Acties:
  • 0Henk 'm!

• MaZeLe
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 06:12
Vandaag ontving ik een brief van Univé Stad en Land dat een ouder van een van onze jeugdleden een sponsoringsverzoek aan heeft gedaan bij Univé Stad en Land om voor onze vereniging (Waterscouting) een beamer te kunnen bekostigen.

Tot mijn grote verbazing hebben wij maar liefst €500 toegekend gekregen om een beamer aan te schaffen, welke volledig besteed mag worden (en dat gaan we dan doen ook 8)).

Hij gaat op scouting gebruikt worden als slechtweerprogramma, zodat er een filmpje ed aangezet kan worden. Verder presentaties, diavoorstellingen tijdens voorlichtingsavonden voor ouders/verzorgers, leidingtrainingen etc.

Op zich heb ik wel aardig wat verstand van hardware, ik heb alleen nog nooit een beamer aangeschaft, dus ik zou niet weten waar ik op moet letten. Omdat het wel iets moet zijn wat voorbereid is op de toekomst, denk ik dat 720P wel een vereiste is. Welke ik in ieder geval zelf al had gevonden:

http://tweakers.net/price...#tab:prices"]Optoma HD67N Zelfs 3D ready, iets boven budget (Die verzendkosten leg ik dan zelf wel bij).

BenQ W600+ Iets boven budget (Die verzendkosten leg ik dan zelf wel bij).

Optoma HD600X

Ik heb alleen geen idee of ik bij de goede merken zit te kijken, aka of dit 'echte' beamermerken zijn. Mocht je andere ideeën hebben voor de beamer, dan hoor ik dit ook graag. Liever 1 keer de goede koop, dit product is niet iets wat op korte termijn vervangen zal kunnen worden door de vereniging.

Alvast bedankt!

Excuus trouwens voor de schreeuwerige kop, had niet door dat die in caps waren getypt. Misschien kan dit veranderd worden?

[Voor 3% gewijzigd door MaZeLe op 05-07-2011 21:49]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:24

ThinkPad

Moderator Wonen & Mobiliteit
MaZeLe schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 21:46:Liever 1 keer de goede koop, dit product is niet iets wat op korte termijn vervangen zal kunnen worden door de vereniging.
LED beamer? Dan zit je ook niet gelijk met €300+ aan kosten als de lamp vervangen moet worden.

Gas besparen door CV-tuning | Elektriciteit besparen
Geen vragen via privébericht die ook via het forum kunnen a.u.b.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MaZeLe
ThinkPadd schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 21:47:
[...]

LED beamer? Dan zit je ook niet gelijk met €300+ aan kosten als de lamp vervangen moet worden.
Zou inderdaad een leuke optie zijn. Helaas kom ik op het internet maar weinig beamers tegen die aan mijn prijsklasse voldoen, vaak allemaal goedkoper en geen 720P...

• Daan00
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-03 21:07
Hoezo kiezen voor een 720P beamer? als je meer presentaties doet zou ik toch voor een beamer kiezen met een 4:3 verhouding.

• MaZeLe
Daan00 schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 00:41:
Hoezo kiezen voor een 720P beamer? als je meer presentaties doet zou ik toch voor een beamer kiezen met een 4:3 verhouding.
Het is een beetje een combinatie van beide, ik denk toch hoofdzakelijk ook films tijdens slecht weer om de kinderen te 'vermaken', is dan een 4:3 ook geschikt?

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:34
4:3 is niet meer van deze tijd, ook de laptops van tegenwoordig hebben een 16:9 (of 16:10) scherm zodat het geen probleem wordt presentaties te maken/houden in dit formaat.

Zie hier een lijstje met mogelijkheden. De hoeveelheid licht dat je nodig hebt hangt af van je schermgrootte, projectieafstand en de hoeveelheid licht er binnenkomt. Dat is te berekenen op eerdergenoemde site met de calculator (klik op een van de projectors)

• TMoose
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:15

TMoose

Mooooooose !!

Welke beamer er ook gekozen wordt, zorg voor een bijpassende flightcase. Er zal nogal wat afgesjouwd worden met dat ding als ik het goed lees :)

Prusa mini+ & Xtool M1 & Anycubic Photon

Acties:
  • 0Henk 'm!

• kleefei
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 30-05 11:14
Als ik het zo even lees gaat deze (vooral in de wintermaanden) veelvuldig gebruikt worden.
Houd hierbij dan ook rekening met onderhoud en garantie.
De merken die je op hebt genoemd staan niet bekend om een goede garantie afhandeling. (eigen ervaring)

Tevens is de aanschaf van een beamer tegenwoordig de wereld niet. De marge word gemaakt op de lampen.
Je moet ervan uitgaan dat je een beamer moet kopen met een extra lamp. (lampen gaan ALTIJD stuk! is het niet na 2000 uur, dan snel opvolgend. Tevens neemt de lichtsterkte altijd bijzonder snel af)

Ik lees de situatie en begrijp dat jullie niet zomaar een investering kunnen doen. Daarom zal het ook lastig zijn een lamp zomaar te bekostigen als deze binnen de garantie van 90 dagen of 500 uur stuk gaat.
Probeer de investering hoger te leggen en ga voor een (zoals boven genoemd) LED beamer.
De Casio XJA 230 heeft 720p en geen lamp. Er zit ook 3 jaar en 6000 uur garantie op. (in het Nemo in amsterdam draaien ze nu al 4500 uur nonstop)

De investering is hoger, rendement is nog veel hoger.

Succes met je zoektocht!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MaZeLe
kleefei schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 09:46:
Als ik het zo even lees gaat deze (vooral in de wintermaanden) veelvuldig gebruikt worden.
Houd hierbij dan ook rekening met onderhoud en garantie.
De merken die je op hebt genoemd staan niet bekend om een goede garantie afhandeling. (eigen ervaring)

Tevens is de aanschaf van een beamer tegenwoordig de wereld niet. De marge word gemaakt op de lampen.
Je moet ervan uitgaan dat je een beamer moet kopen met een extra lamp. (lampen gaan ALTIJD stuk! is het niet na 2000 uur, dan snel opvolgend. Tevens neemt de lichtsterkte altijd bijzonder snel af)

Ik lees de situatie en begrijp dat jullie niet zomaar een investering kunnen doen. Daarom zal het ook lastig zijn een lamp zomaar te bekostigen als deze binnen de garantie van 90 dagen of 500 uur stuk gaat.
Probeer de investering hoger te leggen en ga voor een (zoals boven genoemd) LED beamer.
De Casio XJA 230 heeft 720p en geen lamp. Er zit ook 3 jaar en 6000 uur garantie op. (in het Nemo in amsterdam draaien ze nu al 4500 uur nonstop)

De investering is hoger, rendement is nog veel hoger.

Succes met je zoektocht!
Bedankt voor jullie reacties!

Helaas is €500 wel maximaal, dus is de Casio geen optie... Ik denk dat er een aantal opties overblijven:
  • Een beamer met een 'gratis' extra lamp
  • Een goedkopere led-beamer
  • Een goedkopere beamer waar ik een extra lamp bij koop
Suggesties zijn altijd welkom. Kan iemand mij trouwens vertellen wat wel echter beamermerken zijn? Ik denk in ieder geval Casio en Sony, maar er zullen er vast meer zijn?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MaZeLe
Lijkt mij dat wij niet echt de goede doelgroep zijn, bovendien zou ik geen Fujitsu laptop willen al kreeg ik er geld bij. :P

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-05 12:27
pricewatch: Acer eMachines V700
pricewatch: Acer H5360
(zelfde apparaat, ander label)
daar zou je ook nog even naar kunnen kijken.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee