Toon posts:

geen beeld na inbouwen ati 4870

Pagina: 1
Acties:

• riyakuya
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 01-06 05:09
Beste,
Zojuist van mijn neef een ati 4870 512mb gekregen.
Deze ingebouwd in mijn pc kast en er komt geen beeld.

Er komt helemaal niets op beeld, ook geen POST.
Verder lijkt de pc wel door te starten gezien de hdd led.
De ledjes op de 4870 blijven gewoon uit na 1x kort aan te gaan bij het opstarten.

Pc: asus p5n-e sli, core 2 duo e8400, 2gb ddr 2 ram en 2x sata. Overigens is het een 700 watt voeding en zitten de 2 power cables goed vast...

Wie kan me hier mee helpen?

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:40

Herman

FP ProMod
Heb je deze al doorgenomen? Hangen en Opstartproblemen troubleshooter
Daar staan veel goede tips in :)

Ik zou de HD 4870 even in een andere PC stoppen om te kijken of deze het daar wel doet. Dat is de eenvoudigste methode om uit te sluiten dat je GPU eventueel niet goed functioneert.

edit:
Heb je trouwens al een biosreset/update geprobeerd? Daarnaast is het wellicht handig om het type/merk van je voeding te benoemen. Er zit nogal verschil in ;)

[Voor 23% gewijzigd door Herman op 06-07-2011 00:37]

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

• riyakuya
Herman87 schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 00:18:
Heb je deze al doorgenomen? Hangen en Opstartproblemen troubleshooter
Daar staan veel goede tips in :)

Ik zou de HD 4870 even in een andere PC stoppen om te kijken of deze het daar wel doet. Dat is de eenvoudigste methode om uit te sluiten dat je GPU eventueel niet goed functioneert.
De gpu werkt prima.. komt uit de pc van mijn neef waar hij geen problemen vertoonde. Zal eens naar de link kijken.

• riyakuya
Was niet echt behulpzaam dat topic..

• Khatarian
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13:37

Khatarian

Omdat regen meestal valt...

Een 700 Watt voeding zegt op zich niets, als het een een of ander goedkoop merk is dan is niet het continue vermogen opgegeven, maar het piek vermogen, als het merk goed is dan zou het geen probleem van de voeding mogen zijn. Want het klinkt alsof de voeding niet genoeg ampère kan leveren voor die videokaart.

Verder, heb je al een ander PCIe slot geprobeerd? Soms wilt dat ook wonderen verrichten.

Intel i9 9900K || Gigabyte Aorus z390 Ultra || MSI Aero RTX 2080 || 32 GB DDR4 || Samsung Evo 970 1TB

• riyakuya
Appel2345 schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 13:31:
Een 700 Watt voeding zegt op zich niets, als het een een of ander goedkoop merk is dan is niet het continue vermogen opgegeven, maar het piek vermogen, als het merk goed is dan zou het geen probleem van de voeding mogen zijn. Want het klinkt alsof de voeding niet genoeg ampère kan leveren voor die videokaart.

Verder, heb je al een ander PCIe slot geprobeerd? Soms wilt dat ook wonderen verrichten.
Ik heb zojuist een nieuwe voeding gekocht gezien ik dacht dat die kapot was..
De nieuwe voeding geeft echter het zelfde probleem: helemaal geen beeld op 2 verschillende monitors.

Verder lijkt de pc overigens ook niet meer naar windows te booten gezien ik geen opstart geluid hoor.

Persoonlijk denk ik dat het moederbord, gezien dit een nvidia bord is, niet overweg kan met de ati kaart.. zou dat kunnen?

• Bastard
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 05-06 19:49
heb je al een livecd van ubuntu oid geprobeerd? Drivers kunnen nogal eens wat gezeik geven, met een livecd pakt ie gewoon drivers die op de cd staan en dan weet je iig of het hardware of software is.

[Voor 61% gewijzigd door Bastard op 06-07-2011 14:00]

• Khatarian
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13:37

Khatarian

Omdat regen meestal valt...

Zodra je de videokaart er uit haalt, en de oude er weer in stopt, werkt het dan weet wel?

Want in principe zou een ATi kaart gewoon op een nVidoabord moet werken
KAdrifter schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 13:58:
heb je al een livecd van ubuntu oid geprobeerd?
Dat zal niet echt lukken aangezien hij nieteens voorbij de bios komt

[Voor 41% gewijzigd door Khatarian op 06-07-2011 13:59]

Intel i9 9900K || Gigabyte Aorus z390 Ultra || MSI Aero RTX 2080 || 32 GB DDR4 || Samsung Evo 970 1TB

• Willem1981
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-06 23:28
Kun je de videokaart die je erin had niet even terug plaatsen?
Heb je dan wel beeld?

Flash dan eens de nieuwste BIOS naar je moederbord.

Bij Asus staat namelijk:
P5N-E SLI BIOS 1406
Fix it takes long time to show up on screen with certain AMD graphic card when booting up the system.

• riyakuya
Willem1981 schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 14:05:
Kun je de videokaart die je erin had niet even terug plaatsen?
Heb je dan wel beeld?

Flash dan eens de nieuwste BIOS naar je moederbord.

Bij Asus staat namelijk:
P5N-E SLI BIOS 1406
Fix it takes long time to show up on screen with certain AMD graphic card when booting up the system.
Dat had ik inderdaad ook al gezien. De 7900gs werkt wel gewoon.
Heb inmiddels 1x beeld gekregen met de 4870 dmv een vga opzetstukje en kabel. Kwam toen in de bios gezien ik eerst geprobeerd had een bios reset te doen(battarij er 5 min uit). Ik heb in de bios hierna de standaard grafische adapter op pci-e gezet, instellingen opgeslagen en reboot gedaan. Hierna weer geen beeld.

Asus heeft overigens alleen nog maar awdflash wat in dos moet draaien. Ik heb geen floppydrive dus als iemand een manier binnen windows weet hoor ik dat graag. De awdflash.exe file sluit zich namelijk meteen weer af, ook met adminrechten.

• riyakuya
Ow de bios heeft ez flash, dit gaan we nu proberen.

• riyakuya
Ook met nieuwe bios verder geen resultaat.. er brand nu wel een ledje op de 4870 dat was eerder niet het geval. Suggesties?

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:36

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Heb je al gewoon in je BIOS gekeken of ie niet toevallig standaard de onboard kaart pakt? Wat gebeurt er als je hem nu op de onboard aansluit? Als je dan wel beeld krijgt --> even de onboard uitzetten in BIOS en aangeven dat ie de PCI-E of wat er dan ook in zit moet kannen voor zijn videokaart.

* The Eagle vond dat BIOS flashen een beetje overbodig eigenlijk...

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• riyakuya
The Eagle schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 21:03:
Heb je al gewoon in je BIOS gekeken of ie niet toevallig standaard de onboard kaart pakt? Wat gebeurt er als je hem nu op de onboard aansluit? Als je dan wel beeld krijgt --> even de onboard uitzetten in BIOS en aangeven dat ie de PCI-E of wat er dan ook in zit moet kannen voor zijn videokaart.

* The Eagle vond dat BIOS flashen een beetje overbodig eigenlijk...
Allemaal al nagekeken. de p5n-e heeft geen onboard gfx en staat in de bios ingesteld als pci-e.
De kaart is inmiddels weer terug naar mijn neef.. denk dat hij gewoon niet meer wilt werken.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee