Toon posts:

Upgraden Videokaart dubio

Pagina: 1
Acties:

• Xtr3me4me
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 00:05

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Topicstarter
Ik zit met een probleempje waar ik niet helemaal zeker van ben.

Ik wil graag mijn pc upgraden met een snellere videokaart, maar dit gaat helaas niet zonder slag of stoot en dacht maak een topic in de hoop jullie mij misschien een aantal dingen mee gerust kunnen stellen.

Ik ben in het bezit van een HP Pavilion Elite m9480nl. HP Pavilion Elite m9480nl

Dit heeft de volgende hardware:

Core 2 Quad 9550.
IPIBL-LB (Benicia) moederbord Mini-ATX.

Momenteel laat ik het bij deze 2 hardware omdat het daarom ook gaat.

Ik wil dol graag een Ati 6950 video kaart kopen om mijn games wat beter te laten runnen en momenteel heb ik een Ati 4850 erin zitten.
Helaas zijn de kaarten langer geworden en als ik in de kast kijk, zal dit ook nooit gaan passen.

Nu wil ik dus een nieuwe kast kopen. Een ATX kast (merk is hier niet van toepassing)
Mijn vraag komt hierbij dus ook van, kan ik deze Mini-ATX mobo uit de HP kast halen en deze zonder problemen in de nieuwe ATX kast plaatsen?

Omdat ik niet een lege kast ergens heb liggen of kan lenen, kan ik dit ook niet zelf testen.
Mijn budget is niet erg groot. Wilde simpel weg een nieuwe ATX kast kopen, voeding (700watt ook voor toekomstige upgrades) en de videokaart.

Zeggen jullie van: Je kan alles makkelijk loskoppelen en overzetten in de nieuwe ATX kast zonder enige problemen.
Of zien jullie meer obstakels in de weg?

Ik hoop dat jullie mij meer duidelijkheid kunnen geven voordat ik de spullen bestel. Mijn dank is groot _/-\o_

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 27-05 21:56

M2M

medicijnman

Mini ATX en ATX zijn gewoon compatibel met elkaar. Nou ja, een richting op dan. Een full size ATX moederbord zal niet in een mini ATX kast passen. Andersom wel :)

Bezuinig in ieder geval niet op de voeding. Die gaan langer mee dan je videokaart en zijn van groot belang bij de stabiliteit en levensduur van je systeem.

Verder is het gewoon doen en logisch nadenken. Afstandsbusjes gebruiken en geen stekkers in contactjes drukken waar het niet in hoort / past. Eventueel iemand uitnodigen die het al vaker gedaan heeft, of het laten doen als je jezelf niet vertrouwd.

-_-

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:30
Xtr3me4me schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 12:24:
.. kan ik deze Mini-ATX mobo uit de HP kast halen en deze zonder problemen in de nieuwe ATX kast plaatsen?
Dat HP mainboard is microATX, en dat past praktisch altijd ook in een ATX kast, zie Wikipedia: ATX

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Topicstarter
Dank jullie wel voor jullie antwoorden. Dan ben ik in ieder geval gerust gesteld dat ik deze zonder moeite in de nieuwe kast kan plaatsen.
Zal wel een hoop gepriegel worden met de powerkabeltjes maar moet er wel uitkomen.

Dan ga ik me nieuwe spullen bestellen. En over me voeding output, heb ik hier veel over gelezen bij upgrades. Denk zelf met 700 watt (Coolermaster) wel goed voor de bus zal komen.

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:30
Voer voedingstips kun je het best hier kijken: [BBG aanschaf] Voedingen - Deel 27

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Topicstarter
Ja deze heb ik gelezen en daarom ik ook 700watt neem. Meer dan voldoende van wat ik in me kast heb zitten.
Ik zou zelfs met 600 watt het aankunnen maar wil het zekere voor het onzekere nemen. Daarom 700 watt.

Dit topic mag trouwens op een slotje.

Bedankt voor de antwoorden nogmaals :)

[Voor 9% gewijzigd door Xtr3me4me op 06-07-2011 13:39]

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee