen naar een nieuwe vm host in t datacentre... en dat zal dus wel vandaag zijn :)
hij komt vanmiddag ws wel weer terug

[Voor 37% gewijzigd door dexx op 30-07-2011 11:50]

Anoniem: 417048

Yoooow dexx ,. wat een vet project!

alleen jammer dat die pics niet werken nu ,.
was benieuwd hoe je die 2e TV erin had gekregen.. en de knoppen
en de rest :P

• GNOOM172
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11-07-2016

GNOOM172

Gewoon een Gnoom

Pics werken nog niet. Ik wil zien! :(

LED staat toch voor Licht En Duurzaam?

• boazkl0p
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17:02

boazkl0p

Schijnbaar een Fries

pics werken hier. Wel lef hebben om zo'n gloednieuw scherm meteen al te demonteren :P

En had je dorst ofso?

[Voor 12% gewijzigd door boazkl0p op 30-07-2011 18:34]

• dexx
pics werken weer.
server was ff down voor een verhuizing..

en het 2e scherm zit er nog niet in. komt nog :) is best veel werk :P

knoppen zitten aan de ipac usb controller...

[Voor 15% gewijzigd door dexx op 30-07-2011 19:01]

• dexx
boazkl0p schreef op zaterdag 30 juli 2011 @ 18:33:
pics werken hier. Wel lef hebben om zo'n gloednieuw scherm meteen al te demonteren :P

En had je dorst ofso?
hij stond op kratjes om t verven met de poten eraf :)

en dat scherm uit elkaar.. tja dat was eigenlijk sowieso al het plan...
was idd wel het duurste onderdeel van de build ...

en ik had eigenlijk verwacht dat ik de behuizing eraf zou moeten halen om m erin te passen, maar hij past dus precies met behuizing. daarom mag hij hem (voor nu) houden.

scherm dat het scorebord vormt moet wel uit elkaar.. die past niet.

maar die heb ik ook al uit elkaar gehad, en daar zit ook niets nuttigs tussen het plastic en t schem.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ample Energy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 03:14
Geweldige mod. Moet ook wel de meest awesome pinball machine op de wereld zijn. Hoeveel verschillende lay outs heb je in totaal?

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FiXeL
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23-05 19:24
Idd, dit gaat heel anders worden dan ik eerst voor ogen had... Jammer dat ik de ruimte er niet voor heb in huis, want dit is wel zo cool om in huis te hebben! _/-\o_

Mn 3D printer blogje..

Acties:
  • 0Henk 'm!

• dexx
Siempie schreef op zondag 31 juli 2011 @ 15:39:
Geweldige mod. Moet ook wel de meest awesome pinball machine op de wereld zijn. Hoeveel verschillende lay outs heb je in totaal?
de tafels kun je gewoon downloaden. je moet ze alleen nog even per tafel configureren voor jou setup. dus het beeld uitlijnen en het scorebord enz goed zetten. maar in principe zijn het er dus honderden....
ik ga denk ik wel een selectie maken van de tafels die in mooie hoge resolutie zijn, je wilt niet je tafel verprutsen door er tafels op te draaien die voor max 640x480 gemaakt zijn...
dus zullen er denk ik stuk of 30-50 worden...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• M!chel
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Gaaf project om zelf te maken, alhoewel het niet helemaal origineel is:

http://www.ericpinball.be/NL_Hyperpin.html
http://www.youtube.com/watch?v=zkVYnnudHdM

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
En dit topic op GoT:
[CiP] Visual Pinball Mini-Cab

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

• -SpaceMaker-
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

-SpaceMaker-

Tweakt sinds 29-01-2000

Pfff, een Lazerball kast uit 1979... daar gingen nog florijnen in !!!

-Think Progressive-

• dexx
-SpaceMaker- schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 20:52:
Pfff, een Lazerball kast uit 1979... daar gingen nog florijnen in !!!
nope :)

kwartjes :)

en ja.. guldens :)

• -SpaceMaker-
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

-SpaceMaker-

Tweakt sinds 29-01-2000

maar het belangrijkste is ..... zet ie ook koffie ?

-Think Progressive-

• dexx
update:

er was afgelopen weekend borrel op t kantoor. dus ik wilde graag iets speelbaars af hebben.
dus ik heb een bodem gemaakt en erin gezet (helaas ff geen fotos van)
en ik heb een houten frame gemaakt waar de monitor op komt te liggen. en daar 4 hoekprofieltjes aan waar precies de aansluitingen van de tv bij zitten waarmee hij officieel aan een muurbeugel zit..

daarna snel het hele zaakje in de kast gelegd (nog wel los, hij lag op 2 kratjes bier :) )
maar hij speelde wel :) en was eigenlijk gelijk een succes.

eerst tijdelijk de buttons aangesloten:

en hij speelt:

vanmiddag even de kopkast erop gezet om te kijken hoe die precies uitkomt:
en het lijkt gelijk weer een stuk meer op een flipperkast :)

ik heb ook nog ff bekeken hoe de knoppen in de behuizing van de tv komen (de plek waar de knoppen zitten zit ook de tv.. maar zit uiteindelijk weinig essentieels achter het plastic.)

op de laatste fotos zit de tv ook vast op zn uiteindelijke plek (zie je alleen slecht op de fotos. hij zit nu wat hoger/dichter bij het glas dan toen hij stond te spelen...)

[Voor 4% gewijzigd door dexx op 01-08-2011 21:37]

• BSTNjitRam
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 24-05 13:31
Zeer mooie CiP !
Begint weer te jeuken om zelf ook eens aan zo'n apparaat te beginnen (maar dan wel wat kleiner :P)

Ik zie op één van je screenshots dat je 174 kasten in je hyperPin hebt.
Heb je deze allemaal los gedownload of is er ergens een compleet pakket te downloaden?

Ik heb zelf enkele kasten gedownload van VPForums, maar het is een enorm werk aangezien je bij elke kast ook de rom en vaak ook nog de sounds erbij moet zoeken.

Bordspellenopruiming! https://www.marktplaats.nl/u/martijn/14875712/

• dexx
BSTNjitRam schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 10:10:
Zeer mooie CiP !
Begint weer te jeuken om zelf ook eens aan zo'n apparaat te beginnen (maar dan wel wat kleiner :P)

Ik zie op één van je screenshots dat je 174 kasten in je hyperPin hebt.
Heb je deze allemaal los gedownload of is er ergens een compleet pakket te downloaden?

Ik heb zelf enkele kasten gedownload van VPForums, maar het is een enorm werk aangezien je bij elke kast ook de rom en vaak ook nog de sounds erbij moet zoeken.
ja ik heb ooit ergens een pack gedownload.
maar ik ben er nog niet helemaal blij mee.
heb nog niet echt naar de software gekeken.. eerst ff de hardware afbouwen en als alles klaar is ga ik de software wel tweaken...
tot nu toe heb ik gewoon ergens een pack opgehaald met een flinke berg kasten.. vind ze alleen niet mooi. zitten ook aardig wat kasten tussen die op een veel lagere res gebouwd zijn enz..
dus de kasten die er nu in zitten gaan als de hardware eindelijk af is er eigenlijk allemaal weer af en dan ga ik ze stuk voor stuk toevoegen en tweaken. (je moet ook per kast de locatie van de dmd enz instellen). dus je moet ze sowieso een voor een instellen. kan je ze net zo goed ook 1 voor 1 downloaden...

• BSTNjitRam
Heb je nog enig idee waar je die pack vandaan hebt gehaald?

Je hebt dan in ieder geval al een hele rits kasten/roms/sounds etc die bij elkaar horen.
Meeste werk is vaak de juiste rom bij de juiste kast te vinden dus dat scheelt je toch een hoop werk.

Ik ben er iig wel in geïnteresseerd!

• dexx
nee geen idee. volgens mij naar gegoogled.

• dexx
BSTNjitRam schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 11:17:
Heb je nog enig idee waar je die pack vandaan hebt gehaald?

Je hebt dan in ieder geval al een hele rits kasten/roms/sounds etc die bij elkaar horen.
Meeste werk is vaak de juiste rom bij de juiste kast te vinden dus dat scheelt je toch een hoop werk.

Ik ben er iig wel in geïnteresseerd!
ik heb nog ff gezocht.
en ik heb een hele berg gedownload uit een of andere open dir (daar kon ik een tenminste een tooltje op los laten die alles binnen hengelde)
futurepin
visual pin
pinmame

ik vond ze alleen tegen vallen, veel tafels met lage res enz.
heb t nu terug naar 50 tafels ofzo. moet nog een keer een dag (week) gaan zitten en tafels downloaden en testen.. is zo zonde om een full hd scherm te hebben in zo'n enorm apparaat, en dan een tafel die op max 640x480 is gebouwd daarop draaien.

[Voor 20% gewijzigd door dexx op 10-08-2011 11:23]

• BSTNjitRam
Die open dirs zien er wel mooi uit, thx!

Hiervoor downloadde ik altijd van VPForums.org en daar zit je met een 5 files limiet per dag.
Vanavond maar eens die open dirs binnehengelen, vooral Virtual PinMame zie ik al veel kasten bij staan die ik wel wil hebben :)

• dexx
volgens mij kon cuteftp ook http dirs aan ;)
moest je niet de lite pakken...

• dexx
update tijd!:

waar was ik vorige keer gebleven?

de monitor voor de kopkast heb ik uit z'n behuizing gehaald, want deze was veeel te groot. (oud type tv, zit nog veel meer nutteloos plastic omheen de de nieuwe)
en omdat de monitor niet echt in de kopkast past. (omdat breedbeeld enzo) komt die op zn kant erin te zitten en valt de onderkant van het scherm dan dus weg.

gaten gemaakt waar de monitor door steekt de flipperkast zelf in.
en ik heb een frame gebouwd waar de monitor aan komt te hangen. deze gebruikt de originele beugels waar de monitor mee aan een evt muurbeugel zou komen te hangen.

daar heb ik de monitor ingebouwd. (zonder behuizing dus) dit is de 46" die als scorebord moet gaan dienen.

hier staat hij dus op zn kop. stuk dat uitsteekt komt verzonken in de kast:

en hier staat hij op de kast.

incl power:

monitor voor het speelveld heb ik vastgezet op een houten frame dat precies uitlijnt met de aansluitingen voor de muurbeugels. hierop komt de tv vast te zitten. 2 cm onder de glasplaat.

hier zit dat frame al vast in de kast.

de tijdelijke koelers die ik er nu onder heb zitten.. die monitor werd nogal warm, nu niet meer :)

omdat de monitor eigenlijk redelijk dicht onder de glasplaat komt te liggen zit hij nogal in de weg op de plek waar ik de buttons wilde inbouwen. nu had ik 2 opties. of de knoppen een stukje lager doen, maar daar hebben ooit mensen over nagedacht wat de ideale flipper positie is. en daar zitten ook de gaten in mn sierstrips enz.

of een gat maken in de monitor waar de binnenkant van de knoppen in kunnen vallen.
volgens mij had ik dat al ergens gepost. maar er komt dus een gat in de monitor voor het speelveld.. (ja die ik nieuw had besteld :) denk niet dat mn garantie nog geldig is :P )

begonnen met gat in de buitenkant vd behuizing

zo moet hij komen, zit nog wat meer onzin in de weg.

de achterkant vd behuizing op maat, en hij past

dit zit er oa in de weg

nu niet meer (hm dit is btw de andere kant, maar idee is hetzelfde :), er zit een gat in )

zo komt hij ongeveer

en zo zit hij erin.

wat ik nu nog moet doen:

kopkast verven.
koelgaten maken, ergens, originele plan was in de achterkant, maar daar zit nu een tv
computer op een dinges bouwen zodat je er enigszins bij zou kunnen.
bedrading trekken en netjes maken.
kast zelf nog een 2e laagje verf geven en de kopkast ook.
glasplaat voor de monitor in de kopkast, en die afplakken/afverven op de plekken die je niet voort te zien.
software prutsen
tiltsensor inbouwen < heb ik net al gedaan :) helaas niet fotowaardig (plakband ole ole :))

• ToCuS

ToCuS

It begins in the brain!

WOW, dat ziet er zeker wel ver uit.. keep up the good work..

• BSTNjitRam
Gister alle VPinMame kasten gedownload vanuit die opendir, ging vrij goed met DownThemAll (FireFox addon).

wat ik me trouwens wel afvraag: Is het wel mogelijk om het kopkastgedeelte op minder dan fullscreen te draaien.
Ik heb nog weinig geklooid met HyperPin dus geen idee of dit mogelijk is.

• dexx
geen idee :)
ik hoop t wel ander heb ik een halve kopkast :P

of anders moet ik heel hard gaan kloten met drivers en resoluties die niet kloppen ofzo.

met FP kan t iig wel, die kun je per tafel aanpassen en instellen.

[Voor 60% gewijzigd door dexx op 11-08-2011 11:40]

• dexx
update:

kopkast is geverfd.
en ik heb hem er op gezet. (staat nog niet helemaal vast, moet nog een mooi systeem bedenken om hem vast te zetten)

ook gaten gemaakt in de kopkast voor 2 12cm koelers. om de monitor in de kopkast enigszins koel te houden. die blazen als t goed is lucht onderin en dat moet er dan boven weer uit.

en ik heb een flimpje!

• Odysseus1985
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-05 19:15
Wordt steeds beter! En het was leuk om hem even te testen! :-)

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02:09

Mystikal

It never hurts to help

Zou je de topkast niet van beneden naar boven wijdt uit laten lopen, zodat je boven genoeg ruimte hebt om er speakers in te verwerken? Of heb je andere speakers op het oog, dan de 2 die nu op de kast staan?

Basement Bios ---- Exo-S

• dexx
komen andere speakers in..
waarschijnlijk een 2.1 setje met de sub in de bodem..

en de kopkast was nou eenmaal al zo...
dan had ik hem vanaf de grond af opnieuw moeten bouwen...

[Voor 38% gewijzigd door dexx op 16-08-2011 16:40]

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02:09

Mystikal

It never hurts to help

dexx schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 16:36:
komen andere speakers in..
waarschijnlijk een 2.1 setje met de sub in de bodem..

en de kopkast was nou eenmaal al zo...
dan had ik hem vanaf de grond af opnieuw moeten bouwen...
Maar die speakers worden wel ingebouwd in de kopkast?

Basement Bios ---- Exo-S

• JapyDooge
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 02-06 10:33

JapyDooge

NoxiousPluK

Zo dat begint er al behoorlijk strak uit te zien zeg 8)

• zynex
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16:38
Wij hebben thuis een Fish tales pinball staan, maar dit is toch ook wel erg vet. Als de ene kast je begint te vervelen pak je gewoon een andere.

En je hebt het met dat 46" display ook er netjes opgelost.
Ik weet niet of ik er overheen heb gelezen, maar ga je nog wel wat mooie sideart erop plakken?

KUTGW

• ToCuS

ToCuS

It begins in the brain!

The end is almost there, maar ziet er nu al tof uit..

• Anoniem: 418549
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
zynex schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 12:47:
Wij hebben thuis een Fish tales pinball staan, maar dit is toch ook wel erg vet. Als de ene kast je begint te vervelen pak je gewoon een andere.
[...]
Dat is waarschijnlijk ook een van de redenen dat ze dit doen. :)

Maar het ziet er inderdaad wel echt heel vet uit! 8)

• dexx
zo,

weer even een kleine update.
ben 3 weken op vakantie geweest, dus er is de afgelopen tijd weinig aan gebeurt
(behalve mn collega's die de high scores even allemaal hebben verbroken)

maar toch wat kleine dingen sinds de laatste update:

-buttons erin gebouwd voor start - coin - escape(menu) - en een special die in sommige kasten word gebruikt.
-siderails er weer op gezet.
-glas in de kopkast.
-van binnen alle kabels opgeruimd, op juiste lengte en vast gezet.
-stekkerdoos is weg en zit nu intern, orginele plek voor de on-off switch weer in gebruik. (deze schakelt de
stroom uit, dus eerst pc shutdownen)
-software wat getweaked, zitten nu alleen nog kasten in die leuk zijn en die er redelijk uit zien.(voornamelijk
meuk die je toch nooit speelt eruit gegooid)
- ledjes aangesloten in de buttons
- andere koeler op de pc, die stock amd koeler loeide overal overheen.. zit nu een zalman op

en nieuwe foto's uiteraard:

]

]

]

]

todo:
- computer inbouwen en koelen.
- speakers inbouwen
- sideart
- glas verven aan de achterkant zodat je niet de zijkant van de kopkast-tv kunt zien. (nu afgeplakt met tape)

• dexx
Mystikal schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 10:33:
[...]

Maar die speakers worden wel ingebouwd in de kopkast?
dat is wel het plan, heb alleen nog geen idee waar en hoe...
de plek waar je dat normaal zou doen zit nu een tv :)

• dexx
zynex schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 12:47:

En je hebt het met dat 46" display ook er netjes opgelost.
Ik weet niet of ik er overheen heb gelezen, maar ga je nog wel wat mooie sideart erop plakken?

KUTGW
en ja er komt een sideart op, die moet alleen nog ontworpen worden :)
en dat ga ik als allerlaatste doen als ik ook precies weet wat waar en hoe komt te zitten.

maar t budget begint snel leeg te lopen nu :)

• dexx
kleine update:
de midi tower die ik tijdelijk gebruikte om de hardware bij elkaar te houden heb ik uit elkaar gesloopt.
en daarvan de plank voor het mobo en de achterkant gebruikt.
dit alles op een plank geschroefd zodat dat intern in een luik kan komen te zitten...

verder intern wat opgeruimd

en ik heb de software gesloopt :)
kwam erachter dat sommige kasten niet werkten omdat ik nog visual pin 9.0 draaide.
nadat ik de exe had vervangen voor die van 9.1.2 had ik allemaal artifacts door mn kasten lopen.. ook degenen die voorheen wel werkten...
dus oude versie weer terug gezet. maar nog steeds t zelfde probleem :? |:(

• JapyDooge
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 02-06 10:33

JapyDooge

NoxiousPluK

Videokaart stuq gegaan bij het ombouwen? :P

• dexx
JapyDooge schreef op donderdag 22 september 2011 @ 14:19:
Videokaart stuq gegaan bij het ombouwen? :P
euh nee,
hoezo?

• Anoniem: 382378
  • Niet online
Je zegt het zelf;
en ik heb de software gesloopt
kwam erachter dat sommige kasten niet werkten omdat ik nog visual pin 9.0 draaide.
nadat ik de exe had vervangen voor die van 9.1.2 had ik allemaal artifacts door mn kasten lopen.. ook degenen die voorheen wel werkten...
dus oude versie weer terug gezet. maar nog steeds t zelfde probleem

Artifacts = gpu toch?

• dexx
ag so...

nee heb t inmiddels opgelost.

was echt een software probleem :)

blijkt dat als je de exe runt van visual pin 9.1.2 hij een reg key aanmaakt met hardwarerender=1 en visualpin 9.0 kijkt ook naar die key en gooit dus overal de hardware renderer aan. wat dus problemen gaf...
reg key weg geflikkerd en nu doen iig de kasten op 9.0 het weer.

zou mooi zijn als de hardware renderer ook braaf zou meedoen.
maar op zo'n hyperpin setup komen drivers nogal precies....

het hele verhaal mbt drivers:

ik draai dus een setup met de hyperpin frontend, en die roept afhankelijk van welke tafel je selecteerd een emulator aan. ik draai 2 (eigenlijk 3) emulators. futurepinball, visual pinball (atm 9.0) en als uitbreiding op visual pinball ook pinmame.

en ik heb een amd phenom 2 x4 met een geforce gtx 460.

voor zover de feiten. nu de drivers.

ik draai op t moment de geforce 260.99 drivers.
vooral omdat futurepin met de nieuwste versie allemaal artifacts gaf enzovoort..
op alle fora wordt voor futurepin aangeraden om (uit mn hoofd) de 182.xx drivers te gebruiken...
probleem is dat die mijn gtx460 niet ondersteunen.. ik ben dus op zoek gegaan naar een driver die oud genoeg was om met futurepin te werken en nieuw genoeg om mijn gtx460 te ondersteunen.. en dat was dus de 260.99 (ik heb er uiteindelijk een stuk of 15 geprobeerd..heeft me 3 dagen gekost..)

en daarom heb ik dus weinig zin om voor een ander programma weer met de drivers te gaan kloten :)

alhoewel ik erg blij zou zijn als de hardwarerenderer weer op alle kasten zou werken
hij doet t op sommige wel op andere weer niet. maar de reg setting zette dus op alle kasten hwrender aan. het vinkje in de opties van de kast kon je niet meer aanpassen...

• dexx
UPDATE:

ik heb het glas voor de backbox aan de achterkant geverfd.. om de randen van de tv te verbergen.
en aan de achterkant omdat het dan mooi glossy wordt van voren. en dat is erg mooi gevonden vind ik zelf..

de ruimte tussen de ruit en de tv erachter heb ik opgevuld met stevig mat-zwart karton. zodat je er niet zomaar tussendoor kan kijken als je er schuin voor staat. (is ongeveer 2cm)

vastgezet met tape, zit toch aan de achterkant en kun je niet zien.

geverd glas

ik heb een tiltsensor gebouwd en erin gezet.
dit zijn 3 balcontactjes (kleine sensor met een koperen balletje erin, die als hij een kant op rolt verbinding maakt.) deze heb ik op een plaatje gelijmd. 1 voor beweging naar links, een voor naar rechts en een voor naar boven/voren. deze zijn aan de ipac controller gelinkt aan "Z" "/" en spatie.

ik heb een setje speakers gekocht, een 4.1 creative setje. voordeel van die was dat de speakertjes lekker klein zijn en dat de volume regeling in een losse module zat, zodat ik die ergens kan zetten waar je er makkelijk bij kan.
idee was om de sub onderin te plaatsen en 2 speakers in de kopkast. (en die andere 2 ergens anders)
probleem was dat de speakers niet door de ruimte tussen het duertje en het frame voor de monitor in de kopkast door pasten :)

uiteindelijk het glas uit de kopkast gehaald en de monitor iets los geschroefd en toen was er net genoeg plek om de speaker tussen het frame en de monitor door te drukken

ik heb gaatjes gemaakt waar de speakers achter zitten in de kopkast.

en ik heb een lelijke fan in de kopkast vervangen.
ik had daar eerst een oranje in zitten, omdat dat de enige was die ik nog had. maar die maakte herrie en was lelijk, daarom maar vervangen voor een nieuwe coolermaster.

hopelijk komen vanmiddag de 20cm coolermaster casefans die ik heb besteld binnen, dan kan ik eindelijk de pc in de kast gaan zetten. en dan ga ik ook die 12cm 220v fans die nu in de kast mn tv koel houden vervangen voor 12v 12cm. (hopen dat die het wel redden)

• dexx
UPDATE!:

de koelers zijn binnen.
zitten nu 2 coolermaster 20cm ledfans in. ipv de 12cm 220v die er eerst in zaten.
veel minder lawaai :)

wat ik me nog wel bedacht is dat nu alle fans worden aangestuurd door de pc. en daardoor uit zijn als de pc niet draait. dus als je de kast aanzet maar de pc afsluit (ja dat kan) dan heb je kans dat misschien de tv's zoveel warmte produceren dat ze oververhit raken...
aan de andere kant gaan die volgens mij op standby als er x tijd geen input op de hmdi is...

pc is er in gebouwd. en zit in een soort luik wat je open kan klappen aan de onderkant.
heb ook gelijk 2 thermometers gekocht en die in de kast onder de tv en in de kopkast gehangen. nu kun je tenminste bijhouden hoe warm t daar wordt...

eigenlijk is hij nu wel af...
enige dat nog moet gebeuren is een stoere graphic ontwerpen en die op de zijkant stickeren...
maar ik denk dat ik mijn collega dat laat doen....

ik heb nog wel een stel nieuwe filmpjes:

hier staat hij nog uit:

aanzetten en booten:

en spelend:

• gekke-gerrit
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19:40

gekke-gerrit

Happy Swift programmer

WOOW echt respect! super mooi gemaakt!

KUTGW

...

• Njay
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 02-06 05:42
Ik zou zeggen ff 12v dc dc halen :) voor je fans

en ga je ook de ledwiz gebruiken en evt contacters etc?

PSN: NjayNL | Star Citizen Referal code | Oculus Quest

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Echt epic dit, mooi te zien hoe je die monitoren en alles erin weggewerkt hebt.

• dexx
Njay schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 10:53:
Ik zou zeggen ff 12v dc dc halen :) voor je fans

en ga je ook de ledwiz gebruiken en evt contacters etc?
nee helaas ... budget is op :)
dat was vanaf het begin al een "would be nice to have, but probably wont" :)
enige dat nog komt is een flinke sideart over de hele zijkant.

• Njay
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 02-06 05:42
dexx schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 12:51:
[...]

nee helaas ... budget is op :)
dat was vanaf het begin al een "would be nice to have, but probably wont" :)
enige dat nog komt is een flinke sideart over de hele zijkant.
Wie weet later dan nog ;)

je kast is zeker cool gedaan welcome to the club _/-\o_

PSN: NjayNL | Star Citizen Referal code | Oculus Quest

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee